abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84793835
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:58 schreef teamlead het volgende:
No offence... Maar dat voor jezelf kiezen als je oma zou overlijden.... Dat vind je zelf niet wat lafjes? Een week later voor jezelf kiezen kan ook hoor....
niet iedereen heeft een even goede band met zijn/haar opa/oma. En een begrafenis is iets wat ik niet hoef mee te maken tijdens een rouwproces. Zoals ik lees dat de oma er nu bij ligt is het eigenlijk al afgelopen. De gesprekken zijn er niet meer. Dus nu afscheid nemen of straks van een dood persoon afscheid nemen.. what's the difference?

Om iemand een lamlul te noemen als diegene een zwaar jaar achter de rug heeft en erg uitkijkt naar zijn vakantie, neuh, ben ik het niet mee eens.
  maandag 2 augustus 2010 @ 23:04:29 #27
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_84793903
Even heel basic: heb je een goede annuleringsverzekering! If so: plan een nieuwe vakantie...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_84793911
Vrienden van mij zijn nu ook op een verre vakantie terwijl van één van hun zijn oma op sterven ligt. Die oma zou nooit willen dat je de vakantie voor haar zou cancelen. Daarnaast hoef je voor haar echt niet terug te komen hoor. Mocht ze overlijden tijdens jouw vakantie dan is het volledig aan jou of je bij de begrafenis/crematie wil zijn. Het kan voor sommige mensen best moeilijk zijn om zoiets te missen, maar voor jou hoeft het niet een must te zijn.

Een vriend van me die nu in Amerika zit heeft hetzelfde verhaal. Hij heeft afscheid van zijn oma genomen vlak voor zijn vertrek, want het zit er dik in dat ze inderdaad komt te overlijden de komende weken. Dat afscheid lijkt me persoonlijk het belangrijkste.

Een nichtje van me heeft trouwens de dood én begrafenis van een opa gemist en die heeft het er toch wel behoorlijk moeilijk mee gehad. Die was ook niet in de positie om even terug te komen.

Ik denk dat je voor jezelf zal moeten beslissen wat beter voor jou is. En dan dus alleen aan jezelf denken.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_84793976
Je leeft maar 1 keer zou mijn oma zeggen.
  maandag 2 augustus 2010 @ 23:06:29 #30
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_84793990
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:03 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

niet iedereen heeft een even goede band met zijn/haar opa/oma. En een begrafenis is iets wat ik niet hoef mee te maken tijdens een rouwproces. Zoals ik lees dat de oma er nu bij ligt is het eigenlijk al afgelopen. De gesprekken zijn er niet meer. Dus nu afscheid nemen of straks van een dood persoon afscheid nemen.. what's the difference?

Om iemand een lamlul te noemen als diegene een zwaar jaar achter de rug heeft en erg uitkijkt naar zijn vakantie, neuh, ben ik het niet mee eens.
Als ik de OP lees, ga im er van uit dat TS een goede band heeft met oma. Anders eas het ook geen dilemma. Als oma hem niet boeit, koet ie vooral lekker gaan.
En sorry hoor... Een zwaar jaar is echt minder lullig dan doodgaan...
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_84794000
Bedankt voor de reacties maar voor de mensen die praten over het annuleren van de vakantie is het wel even handig als ze behalve de TT ook even mijn OP lezen.
  maandag 2 augustus 2010 @ 23:12:05 #32
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_84794273
Ik heb de tt en de op gelezen. En sorry hoor: Boefuckinghoehoe als je vakantie een paar weken later plaatsvindt.
Ik vind je in iedergeval een ongelofelijk egoistisch figuur als je je eigen zuipvakantie met vrienjes belangrijker vindt dan bij de uitvaart van je oma te zijn. Niet voor oma, maar voor de rest van de familie én jezelf
pi_84794481
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:12 schreef teamlead het volgende:
Ik heb de tt en de op gelezen. En sorry hoor: Boefuckinghoehoe als je vakantie een paar weken later plaatsvindt.
Ik vind je in iedergeval een ongelofelijk egoistisch figuur als je je eigen zuipvakantie met vrienjes belangrijker vindt dan bij de uitvaart van je oma te zijn. Niet voor oma, maar voor de rest van de familie én jezelf
Jouw mening. Gelukkig ziet niet iedereen het zo zwart wit als jou.
pi_84794528
quote:
Wat een beperkte blik. :{w
pi_84794614
quote:
Als hij in zijn eentje door de Schotse heuvels zou gaan trekken zou ik je volledig gelijk kunnen geven. Dat is alleen niet het geval. Hij zit ook vast aan een festival én aan vrienden die met hem meegaan.

Verder denk ik dat je jouw beeld en het belang dat je hecht aan een begrafenis teveel op anderen projecteert. Lang niet iedereen hecht zoveel waarde aan een begrafenis. TS moet vooral doen waarvan hij denkt dat het het beste voor zichzelf is. En ik denk dat hij de beslissing eigenlijk al gemaakt heeft.

Zorg er wel voor dat je ouders ook goed weten wat het plan is. Alles moet van tevoren helemaal helder zijn.

Ik zou me er overigens niet prettig bij voelen als ik het respect voor mijn oma zou moeten aantonen door op haar begrafenis te zijn. Reken maar dat mijn familie weet dat ik alle respect heb voor mijn oma. En in deze tijd zijn er genoeg mogelijkheden voor TS om toch iets te betekenen op de begrafenis zonder er zelf bij aanwezig te zijn. Hij kan bijvoorbeeld ook een gedicht/stukje schrijven dat iemand anders voor hem kan voordragen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Karammel op 02-08-2010 23:26:08 ]
  maandag 2 augustus 2010 @ 23:20:01 #36
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_84794618
Ah, je wilt dus vooral meningen die neerkomen op " nee hoor, niet erg, ga lekker naar dat festival".

Tja, dat antwoord ga je van mij niet krijgen.
pi_84794846
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:20 schreef teamlead het volgende:
Ah, je wilt dus vooral meningen die neerkomen op " nee hoor, niet erg, ga lekker naar dat festival".

Tja, dat antwoord ga je van mij niet krijgen.
Nee hoor er zijn al een paar reacties geweest die het tegenovergestelde vertelden. De manier waarop deze gebracht werden vond ik alleen iets minder bekrompen overkomen dan die van jou.
Hopelijk kan je het respect opbrengen om dan dit topic dan links te laten liggen. Dit topic heb ik aangemaakt voor advies, welk advies dan ook, dat op een bepaalde manier gegeven wordt. Jij doet dit niet dus zal het doel van dit topic niet ten goede komen over hier over verder te gaan.

Dank u.
  maandag 2 augustus 2010 @ 23:25:47 #38
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_84794856
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:19 schreef Karammel het volgende:

[..]

Als hij in zijn eentje door de Schotse heuvels zou gaan trekken zou ik je volledig gelijk kunnen geven. Dat is alleen niet het geval. Hij zit ook vast aan een festival én aan vrienden die met hem meegaan.

Verder denk ik dat je jouw beeld en het belang dat je hecht aan een begrafenis teveel op anderen projecteert. Lang niet iedereen hecht zoveel waarde aan een begrafenis. TS moet vooral doen waarvan hij denkt dat het het beste voor zichzelf is. En ik denk dat hij de beslissing eigenlijk al gemaakt heeft.

Zorg er wel voor dat je ouders ook goed weten wat het plan is. Alles moet van tevoren helemaal helder zijn.
TS eindigt zijn OP toch met " meningen zijn welkom" ? Dus ja, dan geef ik mijn mening, ongecensureerd.

Natuurlijk is het kut voor TS dat ie dat festival dan (misschien, oma is nog niet dood) moet missen. En ja, da's ook lullig voor zijn vtienden. Maar even heel simpel: zou jij het een vriend kwalijk nemen als hij kiest voor zijn familie op zo'n moment ipv een festival?
Dat festival is volgend jaar ofzo ook wel weer. Oma gaat echt maar 1 keer dood. En ik heb ondertussen al mijn grootouders al begraven/ gecremeerd zien worden, dus i, heb enig idee wat voor impact het heeft je oma te verliezen.

Natuurlijk is het uiteindelijk alleen zijn beslissing. En ik ben het ook helemaal met je eens dat communicatie naar de familie nu wel even héél belangrijk is om gezeik te voorkomen.
  maandag 2 augustus 2010 @ 23:27:39 #39
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_84794924
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:25 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Nee hoor er zijn al een paar reacties geweest die het tegenovergestelde vertelden. De manier waarop deze gebracht werden vond ik alleen iets minder bekrompen overkomen dan die van jou.
Hopelijk kan je het respect opbrengen om dan dit topic dan links te laten liggen. Dit topic heb ik aangemaakt voor advies, welk advies dan ook, dat op een bepaalde manier gegeven wordt. Jij doet dit niet dus zal het doel van dit topic niet ten goede komen over hier over verder te gaan.

Dank u.
Dus omdat je mij. Mening niet waardeert, mag ik niet op je reageren :?
_O- _O-

Slecht nieuws kiddo...zo werkt het niet...

[ Bericht 0% gewijzigd door teamlead op 02-08-2010 23:30:54 (Typtyfus) ]
  maandag 2 augustus 2010 @ 23:29:01 #40
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_84794972
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:19 schreef Karammel het volgende:

[..]

Als het goede vrienden van hem zijn, hebben ze er begrip voor dat hij of niet meegaat, of tussendoor naar huis gaat voor de begrafenis..

TS ik snap best dat je een kut jaar hebt gehad en toe bent aan vakantie, maar vergeet niet afscheid nemen gaat maar 1x, doe je het niet krijg je er voor altijd spijt van want je kunt het nooit meer terug draaien. Op vakantie gaan kan op een later tijdstip en een festival kan je ook een jaar later nog eens overdoen..
Maar ik snap jou probleem wel, je wilt zuipen met je vriendjes en naar het festival, nou sorry hoor ik vind familie toch echt wel belangrijker en die ene week later die je op vakantie gaat maakt eigelijk ook niet meer uit als je er zo aan toe bent...

Maar hey, eigelijk heb je de beslissing al gemaakt, dus waarom hier vragen om ''goedkeuring'' ik zal me meer zorgen maken over hoe de familie hier op reageert dan de gemiddelder Fokker..
Dus wat Karammel zegt ga daar met je ouders over praten zodat zij duidelijk weten wat je wel en niet wilt..
Be happy with the little things in life
pi_84795039
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:25 schreef teamlead het volgende:

[..]

TS eindigt zijn OP toch met " meningen zijn welkom" ? Dus ja, dan geef ik mijn mening, ongecensureerd.

Natuurlijk is het kut voor TS dat ie dat festival dan (misschien, oma is nog niet dood) moet missen. En ja, da's ook lullig voor zijn vtienden. Maar even heel simpel: zou jij het een vriend kwalijk nemen als hij kiest voor zijn familie op zo'n moment ipv een festival?
Dat festival is volgend jaar ofzo ook wel weer. Oma gaat echt maar 1 keer dood. En ik heb ondertussen al mijn grootouders al begraven/ gecremeerd zien worden, dus i, heb enig idee wat voor impact het heeft je oma te verliezen.

Natuurlijk is het uiteindelijk alleen zijn beslissing. En ik ben het ook helemaal met je eens dat communicatie naar de familie nu wel even héél belangrijk is om gezeik te voorkomen.
Kijk hier heb ik veel meer respect voor.
Ik doe het overigens puur voor mezelf. Niet voor mijn vrienden. Ikzelf ben de persoon die die week nodig heeft en gelukkig zullen zij het mij nooit kwalijk nemen wat ik ook doe.
Ik weet dat het festival volgend jaar ook is. Mijn afgelopen privé jaar is ontzettend zwaar geweest en het komend jaar zal ivm met hoge studiedruk ook erg druk gaan worden. Ik moet mijn hoofd gewoon even kunnen zuiveren daar draait het mij om.
pi_84795064
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:27 schreef teamlead het volgende:

[..]

Dus omdat je mij. Mening niet waardeet, mag ik je reageren :?
_O- _O-

Het waarderen van je post is waar je op kickt?
  maandag 2 augustus 2010 @ 23:32:06 #43
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_84795109
Dat deel snap ik dan ook... Maar wat houdt je tegen om ( bijvoorbeeld) twee weken later een lastminute kreta te doen dan?
  maandag 2 augustus 2010 @ 23:32:45 #44
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_84795137
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:31 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het waarderen van je post is waar je op kickt?
:? Waar de neuk heb jij het nu over?
pi_84795158
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:27 schreef teamlead het volgende:

[..]

Dus omdat je mij. Mening niet waardeert, mag ik niet op je reageren :?
_O- _O-

Erg jammer dat je me niet snapt.
pi_84795289
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:25 schreef teamlead het volgende:

[..]

Ik neem het je ook absoluut niet kwalijk dat je je ongezouten mening geeft.

Verder zal natuurlijk geen van zijn vrienden hem kwalijk nemen als hij de vakantie zou skippen. Dat is alleen helemaal niet het punt. Het betekent wel dat hij zijn vakantie niet even kan verplaatsen. Dan krijgt die vakantie een totaal andere invulling. Iets waar TS zich niet lekker bij voelt en dat kan ik me heel goed voorstellen.

Ik ben nog altijd heel dankbaar dat ik fatsoenlijk afscheid heb kunnen nemen van een aantal van mijn dierbaren. Het echte afscheid op het moment dat ze nog leefden was voor mij vele malen belangrijker dan de uitvaart zelf. Dat is voor mij voornamelijk symbolisch en om de familie te steunen. En ik weet dat niemand het mij kwalijk zal nemen als ik van tevoren langs zou komen met de mededeling dat ik de uitvaart fysiek niet bij kan wonen.
pi_84795291
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:32 schreef teamlead het volgende:

[..]

:? Waar de neuk heb jij het nu over?
Lees je post nog maar een keer na dan.
pi_84795391
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:29 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Als het goede vrienden van hem zijn, hebben ze er begrip voor dat hij of niet meegaat, of tussendoor naar huis gaat voor de begrafenis..

TS ik snap best dat je een kut jaar hebt gehad en toe bent aan vakantie, maar vergeet niet afscheid nemen gaat maar 1x, doe je het niet krijg je er voor altijd spijt van want je kunt het nooit meer terug draaien. Op vakantie gaan kan op een later tijdstip en een festival kan je ook een jaar later nog eens overdoen..
Maar ik snap jou probleem wel, je wilt zuipen met je vriendjes en naar het festival, nou sorry hoor ik vind familie toch echt wel belangrijker en die ene week later die je op vakantie gaat maakt eigelijk ook niet meer uit als je er zo aan toe bent...

Maar hey, eigelijk heb je de beslissing al gemaakt, dus waarom hier vragen om ''goedkeuring'' ik zal me meer zorgen maken over hoe de familie hier op reageert dan de gemiddelder Fokker..
Dus wat Karammel zegt ga daar met je ouders over praten zodat zij duidelijk weten wat je wel en niet wilt..
Ik heb nog geen keuze gemaakt hoor. Ik ben alleen benieuwd hoe anderen hier over denken en misschien brengt me dat nieuwe inzichten.
Een goed advies vond ik bijvoorbeeld dat ik voor mezelf eigenlijk moet bepalen wat die begrafenis voor me betekend.
pi_84795462
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:38 schreef Ziewoarut het volgende:

Een goed advies vond ik bijvoorbeeld dat ik voor mezelf eigenlijk moet bepalen wat die begrafenis voor me betekend.
Dat dus, kan verder niemand voor je bepalen.
pi_84795516
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:29 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om vakantie an sich. Het gaat hem om deze specifieke vakantie. Die vrienden kunnen een week later niet nóg een keer op vakantie. Vind jij maar eens vrienden die last minuten ineens met je op vakantie kunnen. En alleen op vakantie gaan is ook weer zowat.

Verder denk ik dat je er bijzonder weinig van snapt als je het hebt over 'zuipen met vriendjes op een festival'. En ik vind het een kwalijke zaak dat je TS een gebrek aan respect voor zijn familie verwijt. Ik heb zo'n vermoeden dat je daar behoorlijk mis zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')