abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84829999
quote:
NEW YORK - Het omstreden plan voor de bouw van een moskee in de omgeving van Ground Zero in New York kan gewoon worden uitgevoerd. Dat heeft de commissie die gaat over de monumentenzorg in New York bepaald. Het wordt een 15 verdiepingen tellend islamitisch cultureel centrum met daarin onder meer een moskee en een zwembad.

PVV denkt dat Nederland een miljoen euro subsidie geeft aan de omstreden moskee

De plannen voor de bouw van de moskee leidden de afgelopen tijd tot verhitte discussies in de Verenigde Staten én in Nederland. Veel New Yorkers beschouwen het project als een belediging van de nabestaanden van de bijna 3.000 mensen die om het leven kwamen tijdens de terreuraanslag op de torens van het World Trade Center in september 2001. Die werden uitgevoerd door extremistische moslims.

Vragen van PVV
Ook bij ons stelde de PVV Kamervragen over de moskee. De PVV beweerde dat Nederland met een miljoen euro subsidie bijdroeg aan de bouw ervan. Volgens minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen (CDA) krijgt de Amerikaanse moslimorganisatie Asma inderdaad Nederlands belastinggeld, maar dat dient voor een programma van Asma dat zich richt op de emancipatie van moslimvrouwen in Afghanistan, Egypte en Pakistan, niet voor de bouw van de moskee bij Ground Zero.

Op de website van het Cordoba Initiative, dat de moskee gaat bouwen, wordt Asma echter wel degelijk als partnerorganisatie genoemd. De oprichter van Asma, imam Feisal Abdul Rauf, is bovendien ook voorzitter van het Cordoba Initiative. De PVV eiste dat Verhagen de subsidie zou intrekken, maar dat is hij niet van plan.

Verbroedering
Voorstanders van het project hopen dat het kan leiden tot verbroedering tussen gelovigen. Het centrum, dat zich bevindt op twee huizenblokken afstand van Ground Zero, zal zijn deuren openen voor iedere bezoeker, ongeacht diens geloof en sekse. (ANP/BF)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ij-Ground-Zero.dhtml
Waarom geven wij belastinggeld aan die organisatie ?
Verder wel weer Wilders fail die standaard vragen stelt over alles wat moslims of marokkanen aangaat :')

[ Bericht 5% gewijzigd door Casualty op 03-08-2010 21:53:30 ]
pi_84830122
Ik snap dat niet :? Waarom in vredesnaam een moskee daar? Komop hey, zie je het al voor je midden in Amsterdam-centrum een moskee? Stap je bij Amsterdam Centraal uit word je eerst nog door een bouwput geconfronteerd en een lompe moskee.

Ik heb niets tegen moslims, maar zoek alsjeblieft een andere plek :{w
pi_84830287
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:48 schreef Vanzwanen het volgende:
Ik snap dat niet :? Waarom in vredesnaam een moskee daar? Komop hey, zie je het al voor je midden in Amsterdam-centrum een moskee? Stap je bij Amsterdam Centraal uit word je eerst nog door een bouwput geconfronteerd en een lompe moskee.

Ik heb niets tegen moslims, maar zoek alsjeblieft een andere plek :{w
Jij hebt het dus duidelijk niet begrepen .
A) Het wordt geen traditionele moskee zoals wij die kennen, maar een of ander moderne torenflat
B) Er zal behoefte aan zijn . Er staan midden in Amsterdam ook tal van kerken . Storen die je dan ook ? Of niet omdat ze "er nu eenmaal al lang staan " ?
pi_84830322
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:48 schreef Vanzwanen het volgende:
Ik snap dat niet :? Waarom in vredesnaam een moskee daar?
Provoceren. Dat wordt nog duidelijker als je de naam van dat te bouwen gedrocht leest.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_84830582
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:52 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Provoceren. Dat wordt nog duidelijker als je de naam van dat te bouwen gedrocht leest.
Sorry man, ik heb het niet goed gelezen.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:59:33 #6
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_84830679
Wordt er een kerk gebouwd is er geen probleem wordt er een synagoge gebouwd weer niks aan de hand maar zodra het over een moskee gaat wordt er meteen over geklaagd. Gewoon leven en laten joh.

Gaat trouwens niet echt over Ground Zero maar over moskees in het algemeen
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_84830716
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:52 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Provoceren.
Dat. Als je een beetje fatsoen en medeleven in je lijf hebt ga je met dat centrum een paar kilometer verderop zitten. New York is groot genoeg. Ik vind dit gewoon een hele dikke middelvinger naar de nabestaanden. :N
pi_84830833
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:00 schreef fratsman het volgende:

[..]

Dat. Als je een beetje fatsoen en medeleven in je lijf hebt ga je met dat centrum een paar kilometer verderop zitten. New York is groot genoeg. Ik vind dit gewoon een hele dikke middelvinger naar de nabestaanden. :N
Waarom is het onfatsoenlijk ? Het waren op 9/11 terroristen, geen Moslims (al zeiden ze in de naam van Alah te handelen)
Bovendien is de locatie helemaal niet OP Ground Zero zelf, maar een paar straten verderop .
pi_84830890
Het is een gebedsruimte in feite in een gemeenschapsgebouw in New York, het gaat hélemaal nergens over. Het is geen provocatie, het is geen middelvinger. Meer. Niet. Wat het echter wel aantoont, is hoe geradicaliseerd mainstream conservatisme in Amerika de afgelopen jaren is. Op lange termijn is het een doodlopende weg, maar op korte termijn zou ik het nodige vuurwerk niet onwaarschijnlijk vinden.
pi_84831030
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:02 schreef Casualty het volgende:

[..]

Waarom is het onfatsoenlijk ? Het waren op 9/11 terroristen, geen Moslims (al zeiden ze in de naam van Alah te handelen)
Bovendien is de locatie helemaal niet OP Ground Zero zelf, maar een paar straten verderop .
Je hebt het over gevoeligheden. Een hoop mensen hebben daar dierbaren verloren. Maar voor die gelovigen die bij een domme cartoon al helemaal ontploffen, die matiging ten gunste van hun eigen geloof eisen, kunnen we daar begrip voor het gevoel van de NY'er verwachten? Het lijkt er niet op hé?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:11:14 #11
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_84831221
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:06 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Je hebt het over gevoeligheden. Een hoop mensen hebben daar dierbaren verloren. Maar voor die gelovigen die bij een domme cartoon al helemaal ontploffen, die matiging ten gunste van hun eigen geloof eisen, kunnen we daar begrip voor het gevoel van de NY'er verwachten? Het lijkt er niet op hé?
Niet alle moslims zijn daarom ontploft hoor ik ken er genoeg die er niet blij mee waren maar die hebben echt geen Deense vlaggen lopen verbranden en dood aan alle Denen gezweerd.
C'est la vie
pi_84831243
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:06 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

O je zoekt gewoon een escuus om Moslims te bashen ! Zeg dat dan :')

OT, ik ben wel heel benieuwd waarom Maxim Verhagen geld overmaakt naar die organisatie . Klinkt nogal kansloos en verspillend eerlijk gezegd ....
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:15:03 #13
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_84831417
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:11 schreef Casualty het volgende:

[..]

OT, ik ben wel heel benieuwd waarom Maxim Verhagen geld overmaakt naar die organisatie . Klinkt nogal kansloos en verspillend eerlijk gezegd ....
Sowieso Maxime Verhagen :') :') :') :')
C'est la vie
pi_84831440
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:11 schreef heloef het volgende:

[..]

Niet alle moslims zijn daarom ontploft hoor ik ken er genoeg die er niet blij mee waren maar die hebben echt geen Deense vlaggen lopen verbranden en dood aan alle Denen gezweerd.
Nee, maar ook niet 'alle' amerikanen waren hier tegen. Dooddoener.
pi_84831446
Wat een kleingeestigheid weer. :') Alsof die vliegtuig-kapende mongolen ook maar iets met de Islam te maken hadden. Het had niets met religie te maken, in opdracht van Bin Laden wilden ze Amerikanen vermoorden en bang maken. Waarom? Omdat ze de Amerikaanse invloed in het Midden Oosten spuugzat zijn. Het is politiek, niets meer en niets minder. De enige reden dat de Islam rakelings betrokken is bij dit gebeuren is dat het de overheersende religie is in het Midden Oosten (waar de kapers vandaan komen).

Je druk maken over willekeurige mensen met een willekeurige religie die een willekeurige plek willen gebruiken is natuurlijk veel makkelijker en leuker, dat begrijp ik.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_84831489
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:11 schreef Casualty het volgende:

[..]

Nee, zoeken is meestal niet nodig.
pi_84831630
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:16 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nee, zoeken is meestal niet nodig.
Wat laat jij je kennen zeg :r
pi_84831691
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:19 schreef Casualty het volgende:

[..]

Wat laat jij je kennen zeg :r
Valt mee hoor ;)
pi_84831807
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:15 schreef waht het volgende:
Wat een kleingeestigheid weer. :') Alsof die vliegtuig-kapende mongolen ook maar iets met de Islam te maken hadden. Het had niets met religie te maken, in opdracht van Bin Laden wilden ze Amerikanen vermoorden en bang maken. Waarom? Omdat ze de Amerikaanse invloed in het Midden Oosten spuugzat zijn. Het is politiek, niets meer en niets minder. De enige reden dat de Islam rakelings betrokken is bij dit gebeuren is dat het de overheersende religie is in het Midden Oosten (waar de kapers vandaan komen).

Je druk maken over willekeurige mensen met een willekeurige religie die een willekeurige plek willen gebruiken is natuurlijk veel makkelijker en leuker, dat begrijp ik.
en waarom moet die nou daar per see staan?
pi_84831976
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:22 schreef Vanzwanen het volgende:

[..]

Geen flauw idee. Waarschijnlijk omdat het lekker centraal ligt, zoals alles op Manhattan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:28:32 #21
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_84832081
Mensen die onderbuik gevoelens willen promoveren tot argumenten. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_84832347
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:22 schreef Vanzwanen het volgende:

[..]

quote:
Dat heeft de commissie die gaat over de monumentenzorg in New York bepaald. ALle commissieleden gingen akkoord met het schrappen van het pand Park Place 45-47 van de monumentenlijst. Hier kan nu een vijftien verdiepingen tellend islamitisch cultureel centrum worden neergezet, met daarin onder meer een moskee en een zwembad.

Het project moet leiden tot verbroedering tussen gelovigen. Het centrum zal zijn deuren openen voor iedere bezoekers, ongeacht diens geloof of geslacht.

Misschien moet je je eens in historie van Amerika an sig , en specifiek de rol van immigranten in NYC .
Kan alleen maar een diepe buiging maken voor Dhr Bloomberg, ik citeer :

quote:
"I don't think we're going to go and start investigating funding sources for religious organizations or vetting people who preach, pray in religious organizations," Bloomberg said. "That just is so out of character for what this nation stands for."
Hulde :)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:35:27 #23
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_84832363
Grootste onzin ooit. Waarom een moskee, waarom niet gewoon een monument.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:36:11 #24
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_84832400
Cordoba Initiative is wel een beetje een rare naam, vind ik.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_84832527
Het wordt tijd dat de Amerikaanse overheid hun excuses eens aanbiedt voor 9/11 en niet door stilzwijgen ervoor blijft zorgen dat de moslimgemeenschap in New York - zeer onterecht - schofterig behandeld blijft worden door de lokale schreeuwers en onwetenden.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')