Ogenschijnlijk van de een op de andere dag. Maar hij was al een paar weken niet meer aan geweest.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:09 schreef BereNDD het volgende:
ligt aan wat jouw definitie van spontaan is
Had ik al gedaan.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:13 schreef drumstickNL het volgende:
Vraag anders even wat voor een gebruiksfout dat wel mag wezen dan.
quote:Beste Jan Versteeg,
De storing die onder in het scherm aan treft, komen wij alleen tegen wanneer het scherm een tik heeft gehad op de plek waar deze lijnen beginnen.
Dit wil zeggen dat er een barst in het tft scherm zit.
Dit kan alleen veroorzaakt worden door gebruikers schade.
Met vriendelijke groet,
Mark Godeschalk
Rma afdeling
Azerty
26-08-2008 aangeschaft. Nog ruim binnen de garantietermijn dus. Juist omdat het een budgetmerk was heb ik hem aangeschaft bij een van de betere webshops.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:23 schreef FredvZ het volgende:
Het kán een productiefout zijn. Waardoor het paneel onder spanning komt te staan en dan op een gegeven moment kan er een scheur in komen. En dat kan inderdaad na een paar jaar zijn.
Dit is gewoon pech hebben (en één van de risico's van het kopen van een budgetmerk: de levensduur van het apparaat is korter).
Wat is trouwens "een paar jaar"?
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:31 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]
26-08-2008 aangeschaft. Nog ruim binnen de garantietermijn dus. Juist omdat het een budgetmerk was heb ik hem aangeschaft bij een van de betere webshops..
Er zit drie jaar garantie op.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:51 schreef Jonathon het volgende:
Betere webshops?![]()
En 3 weken kan ik niet "ruim" binnen de garantietermijn noemen.
Ik denk niet dat je nog veel kan behalen uit de garantie...
[..]
In dat geval heb je recht op reparatie. Mits jij kan aantonen dat je het apparaat niet hebt laten vallen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:31 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
26-08-2008 aangeschaft. Nog ruim binnen de garantietermijn dus. Juist omdat het een budgetmerk was heb ik hem aangeschaft bij een van de betere webshops..
Dat is een beetje het probleem. Het is nu een beetje een welles/nietes verhaal. Echt aantonen kan lastig natuurlijk. Voor de rest heeft de monitor in zijn geheel geen beschadigingen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
In dat geval heb je recht op reparatie. Mits jij kan aantonen dat je het apparaat niet hebt laten vallen.
Ten eerste wordt een Belinea (quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:31 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]
26-08-2008 aangeschaft. Nog ruim binnen de garantietermijn dus. Juist omdat het een budgetmerk was heb ik hem aangeschaft bij een van de betere webshops..
Onzin, jij hebt wettelijk recht op garantie op een stuk apparaat, daar hoef je niets voor aan te tonen. De wet stelt juist dat de winkel moet aantonen dat jij het bewust hebt stukgemaakt (bijvoorbeeld door water in het apparaat). Dat kunnen zij in dit geval niet, dus ze moeten gewoon garantie geven.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
In dat geval heb je recht op reparatie. Mits jij kan aantonen dat je het apparaat niet hebt laten vallen.
Dat weet ik ook wel.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:35 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ten eerste wordt een Belinea () niet beter als-ie door een 'betere webshop' wordt verkocht.
Uhhu.quote:Ten tweede: Moet jij nu gaan bewijzen dat het apparaat NIET is gevallen? Lijkt me een omgekeerde bewijslast, eerlijk gezegd.
idd, als er nergens krassen op het scherm zitten, of op de behuizing, moeten zij volgens mij aantonen dat jij em hebt laten vallen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:35 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ten eerste wordt een Belinea () niet beter als-ie door een 'betere webshop' wordt verkocht.
Ten tweede: Moet jij nu gaan bewijzen dat het apparaat NIET is gevallen? Lijkt me een omgekeerde bewijslast, eerlijk gezegd.
Nouja, dat was mijn punt, zeg maar. Het product blijft kut en die webshop blijkt niet zo'n nette RMA-afdeling te hebben.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:39 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel.. Alleen de 'betere webshop' heeft over het algemeen ook een 'betere' RMA afdeling.
.
[..]
Uhhu..
quote:Beste RMA,
Hartelijk dank voor uw reactie. U stelt dat de monitor een tik heeft gehad en dat de schade op geen andere wijze dan door vallen kan zijn ontstaan. U noemt de schade 'gebruikersschade'. Hiervoor heeft u echter geen bewijs geleverd.
Ik ben met zorg en voorzichtigheid met mijn monitor omgegaan. Het apparaat is gedurende gehele periode waarin het in mijn bezit is geweest op geen enkele wijze blootgesteld aan excessieve krachten. Van vallen, slaan, tikken en/of ander onoordeelkundig gebruik is geen sprake (geweest).
Graag ontvang ik van u duidelijk en overtuigend bewijs van uw stelling dat de monitor gevallen zou zijn.
Met vriendelijke groet,
Naj_Geetsrev
Dan moet je zeggen dat ze de wet nog even wat beter moeten lezen en dat zij dus aan moeten tonen dat het jouw schuld is (en zeggen dat het niet anders kan, is niet aantonen). Tevens zeggen dat je naar kassa en radar stapt als ze zich niet aan de wet willen houden, wil ook wel helpen.quote:
Heb ik zojuist gedaan. Ik hou jullie op de hoogte.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:46 schreef Bart het volgende:
[..]
Dan moet je zeggen dat ze de wet nog even wat beter moeten lezen en dat zij dus aan moeten tonen dat het jouw schuld is (en zeggen dat het niet anders kan, is niet aantonen). Tevens zeggen dat je naar kassa en radar stapt als ze zich niet aan de wet willen houden, wil ook wel helpen.
Je hebt één stukje gemist toen je wet las, alleen de eerste zes maanden is de verkopende partij de gene die moet bewijzen dat er sprake is van bewust schade aanbrengen. Daarna moet de kopende partij aantonen dat hij niet zelf schade heeft toegebrachtquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:38 schreef Bart het volgende:
Onzin, jij hebt wettelijk recht op garantie op een stuk apparaat, daar hoef je niets voor aan te tonen. De wet stelt juist dat de winkel moet aantonen dat jij het bewust hebt stukgemaakt (bijvoorbeeld door water in het apparaat). Dat kunnen zij in dit geval niet, dus ze moeten gewoon garantie geven.
Inderdaad, je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:32 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je hebt één stukje gemist toen je wet las, alleen de eerste zes maanden is de verkopende partij de gene die moet bewijzen dat er sprake is van bewust schade aanbrengen. Daarna moet de kopende partij aantonen dat hij niet zelf schade heeft toegebracht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |