abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_273693
Hoe moet ik dit zien......god heeft de aarde en alles erop gemaakt en nu kijk hij van boven op ons neer hoe we doodgaan aan kanker, oorlog voeren met elkaar etc etc.

Zijn we niet meer dan god's eigen kopie van "The Sims" ? Misschien is daarom wel dat spel zo polulair, iedereen wil wel god spelen [behalve ik, ik vind dat hele spel geen fuck aan]

Zomaar wat wazige gedachten van PE......

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  Admin donderdag 20 juli 2000 @ 16:47:34 #2
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_273733
quote:
Op 20 juli 2000 16:11 schreef Public Enemy het volgende:
Hoe moet ik dit zien......god heeft de aarde en alles erop gemaakt en nu kijk hij van boven op ons neer hoe we doodgaan aan kanker, oorlog voeren met elkaar etc etc.

Zijn we niet meer dan god's eigen kopie van "The Sims" ? Misschien is daarom wel dat spel zo polulair, iedereen wil wel god spelen [behalve ik, ik vind dat hele spel geen fuck aan]

Zomaar wat wazige gedachten van PE......

Als er al een god bestaat is hij/zij ons allang vergeten en verder gegaan met een nieuw 'projectje'.
Als 'ie nog leeft that is...

Zie wat ik kijk: trakt.tv
  † In Memoriam † donderdag 20 juli 2000 @ 17:01:08 #3
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_273750
quote:
Op 20 juli 2000 16:47 schreef Danny het volgende:
Als er al een god bestaat is hij/zij ons allang vergeten en verder gegaan met een nieuw 'projectje'.

Niet vergeten... maar zelf verantwoordelijkheid geven misschien?

Ik kan God niet als poppenspeler zien...

Sheridana +1
  donderdag 20 juli 2000 @ 20:04:44 #4
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_273904
quote:
Op 20 juli 2000 16:47 schreef Danny het volgende:

God bestaat, maar hij is gearresteerd
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  donderdag 20 juli 2000 @ 21:43:05 #5
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_274000
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk

Als er al een god is, zijn zijn acties zo onvoorspelbaar dat we beter geen rekening mee kunnen houden.

pi_274308
In het boek Memnoch the Devil van Anne Rice (Vampire Chronicles) staat er een leuke theorie over hoe God nu naar de mensen kijkt. Dat boek is niet echt aan te raden als je heel gelovig bent, er komt heel sterk in naar voren dat God een enorme eikel is (figuurlijk, met oog op grappen van bep. fokkers :p ) en Memnoch/Lucifer/Satan juist degene is die het beste voor heeft met de mensheid. De hel is gecreëerd om mensen toch een kans te geven om via boetedoening en ellende uiteindelijk toch in de hemel te komen. God laat namelijk maar heel erg weinig mensen toe in de hemel en...nou ja, ga het maar lezen

Ik geloof zelf niet, maar als ik wel zou geloven dan begrijp ik die god niet echt. Waarom zou je zoveel mensen zo laten lijden, is misdaad vaak wel lucratief, hebben sommige mensen alle geluk en anderen alle ellende van de wereld. Worden kinderen op zeer jonge leeftijd in bepaalde landen vermoord, verhongeren ze of worden misbruikt en als vuil behandelt. Welke god laat dat nou toe.

Gereformeerde ouders van een vriend die ik kende zeiden dan: "Maar daar is God niet voor verantwoordelijk, mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun gedrag. Voor de hemelpoort moet je je pas verantwoorden".
Ik zie plotseling de logica! Het meisje van 6 dat bij de moeder wordt weggenomen of wordt verkocht aan een bordeel, daar jarenlang misbruikt door smerige pedo's en uiteindelijk na een leven vol pijn en ellende wordt vermoord heeft daar blijkbaar zelf om gevraagd. Zij is verantwoordelijk voor haar gedrag, voor wat haar overkomt.
God kijkt toe hoe de door hem gecreëerde mensen andere mensen zoiets aandoen.
Proefdieren in een laboratorium.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 21 juli 2000 @ 06:32:19 #7
1414 Kangaroo
the Kangaroo hopper
pi_274401
Het punt wat jij aansnijdt Isabeau is eindelijk iets zinnigs, waar komt het lijden vandaan, en heeft God daar wat mee te maken? Je zult het wel met mij eens zijn dat lijden voor een deel, een groot deel, door mensen zelf wordt veroorzaakt. Je noemt misbruik, misdaad etc. Veel natuurrampen worden door ons mensen zelf veroorzaakt (door ontbossing, luchtvervuiling) of hadden voorkomen kunnen worden als een aantal mensen hun verstand hadden gebruikt. Wij mensen zijn daar zelf verantwoordelijk voor, lijkt mij, en dus ligt de verantwoordelijkheid ook bij ons om dat op te lossen. Blijft er in wezen een ding over, en dat is de dood. De dood in al haar vormen is aanwezig op deze aardbol en veroorzaakt lijden. Lijden bij degene die de dood in haar ogen kijkt, lijden bij de nabestaanden of degenen die rondom de dood aanwezig zijn. Als God deze wereld geschapen heeft (op welke manier dan ook) dan moet de dood (en dus lijden) een functie hebben. Vraag is dan: welke? En eigenlijk staat die vraag los van geloof.

Ik denk zelf, als ik er al iets over denk, dat God weinig te maken heeft met ons falen. Wij falen. god verantwoordelijk stellen voor onze fouten lijkt me verkeerd. Tenslotte, wij hebben ook zelf het besef dat iets goed of fout is. We handelen alleen niet altijd daar naar. Daar gaat het vaak fout. De misbruiker weet wel degelijk dat hij/zij fout zit. De misdadiger ook. Evenals de moordenaar. Het zou al te gemakkelijk zijn om je eigen verantwoordelijkheid in het leven af te schuiven op een God. Hij zou daar dan maar wat mee moeten doen. De vraag is uberhaubt of God daar wel wat mee zou moeten doen. Tenslotte bestaat er om de een of andere reden de zelfbeschikking en beslissing. Als God zou ingrijpen op onze menselijke wegen, en dus ons de beslissing tot iets zou ontnemen, dan zijn wij absoluut geen vrije wezens meer en hangen we aan Gods marionette touwtje. Tenslotte gaat hij dan bepalen wat er in de wereld moet gebeuren. Weg ellende, maar ook weg onze eigen geest. Je zou kunnen zeggen dat God dan maar een weg open staat en dat is de weg van de overtuiging. Overtuig de mensen dat ze van elkaar dienen te houden en te respecteren (tot op je vijanden aan toe) en je hebt ook het probleem opgelost zonder ingegrepen te hebben in de beslissing van mensen. Neem bijvoorbeeld het verhaal van Jezus die bij een hoer, Maria, op bezoek gaat. Hij begint niet te zeveren dat ze slecht is, hij prijst haar inzicht zelfs. Zegt aan het eind wel: ga heen en zondig niet meer. Dat is alles.. hij laat haar de beslissing. Ze heeft zelf de macht om te beslissen om niet meer te haar leven te lijden zoals ze deed. Maar er volgt geen veroordeling. De theologie benadrukt dit handelen van Jezus dan ook en ziet dit als een afspiegeling van hoe god met mensen handelt, via de weg van de overtuiging. Nou heb ik zelf grote twijfels over het al dan niet bestaan van God, dus je moet eigenlijk mij niet vragen, hmm je vroeg me niets, misschien moet ik eigenlijk niet antwoorden Maar ik denk wel dat ALS god bestaat (voor mij) dat het wel een god zou zijn die aan mij mijn beslissingen laat. Niet voorkauwt wat ik moet doen, niet dwingt, niet oplegt, maar mij mijn verantwoordelijkheid laat. De verantwoordelijkheid om goed te doen. Ik vind op dit moment dat ik juist DAAR god niet voor nodig heb. Goed doen kunnen we ook best wel zonder god. Maar da's een ander verhaal

I am a lonesome Kangaroo, so far from hooooooooome
pi_275630
als god bestaat is er dus geen geloof meer en stort de hele sekte die ze de kerk noemen in elkaar.. (scheelt wel zondagochtendgasten die 'blij nieuws' komen brengen btw)

Greetinx

BT

pi_277969
God bestaat niet.

Vroeger waren er veel onbegrijpelijke dingen voor de mensen. Het makkelijkste was om maar een God te verzinnen die alles deed.

Vraag: Hoe komen we op deze aarde?
Antw: God
Vraag: Hoe komen de sterren daar?
Antw: God
Vraag: Waar zijn we als dood gaan?
Antw: bij God

Pfff

makkelijk hoor!

Ga eens voor jezelf denken en niet als een kudde schapen achter een leider aanlopen. Neem de smalle kronkelige weg. En niet die brede.
Denk, laat niet voor je denken.

En als je toch een leidraad nodig hebt, kijk eens naar het boedisme (een levenswijze geen godsdienst).

Leid je eigen leven.

Len

/ignore Satan

pi_279449
Ik vind dat ieder voorzich moet weten of hij/zij gelooft in God.
Ik geloof wel in God en ik weet zeker dat God ons NIET is vergeten. Ik denk dat het leven gewoon een test is. God heeft ons de aarde gegeven en wilt zien of wij het wel zonder hem kunnen en of wij Hem niet zullen vergeten. Ik denk dat 80% Hem is vergeten.
Zoals ik al zei iedereen moet het maar zelf weten of je geloof of niet gelooft, zolang je maar respect toont voor anderen en ander mans geloof.
Snuffel eens in 't Boedisme of 't Hindoeisme, het is inderdaad de leer.

pi_280131
Ik denk dat een oud grapje de hypocrisie van het geloof in god goed verwoord:

Jantje valt uit de bus. Gelukkig heeft 'ie niks ernstigs, op was blauwe plekken en schaafwonden na. Thuisgekomen zegt zijn moeder tegen hem: "Je mag God wel bedanken dat je je arm niet gebroken hebt!", waarop Jantje antwoord: "Waarom? Hij heeft me er toch ok afgeduwd?"

Bartje zei het ook goed: "Ik bid niet voor bruine bonen"

Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
  woensdag 26 juli 2000 @ 19:14:02 #12
4605 KingShakur
back.... really...
pi_280158
Wij zijn zelf God, want wij scheppen en creeren...
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_280283
Zijn we God? Liever niet, dan doen we toch wat fout geloof ik. We lijken eerder op Satan. We vernietigen en verwoesten.

;-)

pi_280480
KingShakur is stupid! Als wij God waren waarom zouden we dan oorlog voeren?? Als wij God waren, waarom zouden wij dan geen paradijs maken?? Als wij God waren waarom is er dan zoveel leed in de wereld??
-------------------------------------------

Go Len Go Len Go Len!!!!!!

donderdag 27 juli 2000 @ 10:51:44 #15
3761 Ttoontje
Ondertitel? Wasda?
pi_280561
Een nieuwe impuls voor dit topic?

Ik lees tegenwoordig wat boeken over buitenaardse beschaving, UFO, conspiracy, dat soort dingen. Wees gerust, ik lees de wetenschappelijke benaderingen en niet de sensatieverhalen (hoewel de wetenschappelijke benadering op zich al behoorlijk sensationeel is, maar dat ter zijde).

Wat ik me afvraag is dit. Stel dat het waar is, stel dat we niet alleen in dit universum zijn. Ik lees steeds dat dat verzwegen zou worden omdat o.a. religies volledig in elkaar zouden storten.
Waarom is dat zo? Ik bedoel, ik weet niks van geloof, ben zelf ook niet gelovig, maar ik vraag me dus af waarom de religieuze wereld op zijn kop zou staan als bekend (aangetoond) zou worden dat er meer beschavingen bestaan dan alleen de onze.

Niks van waar, hoor!! Of toch wel? Ik weet het niet meer...... :?
pi_280600
quote:
Op 27 juli 2000 09:04 schreef Dewika het volgende:
KingShakur is stupid! Als wij God waren waarom zouden we dan oorlog voeren?? Als wij God waren, waarom zouden wij dan geen paradijs maken?? Als wij God waren waarom is er dan zoveel leed in de wereld??

Dat komt volgens mij door een menselijk karaktertrekje hebzucht

Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 juli 2000 @ 12:12:42 #17
862 Arcee
Look closer
pi_280658
quote:
Op 27 juli 2000 10:51 schreef Ttoontje het volgende:
Ik lees tegenwoordig wat boeken over buitenaardse beschaving, UFO, conspiracy, dat soort dingen. Wees gerust, ik lees de wetenschappelijke benaderingen en niet de sensatieverhalen (hoewel de wetenschappelijke benadering op zich al behoorlijk sensationeel is, maar dat ter zijde).

Welke boeken lees je? Buitenaardsleven vind ik één van de meest fascinerende dingen die er zijn. Kan ik echt uren en dagen over nadenken.

quote:
Wat ik me afvraag is dit. Stel dat het waar is, stel dat we niet alleen in dit universum zijn. Ik lees steeds dat dat verzwegen zou worden omdat o.a. religies volledig in elkaar zouden storten.
Waarom is dat zo? Ik bedoel, ik weet niks van geloof, ben zelf ook niet gelovig, maar ik vraag me dus af waarom de religieuze wereld op zijn kop zou staan als bekend (aangetoond) zou worden dat er meer beschavingen bestaan dan alleen de onze.

Volgens de religieuzen heeft God de aarde gemaakt en die plaats uitgekozen om de mens neer te zetten. Het is Zijn speciale plaats in het helaal waar Hij leven heeft gemaakt. Stel dat er ook elders in het heelal leven is, dan bewijst dat in feite dat God niet bestaat. God had immers alleen de aarde uitkozen om leven op mogelijk te maken. Wie zou dan dat buitenaardse leven gemaakt hebben? Dat kan dus niet, volgens gelovigen. Ik kan bijna geen mooiere dag bedenken dan de dag waarop buitenaardsleven wordt aangetoond. Wat zullen de kerken en gelovigen zich in rare bochten gaan wringen om het goed te praten. Volgens de Bijbel is er maar 1 plek waar leven is en dat is de aarde. Is er meer leven, dan is die Bijbel daarmee een sprookjesboek geworden (voorzover-ie dat al niet was).

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_281017
quote:
Op 20 juli 2000 21:43 schreef menjo het volgende:
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk

Als er al een god is, zijn zijn acties zo onvoorspelbaar dat we beter geen rekening mee kunnen houden.

Sorry hoor, maar wat ben jij voor religieuze Unit? Wel lekker makkelijk, hoor: God's wegen zijn ondoorgrondelijk! Hoef je er tenminste niet over na te denken, laat staan ernaar luisteren wat je denk dat god bedoeld. Niets is zo makkelijk als je verantwoordelijkheid afschuiven. En op wie kun je dat beter doen dan God? "Hij (of Zij) weet toch immers alles? Mooi, hoef ik niks meer te doen" Of bedoelde je dat soms niet?

Wees een kind in de boosheid en wordt volwassen in het verstand.
pi_281055
quote:
Op 21 juli 2000 02:51 schreef Isabeau het volgende:
In het boek Memnoch the Devil van Anne Rice (Vampire Chronicles) staat er een leuke theorie over hoe God nu naar de mensen kijkt. Dat boek is niet echt aan te raden als je heel gelovig bent, er komt heel sterk in naar voren dat God een enorme eikel is (figuurlijk, met oog op grappen van bep. fokkers :p ) en Memnoch/Lucifer/Satan juist degene is die het beste voor heeft met de mensheid. De hel is gecreëerd om mensen toch een kans te geven om via boetedoening en ellende uiteindelijk toch in de hemel te komen. God laat namelijk maar heel erg weinig mensen toe in de hemel en...nou ja, ga het maar lezen

Ik geloof zelf niet, maar als ik wel zou geloven dan begrijp ik die god niet echt. Waarom zou je zoveel mensen zo laten lijden, is misdaad vaak wel lucratief, hebben sommige mensen alle geluk en anderen alle ellende van de wereld. Worden kinderen op zeer jonge leeftijd in bepaalde landen vermoord, verhongeren ze of worden misbruikt en als vuil behandelt. Welke god laat dat nou toe.

Gereformeerde ouders van een vriend die ik kende zeiden dan: "Maar daar is God niet voor verantwoordelijk, mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun gedrag. Voor de hemelpoort moet je je pas verantwoorden".
Ik zie plotseling de logica! Het meisje van 6 dat bij de moeder wordt weggenomen of wordt verkocht aan een bordeel, daar jarenlang misbruikt door smerige pedo's en uiteindelijk na een leven vol pijn en ellende wordt vermoord heeft daar blijkbaar zelf om gevraagd. Zij is verantwoordelijk voor haar gedrag, voor wat haar overkomt.
God kijkt toe hoe de door hem gecreëerde mensen andere mensen zoiets aandoen.
Proefdieren in een laboratorium.

Ik ben het in grote lijnen met je eens, maar dat meisje, dat eerst al haar moeder verliest, dan mishandeld word door een pedo etc., etc.
is wel een van de zeeeer weinige mensen dat met enorm weinig enorm tevreden kan zijn, ik ken genoeg mensen (en dit klinkt misschien raar) met enorm veel geld, nooit enige tegenslag in hun leven gehad, etc. etc., maar! Geen van die mensen die ik ken is gelukkig! Sterker nog de meesten daarvan verspillen hun leven met het verzuren van het leven van de mensen om hen heen!! De enige mensen die ik ken die ik gelukkig zie zijn, weten wat het is dat niet te zijn!

Het enige wat een beetje moeilijk is voor mij om nu hard te maken is dat elk mens dat zo ongelukkig leeft ooit geluk zal kennen, toch zal ik een poging wagen: ze sterven. en als ze het gelukt hebben zich te beseffen dat ze eindelijk zullen sterven zullen ze daar innig tevreden mee zijn. Dus, afgezien van de vraag of er een hemel is en die mensen daar als "belooning" terecht komen, ben ik van mening dat je heel moeilijk kunt zeggen hoe gelukkig en hoe ongelukkig iemand is.

tot slot wil je graag een ander boek aanbevelen, ik denk dat je het wel kent: Papillon. Ik merk o.a. door dat boek dat ik niet de enige ben die het is opgevallen dat je in de ergste plekken/situaties de grootste heldenmoed, kameraadschap, veiligheid, liefde, etc. kunt tegenkomen
en daar waar het meerendeel van de mensen het geluk zoekt (macht, aanzien, rijkdom, etc., etc. je meestal juist die mensen tegen komt die het leed van "de rest" op zijn/haar geweten heeft, en dat die mensen zelf het meest ongelukkig zijn, omdat ze weten dat ze iets missen. (vaak zonder te weten wat)

Wees een kind in de boosheid en wordt volwassen in het verstand.
  donderdag 27 juli 2000 @ 15:59:43 #20
4977 GOD_aT_earth
I LOOK @ U (ROTFLMAO)
pi_281060

IK HOU JULLIE IN DE GATEN!!!!!!!
I look @ U, (AND ROTFLMAO)
Heaven = no place @ earth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')