abonnement Unibet Coolblue
pi_84806264



quote:
Arcade Fire is een Canadese indie rockband uit Montréal. De groep is gevormd rond het echtpaar Win Butler en Régine Chassagne en bestaat daarnaast uit Richard Reed Parry, William Butler, Tim Kingsbury, Sarah Neufeld en Jeremy Gara.
De muziek van Arcade Fire is een combinatie tussen post-punk, indie(rock) en barokpop, vaak aangevuld met diverse orkestratie. Ze staan bekend om hun hevige liveshows en het groot aantal instrumenten dat ze gebruiken. Naast de gebruikelijke gitaar, basgitaar en drums, zijn de piano, viool, cello, melodica, orgel en harp ook vaak aanwezig.
Albums:

Funeral (2004):


Neon Bible (2007):


The Suburbs (2010):




Website


MySpace

De nieuwe cd heeft 8 verschillende covers:



Uitgebreid interview op BBC Radio 1 over Arcade Fire!
Ander interview.
Ook staat er in de augustus-editie van het muziektijdschrift OOR een goed uitgebreid interview over de nieuwe cd.

Hier de link naar het live-optreden 6 augustus om 04.00u op Youtube.

[ Bericht 10% gewijzigd door Gitaarmat op 03-08-2010 11:50:58 ]
pi_84806356
Super album! ik vind vooral het openingsnummer geweldig! Daarom was ik mateloos enthousiast..Daarna vind ik het lichtelijk eentonig worden, maar...ik vind het echt een fantastisch album. Beter dan hun vorige twee, die ik op zich ook erg goed vond.

We Used To Wait is ook erg fijn, en de Sprawl nummers! Erg fijn pianowerk ook op het album :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:10:06 #3
236335 neen
schone schijn
pi_84807515
Een erg fijn album ja O+
het lijkt niet wat het is
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:52:36 #4
274289 Ducktails
He's lost control
pi_84808689
Donderdag live op Youtube hun optreden vanuit Madison Square Garden.
pi_84810469
Nu.nl heeft ook nog een recensie geplaatst http://www.nu.nl/cd-recen(...)e--the-suburbs-.html
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_84810929
Nu.nl vind Suburban War het hoogtepunt en daar ben ik het helemaal mee eens!

Wat kan er nog in de OP btw?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:16:34 #7
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84811822
ah, toch verschillende hoezen. Ik dacht eerst dat ik een hoes met een default zag liggen in de winkel...
pi_84815513
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:27:06 #9
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_84817179
Ik moet 'm nogsteeds luisteren.
pi_84819851
quote:
Had niet gedacht dat Win nog maar 30 is :o
pi_84821018
Blijf Funeral het beste album vinden.
Rebellion (Lies) is het beste nummer wat ze ooit gemaakt hebben.
Nieuwe album vind ik goed, maar het blijft mij iets te 'vrolijk'.
Doe mij maar het neerslachtige deeltje van Arcade Fire
pi_84821248
Ik heb 'm nu 5-6 keer beluisterd en ik vind 'm erg matig. Het album begint sterk (The suburbs) en heeft als muzikaal buitenbeentje (The Sprawl II) een mooi climax. Ik vind een handjevol nummers eruit springen, de rest is maar matig en zijn muzikaal en tekstueel (terugkerend thema van puur-zijn, jeugd is te aanwezig vind ik) niet interessant. Ik heb het idee dat het album hoofdzakelijk uit fillers bestaat en dat de band niet durfde te experimenteren. The Sprawl II vind ik dan wel een verrassend nummer. Regine moet vaker zingen en de synths mogen ze ook vaker uit de kast halen. :P Tja, Funeral blijft hun beste imho.
pi_84827937
Tja, maar goed als ze een Funeral weten te overtreffen zijn ze direct de beste band ooit. :P
Het is gewoon weer wat anders dan wat we van ze gewend waren en dat ligt veel mensen niet, maar de band heeft wel lef dat ze een andere weg weer inslaan.
pi_84828929
Er is ook niks mis met experimenteren, maar ik vind dit niet echt een experiment.
Heb meer het idee dat ze nu de andere kant van zichzelf meer laten zien.
Zat er al lang in, maar het voert nu de boventoon in het album.
pi_84834272
Ik heb ze ontdekt. Vind de laatste plaat prachtig. HMH in november?
pi_84844226
Paradiso was altijd leuker geweest natuurlijk maar ik denk dat het idd iets groots wordt. Denk dat het december wordt, zo te zien.
pi_84844465
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 10:37 schreef Gitaarmat het volgende:
Paradiso was altijd leuker geweest natuurlijk maar ik denk dat het idd iets groots wordt. Denk dat het december wordt, zo te zien.
In 2007 stonden ze al in de HMH, wat overigens ietwat tegenviel. Dus neem aan dat ze weer voor HMH gaan.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 17:19:44 #18
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_84900334
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:52 schreef Ducktails het volgende:
Donderdag live op Youtube hun optreden vanuit Madison Square Garden.
Weet iemand hoe laat dit concert begint in onze tijd? Ik schat 5 uur in de ochtend, maar ik weet het niet zeker.
Find hungry samurai...
pi_84900422
Om 4 uur'smorgens :O Ik kijk de herhaling wel.. :P
pi_84912496
Zo... net even een vriend op gebeld en geregeld dat we zo die show maar 's gaan kijken in het holst van de nacht. :) Nu maar even wat slaap pakken dan.

IT'S MADNESS I TELL YOU :P
pi_84913653
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:22 schreef ZwarteMagika het volgende:
Om 4 uur'smorgens :O Ik kijk de herhaling wel.. :P
Misschien vreemd, maar ik vind het wel grappig dat een indie-band zo populair is dat een regionaal dagblad er een stukje aan wijdt.

Ik ga iig kijken. Ga nog wel proberen wat slaap te pakken. :)
pi_84914069
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:25 schreef waffles het volgende:

[..]

Misschien vreemd, maar ik vind het wel grappig dat een indie-band zo populair is dat een regionaal dagblad er een stukje aan wijdt.

Ik ga iig kijken. Ga nog wel proberen wat slaap te pakken. :)
Ja best ongelooflijk :o :) Valt me ook erg op, de hype die ze krijgen!

Maar even opnieuw: vind het toch wel een erg goed album! heb even alles van Arcade Fire integraal geluisterd en het doet echt niet onder voor de andere albums, in my humble opinion
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_84915554
Ik wil het ook live zien, ga ook maar slapen.

Hier een video van een concert in 2003, blijkbaar een paar dagen terug op Vimeo gezet: http://www.thisisfakediy.(...)-travel-back-in-2003
Stay on my arm, you little charmer
pi_84917836
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 13:54 schreef Gitaarmat het volgende:
Nu.nl vind Suburban War het hoogtepunt en daar ben ik het helemaal mee eens!
Hier kan ik me ook wel in vinden. Sowieso is ook het eerste nummer erg sterk en sluit het eind van het album hier ook goed bij aan.
Burning bridges gives you so much more
pi_84921602
Dit nieuwe album valt me zeker niet tegen. Maar toch mis ik de emotionele uitbundigheid van de eerste twee albums. Dit album is een stukje meer ingetogen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')