Omdat het zo is?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:39 schreef julian6 het volgende:
Zij gaat dieren mishandelen of foto's ervan laten zien. En als mensen dan verontwaardigd reageren gaat ze zeggen "maar jullie doen dat zelluf ook!!11' en dan moeten we allemaal begrip tonen.
Dat zei ze op tv laatst, op ned 1 bij Pauw&Witteman waar ik voorbij zapte.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 05:40 schreef frame-saw het volgende:
Volgens mij is ze het helemaal niet oneens met de bio-industrie, dat heb ik haar nooit horen zeggen. Ze probeert mensen bewust te maken van de hypocrisie erachter.
Je bent echt de meest ignorant persoon waar ik ooit een post van heb gelezen op dit forum.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:41 schreef julian6 het volgende:
Heel leuk allemaal, maar ik heb echt geen zin om deze discussie te gaan voeren. Die mevrouw mag nog zo hard gelijk hebben, het is gewoon moreel gezien niet juist. Je lijkt niet te begrijpen dat mensen dit gewoon niet willen weten. Als ik een stoel koop in de winkel wil ik ook niet dat de winkelier mij eerst een filmpje laat zien van de boom die wordt omgezaagd waarna ze hem naar de zagerij brengen en er een stoel van maken. Het is het eindproduct waar het om gaat.
Dit soort figuren kan ik echt niet uitstaan. En ik baal er al helemaal van dat ze er ook nog een podium aan geven.
Oké, dat is wel vreemd. Maar ik begrijp wel waarom je zelf je kat de nek wilt omdraaien hoor. Een vogel verlos je toch ook zo uit zijn lijden? En waarom zou je veel geld voor de dierenarts betalen terwijl je het net zo effectief voor niks kan doen?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:49 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Dat zei ze op tv laatst, op ned 1 bij Pauw&Witteman waar ik voorbij zapte.
Ze vertelde ook dat haar kat ziek was en dat die het eng vond om naar de dierenarts te gaan en dat ze hem daarom zelf had doodgemaakt, terwijl de dierenarts dus ook aan huis komt om spuitjes te geven.
Ze vertelde dat ze de bio-industrie niet hip vindt en mensen ervan bewust wel maken waar ze eigenlijk mee bezig zijn. Evenals dieren kweken en ombrengen voor leer of bont.
Je degradeert een dood dier tot een eindprodukt. Maar gezien je eerdere post zul je daar geen problemen mee hebben.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:41 schreef julian6 het volgende:
Het is het eindproduct waar het om gaat.
Dankje voor het compliment! Ik vergelijk hout niet met dieren. Ik vergelijk haar werkwijze. Overigens zijn veel mensen ook tegen bomenkap dus de vergelijking gaat voor een deel wel op.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:12 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Je bent echt de meest ignorant persoon waar ik ooit een post van heb gelezen op dit forum.
En hout met dieren vergelijken.. wtf.
Maar jij bent dus tegen mensen die dieren vermoorden voor consumptie? Of hoe zit dat nou? Alleen tegen mensen die het in de openbaarheid doen?
Exactly my point. Liegen en bedriegen om je acties te rechtvaardigen, aandacht te genereren en er een boel geld mee verdienen. En niemand kan mij wijsmaken dat dit heerschap hier niet een flinke duit voor vangt.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:49 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Dat zei ze op tv laatst, op ned 1 bij Pauw&Witteman waar ik voorbij zapte.
Ze vertelde ook dat haar kat ziek was en dat die het eng vond om naar de dierenarts te gaan en dat ze hem daarom zelf had doodgemaakt, terwijl de dierenarts dus ook aan huis komt om spuitjes te geven.
Ze vertelde dat ze de bio-industrie niet hip vindt en mensen ervan bewust wel maken waar ze eigenlijk mee bezig zijn. Evenals dieren kweken en ombrengen voor leer of bont.
Dat is het toch ook? Carnivoren enzo, of heb ik iets gemist?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:16 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je degradeert een dood dier tot een eindprodukt. Maar gezien je eerdere post zul je daar geen problemen mee hebben.
Met mijn vergelijking van stoelen met dieren deed ik hetzelfde.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:36 schreef frame-saw het volgende:
Je hoeft er niet naar te kijken.
En nee, ik vergelijk muzikanten niet met haar. Zo interpreteerde ik wel wat jij zei.
In zekere zin wel; maar dan kan ik dat soort acties van 'tinkerbell' (die naam alquote:Maar vind je jezelf nou hypocriet of niet? Een dier is een dier hè, een kat is niet intelligenter dan een varken.
Op zondag Llowgenda 11.45 Lima, onder de naam llowgenda op zondag staat ze dus in het programmablokje.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:39 schreef zonisdegod het volgende:
zie haar niet in het lowlands programam staan bij kunst. dus denk dat dit niet klopt
ps; heb niet alle pagina's van deze topic gelezen dus als dit al gezegd is; lees er overheen but confirm please. dan weet ik of ik kratje tomaten mee moe neme of niet
Je MOET er niet heen, voor de tweede keer.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:47 schreef julian6 het volgende:
[..]
Met mijn vergelijking van stoelen met dieren deed ik hetzelfde.
[..]
In zekere zin wel; maar dan kan ik dat soort acties van 'tinkerbell' (die naam al) nog wel afkeuren. Ik vind niet dat je mensen ongevraagd moet confronteren met dat soort beelden omdat ze zogenaamd 'hypocriet' zijn. "Jij eet vlees, dus jij moet een kat zien die in stukjes is gezaagd!" vind ik echt een idiote redenering. Ga met dat soort plaatjes voor de vleesfabriek ofzo, op lowlands moet je niet bij mij komen met dat soort grappen.
Zeker moet je niks! Zou wat zijn als we dingen moesten, leef gelukkig niet in Noord-Korea. Nee, mijn probleem ligt bij het feit dat dit soort figuren blijkbaar genoeg aandacht genereren dat ze er een podium aan geven. Zij krijgt dus de mogelijkheid om haar idiote capriolen uit te halen voor mensen die misschien labiel genoeg zijn om er in te trappen. Je zult maar als onwetende LL-ganger zo'n zaal binnenstappen en opeens een plaatje te zien van een kat die in stukjes is gesneden, en dan zo'n ADHD wijf eronder die verteld dat ze dit met haar kat heeft gedaan. Zou me niet verbazen als er iemand door het lint gaat en haar wat aandoet.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:51 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Je MOET er niet heen, voor de tweede keer.
Ik hoef ook geen Blink 182 te zien, vind ik ook mishandeling van gitaren. Ga ik nog niet zo fel lopen reageren en met tomaten gooien
Schei uit zeg, zoals uit dit topic al blijkt zijn er genoeg mensen die haar kunst of opvattingen op z'n minst interessant vindt. Laat die mensen lekker daar heen gaan.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:59 schreef julian6 het volgende:
[..]
Zeker moet je niks! Zou wat zijn als we dingen moesten, leef gelukkig niet in Noord-Korea. Nee, mijn probleem ligt bij het feit dat dit soort figuren blijkbaar genoeg aandacht genereren dat ze er een podium aan geven. Zij krijgt dus de mogelijkheid om haar idiote capriolen uit te halen voor mensen die misschien labiel genoeg zijn om er in te trappen. Je zult maar als onwetende LL-ganger zo'n zaal binnenstappen en opeens een plaatje te zien van een kat die in stukjes is gesneden, en dan zo'n ADHD wijf eronder die verteld dat ze dit met haar kat heeft gedaan. Zou me niet verbazen als er iemand door het lint gaat en haar wat aandoet.
Ik vind dat ze die hele LLowagenda sowieso moeten schrappen. Waarom zou je op lowlands komen om naar politiek geneuzel te gaan luisteren?
O god ja stel je voor ik loop als een onwetend persoon de Alpha in en ik zie wat ze met die gitaren doen! Haha, doe normaal zegquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:59 schreef julian6 het volgende:
[..]
Zeker moet je niks! Zou wat zijn als we dingen moesten, leef gelukkig niet in Noord-Korea. Nee, mijn probleem ligt bij het feit dat dit soort figuren blijkbaar genoeg aandacht genereren dat ze er een podium aan geven. Zij krijgt dus de mogelijkheid om haar idiote capriolen uit te halen voor mensen die misschien labiel genoeg zijn om er in te trappen. Je zult maar als onwetende LL-ganger zo'n zaal binnenstappen en opeens een plaatje te zien van een kat die in stukjes is gesneden, en dan zo'n ADHD wijf eronder die verteld dat ze dit met haar kat heeft gedaan. Zou me niet verbazen als er iemand door het lint gaat en haar wat aandoet.
Ik vind dat ze die hele LLowagenda sowieso moeten schrappen. Waarom zou je op lowlands komen om naar politiek geneuzel te gaan luisteren? Geloof ook dat het vooral linkse sprekers zijn, slechte zaak.
Stel je voor, iets aanstootgevends op lowlands. Bah, hoe durven ze?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:12 schreef julian6 het volgende:
Gasten die kutmuziek produceren is niet per sé aanstootgevend. Een plaatje van kat of hond in stukjes bij elkaar gelegd is dat wel. Ik heb een keer een fragment gezien van een toespraak van haar en ze laat wel degelijk plaatjes zien. Op een onverwacht moment ook echt, ze stelt zich voor, drukt op een knopje waarna je een vermoorde kat ziet en zegt ze doodleuk 'Kijk, dit is mijn kat mies. Lief he?' of iets in die richting. Ik ga het filmpje niet nog is kijken.
Stel je eens voor dat je geschokt zou kunnen raken van kunst, het moet toch niet gekker worden hey!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:12 schreef julian6 het volgende:
Gasten die kutmuziek produceren is niet per sé aanstootgevend. Een plaatje van kat of hond in stukjes bij elkaar gelegd is dat wel.
Doe is normaalquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:48 schreef frame-saw het volgende:
Nouja ik vind het wel verschrikkelijk wat ze die gitaren aandoen! En als vegetarier wordt je anders ook geconfronteerd met de botjes die op de grond liggen bij dat sparerib-tentje. Is ook heel erg. En ik zie wel dingen die nog confronterender zijn op Lowlands.
Je begint jezelf een beetje vast te lullen, sorry.
Ja, de gitaren waren een grapje. De botjes niet.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:51 schreef julian6 het volgende:
[..]
Doe is normaalJe kunt mishandelde dieren niet vergelijken met gitaren of botjes van de KFC.
Kom met argumenten als je vindt dat ik mezelf vastlul. Ik heb een hele duidelijke mening m.i.
Hoezo "ongevraagd"?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:34 schreef julian6 het volgende:
Een hond die overduidelijk is mishandeld, hier kan ik me wel kwaad over maken als ik er ongevraagd mee geconfronteerd word.
moet overigens echt kut zijn als je dit écht telkens denkt wanneer je een kippenboutje ziet.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:07 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ja, de gitaren waren een grapje. De botjes niet.
De botjes zijn wat overblijft van een mishandelde kip. Een kip die 3 maanden leeft en daarin zo wordt vetgemest dat de consument daar lekker van kan genieten. De kip zelf kan niet lopen, niet alleen omdat ie geen bewegingsruimte heeft maar ook omdat zijn poten het gewicht niet aankunnen.
Paar posts terug had ik het over bezoekers die de tent binnelopen en zoiets als dit zien. De foto's van dat mishandelde katje waren nog veel erger maar die kan ik zo eventjes niet vinden.quote:
Overduidelijk? Je ziet de tranen nog in z'n oogjes?quote:Een hond die overduidelijk is mishandeld
Nou, kom maar hoor. Wat wil je horen?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 10:01 schreef frame-saw het volgende:
Hoezo is die hond overduidelijk mishandeld? Kan zijn dat ik het niet zie door mijn mobiel, maar ik zie gewoon een dode hond?
Heb je misschien duidelijk bewijs, zwart op wit, van de dierenbescherming oid?
En tenzij de kippen een keurmerk hebben zijn ze wel mishandeld ja. Ik vind volmesten ook mishandeling namelijk. En in krappe hokken leven. En in eigen stront ronddwalen.
En ik eet zelf ook kippenpootjes, heerlijk, maar ik weet wel wat het leed erachter is. Ik ben geen vegetarier he, ik associeer die botjes niet direct met kippen. Maar ik kan me voorstellen dat het wel gebeurd.
Maar nu stop ik echt, tenzij de discussie over biologisch vlees opbloeit want ik ben benieuwd wat Haantjedevoorste heeft te zeggen daarover.
Dat doe je dan toch zelf? Het staat in het programma aangkondigd wie er wanneer verschijnt, dus als je het niet wilt zien, kun je het makkeliik vermijden.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:41 schreef julian6 het volgende:
[..]
Paar posts terug had ik het over bezoekers die de tent binnelopen
Ze heeft zelf gezegd dat ze de nekken van haar dieren omdraait. + dit vind ik wel confronterender dan een kippenboutje, ga niet zeggen dat dat niet zo is.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 10:01 schreef frame-saw het volgende:
Hoezo is die hond overduidelijk mishandeld? Kan zijn dat ik het niet zie door mijn mobiel, maar ik zie gewoon een dode hond?
Heb je misschien duidelijk bewijs, zwart op wit, van de dierenbescherming oid?
En tenzij de kippen een keurmerk hebben zijn ze wel mishandeld ja. Ik vind volmesten ook mishandeling namelijk. En in krappe hokken leven. En in eigen stront ronddwalen.
En ik eet zelf ook kippenpootjes, heerlijk, maar ik weet wel wat het leed erachter is. Ik ben geen vegetarier he, ik associeer die botjes niet direct met kippen. Maar ik kan me voorstellen dat het wel gebeurd.
Maar nu stop ik echt, tenzij de discussie over biologisch vlees opbloeit want ik ben benieuwd wat Haantjedevoorste heeft te zeggen daarover.
Klopt, maar niet iedereen kijkt in het programma wat er komt. Wist je dat op LL sommige mensen gewoon zomaar lukraak een tent binnenlopen?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat doe je dan toch zelf? Het staat in het programma aangkondigd wie er wanneer verschijnt, dus als je het niet wilt zien, kun je het makkeliik vermijden.
Als je ergens binnen loopt zonder te kijken wat daar gebeurt, neem je bewust het risico iets te gaan zien wat je niet bevalt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:37 schreef julian6 het volgende:
[..]
Klopt, maar niet iedereen kijkt in het programma wat er komt. Wist je dat op LL sommige mensen gewoon zomaar lukraak een tent binnenlopen?
Niet iedereen is zich bewust van dat risico. En al helemaal niet op lowlands waar je dit soort idioten niet hoort te hebben.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je ergens binnen loopt zonder te kijken wat daar gebeurt, neem je bewust het risico iets te gaan zien wat je niet bevalt.
Je hebt helemelaal gelijk, heel Nederland is zo hypocriet als de pest. Maar dan kan ik me nog wel zwaar irriteren aan dit soort figuren die altijd maar menen het recht te hebben om iedereen te shockeren met dingen waar ze zich helemaal niet druk om willen maken.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:43 schreef sigme het volgende:
Tinkerbell heeft een heel groot natuurtalent: het is een intrigante. Waar zij komt, krijgen andere mensen ruzie. Met elkaar. Het is werkelijk fabuleus om te zien.
Daarnaast maakt ze kunst en zijn veel mensen te dom om te begrijpen je daarbij niet alles letterlijk hoeft te nemen.
En als klap op de vuurpijl maakt ze geëngageerde kunst, waarbij ze dieren gebruikt. Er worden dagelijks duizenden dieren op oneindig misselijkmakender wijze gebruikt, en dan niet kunstig maar echt, en wat doet geshockeerd dierenliefhebbend Nederland? Tinkerbell lynchen.
Het is een gave. Ik ben blij dat ik 'm niet heb.
Tsja. Als je je er niet druk om wil maken, doe dat dan ook niet. Ik vind niet dat die behoefte aan geen geestelijke onrust anderen zou moeten belemmeren om wel aandacht te vragen voorquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:04 schreef julian6 het volgende:
[..]
Je hebt helemelaal gelijk, heel Nederland is zo hypocriet als de pest. Maar dan kan ik me nog wel zwaar irriteren aan dit soort figuren die altijd maar menen het recht te hebben om iedereen te shockeren met dingen waar ze zich helemaal niet druk om willen maken.
Nee, kunst op een cultureel festival, het moet inderdaad niet gekker worden.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:01 schreef julian6 het volgende:
[..]
Niet iedereen is zich bewust van dat risico. En al helemaal niet op lowlands waar je dit soort idioten niet hoort te hebben.
Je kunt het ook anders zien. Irritante aandachtshoeren met plaatjes van vermoorde dieren op een muziekfestival, het moet niet veel gekker worden.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, kunst op een cultureel festival, het moet inderdaad niet gekker worden.
Je hoeft er niet van te houden. Je hoeft er zelfs niet naartoe te gaan.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:24 schreef julian6 het volgende:
[..]
Je kunt het ook anders zien. Irritante aandachtshoeren met plaatjes van vermoorde dieren op een muziekfestival, het moet niet veel gekker worden.
Het is maar op wat voor manier je bekend wilt worden. Ik denk niet dat de beste mevrouw nog normaal naar de supermarkt kan gaan. Daarnaast keuren het grootste deel van het publiek haar acties af. Ik vraag me ook af hoeveel mensen daadwerkelijk vegetariër zijn geworden naar aanleiding van haar actiesquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:26 schreef sigme het volgende:
Als gezegd, ik zou haar gave niet willen hebben, het lijkt me een vloek, maar ik denk dat de volledige kunstenaarspopulatie van dit land met afgunst kijkt naar haar naamsbekendheid.
Geen sterkt punt.... maar van mij mag ze inderdaad wegblijven. Misschien dat ik haar interessanter ga vinden als ze een zieke bejaarde vermoord en dan van de huid lampenkappen gaat makenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:24 schreef julian6 het volgende:
Je kunt het ook anders zien. Irritante aandachtshoeren met plaatjes van vermoorde dieren op een muziekfestival, het moet niet veel gekker worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |