abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84912678
Een paar jaar gelden heb ik een Belinea LCD monitor gekocht. Omdat dit natuurlijk redelijk budget te noemen is heb ik hem maar gekocht bij Azerty in plaats van bij de hasiebasie webshop die hem voor een paar euro goedkoper aanbood.

Twee weken geleden kwam er een zwarte vlek opdagen in de hoek van het scherm. Een paar dagen later kwam er in de andere hoek een zwarte vlek bij en begon het scherm onderaan te storen. Gelukkig heeft Azerty een goede RMA dienst, dus heb ik hem voor RMA ingediend.

Nu is hun conclusie dat het gebruikersschade is. Het euvel wordt namenlijk veroorzaakt door een barst in het TFT scherm. En volgens Azerty kan dit alleen komen door een gebruikersfout. Ik kan dus naar de garantie fluiten.

De monitor is al meer dan een jaar niet verplaatst. En voor zover ik het mij kan herinneren heb ik er ook niet mee gevoetbalt.

Zijn er gevallen bekend waar dit spontaan gebeurde, een barst in het scherm? Of heb ik echt geen poot om op te staan?
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:09:46 #2
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_84912748
ligt aan wat jouw definitie van spontaan is
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_84912839
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:09 schreef BereNDD het volgende:
ligt aan wat jouw definitie van spontaan is
Ogenschijnlijk van de een op de andere dag. Maar hij was al een paar weken niet meer aan geweest.
pi_84912948
Vraag anders even wat voor een gebruiksfout dat wel mag wezen dan. :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_84913032
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:13 schreef drumstickNL het volgende:
Vraag anders even wat voor een gebruiksfout dat wel mag wezen dan. :P
Had ik al gedaan. ;). Dit is hun antwoord.
quote:
Beste Jan Versteeg,

De storing die onder in het scherm aan treft, komen wij alleen tegen wanneer het scherm een tik heeft gehad op de plek waar deze lijnen beginnen.

Dit wil zeggen dat er een barst in het tft scherm zit.
Dit kan alleen veroorzaakt worden door gebruikers schade.

Met vriendelijke groet,

Mark Godeschalk
Rma afdeling
Azerty
pi_84913345
Kan heel goed; als er 2 lagen in elkaar in contact komen ontstaat er hitteplekken en kan het barsten zover ik weet.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_84913368
(door middel van tik tegen het glas, beeld)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:23:59 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_84913586
Het kán een productiefout zijn. Waardoor het paneel onder spanning komt te staan en dan op een gegeven moment kan er een scheur in komen. En dat kan inderdaad na een paar jaar zijn.

Dit is gewoon pech hebben (en één van de risico's van het kopen van een budgetmerk: de levensduur van het apparaat is korter).

Wat is trouwens "een paar jaar"?
So we just called him Fred
pi_84913987
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:23 schreef FredvZ het volgende:
Het kán een productiefout zijn. Waardoor het paneel onder spanning komt te staan en dan op een gegeven moment kan er een scheur in komen. En dat kan inderdaad na een paar jaar zijn.

Dit is gewoon pech hebben (en één van de risico's van het kopen van een budgetmerk: de levensduur van het apparaat is korter).

Wat is trouwens "een paar jaar"?
26-08-2008 aangeschaft. Nog ruim binnen de garantietermijn dus. Juist omdat het een budgetmerk was heb ik hem aangeschaft bij een van de betere webshops. ;).
pi_84915136
Betere webshops? 8)7

En 3 weken kan ik niet "ruim" binnen de garantietermijn noemen.
Ik denk niet dat je nog veel kan behalen uit de garantie...

quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:31 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

[..]

26-08-2008 aangeschaft. Nog ruim binnen de garantietermijn dus. Juist omdat het een budgetmerk was heb ik hem aangeschaft bij een van de betere webshops. ;).
pi_84917840
Azerty is zeer goede webshop.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_84926071
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:51 schreef Jonathon het volgende:
Betere webshops? 8)7

En 3 weken kan ik niet "ruim" binnen de garantietermijn noemen.
Ik denk niet dat je nog veel kan behalen uit de garantie...
[..]

Er zit drie jaar garantie op. :).
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 09:04:44 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_84926538
quote:
In dat geval heb je recht op reparatie. Mits jij kan aantonen dat je het apparaat niet hebt laten vallen.
pi_84927079
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 09:04 schreef FredvZ het volgende:

[..]

In dat geval heb je recht op reparatie. Mits jij kan aantonen dat je het apparaat niet hebt laten vallen.
Dat is een beetje het probleem. Het is nu een beetje een welles/nietes verhaal. Echt aantonen kan lastig natuurlijk. Voor de rest heeft de monitor in zijn geheel geen beschadigingen.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 09:35:36 #15
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_84927175
quote:

[..]

Ten eerste wordt een Belinea ( :') ) niet beter als-ie door een 'betere webshop' wordt verkocht.
Ten tweede: Moet jij nu gaan bewijzen dat het apparaat NIET is gevallen? Lijkt me een omgekeerde bewijslast, eerlijk gezegd :').
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 09:38:08 #16
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_84927251
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 09:04 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Onzin, jij hebt wettelijk recht op garantie op een stuk apparaat, daar hoef je niets voor aan te tonen. De wet stelt juist dat de winkel moet aantonen dat jij het bewust hebt stukgemaakt (bijvoorbeeld door water in het apparaat). Dat kunnen zij in dit geval niet, dus ze moeten gewoon garantie geven.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_84927290
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 09:35 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Ten eerste wordt een Belinea ( :') ) niet beter als-ie door een 'betere webshop' wordt verkocht.
Dat weet ik ook wel. :P. Alleen de 'betere webshop' heeft over het algemeen ook een 'betere' RMA afdeling. ;).

quote:
Ten tweede: Moet jij nu gaan bewijzen dat het apparaat NIET is gevallen? Lijkt me een omgekeerde bewijslast, eerlijk gezegd :').
Uhhu. :').
pi_84927331
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 09:35 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

idd, als er nergens krassen op het scherm zitten, of op de behuizing, moeten zij volgens mij aantonen dat jij em hebt laten vallen.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 09:46:17 #19
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_84927487
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 09:39 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

[..]

Dat weet ik ook wel. :P. Alleen de 'betere webshop' heeft over het algemeen ook een 'betere' RMA afdeling. ;).
[..]

Nouja, dat was mijn punt, zeg maar. Het product blijft kut en die webshop blijkt niet zo'n nette RMA-afdeling te hebben.

Maargoed, gewoon volhouden dat je het apparaat niet hebt laten vallen, dus. Laat ze maar met bewijs komen (en zeggen dat het niet anders kan is geen bewijs).

quote:
Beste RMA,

Hartelijk dank voor uw reactie. U stelt dat de monitor een tik heeft gehad en dat de schade op geen andere wijze dan door vallen kan zijn ontstaan. U noemt de schade 'gebruikersschade'. Hiervoor heeft u echter geen bewijs geleverd.
Ik ben met zorg en voorzichtigheid met mijn monitor omgegaan. Het apparaat is gedurende gehele periode waarin het in mijn bezit is geweest op geen enkele wijze blootgesteld aan excessieve krachten. Van vallen, slaan, tikken en/of ander onoordeelkundig gebruik is geen sprake (geweest).
Graag ontvang ik van u duidelijk en overtuigend bewijs van uw stelling dat de monitor gevallen zou zijn.

Met vriendelijke groet,

Naj_Geetsrev
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 09:46:24 #20
65252 Bart
pi_84927492
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 09:39 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]

Dan moet je zeggen dat ze de wet nog even wat beter moeten lezen en dat zij dus aan moeten tonen dat het jouw schuld is (en zeggen dat het niet anders kan, is niet aantonen). Tevens zeggen dat je naar kassa en radar stapt als ze zich niet aan de wet willen houden, wil ook wel helpen.
pi_84927745
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 09:46 schreef Bart het volgende:

[..]

Dan moet je zeggen dat ze de wet nog even wat beter moeten lezen en dat zij dus aan moeten tonen dat het jouw schuld is (en zeggen dat het niet anders kan, is niet aantonen). Tevens zeggen dat je naar kassa en radar stapt als ze zich niet aan de wet willen houden, wil ook wel helpen.
Heb ik zojuist gedaan. Ik hou jullie op de hoogte. :). Mochten ze mijn verzoek niet inwilligen dan bel ik wel even met de consumentenbond. :).
pi_84927927
Even een TVP voor de goede afloop :D
pi_84929516
Neem ook eens contact op met Belinea zelf, misschien zijn hun klant vriendelijker dan Azerty
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:32:42 #24
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_84930805
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 09:38 schreef Bart het volgende:
Onzin, jij hebt wettelijk recht op garantie op een stuk apparaat, daar hoef je niets voor aan te tonen. De wet stelt juist dat de winkel moet aantonen dat jij het bewust hebt stukgemaakt (bijvoorbeeld door water in het apparaat). Dat kunnen zij in dit geval niet, dus ze moeten gewoon garantie geven.
Je hebt één stukje gemist toen je wet las, alleen de eerste zes maanden is de verkopende partij de gene die moet bewijzen dat er sprake is van bewust schade aanbrengen. Daarna moet de kopende partij aantonen dat hij niet zelf schade heeft toegebracht
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:37:19 #25
65252 Bart
pi_84930944
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 11:32 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je hebt één stukje gemist toen je wet las, alleen de eerste zes maanden is de verkopende partij de gene die moet bewijzen dat er sprake is van bewust schade aanbrengen. Daarna moet de kopende partij aantonen dat hij niet zelf schade heeft toegebracht
Inderdaad, je hebt gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')