abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84819336
Alleen stemmen mits je ervaring hebt met beiden aub :) .
Poll: Ubuntu versus OSX
Geen ervaring met 1 van de 2
Slechts ervaring met 1 van de 2 :D
OSX!
Ubuntu!
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_84819425
Osx natuurlijk, loopt nooit vast, het zal altijd de zelfde snelheid behouden, in ieder geval 1000x beter dan windows.
pi_84819449
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 17:19:23 #4
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_84819496
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:17 schreef Bami-pangkang het volgende:
Osx natuurlijk, loopt nooit vast, het zal altijd de zelfde snelheid behouden, in ieder geval 1000x beter dan windows.

Bullshit dus, OSX crasht, vertraagt etc af en toe net zo.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 17:19:38 #5
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_84819509
quote:
Dezelfde ervaring heb ik bij Ubuntu, ik moet eerlijk zeggen dat ik met Windows 7 ook weinig tot geen problemen heb gehad, enkel met wat oudere hardware.
To doom or not to doom
pi_84819600
quote:
Zelfde ervaring met ubuntu.

Ik vind de osx interface erg onduidelijk.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 17:23:47 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_84819637
Ik heb met Mac OS X nog wel het gevoel dat het een wat volwassener besturingssysteem is, met een verfijndere usability. Maar elke versie van Ubuntu is een grote stap in de juiste richting ten opzichte van z'n voorganger, dus wie weet dat de rollen in de toekomst nog wel omgedraaid zullen zijn.

Als ik geen Mac OS X zou gebruiken, was het in elk geval waarschijnlijk Ubuntu wat op m'n computer stond en geen Windows, daar ben ik echt helemaal klaar mee.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 17:24:29 #8
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_84819662
Ubuntu FTW
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 17:26:38 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_84819740
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:23 schreef Tijn het volgende:
Ik heb met Mac OS X nog wel het gevoel dat het een wat volwassener besturingssysteem is, met een verfijndere usability. Maar elke versie van Ubuntu is een grote stap in de juiste richting ten opzichte van z'n voorganger, dus wie weet dat de rollen in de toekomst nog wel omgedraaid zullen zijn.

Als ik geen Mac OS X zou gebruiken, was het in elk geval waarschijnlijk Ubuntu wat op m'n computer stond en geen Windows, daar ben ik echt helemaal klaar mee.
Dat heb ik sowieso met "linux" in al zijn vormen, het werkt wel, maar heeft zo'n "houtje, touwtje" gevoel, alsof het allemaal losse stukjes zijn die aan elkaar zijn geplakt.

Ik ben nog steeds een tevreden W7 user ondanks mijn mac book pro :).
Get woke, go broke!
pi_84819752
Ik heb alleen ervaring met Ubuntu vandaar dit topic ;)
pi_84819779
Windows is bagger inclusief de nieuwste cashkraker.
pi_84819799
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Serieus nog nooit last van gehad , echt helemaal nergens, macbook 6 maanden al in bezit :)
pi_84819813
Ubuntu is echt heerlijk vergeleken met windows O+ je hebt alle rust ineens.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 17:29:11 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_84819834
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:28 schreef Bami-pangkang het volgende:

[..]

Serieus nog nooit last van gehad , echt helemaal nergens, macbook 6 maanden al in bezit :)
Ik ook niet, maar het gebeurt wel degelijk :). Nooit is iets wat je op dat gebied niet kan zeggen. Ik heb ze hier op het werk al vele malen onderuit zien gaan.
Get woke, go broke!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 17:30:11 #15
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_84819886
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat heb ik sowieso met "linux" in al zijn vormen, het werkt wel, maar heeft zo'n "houtje, touwtje" gevoel, alsof het allemaal losse stukjes zijn die aan elkaar zijn geplakt.
Dat is natuurlijk ook de filosofie van Unix: kleine programma's met zo weinig mogelijk functies die zo goed mogelijk worden uitgevoerd. Met veel van zulke programma's die je aan elkaar knoopt ontstaat dan vervolgens een zo flexibel en stabiel mogelijk systeem. Dat is heel anders dan het ideaalbeeld van een Windowsapplicatie, waar vaak juist zoveel mogelijk functionaliteit wordt aangeboden in 1 applicatie.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 17:30:55 #16
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_84819914
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:28 schreef Bami-pangkang het volgende:

[..]

Nou, ik werk nu een jaartje of 7 met Mac OS X en ik heb die kernel panic schermen toch al een paar keer voorbij zien komen hoor.
pi_84820137
osx heeft afentoe wel eens risky updates.
Linux voelt niet zo lekker aan voor desktop gebruik & minder programma's.
Dat is voormij de reden dat ik osx gebruik.

Het beste wat mij betreft:
Desktop: Osx/win7 dualboot
Servers: Debian
Telefoon:iOS
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 17:46:48 #18
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_84980037
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:26 schreef HeatWave het volgende:
Het zijn ook allemaal delen die samen worden gevoegd tot een OS. Je hebt de kernel, het GNU basis systeem, de x-server en een desktop die daarop draait. Die modulariteit is ook weer het mooie, je kunt er mee doen wat je wilt. Zo wordt van Debian 6.0 (binnenkort de nieuwe stable) ook een versie geleverd met de BSD kernel.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 19:48:08 #19
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_84983753
Heb slechts beperkte ervaring met beide maar ik ben nogal design gevoelig dus ik zeg OS-X.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_84983992
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nou, ik werk nu een jaartje of 7 met Mac OS X en ik heb die kernel panic schermen toch al een paar keer voorbij zien komen hoor.
Dat duidt toch op een hardware fout? Bij mij zijn de keren dat het hele systeem hing in 6 jaar Mac gebruik nog op 1 hand te tellen. Dan werkte echt niks meer, de muis bewoog niet meer, heel vreemd. Tegenwoordig wil alleen Transmission bij mij af en toe crashen, maar dat is dan ook echt nog steeds een beta app. En de rest van het systeem heeft er geen last van.
pi_84985044
Ik gebruik op mn werk windows en heb thuis een laptop met dual boot windows en ubuntu. Windows gebruik ik om pic mcu's te proggen met de pickit2 Clone. Je kunt ook pics proggen met linux maar dat is toch een minder geavanceerde IDE. Ubuntu heeft als voordeel veel eenvoudig te installeren gratis programmas. Het komt ook veel minder chaotisch over als windows, geen viruskillers of weet ik wat voor meldingen waar je steeds mee lastig gevallen wordt. Een nadeel van linux is de brakke drivers voor met name ATI grafische kaarten. Op volledig intel spul loopt het het best is mijn ervaring. Zelfs op een oude Dell P4 2.8 Ghz loopt ubuntu 10.04 als een trein. Mijn vaste thuiscomputer met SSD draait alleen ubuntu, echt retesnel met ubuntu 10.04 :Y
Als je een spellenfanaat bent kun je beter windows gebruiken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:00:34 #22
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_85001058
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:55 schreef retorbrapi het volgende:
Dat duidt toch op een hardware fout? Bij mij zijn de keren dat het hele systeem hing in 6 jaar Mac gebruik nog op 1 hand te tellen. Dan werkte echt niks meer, de muis bewoog niet meer, heel vreemd. Tegenwoordig wil alleen Transmission bij mij af en toe crashen, maar dat is dan ook echt nog steeds een beta app. En de rest van het systeem heeft er geen last van.
Ik heb Nuke en Cinema4D nog wel eens een macje naar een kernelpanic toe zien trekken. Maar dan nog is OsX voor ons verreweg de beste optie als studio, ik zou er niet aan moeten denken onder windows te moeten werken. :+. En voor Linux is gewoon te weinig professionele software beschikbaar.

Linux doet het voor ons wel dikke prima in de renderfarm.
Ik ga naar huis.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 augustus 2010 @ 11:02:48 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85001114
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Die heb ik letterlijk 1 keer gezien in de 5 jaar dat ik nu OSX als dagelijks systeem gebruik.
pi_85001863
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Enkele keren gezien, allemaal vanwege dezelfde reden.

Web'n Walk sticks van T-Mobile zijn uitgerust met Tiger-firmware dus elke keer als je hem aan een Snow Leopard hangt (zonder dat er andere, recente drivers geïnstalleerd zijn) geeft hij die melding.
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:26:11 #25
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_85003336
'k moet zeggen dat ik ubuntu steeds prettiger vind werken dan OS X. *O*
How can I make this topic about me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')