Dan kan je aannemen dat er wel enig toezicht op de productie ervan is.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Goedgekeurd vlees is wat anders dan vlees met een keurmerk.
Halal is weer een heel ander verhaal. Ben ik 100% op tegen en ik vind het raar dat dat niet allang verboden is. Ik vermoed dat het komt omdat het met religie te maken heeft.quote:Kelen doorsnijden bij wijze van halalslachten doen ze ook in Nederland, praktisch alle kalfjes worden op deze manier
Dat zeg ik een post terug ook.quote:Ook in dat topic vind je het verhaal van iemand die eens in het slachthuis meemaakte dat een koe met pin en al aan de loop ging. Levend. Soms gaan dingen niet zoals in het boekje.
Dan is er toch geen verschil?quote:Nee, beest is verdoofd, niet dood (hersendood, dat wel). Het moet leegbloeden, het hart moet nog even een handje helpen.
Ik heb mijn mening allang 5x gegeven.quote:Maar ik heb het idee dat Lowlands en Tinkerbell wat uit de discussie verdwijnen..
Een ouderwetsche happening!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 03:06 schreef Nosh het volgende:
Ik hoop alleen maar oprecht dit achteraf terug te zien, want een tent vol hysterische boeroepertjes en pruilende meisjes lijkt me briljant vermaak.
Ah dan kun je me vast wel uitleggen waarom het dierenmishandeling zou zijn als je 20 hamsters in 20 bolletjes hebt en niet als je 1 hamster in 1 bol door je woonkamer hebt rollen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 04:15 schreef trovey het volgende:
Een kennis en ik hebben nog hamsters uit 1 van haar kunstuitingen(die in beslag waren genomen door de Dierenbescherming) opgevangen. Ietswat vreemde dame
(en dan druk ik me netjes uit
)
Je kunt inderdaad rustig aannemen dat die beesten het ook leuk vonden voor een kwartiertje ofzo.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:13 schreef julian6 het volgende:
Is dat dierenmishandeling? Dacht dat die beesten dat juist leuk vonden, lijkt me zelf ook wel lachen voor een kwartiertje ofzo. Als je zo'n radje in zijn kooi zet gaat ie daar toch ook vrijwillig in rennen?
Nee, leg het verschil eens uit? Je hoeft geen vlees te eten, even zoals je dat tasje ook niet nodig hebt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:51 schreef Haantjedevoorste het volgende:
[..]
Precies! En bovendien maakt het ook nogal uit wat voor 'n vlees je eet. Ik vind dat er nog al een verschil zit tussen een 'lekker' kipfiletje van een kip dat nooit in z'n leven daglicht heeft gezien en in een kooitje van 1 x 1 meter zit gepropt met een stuk of 70 soortgenoten of dat je biologisch vlees eet. Die dieren hebben een veel beter leven gehad en worden niet op zo'n walgelijke manier gedood. Helaas heb ik niet altijd genoeg geld om biologisch vlees te kopen.
Nu krijg ik ongetwijfeld weer een hoop gezeik over 'Je eet dus wel vlees!', maar vinden jullie ook niet dat je kat z'n nek omdraaien omdat je een tasje wilt wel echt iets anders is dan vlees eten?!
quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:27 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad rustig aannemen dat die beesten het ook leuk vonden voor een kwartiertje ofzo.![]()
Langer opgesloten zitten in een bol die je belemmert om eten of drinken te zoeken lijkt me voor dier en mens een vorm van mishandeling.![]()
Ik heb er geen respect voor. Ik vind het net zo zielig als die ponnies die op belgische kermissen de hele dag doelloos rondlopen. Dat je het doet om mensen een boodschap te geven, of een spiegel voor te houden, is maar een laf excuus. Je bent een groot kunstenaar of communicator, als je dezelfde boodschap weet over te brengen zonder diertjes te mishandelen.
Zeker weten dat Tinkerbell nul mensen de ogen heeft geopend, en geen ene zak heeft bijgedragen aan een verandering in de industrie. Daarmee is ze een domme slager, die biefstuk als kunst met een boodschap verkoopt.
Was best rustig..quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 00:18 schreef Ludwig. het volgende:
http://www.bkb.nl/item/tinkebell-op-lowlands
Betreffende optreden.
Tof wijf trouwens, die Tinkebell.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |