Houtduiven, volgens mij hebben de meeste mensen een enorme hekel aan die beesten.quote:De houtduif (Columba palumbus) is in België en Nederland de grootste duivensoort.
Houtduiven broeden het liefst in bossen, parken en tuinen, maar omdat ze tegenwoordig meer en meer in stedelijke gebieden voorkomen, maken ze niet zelden gebruik van gebouwen. Ze bouwen slordige nesten van takken en het is geen uitzondering dat een ei na het leggen meteen door de losjes gegroepeerde takken op de grond valt. Houtduiven leggen 2 eieren. Na het uitbroeden voederen zowel man als vrouw de jongen. Juvenielen missen in de eerste zomer de kenmerkende witte halsvlek.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Houtduif
Volgens mij bedoel je die FEBO-duiven:quote:
Dat zie ik meer de stadsduiven duiven zijn. De duiven die van liefhebbers zijn geweest en zijn verwilderd en zich vrij voortplanten. Ik heb hier in een hoge den ook een paar met nest Houtduiven. Steeds maar 1 ei per keer. Ik woon vlakbij een natuurgebied en zie dus ook dagelijks zo'n beetje de resten van een door een Buizerd of Sperwer gevangen Houtduif. Van de Houtduiven heb ik weinig last. Als het groot gebrachte jong uitvliegt en niet meer door de ouders gevoed wordt, dan maken ze wel wat kabaal (vooral het jong wat maar niet wil snappen waarom'ie weggejaagd wordtquote:
Duiven eten toch geen vissenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:16 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik denk dat mijn buurman daarop schiet (om zijn vijver te beschermen).
Nee, maar ze kakken wel zijn hele vijver onder, samen met de omliggende stenen. Vandaar misschien. Ik heb hier toch al meerdere geweerschoten gehoordquote:
Nogal simpel, zorg dat er geen grote takken boven je vijver groeien en span een net. Zodat ze er ook niet uit kunnen drinken (en katten en reigers er ook niet bij kunnen).quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:20 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Nee, maar ze kakken wel zijn hele vijver onder, samen met de omliggende stenen. Vandaar misschien. Ik heb hier toch al meerdere geweerschoten gehoord
Porrrrrno in F&Fquote:
Eindelijk, Ugly heeft zijn eigen welverdiende topicquote:
Zeker, zal binnenkort weer een foto proberen te maken, de laatste foto is al 6 dagen oud.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:11 schreef childintime het volgende:
TS hou je er een fotoverslagje van bij? Wel zo leuk om dat te volgen. Als ik de Houtduiven bij mij wil volgen moet in zo'n 2,5 meter in een den klimmen, dus bij jou is het wat handiger
En zo is dat.quote:Op zondag 1 augustus 2010 17:18 schreef Greys het volgende:
Ugly van APK is heel intelligent.
Dat zie je zo
Heel slim idd, je ogen dicht houden voor de flitsquote:Op zondag 1 augustus 2010 18:04 schreef APK het volgende:
[..]
En zo is dat.![]()
[ afbeelding ]
Kijk maar eens hoe intelligent hij uit zijn ogen kijkt zijn ogen niet opent.
Er wordt door andere Duiven al gefluisterd dat dit niet een gevalletje Duiven-mavo wordt en zijn bijnaam schijnt nu al 'Ugly Einstein' te zijn.
Als je maar weet dat dat intelligente ding kreng straks ook een nest op jouw balkon komt bouwen. En zijn/haar kinderen ook. Dus over een half jaar zit je met een probleem.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:04 schreef APK het volgende:
[..]
En zo is dat.![]()
[ afbeelding ]
Kijk maar eens hoe intelligent hij uit zijn ogen kijkt zijn ogen niet opent.
Er wordt door andere Duiven al gefluisterd dat dit niet een gevalletje Duiven-mavo wordt en zijn bijnaam schijnt nu al 'Ugly Einstein' te zijn.
Hout (of Bosduiven) zijn heel anders dan Stadsduiven. De Houtduiven jagen hun jong straks weg als het zelfstandig is. Zij willen dan een nieuw ei gaan leggen. Het jong komt echt niet meer terug. Voor zover ik weet, zijn Houtduiven ook nog de enige soort duiven die zich aan de seizoenen houden. Dit zal dan zo'n beetje hun laatste nest zijn. Tortels (koerduiven) en Stadsduiven gaan maar door. ook al is het -10, dan nog broeden ze.quote:Op maandag 2 augustus 2010 01:20 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Als je maar weet dat dat intelligente ding kreng straks ook een nest op jouw balkon komt bouwen. En zijn/haar kinderen ook. Dus over een half jaar zit je met een probleem.![]()
Ik ben allergisch voor hun uitwerpselen. Wij hebben het balkon hier dus hermetisch afgesloten. Smerige beesten zijn het.
Dat is normaalquote:Op maandag 2 augustus 2010 01:42 schreef APK het volgende:
Erg zorgzaam zijn de ouders niet, aan het begin van de avond hebben ze de kleine een kwartier alleen in het nest laten liggen.
Ik vind het niet echt normaal na één weekje.quote:Op maandag 2 augustus 2010 01:47 schreef childintime het volgende:
[..]
Dat is normaalNaarmate hij ouder wordt, laten ze hem langer alleen. Zij moeten ook eten en voedsel zoeken. Je zult straks zien dat ze nog maar een paar keer per dag eten komen brengen en hem voor de rest alleen laten. Op den duur gaan ze hem met eten in hun snavel roepen. Dan moet hij dus het nest uit, terwijl hij nauwelijks kan vliegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |