Waarschijnlijk verschilt het ook wel wat per persoon. Misschien kun je de dienstdoende arts bellen of anders op internet zoeken naar informatie over Seroxat?
Heel veel sterkte in elk geval.
quote:Wat heb je dan precies? Want als het echt niet goed gaat dan moet je wel je huisarts bellen. Bij Ritalin, wat ik een tijdje heb gebruikt, waren er ook bijwerkingen waarbij je de dokter moest bellen, zoals overgeven en pijn op de borst. Misschien dat dat bij Seroxat ook zo is.
Op zondag 19 mei 2002 14:59 schreef Multigirl het volgende:
Ja, thanx...
Ik wilde zo snel mogelijk weg bij die arts dus zei dat ik alles wel wist... Op internet en in de bijsluiter staat dat de bijwerkingen van 2 weken tot 4 weken duren... Das lekker duidelijk... Ik wens dat het maar 2 dagen is
Ik zou alsnog aan een (andere) arts informatie gaan vragen, want informatie over zulke medicijnen is wel heel belangrijk. Ik wist ook al van alles over Ritalin, toch is me alles nog een keer verteld. Dus bel anders even een andere dokter op.
quote:Paar weekjes, elke week word het wel minder.....
Op zondag 19 mei 2002 14:55 schreef Multigirl het volgende:
Hoelang duren ze?
Ik wordt gek! Ik ben er nog maar 2 dagen aan! En dan nog maar 10 mg per dag... Help me!
Hou vol, het is een goed middel.......
SUCCES
quote:Dat is niet slim, om zomaar te stoppen. Staat ook in de bijsluiter. Je hoeft het echt niet je hele leven te nemen. Als je wilt stoppen moet je het gewoon langzaam, en in overleg met de arts, afbouwen.
Op zondag 19 mei 2002 15:56 schreef Skull-splitter het volgende:
Mijn pa dacht na tig jaar eens dat ie wel een weekje zonder kon, nou, ik kan je zeggen: blijven nemen die hap. Je krijgt ze niet voor niets voorgeschreven.
Maar eh, topicstarter, waarom moet jij Seroxat gebruiken?
Is het vanwege depressie, of angst/paniek aanvallen?
Ik heb het ooit vanwege het laatste voorgeschreven gekregen en ging de eerste dagen door het behang. Dacht dat ik gek werd. Gelukkig werkte het middel na een paar weken wel en kan ik nu al weer een paar jaar zonder functioneren.
Succes in ieder geval.
Maar in het begin moet je er ook aan wennen, volgens mij duurde het een weekje of 3 ofzo. En na 2 maanden slikken is het effect pas echt voelbaar, duzz een beetje doorzetten gewenst. Het heeft bij mij persoonlijk veel gunstig effect gehad, ik hoop voor jou ook.
Weldoorzetten duzz he, succes!
quote:Waarschijnlijk zal de dosis bij jou geleidelijk nog wat verhoogd moeten worden, maar je zal merken dat je angsten steeds minder worden. Dit proces kan een hele tijd duren, maar ineens merk je dat je je angst steeds vaker vergeet.
Op dinsdag 21 mei 2002 11:00 schreef Multigirl het volgende:
Ik slik het middel tegen paniek en angst aanvallen. Ik heb agorafobie. Daaruit ontstaat angst om gek te worden, dwangneuroses en depressies. Daarnaast heb ik in mindere mate last van Borderline maar dat valt nu een beetje op de actergrond...
quote:Is een anti depressiva
Op dinsdag 21 mei 2002 12:14 schreef PizzaGuy het volgende:
even offtopic, wat is Serotax eigenlijk?? Ik lees dit onderwerp heel mooi maar ik weet bij god niet waar het over gaat, waar is het voor??
quote:gaat als het goed is na een week of twee weken weg...
Op zondag 19 mei 2002 14:55 schreef Multigirl het volgende:
Hoelang duren ze?
Ik wordt gek! Ik ben er nog maar 2 dagen aan! En dan nog maar 10 mg per dag... Help me!
quote:Ik had precies hetzelfde.....
Op dinsdag 21 mei 2002 11:00 schreef Multigirl het volgende:
Ik slik het middel tegen paniek en angst aanvallen. Ik heb agorafobie. Daaruit ontstaat angst om gek te worden, dwangneuroses en depressies. Daarnaast heb ik in mindere mate last van Borderline maar dat valt nu een beetje op de actergrond...
Nogmaals succes.
quote:Seroxat is ook werkzaam tegen angst- en paniekstoornissen.
Op woensdag 22 mei 2002 05:56 schreef REC het volgende:
Heb al een paar maanden last van een benauwd gevoel in m'n keel. Vooral vlak voor het slapen gaan is het beangstigend, want dan lijkt het net of m'n keel een ogenblik totaal dicht zit, en ik even geen adem kan halen. Gelukkig is het maar kort, maar ik schrik me iedere keer weer wezenloos. Durf er bijna niet door te slapen, want ben bang dat als het tijdens de slaap gebeurt ik wellicht niet meer wakker word, maar volgens m'n (plaatsvervangend) arts hoef ik daar niet bang voor te zijn.
Wat ik gek vind is dat hij dus Seroxat wil voorschrijven. Bij mijn weten ben ik verder niet depressief ofzo, en ik vraag mij eigenlijk af hoe dat middel het benauwde gevoel in m'n keel kan wegnemen, zoals hij meent. Heeft iemand hier ervaring mee?
Overigens vind ik dat je arts eerst goed moet nagaan of er geen lichamelijke oorzaak van je klachten is, want seroxat is geen onschuldig paracetamolletje en je moet het vaak langdurig slikken.
quote:Ahh!! Da's idd waar!!!!
Op donderdag 23 mei 2002 17:51 schreef original_blond het volgende:
Je zin in sex neemt ook extreem af.
quote:Arme multigirl
Op donderdag 23 mei 2002 17:51 schreef original_blond het volgende:
Je zin in sex neemt ook extreem af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |