abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84774039
Ik heb onze keuken opnieuw betegeld. De tegels zijn antraciet, de voeg lichtgrijs. De voegen zijn uitgehard en ik ben nu bezig met het verwijderen van de restanten voegsel op de tegels. Dat is echter een hels karwei door het ruwe oppervlak van de tegels. Ik gebruik een boender en water, maar ik voorzie dat ik úren en úren bezig zal zijn op deze manier. Met een gladde tegel is het geen kunst, maar dit valt me vies tegen.

Zij hier middeltjes / trucjes voor? Schuurmiddel misschien? Schuurspons heeft geen nut heb ik al ontdekt, want die poets je binnen drie minuten kapot.

Tips, anyone?
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:13:10 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_84774132
Je hebt van het merk HG een speciale verwijderaar. Kun je bij de bouwmarkt krijgen. Verwacht geen wondermiddel, maar het helpt zeker.
pi_84774267
Ben al blij als het me ongeveer 50% aan tijd gaat schelen, want dit schiet echt totaal niet op. Ben al een uur bezig en heb drie tegels gedaan. :{ Het zijn dan wel tegels van 50x50, maar dan nog.
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:19:10 #4
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_84774330
Die 50% haal je op zeker. Ik heb het onlangs ook gedaan in de keuken, waarbij ik nogal royaal ben geweest met het voegen. :')

Maar met de oplosser ging het stukken makkelijker dan alleen met wat water.
pi_84774359
Ja, ik wens nu dat ik direct na het voegen wat meer gesponsd had, maar ben dan altijd bang om de voegen weer lelijk te maken.

Dan maar ff een tripje naar de bouwmarkt.
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:30:56 #7
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_84774779
Okee, dan heeft de lokale ijzerboer het ook, scheelt weer een paar km. Thanks!
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:36:24 #9
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_84775766
Gehaald. Ik zal mijn bevindingen laten weten, voor de geïnteresseerden. :P
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:02:03 #11
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_84776226
Nou ja, alleen als het spul blijkt te werken natuurlijk. :P
pi_84777304
Heb niet het idee dat het echt veel doet eigenlijk... -O- Had het 1:4 gemengd en 20 min in laten trekken. Nu maar wat puur aangebracht op een stukje om te kijken of dat meer doet...
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:45:27 #14
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_84777648
Mm, bugger. Bij mij werkte het prima. Ik weet alleen niet meer wat voor mengverhouding ik heb gebruikt, maar mezelf kennende zal ik wel weer overdreven hebben.
pi_84778246
Puur schiet ook niet op. Het kost evenveel moeite als met alleen water en boender. :'( Ik ga nooit meer van die leuke graniet-look ruwe tegels kopen. :N
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:02:28 #16
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_84778299
Klote. Zijn de tegels echt erg ruw? Ik heb wel ruwe tegels maar die voelen wel zacht aan aan. :{
pi_84778376
Ja, oppervlakte is ruw genoeg om binnen één minuut je schuursponsje te verneuken... Maar er stond niets op de verpakking over een eventuele speciale behandeling qua voegen ofzo. En ik heb ze gekocht bij een professional en met het voegsel erbij dat die zaak aanraadde, dus zou goed moeten zijn. Maar met dit tempo gaat het me weken kosten om die hele vloer restantvrij te krijgen. :(
pi_84778487
tja, je moet ook niet teveel laten zitten als het uit gaat harden -O- . het is niet zozeer je tegel maar het voegsel zelf wat erg hard is voor je sponsje ;)

je had het dus ook meteen af moeten sponsen (waardoor je meteen de voeg afwerkt)... helaas voor jou is dat een beetje achteraf advies....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84778792
Ik héb meteen gesponsd, alleen blijkbaar niet voldoende. Maar ik denk niet dat het heel veel had uitgemaakt, want het is juist dat allerlaatste laagje wat niet weg te krijgen valt, omdat het tussen de 'bultjes' van de tegels zit.
pi_84779146
ik ken je tegels niet, maar kan me er wel wat bij voorstellen. onze vloertegels met reliëf waren ook best lastig om de laatste restjes weg te krijgen: uiteindelijk met alleen boenwerk wel weg gekregen gelukkig...

misschien een tegelzetter bellen en vragen wat hij zou doen?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84779488
Ja, of de zaak waar ik de tegels heb gehaald.

Ik had blijkbaar toch meer moeten sponzen. Het gaat er wel af, maar het kost echt heel veel tijd. Ik ben al de hele middag bezig en heb nu een stuk of vier, vijf tegels gedaan...
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 10:36:35 #22
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84804651
schoonmaakazijn FTW

Ik heb zo'n beetje alle middelen wel uitgeprobeerd, ook die van HG en opoe's tips, maar wat echt werkte (tip van een andere fokker) was schoonmaakazijn.
Dat gaat een chemische reactie aan met de kalk in de voegmortel. Klein stukje uitproberen en je zal merken dat het werkt.
Kost overigens bijna niets; een euro voor een liter oid.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_84808708
Dat heb ik nog wel staan ook. :)
pi_84811870
Oh, ik herken dat!
Ze hebben met het leggen vd antraciet relieftegels op mijn gehele bendenverdieping de vloer totaal ver-eh-dingesd met verkeerd voegspul, 3 dagen 9 uur per dag geschrobt, zal jullie de rest besparen maar kan wel melden dat azijn, wat me aangeraden werd, noch al die hg middelen geholpen hebben. Een prof essioneel bedrijf heeft na veel toestanden (op kosten van de vloerenverkloterd) de handel schoongekregen met:
lavazand
het enige dat hielp.
ik hoop dat je iets minder drastisch te werk hoeft te gaan en moet eerlijk zeggen dat ik geen idee of je dat spul als particulier ergens kunt krijgen maar wellicht kan je tegelleverancier je verder helpen.
Hoop dat je het schoon krijgt.
Succes!

Probeer eerst toch maar onverdunde schoonmaakazijn, wellicht helpt dat, goed laten inwerken, afspoelen en drogen, wie weet.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_84825315
Schoonmaakazijn van een halve euro de fles blijkt beter te werken dan HG van 8,95 de fles. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')