Ja dat kan, maar niemand doet dat. Als je dat doet zou het halve internet ineens niet meer werken.quote:Op donderdag 9 september 2010 13:10 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Hm, het nadeel wat ons altijd wordt verteld is dat Javascript uit te schakelen is. Standaard. Maar ik zal er even naar kijken, dankje!
Oh. Mijn leraar is een dramaking, dat helpt.quote:Op donderdag 9 september 2010 13:20 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar niemand doet dat. Als je dat doet zou het halve internet ineens niet meer werken.
Als je gewoon een lijst met knoppen/linkjes maakt, met onclick="document.getElementById('grotefoto').src='/link/naar/afbeelding.jpg'", en een grote afbeelding (img-tag) met id="grotefoto", dan moet het eigenlijk al werken. Heel basic, maar de rest is voornamelijk HTML.
Okequote:Op donderdag 9 september 2010 13:24 schreef Tuvai.net het volgende:
Javascript zullen inderdaad maar weinig mensen (onbewust) uitschakelen. Overigens is het mooie van Javascript dat het het 'unobtrusive' kunt toepassen. Dat wilt zeggen dat je je Javascript puur gebruikt 'ter opleuking van', maar dat je pagina/website/applicatie wél nog functioneel is indien Javascript uitgeschakeld is. Denk aan bijvoorbeeld een alternatieve link die je foto in een nieuw venster opent wanneer Javascript uitgeschakeld is, in tegenstelling tot het dynamisch vervangen van een element op een pagina met Javascript.
Welkom in de wereld van OOquote:Op donderdag 9 september 2010 14:11 schreef Sitethief het volgende:
Ik ben tegenwoordig class verslaafd. Ik schrijf overal functions en classes voor, mijn php snippets zijn angstaanjagend kort tegenwoordig
.
bedoel daarmee dat er bijv een foutieve geboortedatum stond ( geboren in 2010 ) en daarna verwijderd is, daardoor is het veld niet meer ingevuld en noem ik leegquote:
En daarom kreeg je nu 2 verkeerde adviezen van mensen die een andere definitie hebben van 'leeg'.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:57 schreef Estolan het volgende:
[..]
bedoel daarmee dat er bijv een foutieve geboortedatum stond ( geboren in 2010 ) en daarna verwijderd is, daardoor is het veld niet meer ingevuld en noem ik leeg
Dat is ook de reden dat veel mensen op hun bek gaan bijquote:Op donderdag 9 september 2010 16:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En daarom kreeg je nu 2 verkeerde adviezen van mensen die een andere definitie hebben van 'leeg'.
1 |
1 |
In phpmyadmin zet je dan default waarde op NULL.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:11 schreef Estolan het volgende:
Ok is er dan nog een manier waarbij je het veld dus op NULL krijgt? of is dat een kwestie door NULL in te voeren?
je moet het zien dat wij die data exporteren, dus als iets niet is ingevuld moet het vakje leeg zijn
Ja, zoiets lijkt me mooi, maar de enige tutorials die een beetje begrijpelijk zijn voor mij zijn allemaal sites en tutorials uit 2004-2006...quote:Op donderdag 9 september 2010 12:06 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
[..]
mss dit iets voor je
Daarnaast zie ik veel admins die aan raden toch een Database sessie te maken. dat houd in als ze zijn ingelogd dat de gegevens in een tabel komen. met een Tijd waarde + 60 minuten bvb.
Een sessie tabel. met dezelfde sessie tabel kun je meteen kijken hoeveel bezoekers je hebtop je website.
of ze zijn ingelogd of niet. (gasten / bezoekers).
en als de site de 60 minuten overschrijd dan logt hij je uit. of je moet met dezelfde sessie op een pagina zijn geland en de sql opnieuw updaten.
Dat is naar mijn mening ook het grootste minpunt aan PHP. Het implementeren van Strong Typing in PHP zou hier al veel mee oplossen. Er zitten nu veel te veel functies in PHP die maar iets retourneren, wat van alles kan zijn. Je bent in PHP vaak veel te veel bezig met het controleren en afvangen van waarden, waarvan je eigenlijk gewoon uit zou moeten kunnen gaan dat het een int, een boolean, of een string is.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:05 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat veel mensen op hun bek gaan bij
[ code verwijderd ]
en
[ code verwijderd ]
In beide gevallen wordt de string '0' als leeg én als false gezien. Vooral bij array_search ging ik zelf nog wel eens op mijn bek omdat die nog wel eens 0 terug wil geven. Kwestie van de php.net documentatie goed lezen omdat het er daar heel groot bij staat.
Met een klein beetje creativiteit kun je in PHP aantonen dat true gelijk is aan false.quote:Op donderdag 9 september 2010 21:14 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dat is naar mijn mening ook het grootste minpunt aan PHP. Het implementeren van Strong Typing in PHP zou hier al veel mee oplossen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | public function getTheoryWeekends($connection) { $query = " SELECT * FROM CT_theoryWeekends WHERE theoryWeekendID = ( SELECT theoryWeekendID FROM CT_theoryWeekends WHERE endDate > NOW() AND status = \"enabled\") "; return $connection->query($query)->fetch(PDO::FETCH_ASSOC); } ?> |
quote:Fatal error: Call to a member function fetch() on a non-object in /home/vhosting/k/[...]/htdocs/cms/modules/theorieweekenden/module.class.php on line 21
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |