abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84745092

Naar aanleiding van veel gezeur in het chinese webshop topic kunnen we hier verder!

iRobot/aPad
Deze tablet is het bekendste.
De tablet heeft een 7" scherm.
De tablet heeft een RockChip Dualcore processor (600Mhz) en 128mb geheugen.
Op de aPad draait Google Android 1.5, mogelijkheid tot upgraden naar een nieuwere versie van Android zit er jammer genoeg niet in. Wel is er veel custom (Android) firmware voor te vinden.

Wiipad/ZeniThink ZT-180
De WiiPad is een grotere versie met een 10.2" scherm.
De WiiPad bevat misschien een Cortex A8 processor of een ARM11 processor (dit is nog niet helemaal duidelijk) en heeft 256mb geheugen.
Op de WiiPad draait Google Android 2.1.

Eken M001
De Eken M001 is een 7" tablet met een VIA ARM MW8505 processor (300/333/533Mhz) en 128mb geheugen.
Door de VIA processor is het mogelijk om naast Android ook Linux Debian en Windows CE op deze tablet te draaien. Mensen zijn op dit moment volop bezig met het maken van Custom Firmware gebaseerd op Debian en WinCE. De eerste custom firmware's zijn op het internet te vinden.

Eken M002/M003
De Eken M002 en M003 zijn qua specs dezelfde apparaten als de Eken M001.
Het grote verschil zit hem alleen in het uiterlijk van de apparaten.
Daarnaast is het scherm van de M003 8" groot, ten opzichte van de 7" van de M001 en M002.
De Eken M002 en M003 wordt op eBay vaak verkocht alsof het een aPad is. Het grote verschil tussen deze twee tablets is de processor. Controleer dus altijd de processor voordat je een tablet op eBay koopt.

ePad
De ePad is een 7" tablet met een VIA ARM MW8505 processor en 256mb geheugen.
Op de ePad staat Google Android 1.6, veel custom firmware is niet echt te vinden.
De ePad wordt op eBay vaak verkocht alsof het een aPad is. Het grote verschil tussen deze twee tablets is de processor. Controleer dus altijd de processor voordat je een tablet op eBay koopt.

iRobot/aPad:
Ongeveer EU120,- op mp4nation (2GB versie), uit China
GBP139,00 op TabletstoreUK (2GB versie), uit Engeland
Verkrijgbaar op eBay, maar pas op voor neppe versies!

Wiipad
Product op de Wiipad website

Eken M001
Rond de $100,- op Dealextreme (zwart en wit)
Rond de $100,- bij Jack (wit)
Rond de $100,- op eBay
Zoek op deze site's naar M001 en je zult ze vinden.

De op moet nog wat afgewerkt worden ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Joene94 op 01-08-2010 19:35:27 ]
pi_84745135
Hierbij deeltje 2, omdat 1 al weer even dicht is en ik deel 2 nog niet heb kunnen vinden.
Ik heb daarnaast ook wat dingen toegevoegd aan de OP.
Als er dingen niet kloppen of nog bij moeten, meld het maar.
pi_84745664
stormlooptipoc

Maar goed tvp dus, ben wel geïnteresseerd in zo'n mooie aPad.
pi_84746088
De eerste fatsoenlijk werkende tablet moet nog langskomen. Tot nu toe is alles goedkoop en traag, maar we wachten wel...
pi_84747121
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:32 schreef retorbrapi het volgende:
stormlooptipoc
Siewosie stormlooptipoc
pi_84747641
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:32 schreef retorbrapi het volgende:
stormlooptipoc

Maar goed tvp dus, ben wel geïnteresseerd in zo'n mooie aPad.
:') :')
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:18:52 #7
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_84788319
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:46 schreef elfzesendertig het volgende:
De eerste fatsoenlijk werkende tablet moet nog langskomen. Tot nu toe is alles goedkoop en traag, maar we wachten wel...
Heb je er al een dan?
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:06 schreef o.us het volgende:

[..]

Dus je kan gewoon bestanden openen die in jouw USB-stick staan?
ja in principe zou je er ook een externe HDD aan kunnen hangen.
pi_84797609
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:30 schreef Berend. het volgende:

[..]

:') :')
Jij hebt dan wel een slechte ervaring. Maar 100en filmpjes op Youtube laten zien dat de aPad een degelijk ding is voor 120 euro. En nee, je kan hem dan misschien niet met de iPad vergelijken..
pi_84800153
Naast de bekende Chinese Apad iRobot hou ik ook de volgende Android tablets in de gaten.

De eerste vier zijn te vergelijken met de Apad iRobot (7" scherm / 800x600 resolutie / matige processor en geheugen).

De andere vier zijn van de betere merken. Ze krijgen ook Android en een 7" scherm, maar qua verdere specs zullen ze waarschijnlijk van veel hogere kwaliteit zijn dan de eerste vier. Vooral de Samsung is veelbelovend. Helaas zijn deze allemaal nog niet te koop.

Velocity Micro Cruz Reader

199,99 Dollar - Aangekondigd voor Amerika
Officiele Website: http://www.cruzreader.com/

Velocity Micro Cruz Tablet

299,99 Dollar - Aangekondigd voor Amerika
Officiele Website: http://www.cruzreader.com/

Augen GENTOUCH78

149,99 Dollar - Te koop in Amerika
Officiele Website: http://www.augenus.com/indexhome.html/GENTOUCH.html

Argos 7 Home Tablet

149,99 Euro - Te koop in Nederland
Officiele Website: http://www.archos.com/pro(...)l?country=us&lang=en

Samsung Galaxy Tab/Tape

Aangekondigd voor het 3e kwartaal 2010
http://tweakers.net/nieuw(...)-2ghz-processor.html

ASUS Eee Pad EP101TC

Aangekondigd voor begin 2011
http://www.engadget.com/2(...)windows-embedded-co/

Acer Android Tablet

Aangekondigd voor het 4e kwartaal 2010
http://www.slashgear.com/(...)due-q4-2010-2787223/

LG Android Tablet
Aangekondigd voor het 4e kwartaal 2010
http://www.engadget.com/2(...)ch-teases-android-2/
pi_84800957
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:18 schreef MagischMannetje het volgende:

[..]

Heb je er al een dan?
[..]

ja in principe zou je er ook een externe HDD aan kunnen hangen.
Ik heb er geen en dat wil ik ook absoluut niet. Ook al zijn ze goedkoop, het functioneert niet zoals ik dat verwacht. Het is traag, lelijk en voegt niks toe; de apps zijn enkel opgeblazen. Die Chinese fabrikanten kunnen wat dat betreft weinig fatsoenlijks produceren. De iPad spant tot nu toe de kroon wat betreft tablets. Op 11 augustus weten we waarschijnlijk meer wat betreft een fatsoenlijke Android tablet (die waarschijnlijk nog steeds niet echt iets toevoegt).
pi_84801043
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 02:53 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik heb er geen en dat wil ik ook absoluut niet. Ook al zijn ze goedkoop, het functioneert niet zoals ik dat verwacht. Het is traag, lelijk en voegt niks toe; de apps zijn enkel opgeblazen. Die Chinese fabrikanten kunnen wat dat betreft weinig fatsoenlijks produceren. De iPad spant tot nu toe de kroon wat betreft tablets. Op 11 augustus weten we waarschijnlijk meer wat betreft een fatsoenlijke Android tablet (die waarschijnlijk nog steeds niet echt iets toevoegt).
:Y :D
pi_84801069
Berend, kappen met trollen en dit topic onnodig kicken met je zogenaamd goedbedoeld advies.

Hoewel ik een iPad heb en er zeer tevreden mee ben wekken ook tablets van andere fabrikanten mijn interesse. Voor mijn gevoel zijn er nog geen tablets die in de buurt komen van de iPad, maar hou dit topic graag in de gaten. Android op telefoons wint terrein, ik ben benieuwd of hetzelfde lukt op het gebied van tablets. Concurrentie houdt scherp.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 03:09:32 #13
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84801106
Coming up soon: Viliv X10 Android Tablet Blows Our Mind With 1366 x 768 Screen, 3D Graphics, HD Video

quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 03:06 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Android op telefoons wint terrein,
In de VS nu al nummer 1 OS voor telefoons.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_84801121
Zeker mooi ding, had zelf alleen niet voor 16:9 gekozen.
quote:
In de VS nu al nummer 1 OS voor telefoons.
Sinds wanneer? Enige tijd geleden was het namelijk nog RIM met vrij ruime voorsprong. Android wist wel tweede plek te bemachtigen.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 03:16:31 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84801164
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 03:11 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]

Sinds wanneer? Enige tijd geleden was het namelijk nog RIM met vrij ruime voorsprong. Android wist wel tweede plek te bemachtigen.
Ik denk dat ze meer gokken op de film/serie/game liefhebbers met dit apparaat. SD/USB en HDMI-out + webcam, toch grappig, meer een multimedia tablet.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 03:18:05 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84801174
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 03:11 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]

Pardon, Android v iPhone bedoelde ik. :P

quote:
Het marktaandeel van Android-telefoons in de VS belandde daarmee volgens Canalys op 34 procent. De BlackBerry van Research In Motion (RIM) haalde 32 procent en Apple's iPhone bleef steken op een marktaandeel van 22 procent.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:18:39 #17
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_84805891
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 02:53 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

De ipad is daarom ook het duurste. En voor 500+ mag je dat ook wel verwachten. Dus ga de ipad nou niet met de apad vergelijken want je weet toch al dat hij beter is. En waaarom voegt de ipad wel iets toe en een android tablet niks?
pi_84806908
quote:
Tweakers: Duitse supermarktketen verkoopt 7"-Android-tablet voor 179 euro
De Duitse supermarktketen Marktkauf neemt een op Android draaiende tablet met een prijs van 179 euro in zijn assortiment op. De Surfer Touch Pad heeft onder meer een hdmi-uitgang en een gps-module, en zal in Duitsland verkrijgbaar zijn.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:58:20 #19
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_84807191
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:49 schreef Aether het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
..

[ Bericht 1% gewijzigd door MagischMannetje op 03-08-2010 12:32:36 ]
pi_84807255
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:58 schreef MagischMannetje het volgende:

[..]

Met android?
Lezen ;) Android 2.1
pi_84807482
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:58 schreef MagischMannetje het volgende:

[..]

Met android?
Eerste regel van quote ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_84809985
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:18 schreef MagischMannetje het volgende:

[..]

De ipad is daarom ook het duurste. En voor 500+ mag je dat ook wel verwachten. Dus ga de ipad nou niet met de apad vergelijken want je weet toch al dat hij beter is. En waaarom voegt de ipad wel iets toe en een android tablet niks?
Dat is dus precies wat ik zei: geen enkele Android tablet komt op dit moment in de buurt van de iPad en dat maakt ze voor mij waardeloos. Ik zit niet te wachten op een goedkope knock-off die traag werkt. Overigens voegt de iPad wel wat toe doordat apps speciaalvoor de iPad gemaakt zijn en het grote scherm benutten. Dit moet bij Android nog gebeuren. Vooralsnog zijn de apps op Android tablets gewoon opgeblazen en daardoor lelijk.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:44:02 #23
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_84812890
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 13:31 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Dat is dus precies wat ik zei: geen enkele Android tablet komt op dit moment in de buurt van de iPad en dat maakt ze voor mij waardeloos. Ik zit niet te wachten op een goedkope knock-off die traag werkt. Overigens voegt de iPad wel wat toe doordat apps speciaalvoor de iPad gemaakt zijn en het grote scherm benutten. Dit moet bij Android nog gebeuren. Vooralsnog zijn de apps op Android tablets gewoon opgeblazen en daardoor lelijk.
Dus alleen de apps?
pi_84813408
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:44 schreef MagischMannetje het volgende:

[..]

Dus alleen de apps?
De apps zijn wel grotendeels wat een iPad en een Android tablet van elkaar onderscheidt. De vormgeving van het apparaat zelf is praktisch hetzelfde, dus daar valt weinig te onderscheiden. Echter, vooralsnog hebben Android tablets niks te bieden omdat ze allemaal log werken en apps enkel opgeblazen zijn. Een fatsoenlijke gebruikerservaring is mijlenver te zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door elfzesendertig op 03-08-2010 15:13:03 ]
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:04:00 #25
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_84821052
M'n apad is binnen (de RED led versie)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')