abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_84973439
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:57 schreef Ryon het volgende:
Een van de betere kunstenaressen van Nederland. Dat boek vol met die internetmongolen die hypocriet liepen te mekkeren over een paar tasjes was ook briljant _O_
Dat was niet van haar.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 13:59:40 #202
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_84973492
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:57 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Dat was niet van haar.
In samenwerking gemaakt. Soms heb je twee mensen nodig om half Nederland - en een deel van de rest van de werelbevolking - over de zeik te krijgen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_84973640
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Geen sterkt punt.... maar van mij mag ze inderdaad wegblijven. Misschien dat ik haar interessanter ga vinden als ze een zieke bejaarde vermoord en dan van de huid lampenkappen gaat maken :+
want kannibalen in timboektoe doen het ook!!11 :'(
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:08:31 #204
130378 MosPos
Gang is alles...
pi_84973753
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:51 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Als jij een deel van je vlees weggooit doe je in feite hetzelfde.
Jij maakt onderscheidt tussen dieren waar geen verschil tussen is, puur omdat de ene er lief en schattig is en het andere er maar lomp en dik uitziet. Wat ongelofelijk bekrompen ben je dan.
Nee ik vermoord geen dieren zonder reden, ik geef geen gas als er een katje op straat loopt.
Maar een kip of een kat zou ik allebei zo kunnen doden voor eten.
_O_
pi_84973904
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:37 schreef julian6 het volgende:

[..]

Het is maar op wat voor manier je bekend wilt worden. Ik denk niet dat de beste mevrouw nog normaal naar de supermarkt kan gaan. Daarnaast keuren het grootste deel van het publiek haar acties af. Ik vraag me ook af hoeveel mensen daadwerkelijk vegetariër zijn geworden naar aanleiding van haar acties :') Ik denk 0.
Dat laatste zou te denken moeten geven over de mensen die naar aanleiding van haar kunsten zich zo ont-tie-ge-lijk kwaad maken over zoveel dierenleed.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_84973956
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat laatste zou te denken moeten geven over de mensen die naar aanleiding van haar kunsten zich zo ont-tie-ge-lijk kwaad maken over zoveel dierenleed.
Dat valt te begrijpen. Ze beeld dieren op een gruwelijke manier af, of ze nu mishandeld zijn of niet.
pi_84974167
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:16 schreef julian6 het volgende:

[..]

Dat valt te begrijpen. Ze beeld dieren op een gruwelijke manier af, of ze nu mishandeld zijn of niet.
Ik begrijp helemaal niets van mensen die zich zo kwaad maken over dierenleed dat ze een jonge vrouw wel willen vermoorden, maar zich geen seconde druk maken over het dierenleed dat ze best weten, maar niet willen zien, hoewel ze dagelijks het op gruwelijke manier mishandelde beest dood en wel op hun bord treffen.

Voor zover ik er iets van begrijp vind ik het niet meer dan terecht om die mensen plaatjes van mishandelde dieren onder de neus te wrijven. Het zijn hun dieren, hun handelen. En dan niet bij wijze van kunst, maar voor echt geld, echte dieren, echte mishandeling, op echte grote schaal.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:26:09 #208
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_84974238
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:23 schreef sigme het volgende:

[..]

op echte grote schaal
Vooral dat. Het lijkt erop dat hoe kleiner het aantal slachtoffers, hoe erger sommige mensen het vinden 8)7
pi_84975989
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 12:37 schreef julian6 het volgende:

[..]

Ze heeft zelf gezegd dat ze de nekken van haar dieren omdraait. + dit vind ik wel confronterender dan een kippenboutje, ga niet zeggen dat dat niet zo is.
Eh, de nek omdraaien is geen mishandeling. Dat heb je liever dan dat je doodbloedend urenlang aan een haak hangt hoor.

Alsof mensen die de nekken van gewonde vogels omdraaien het doen om ze even meer te laten lijden :D
pi_84976222
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 15:27 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Eh, de nek omdraaien is geen mishandeling. Dat heb je liever dan dat je doodbloedend urenlang aan een haak hangt hoor.

Alsof mensen die de nekken van gewonde vogels omdraaien het doen om ze even meer te laten lijden :D
Vega-hippies vergelijken dieren altijd met mensen. Jij denkt dat een dier geen pijn lijdt als je hem de nek omdraait?
pi_84976446
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 15:36 schreef julian6 het volgende:

[..]

Vega-hippies vergelijken dieren altijd met mensen. Jij denkt dat een dier geen pijn lijdt als je hem de nek omdraait?
Als iemand zelf z'n beesten de nek omdraait en jij vind dat vreselijk shockerend, wat schokt je zo dan? De nek omdraaien is nou bepaald niet doodmartelen ofzo. In een kippenfabriek vind jouw kippenboutje, dat jij minder shockerend vond, een veel schokkender dood. Op de kop gehangen door een waterbad onder stroom en daarna de kop halflosgesneden.

En ontopic; je zou een kunstenaar niet zo letterlijk moeten nemen.
Offtopic: ik slacht ook wel eens een kip, met blote handen, een bijl, een snoeischaar en een broodmes. Daarmee acht ik mij hoog verheven boven de plofkipeters.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 15:53:55 #212
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_84976616
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 15:45 schreef sigme het volgende:

[..]

...
Offtopic: ik slacht ook wel eens een kip, met blote handen, een bijl, een snoeischaar en een broodmes. Daarmee acht ik mij hoog verheven boven de plofkipeters.
Gevalletje retard dus. Je bent beter dan andere mensen omdat je een kip kunt omleggen met slecht 4 wapens? Knap hoor. :')

Even voor de zekerheid: Je weet dat een kip een op twee poten wankelend vogeltje is, dat nauwelijks kan vliegen?
Het is geen monster met klauwen en slagtanden hoor, dat is een leeuw.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_84977871
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 15:53 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Gevalletje retard dus. Je bent beter dan andere mensen omdat je een kip kunt omleggen met slecht 4 wapens? Knap hoor. :')

Even voor de zekerheid: Je weet dat een kip een op twee poten wankelend vogeltje is, dat nauwelijks kan vliegen?
Het is geen monster met klauwen en slagtanden hoor, dat is een leeuw.
Wankelend vogeltje? 't Is geen plofkip oO< .

En ja, dat vind ik beter dan van die hypocriete lui die Tinkerbell wel willen omleggen maar ondertussen talloze producten gebruiken die gemaakt zijn van mishandelde beesten. Geen haar beter, wat zeg ik, oneindig slechter, dan wie een handtasje maakt van een liefdevol behandelde kat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_84978213
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 15:36 schreef julian6 het volgende:

[..]

Vega-hippies vergelijken dieren altijd met mensen. Jij denkt dat een dier geen pijn lijdt als je hem de nek omdraait?
Ik vergelijk niets met mensen? Ik had het er meer over als je een dier was. En je zal wel pijn hebben, maar een vrij korte pijn en dan ben je dood.. Het is beter dan de dood van de dieren die jij eet hoor.

En ik ben geen vega-hippie gek. Maar ik stel dieren niet onder mensen :)

@Haantjedevoorste
Ik vroeg me af wat je ervan vond dat dieren van biologische boeren ook naar de bio-industrieslachterij gaan? En of je weet wat de eisen voor het keurmerk zijn? Die zijn namelijk niet zo geweldig. Je kunt nog altijd beter een kat zijn waarvan, aan het einde van het leven, de nek wordt omgedraaid dan een biologisch gehouden beest. Of zie jij het anders? :)
pi_84978870
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 16:51 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Ik vergelijk niets met mensen? Ik had het er meer over als je een dier was. En je zal wel pijn hebben, maar een vrij korte pijn en dan ben je dood.. Het is beter dan de dood van de dieren die jij eet hoor.

En ik ben geen vega-hippie gek. Maar ik stel dieren niet onder mensen :)

Weet je nou wel of niet hoe dieren in de massa-vleesproductie worden geslacht of niet?? :? ik geloof dat kippen geëlektrocuteerd worden, 1 hele korte schok waarna ze direct het loodje leggen. Koeien enzo krijgen een pin door hun hoofd. Hebben ze nog een keer laten zien bij Try before you die geloof ik. Die voelen ook niks.

quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 15:53 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Gevalletje retard dus. Je bent beter dan andere mensen omdat je een kip kunt omleggen met slecht 4 wapens? Knap hoor. :')

Even voor de zekerheid: Je weet dat een kip een op twee poten wankelend vogeltje is, dat nauwelijks kan vliegen?
Het is geen monster met klauwen en slagtanden hoor, dat is een leeuw.
vroeger op de camping ving ik ook vissen met mijn handen (althans ik probeerde het :P) en bakte ze in een pannetje (na ze onthoofd te hebben natuurlijk) :7

[ Bericht 5% gewijzigd door julian6 op 07-08-2010 17:18:58 ]
pi_84980995
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 16:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Wankelend vogeltje? 't Is geen plofkip oO< .

En ja, dat vind ik beter dan van die hypocriete lui die Tinkerbell wel willen omleggen maar ondertussen talloze producten gebruiken die gemaakt zijn van mishandelde beesten. Geen haar beter, wat zeg ik, oneindig slechter, dan wie een handtasje maakt van een liefdevol behandelde kat.
Die laatste zin is eigenlijk best grappig :')

verder bemoei ik me hier niet mee :+
pi_84982755
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:13 schreef julian6 het volgende:

[..]

Weet je nou wel of niet hoe dieren in de massa-vleesproductie worden geslacht of niet?? :? ik geloof dat kippen geëlektrocuteerd worden, 1 hele korte schok waarna ze direct het loodje leggen. Koeien enzo krijgen een pin door hun hoofd. Hebben ze nog een keer laten zien bij Try before you die geloof ik. Die voelen ook niks.
Het gaat niet altijd zo, en het gaat ook niet altijd goed met deze manieren. Koeien die met pinnen in hun kop nog een tijdje blijven staan. Soms wordt de keel doorgesneden maar niet op een goede manier, dan bloeden ze dood. Ik zeg niet dat het bij alle dieren zo is, maar het komt wel voor omdat het door mensen wordt gedaan. Mensen maken fouten (en sommigen zijn simpelweg sadisten).

Ik heb geen ervaring, maar ik denk dat als je nek wordt omgedraaid (snel dan), je net zoveel pijn voelt als een pin door je kop, wat wel een snelle pijnscheut moet geven lijkt mij.
Nogmaals: ik heb geen bronnen, maar ik kan het me zo voorstellen.

En liever een leuk leven en een pijnvolle dood dan een kutleven en geen pijnvolle dood.
pi_84984120
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:14 schreef frame-saw het volgende:

En liever een leuk leven en een pijnvolle dood dan een kutleven en geen pijnvolle dood.
Doodgaan zuigt altijd :7
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_84984226
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:39 schreef Ascendancy het volgende:
ik zou dan ook van beide zo de nek om kunnen draaien.
As fucking if :') :D :')
pi_84984379
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:14 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Het gaat niet altijd zo, en het gaat ook niet altijd goed met deze manieren. Koeien die met pinnen in hun kop nog een tijdje blijven staan. Soms wordt de keel doorgesneden maar niet op een goede manier, dan bloeden ze dood. Ik zeg niet dat het bij alle dieren zo is, maar het komt wel voor omdat het door mensen wordt gedaan. Mensen maken fouten (en sommigen zijn simpelweg sadisten).

Ik heb geen ervaring, maar ik denk dat als je nek wordt omgedraaid (snel dan), je net zoveel pijn voelt als een pin door je kop, wat wel een snelle pijnscheut moet geven lijkt mij.
Nogmaals: ik heb geen bronnen, maar ik kan het me zo voorstellen.

En liever een leuk leven en een pijnvolle dood dan een kutleven en geen pijnvolle dood.
Als je dat denkt mag je met bronnen komen, met aannames weet je niks. Je zei eerder nog dat 'alle' kippen en koeien zonder keurmerk werden mishandeld. Voor zover ik weet verkopen ze in de supermarkt geen vlees of groente zonder keurmerk, anders hadden die gasten van de partij voor de dieren of groenlinks daar al dertig moties voor ingediend en ik kan me geen nieuwsbericht herinneren in die strekking.

Persoonlijk zou ik gaan voor de pin door m'n kop. Bij het omdraaien is er altijd nog een split second voor de knak en die wil ik niet meemaken. En kelen doorsnijden doen ze toch alleen in iran enzo?

En als je denkt dat koeien blijven staan na die pin in hun kop moet je echt ff try before you die gaan kijken :') die vielen echt meteen neer.

Die aflevering zal ik nog wel ff zoeken; hier alvast een topic over een slachthuis. Pas op die foto's zijn echt nasty.

Verslag excursie slachthuis (Mogelijk schokkende beelden)

hier lees dat je dat er wél kelen worden doorgesneden, maar dat doen ze pas als het dier al dood is en om het bloed eruit te laten lopen.

edit hier hét filmpje, also shocking:

http://www.101.tv/page/10(...)6b77edc57c3936796842

[ Bericht 2% gewijzigd door julian6 op 07-08-2010 20:14:20 ]
pi_84985461
Ja want als je naar een slachthuis gaat en je filmt daar een geval waar het mis gaat, dan mag je dat lekker uitzenden, DOH. Nee, natuurlijk niet, waarom denk je dat het materiaal waarin het wel misgaat wat je op internet ziet op zo'n vage manier wordt gefilmd met een camera die wss in een knoop zit oid?

En alle dieren van de bio-industrie worden mishandeld ja. Alleen al omdat ze veel te kort leven en in de tijd drie keer zo dik worden dan hoort.. En over welk keurmerk heb je het? :') Een biologisch keurmerk? Een 'deze dieren worden humaan behandeld'-keurmerk? Of gewoon een: dit vlees is eetbaar-keurmerk?

En hoe kan ik nou met bronnen komen over hoe het voelt om dood te gaan :D
pi_84985964
Bronnen die laten zien dat alle dieren mishandeld worden. Je denkt dat je de enige bent die zich hierom bekommert? Er zijn allerlei instanties die het welzijn van de dieren controleren, zoniet dan zijn er wel extreem linkse vega-hippies die zo'n slachthuis in de fik steken als er dieren mishandeld worden. Overigens verteld de slacht-meneer in de 2e video uit zichzelf dat het weleens misgaat.

Alle keurmerken kan je hier vinden.

Bij de Albert Heijn gebruiken ze ook allerlei keurmerken die het dierenwelzijn garanderen. Hier kan je er alles over lezen.
pi_84988958
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:06 schreef julian6 het volgende:

[..]

Als je dat denkt mag je met bronnen komen, met aannames weet je niks. Je zei eerder nog dat 'alle' kippen en koeien zonder keurmerk werden mishandeld. Voor zover ik weet verkopen ze in de supermarkt geen vlees of groente zonder keurmerk, anders hadden die gasten van de partij voor de dieren of groenlinks daar al dertig moties voor ingediend en ik kan me geen nieuwsbericht herinneren in die strekking.
Goedgekeurd vlees is wat anders dan vlees met een keurmerk.

Overigens zijn er wel moties, en nieuwsberichten, over kippen die structureel te weinig stroom krijgen om echt goed in een klap dood te zijn. Ook wel moties en nieuwsberichten over structurele misstanden op de klep en in het slachthuis.

quote:
Persoonlijk zou ik gaan voor de pin door m'n kop. Bij het omdraaien is er altijd nog een split second voor de knak en die wil ik niet meemaken. En kelen doorsnijden doen ze toch alleen in iran enzo?
Kelen doorsnijden bij wijze van halalslachten doen ze ook in Nederland, praktisch alle kalfjes worden op deze manier geslacht.

quote:
En als je denkt dat koeien blijven staan na die pin in hun kop moet je echt ff try before you die gaan kijken :') die vielen echt meteen neer.

Die aflevering zal ik nog wel ff zoeken; hier alvast een topic over een slachthuis. Pas op die foto's zijn echt nasty.

Verslag excursie slachthuis (Mogelijk schokkende beelden)
Ook in dat topic vind je het verhaal van iemand die eens in het slachthuis meemaakte dat een koe met pin en al aan de loop ging. Levend. Soms gaan dingen niet zoals in het boekje.
quote:
hier lees dat je dat er wél kelen worden doorgesneden, maar dat doen ze pas als het dier al dood is en om het bloed eruit te laten lopen.
Nee, beest is verdoofd, niet dood (hersendood, dat wel). Het moet leegbloeden, het hart moet nog even een handje helpen.


Maar ik heb het idee dat Lowlands en Tinkerbell wat uit de discussie verdwijnen..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_84989671
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:51 schreef julian6 het volgende:
Bronnen die laten zien dat alle dieren mishandeld worden. Je denkt dat je de enige bent die zich hierom bekommert? Er zijn allerlei instanties die het welzijn van de dieren controleren, zoniet dan zijn er wel extreem linkse vega-hippies die zo'n slachthuis in de fik steken als er dieren mishandeld worden. Overigens verteld de slacht-meneer in de 2e video uit zichzelf dat het weleens misgaat.

Alle keurmerken kan je hier vinden.

Bij de Albert Heijn gebruiken ze ook allerlei keurmerken die het dierenwelzijn garanderen. Hier kan je er alles over lezen.
De keurmerken zitten niet op al het vlees. En dat bij de AH is ook een apart huismerk, het betekent niet dat alles zonder het labeltje 'puur en eerlijk' ineens 'goed' is.

De keurmerken zijn trouwens ook voor biologisch/scharrelvlees. En dat zijn niet de kiloknallers die jij koopt hoor ;) (dit neem ik aan ja, omdat je het verschil tussen biologisch vlees en vlees uit de bio-industrie blijkbaar niet kent)
pi_84989790
Overigens, het concept van dieren als 'accesoire' is zeker niet uniek voor Tinkerbell:


bv de engelse kunstenaar/designer Reid Peppard doethet ook ,maardan hoofdzakelijk met ratten, hamsters, vossen en duiven die hij onderhet label van RP/Encore! tot 'kleding-accesoires verwerkt:


bv:


eem beroemde klant is Lady Gaga, die zulk een hoofdband mét dode rat in de videoclip van 'Bad Romance' droeg:


iets dat voor Reid Peppardeen zekere 'doorbraak' betekende en veel extra opmerkzaamheid gaf.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')