Waarom geven wij belastinggeld aan die organisatie ?quote:NEW YORK - Het omstreden plan voor de bouw van een moskee in de omgeving van Ground Zero in New York kan gewoon worden uitgevoerd. Dat heeft de commissie die gaat over de monumentenzorg in New York bepaald. Het wordt een 15 verdiepingen tellend islamitisch cultureel centrum met daarin onder meer een moskee en een zwembad.
PVV denkt dat Nederland een miljoen euro subsidie geeft aan de omstreden moskee
De plannen voor de bouw van de moskee leidden de afgelopen tijd tot verhitte discussies in de Verenigde Staten én in Nederland. Veel New Yorkers beschouwen het project als een belediging van de nabestaanden van de bijna 3.000 mensen die om het leven kwamen tijdens de terreuraanslag op de torens van het World Trade Center in september 2001. Die werden uitgevoerd door extremistische moslims.
Vragen van PVV
Ook bij ons stelde de PVV Kamervragen over de moskee. De PVV beweerde dat Nederland met een miljoen euro subsidie bijdroeg aan de bouw ervan. Volgens minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen (CDA) krijgt de Amerikaanse moslimorganisatie Asma inderdaad Nederlands belastinggeld, maar dat dient voor een programma van Asma dat zich richt op de emancipatie van moslimvrouwen in Afghanistan, Egypte en Pakistan, niet voor de bouw van de moskee bij Ground Zero.
Op de website van het Cordoba Initiative, dat de moskee gaat bouwen, wordt Asma echter wel degelijk als partnerorganisatie genoemd. De oprichter van Asma, imam Feisal Abdul Rauf, is bovendien ook voorzitter van het Cordoba Initiative. De PVV eiste dat Verhagen de subsidie zou intrekken, maar dat is hij niet van plan.
Verbroedering
Voorstanders van het project hopen dat het kan leiden tot verbroedering tussen gelovigen. Het centrum, dat zich bevindt op twee huizenblokken afstand van Ground Zero, zal zijn deuren openen voor iedere bezoeker, ongeacht diens geloof en sekse. (ANP/BF)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ij-Ground-Zero.dhtml
Jij hebt het dus duidelijk niet begrepen .quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:48 schreef Vanzwanen het volgende:
Ik snap dat nietWaarom in vredesnaam een moskee daar? Komop hey, zie je het al voor je midden in Amsterdam-centrum een moskee? Stap je bij Amsterdam Centraal uit word je eerst nog door een bouwput geconfronteerd en een lompe moskee.
Ik heb niets tegen moslims, maar zoek alsjeblieft een andere plek
Provoceren. Dat wordt nog duidelijker als je de naam van dat te bouwen gedrocht leest.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:48 schreef Vanzwanen het volgende:
Ik snap dat nietWaarom in vredesnaam een moskee daar?
Sorry man, ik heb het niet goed gelezen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:52 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Provoceren. Dat wordt nog duidelijker als je de naam van dat te bouwen gedrocht leest.
Dat. Als je een beetje fatsoen en medeleven in je lijf hebt ga je met dat centrum een paar kilometer verderop zitten. New York is groot genoeg. Ik vind dit gewoon een hele dikke middelvinger naar de nabestaanden.quote:
Waarom is het onfatsoenlijk ? Het waren op 9/11 terroristen, geen Moslims (al zeiden ze in de naam van Alah te handelen)quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:00 schreef fratsman het volgende:
[..]
Dat. Als je een beetje fatsoen en medeleven in je lijf hebt ga je met dat centrum een paar kilometer verderop zitten. New York is groot genoeg. Ik vind dit gewoon een hele dikke middelvinger naar de nabestaanden.
Je hebt het over gevoeligheden. Een hoop mensen hebben daar dierbaren verloren. Maar voor die gelovigen die bij een domme cartoon al helemaal ontploffen, die matiging ten gunste van hun eigen geloof eisen, kunnen we daar begrip voor het gevoel van de NY'er verwachten? Het lijkt er niet op hé?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:02 schreef Casualty het volgende:
[..]
Waarom is het onfatsoenlijk ? Het waren op 9/11 terroristen, geen Moslims (al zeiden ze in de naam van Alah te handelen)
Bovendien is de locatie helemaal niet OP Ground Zero zelf, maar een paar straten verderop .
Niet alle moslims zijn daarom ontploft hoor ik ken er genoeg die er niet blij mee waren maar die hebben echt geen Deense vlaggen lopen verbranden en dood aan alle Denen gezweerd.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:06 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Je hebt het over gevoeligheden. Een hoop mensen hebben daar dierbaren verloren. Maar voor die gelovigen die bij een domme cartoon al helemaal ontploffen, die matiging ten gunste van hun eigen geloof eisen, kunnen we daar begrip voor het gevoel van de NY'er verwachten? Het lijkt er niet op hé?
O je zoekt gewoon een escuus om Moslims te bashen ! Zeg dat danquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:06 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Je hebt het over gevoeligheden. Een hoop mensen hebben daar dierbaren verloren. Maar voor die gelovigen die bij een domme cartoon al helemaal ontploffen, die matiging ten gunste van hun eigen geloof eisen, kunnen we daar begrip voor het gevoel van de NY'er verwachten? Het lijkt er niet op hé?
Sowieso Maxime Verhagenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:11 schreef Casualty het volgende:
[..]
O je zoekt gewoon een escuus om Moslims te bashen ! Zeg dat dan
OT, ik ben wel heel benieuwd waarom Maxim Verhagen geld overmaakt naar die organisatie . Klinkt nogal kansloos en verspillend eerlijk gezegd ....
Nee, maar ook niet 'alle' amerikanen waren hier tegen. Dooddoener.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:11 schreef heloef het volgende:
[..]
Niet alle moslims zijn daarom ontploft hoor ik ken er genoeg die er niet blij mee waren maar die hebben echt geen Deense vlaggen lopen verbranden en dood aan alle Denen gezweerd.
Nee, zoeken is meestal niet nodig.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:11 schreef Casualty het volgende:
[..]
O je zoekt gewoon een escuus om Moslims te bashen ! Zeg dat dan
Wat laat jij je kennen zegquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:16 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, zoeken is meestal niet nodig.
en waarom moet die nou daar per see staan?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:15 schreef waht het volgende:
Wat een kleingeestigheid weer.Alsof die vliegtuig-kapende mongolen ook maar iets met de Islam te maken hadden. Het had niets met religie te maken, in opdracht van Bin Laden wilden ze Amerikanen vermoorden en bang maken. Waarom? Omdat ze de Amerikaanse invloed in het Midden Oosten spuugzat zijn. Het is politiek, niets meer en niets minder. De enige reden dat de Islam rakelings betrokken is bij dit gebeuren is dat het de overheersende religie is in het Midden Oosten (waar de kapers vandaan komen).
Je druk maken over willekeurige mensen met een willekeurige religie die een willekeurige plek willen gebruiken is natuurlijk veel makkelijker en leuker, dat begrijp ik.
Geen flauw idee. Waarschijnlijk omdat het lekker centraal ligt, zoals alles op Manhattan.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:22 schreef Vanzwanen het volgende:
[..]
en waarom moet die nou daar per see staan?
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:22 schreef Vanzwanen het volgende:
[..]
en waarom moet die nou daar per see staan?
Misschien moet je je eens in historie van Amerika an sig , en specifiek de rol van immigranten in NYC .quote:Dat heeft de commissie die gaat over de monumentenzorg in New York bepaald. ALle commissieleden gingen akkoord met het schrappen van het pand Park Place 45-47 van de monumentenlijst. Hier kan nu een vijftien verdiepingen tellend islamitisch cultureel centrum worden neergezet, met daarin onder meer een moskee en een zwembad.
Het project moet leiden tot verbroedering tussen gelovigen. Het centrum zal zijn deuren openen voor iedere bezoekers, ongeacht diens geloof of geslacht.
Huldequote:"I don't think we're going to go and start investigating funding sources for religious organizations or vetting people who preach, pray in religious organizations," Bloomberg said. "That just is so out of character for what this nation stands for."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |