abonnement Unibet Coolblue
pi_84842411
quote:
Door nieuwe technieken laten auto-inbrekers steeds vaker geen sporen achter, waardoor verzekeraars de schade niet vergoeden. Dat schrijft het AD vandaag.

Criminelen gebruiken tegenwoordig stoorzenders om het signaal van de autosleutel te storen, waardoor de auto niet op slot gaat. Bij oudere auto's kunnen ze de frequentie van de sleutel kopiëren. Ook kunnen ze het slot met zeer fijn gereedschap openen.

Apparatuur voor deze inbraaktechnieken is steeds meer beschikbaar, zegt de Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit in de krant. Het aantal diefstallen van auto's wordt nauwkeurig bijgehouden, maar diefstallen uit auto's niet. Wel worden volgens de stichting vaker diefstallen uit auto's zonder braakschade gemeld.

Verzekeraars zien volgens het AD ook een toename. Als er geen braakschade is, wordt de schade niet vergoed omdat de verzekeraar dan aanneemt dat de auto niet op slot is gedaan. Wel geeft een woordvoerder van het Verbond van Verzekeraars toe dat het beleid achterloopt bij de technologische ontwikkelingen.

Bij inbraak in huizen wordt de schade wel vergoed als er geen braakschade is omdat dieven kunnen inbreken zonder schade te veroorzaken. Bij de auto's worden inmiddels wel uitzonderingen gemaakt. Dat was bijvoorbeeld het geval na een inbraakgolf in auto's van het type Volkswagen Golf.
'Steeds vaker autokraak zonder braakschade'
Dus wanneer je goed verzekerd bent en niet te zien is dat er ingebroken is in je auto, kan je niets verhalen op de verzekering.?

Ik zou denk ik ook denken dat ik dan toch vergeten ben mijn auto op slot te doen.

Dus hoe weet je dan dat er is ingebroken in je auto terwijl er geen braakschade te zien is? Kan me die regel op zich dus wel voorstellen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_84842581
dit is niet goed als dit doorzet en verzekeringen gaan op de duur uitkeren bij inbraak zonder schade. Op deze manier kun je je hele audioinstallatie verkopen oid en vervolgens aangifte doen van inbraak/diefstal om zo ook nog verzekeringsgeld te krijgen.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:19:57 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84842601
Dan mep je zelf toch nog even een ruitje in?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_84842687
Mijn auto was ook gestolen zonder dat er sporen achter waren gebleven. De verzekering heeft er echter geen seconde moeilijk over gedaan.
Don't let my username fool you...
pi_84842722
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dan mep je zelf toch nog even een ruitje in?
Een maand later nadat blijkt dat je niets terugkrijgt?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_84842730
En een huis wel? Hij kom je een huis binnen zonder braakschade? Het lijkt mij bij een auto veel makkelijker en begrijpelijker als bij een huis (met de afstandsbedieningen voor de auto deur)?
pi_84842740
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:25 schreef Metalfreak het volgende:
Mijn auto was ook gestolen zonder dat er sporen achter waren gebleven. De verzekering heeft er echter geen seconde moeilijk over gedaan.
En hoe weet je of er sporen achter gebleven waren als je auto weg was...
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_84842751
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:27 schreef Bolter het volgende:

[..]

Een maand later nadat blijkt dat je niets terugkrijgt?
Ja gewoon weer het zelfde opgeven had je al nieuw gekocht ofzo, of nog een reserve liggen.
pi_84842767
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:28 schreef Bolter het volgende:

[..]

En hoe weet je of er sporen achter gebleven waren als je auto weg was...
Ik bedoel glassplinters o.i.d. Normaal rollen die echt alle kanten op.
Don't let my username fool you...
pi_84842816
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:28 schreef Ralphmeister het volgende:
En een huis wel? Hij kom je een huis binnen zonder braakschade? Het lijkt mij bij een auto veel makkelijker en begrijpelijker als bij een huis (met de afstandsbedieningen voor de auto deur)?
klopsleutels, elke mongool met 2 linkse handen kan nu inbreken
ik doe de auto als automatisme op slot.

en mocht er ingebroken zijn zonder schade dan gooi ik zelf wel ff een ruitje in
pi_84842820
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:25 schreef Metalfreak het volgende:
Mijn auto was ook gestolen zonder dat er sporen achter waren gebleven. De verzekering heeft er echter geen seconde moeilijk over gedaan.
Het stelen van een auto lijkt mij iets anders dan inbreken.
pi_84842873
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dan mep je zelf toch nog even een ruitje in?
Er zijn ook nog eerlijke mensen....het zijn er niet veel, maar ze zijn er nog wel B-)

En zelfkennis...je kan aan mij ook zien of ik lieg, dus lieg niet gauw. Of ik moet er zelf in gaan geloven :7
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_84842892
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:29 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik bedoel glassplinters o.i.d. Normaal rollen die echt alle kanten op.
Dan kan je toch zien dat je auto beschadigd is, en gaat dit verhaal niet op toch?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_84842987
Ik zou zo graag eens een auto ergens willen parkeren, mooie camera op de achterbank, laptopje erbij, en dan de auto vullen met bijvoorbeeld blauwzuur, maar liever een sneller werkend zenuwgas... in natuurlijk een sterke concentratie. Laat de inbreker de laptop maar halen... kijken of ie de camera nog kan pakken...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:45:36 #15
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_84843037
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:18 schreef babipangang het volgende:
dit is niet goed als dit doorzet en verzekeringen gaan op de duur uitkeren bij inbraak zonder schade. Op deze manier kun je je hele audioinstallatie verkopen oid en vervolgens aangifte doen van inbraak/diefstal om zo ook nog verzekeringsgeld te krijgen.
eerlijkheid
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:46:21 #16
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_84843053
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:42 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik zou zo graag eens een auto ergens willen parkeren, mooie camera op de achterbank, laptopje erbij, en dan de auto vullen met bijvoorbeeld blauwzuur, maar liever een sneller werkend zenuwgas... in natuurlijk een sterke concentratie. Laat de inbreker de laptop maar halen... kijken of ie de camera nog kan pakken...
Dat heet uitlokken :')
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_84843231
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:46 schreef MadMarine het volgende:

[..]

Dat heet uitlokken :')
het is gewoon gruwelijk irritant dat je steeds met dieven rekening moet houden.

laatst ook weer, moest ff een aar artikelen kopieren.
dan moet ik dus mijn laptoptas, mijn rugtas, tomtom en autoradio weer met me mee slepen omdat ik ff moet kopieren...

al een keer gehad dat in een half uur tijd mijn auto is opengebroken en ik radio plus kleding kwijt was :r
pi_84848764
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:46 schreef MadMarine het volgende:

[..]

Dat heet uitlokken :')
In een auto die op slot is. Dus als je iets in je huis hebt liggen, wat je kan zien door een raam van buiten... ook uitlokking?

Maar kom ik ooit een inbreker in mijn huis tegen, en ik ben eerst, dan gaat ie dood weer naar buiten. Hij lokte het uit!
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')