quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:17 schreef Bami-pangkang het volgende:
Osx natuurlijk, loopt nooit vast, het zal altijd de zelfde snelheid behouden, in ieder geval 1000x beter dan windows.
Dezelfde ervaring heb ik bij Ubuntu, ik moet eerlijk zeggen dat ik met Windows 7 ook weinig tot geen problemen heb gehad, enkel met wat oudere hardware.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:17 schreef Bami-pangkang het volgende:
Osx natuurlijk, loopt nooit vast, het zal altijd de zelfde snelheid behouden, in ieder geval 1000x beter dan windows.
Zelfde ervaring met ubuntu.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:17 schreef Bami-pangkang het volgende:
Dat heb ik sowieso met "linux" in al zijn vormen, het werkt wel, maar heeft zo'n "houtje, touwtje" gevoel, alsof het allemaal losse stukjes zijn die aan elkaar zijn geplakt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:23 schreef Tijn het volgende:
Ik heb met Mac OS X nog wel het gevoel dat het een wat volwassener besturingssysteem is, met een verfijndere usability. Maar elke versie van Ubuntu is een grote stap in de juiste richting ten opzichte van z'n voorganger, dus wie weet dat de rollen in de toekomst nog wel omgedraaid zullen zijn.
Als ik geen Mac OS X zou gebruiken, was het in elk geval waarschijnlijk Ubuntu wat op m'n computer stond en geen Windows, daar ben ik echt helemaal klaar mee.
Serieus nog nooit last van gehad , echt helemaal nergens, macbook 6 maanden al in bezitquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bullshit dus, OSX crasht, vertraagt etc af en toe net zo.
Ik ook niet, maar het gebeurt wel degelijkquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:28 schreef Bami-pangkang het volgende:
[..]
Serieus nog nooit last van gehad , echt helemaal nergens, macbook 6 maanden al in bezit
Dat is natuurlijk ook de filosofie van Unix: kleine programma's met zo weinig mogelijk functies die zo goed mogelijk worden uitgevoerd. Met veel van zulke programma's die je aan elkaar knoopt ontstaat dan vervolgens een zo flexibel en stabiel mogelijk systeem. Dat is heel anders dan het ideaalbeeld van een Windowsapplicatie, waar vaak juist zoveel mogelijk functionaliteit wordt aangeboden in 1 applicatie.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat heb ik sowieso met "linux" in al zijn vormen, het werkt wel, maar heeft zo'n "houtje, touwtje" gevoel, alsof het allemaal losse stukjes zijn die aan elkaar zijn geplakt.
Nou, ik werk nu een jaartje of 7 met Mac OS X en ik heb die kernel panic schermen toch al een paar keer voorbij zien komen hoor.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:28 schreef Bami-pangkang het volgende:
[..]
Serieus nog nooit last van gehad , echt helemaal nergens, macbook 6 maanden al in bezit
Het zijn ook allemaal delen die samen worden gevoegd tot een OS. Je hebt de kernel, het GNU basis systeem, de x-server en een desktop die daarop draait. Die modulariteit is ook weer het mooie, je kunt er mee doen wat je wilt. Zo wordt van Debian 6.0 (binnenkort de nieuwe stable) ook een versie geleverd met de BSD kernel.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:26 schreef HeatWave het volgende:
Dat heb ik sowieso met "linux" in al zijn vormen, het werkt wel, maar heeft zo'n "houtje, touwtje" gevoel, alsof het allemaal losse stukjes zijn die aan elkaar zijn geplakt.
Dat duidt toch op een hardware fout? Bij mij zijn de keren dat het hele systeem hing in 6 jaar Mac gebruik nog op 1 hand te tellen. Dan werkte echt niks meer, de muis bewoog niet meer, heel vreemd. Tegenwoordig wil alleen Transmission bij mij af en toe crashen, maar dat is dan ook echt nog steeds een beta app. En de rest van het systeem heeft er geen last van.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, ik werk nu een jaartje of 7 met Mac OS X en ik heb die kernel panic schermen toch al een paar keer voorbij zien komen hoor.
Ik heb Nuke en Cinema4D nog wel eens een macje naar een kernelpanic toe zien trekken. Maar dan nog is OsX voor ons verreweg de beste optie als studio, ik zou er niet aan moeten denken onder windows te moeten werken.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:55 schreef retorbrapi het volgende:
Dat duidt toch op een hardware fout? Bij mij zijn de keren dat het hele systeem hing in 6 jaar Mac gebruik nog op 1 hand te tellen. Dan werkte echt niks meer, de muis bewoog niet meer, heel vreemd. Tegenwoordig wil alleen Transmission bij mij af en toe crashen, maar dat is dan ook echt nog steeds een beta app. En de rest van het systeem heeft er geen last van.
Die heb ik letterlijk 1 keer gezien in de 5 jaar dat ik nu OSX als dagelijks systeem gebruik.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Enkele keren gezien, allemaal vanwege dezelfde reden.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |