Rus bezwijkt tijdens WK sauna in Finland
08/08/10 08u35
Vladimir Ladyzhenskiy overleed na de wedstrijd.
De finale van de 'Sauna World Championships' in het Finse Heinola is een Russische man gisteren fataal geworden. Dat hebben de organisatoren gemeld.
De man stuikte in elkaar nadat hij circa 6 minuten in een sauna had doorgebracht die was opgewarmd tot 110 graden Celsius. Om de 30 seconden werd water in de sauna gesprenkeld, wat het hittegevoel verhoogt. Het slachtoffer was vorig jaar derde op het WK-podium. Tijdens de finale bij de mannen, moest een tweede deelnemer - een Fin - voor verzorging overgebracht worden naar een ziekenhuis in het nabijgelegen Lahti.
Na de incidenten werd de competitie, die sinds 1999 jaarlijks wordt georganiseerd, afgebroken. Kandidaten moeten een medisch getuigschrift voorleggen om te kunnen deelnemen. Dit jaar waren er 135 kandidaten uit 15 landen. Winnaars zijn de man en de vrouw die het langste in de sauna kunnen blijven. De politie heeft een onderzoek geopend. Organisator Ossi Arvela twijfelt of er nog een volgende editie komt, zo vertelde hij het Finse persbureau STT. (afp/adv)
![]()
![]()
![]()
bron:
http://www.demorgen.be/dm(...)una-in-Finland.dhtmlOké, dit vind ik nu geen normale wedstrijden meer, jezelf zeg maar laten koken in een sauna van maar liefst 110 graden Celsius, is dat niet supermarginaal, en dat men dat nog steeds blijft organiseren na zoveel incidenten, ik snap dat niet. Het zit de Russen echt niet mee ,deze zomer, je zou denken dat ze nu toch juist tegen die hitte moeten kunnen, nu Rusland brandt
ik vraag me af wie zoiets uitvindt.
[ Bericht 6% gewijzigd door MyIllusion op 08-08-2010 10:23:16 (de mooiste foto stond er nog niet op) ]