abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85149653
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:46 schreef Merel- het volgende:

[..]

Helaas nog niet ;( Altijd geneeskunde willen studeren, toen begon ik toch te twijfelen, want fysiotherapie vond ik toch ook wel erg leuk.. op aanraden van anderen dat gaan doen.. Dom.. want ik wil echt geneeskunde.. Maar ga nu naar het 3e jaar en vind het zonde om dit dan niet eerst af te maken, stel dat ik geneeskunde toch niks vind, heb ik helemaal geen diploma en kan ik voor de rest van mijn leven kassamiep blijven.. Maar wil proberen als ik klaar ben met fysio me te kunnen doen aan de zij-instroom! Weet iemand toevallig of die toelating een beetje te doen is, en überhaupt die 4 jaar (wat normaal 6 jaar is..) of is het echt heel erg moeilijk?
De zij-instromers die ik ken (Groningen) vonden het allemaal over het algemeen wel te doen. Tis wel echt veeel harder werken dan de reguliere opleiding tijdens het eerste jaar, das een soort schakeljaar en daarin krijg je dus een soort van 3 jaar in 1. Daarna loopt het met de co-schappen eigenlijk gelijk op en moet het dus te doen zijn. Merk wel dat sommige zij-instromers wat basiskennis missen, juist doordat ze jaar 1 niet volledig hebben gehad. Maar dat ligt natuurlijk ook weer aan je vooropleiding.
Persoonlijk zou ik toch nu meegeloot hebben als ik jou was, puur omdat het zij-instroomtraject me geen flikker aan lijkt. Keihard werken en totaal niet het echte studentenleven zeg maar. Daarnaast zijn de meeste zij-instromers bij ons echt een groepje apart. Ook al heb ik dus nu 3 jaar co-schappen met ze gelopen, de reguliere studenten blijven hen beschouwen als 'de zij-instromers..'
Mja, of dat erg is, geen idee..
pi_85154874
De zij-instromers in Leiden zijn deels enorm gemotiveerde studenten met een biomedische achtergrond (ongeveer de helft) en deels de grootste falers, ongeveer zoals hierboven beschreven ;)

'k Zou gewoon meeloten :)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_85157229
Buikpijn na maaltijden
Epic. Binnen 3 minuten na het posten van een IBS-verhaal wordt Crohn al genoemd *O*
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_85158934
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:17 schreef intoxicated het volgende:
Buikpijn na maaltijden
Epic. Binnen 3 minuten na het posten van een IBS-verhaal wordt Crohn al genoemd *O*
Ja :')
pi_85159862
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:46 schreef Merel- het volgende:

[..]

Helaas nog niet ;( Altijd geneeskunde willen studeren, toen begon ik toch te twijfelen, want fysiotherapie vond ik toch ook wel erg leuk.. op aanraden van anderen dat gaan doen.. Dom.. want ik wil echt geneeskunde.. Maar ga nu naar het 3e jaar en vind het zonde om dit dan niet eerst af te maken, stel dat ik geneeskunde toch niks vind, heb ik helemaal geen diploma en kan ik voor de rest van mijn leven kassamiep blijven.. Maar wil proberen als ik klaar ben met fysio me te kunnen doen aan de zij-instroom! Weet iemand toevallig of die toelating een beetje te doen is, en überhaupt die 4 jaar (wat normaal 6 jaar is..) of is het echt heel erg moeilijk?
In Groningen is ongeveerde een derde bioloog (/biomedisch wetenschapper 8-) ) een kwart fysiotherapeut, een kwart verpleegkundige en een kwart overige. Ik ga het zelf na de vakantie ook doen, maar ik heb al een tijdje geneeskunde in groningen gedaan dus ik kan niet inschatten hoe zwaar het traject is.

Toelatingstoets weet ik niet veel van. Alleen dat er belachelijke vragen tussen zitten. Je moet een brok eigen kennis meenemen en dat aanvullen met MC-gok-geluk, dan kom je er wel doorheen.

De ZIGers zijn wel echt een apart groepje binnen de geneeskunde, maar dat komt vooral door een aantal betweterige studiebollen die met de meest onwaarschijnlijke diagnoses komen tijdens probleem oplossen-colleges :').
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_85160176
Ik ken één BW'er en dat is gewoon een baas. Is het bierdrinken ook leuk mee! :9
pi_85161233
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:17 schreef Repeat het volgende:
Ik ken één BW'er en dat is gewoon een baas. Is het bierdrinken ook leuk mee! :9
Bewegingswetenschapper of Biomedischwetenschapper?
pi_85162029
Op de enige echte universiteit van Nederland wordt Biomedische Wetenschappen inderdaad afgekort als "BW". Dit in tegenstelling tot clubs als Utrecht, waar ze het menen te moeten afkorten als een Ex-Nazistisch automerk.
pi_85162760
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:56 schreef intoxicated het volgende:
Op de enige echte universiteit van Nederland wordt Biomedische Wetenschappen inderdaad afgekort als "BW". Dit in tegenstelling tot clubs als Utrecht, waar ze het menen te moeten afkorten als een Ex-Nazistisch automerk.
ik prefereer de term MBer boven BMWer. BW slaat bij ons op bewegingswetenschapper.... en daar wil ik dus niet mee geassocieerd worden.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:13:06 #260
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_85162771
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:17 schreef intoxicated het volgende:
Buikpijn na maaltijden
Ik gok dat er morgen 'buikkanker' staat :{
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:38:39 #261
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_85163761
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:05 schreef 08gnoT. het volgende:
Je wil de keren niet weten dat mijn huisarts allerlei quatsch in een verwijsbrief gezet heeft (en dan heb ik het niet over dingen waar ik het niet mee eens ben, maar gewoon onzin. Zoals operaties en amputaties die ik nooit gehad heb :') ). Gewoon lezen dus.

Ik heb ook extreem veel last van m'n darmen en ik had dus gevraagd voor een verwijzing (die h ij al jaren weigerde). Nu stuurde hij dus een verwijsbrief naar me met een kaartje voor een afspraak voor een scan. Ik die brief opengemaakt, is het een MRI-scan voor m'n hersenen omdat er 3 jaar geleden een hersenhelft verwijderd zou zijn :') Die neuroloog wist ook niet goed wat ze ervan moest denken. Ik wilde dus gewoon een verwijzing naar een MDL-arts (die ik nu zelf geregeld heb trouwens)
Als dit waar is :D :D :'( :') :D :') :D :'( :')
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_85173367
c_/
Shine bright like a diamond.
pi_85173417
c_/ indeed
pi_85173663
Ninja-edit!
pi_85173754
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 07:13 schreef Repeat het volgende:
Ninja-edit!
Wat stond er dan? :P
pi_85175804
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:11 schreef EricT het volgende:

[..]

In Groningen is ongeveerde een derde bioloog (/biomedisch wetenschapper 8-) ) een kwart fysiotherapeut, een kwart verpleegkundige en een kwart overige. Ik ga het zelf na de vakantie ook doen, maar ik heb al een tijdje geneeskunde in groningen gedaan dus ik kan niet inschatten hoe zwaar het traject is.

Toelatingstoets weet ik niet veel van. Alleen dat er belachelijke vragen tussen zitten. Je moet een brok eigen kennis meenemen en dat aanvullen met MC-gok-geluk, dan kom je er wel doorheen.

De ZIGers zijn wel echt een apart groepje binnen de geneeskunde, maar dat komt vooral door een aantal betweterige studiebollen die met de meest onwaarschijnlijke diagnoses komen tijdens probleem oplossen-colleges :').
Wij hadden een zij-instromer die weigerde lichamelijk onderzoek te laten verrichten op haar. Zelf wilde ze wel op anderen oefenen, maar andersom kon het toch echt niet. We hadden een ex-verpleegkundige die werkelijk in élke discussie de kant van de verpleging verdedigde en sowieso bij alles wat ie zei de verpleging erbij haalde. Er waren een paar lui van 35+, waarvan er 1 alternatief genezer wilde worden.
En verder idd nog behoorlijk wat betweterige lui, dus tja echt matchen met de reguliere groep deed het niet..
pi_85176311
Wat kwam die ex-vpk dan doen, als ze zich nog zo verbonden voelt met de verpleegkundigen? In het jaar boven mij zat er ook eentje, maar die genoot er tijdens haar coschappen zichtbaar van om nu 'de baas' te kunnen spelen :X
pi_85178981
Dus eigenlijk zou ik gewoon beter mee kunnen loten en de 6 jaar normaal volgen..
Weet iemand misschien wat meer over selectiecriteria van de decentrale selectie? Van mensen om me heen hoor ik zoveel verschillende dingen: dat ze bijvoorbeeld vooral kijken naar of je al wat ervaring hebt in de zorg (zoals thuiszorg) of dat toch je vakkenpakket (en dan dus de vakken die je erbij hebt gekozen) van belang zijn.. op internet wordt het me ook niet veel duidelijker.. :N
Beauty is in the eye of the beholder..
pi_85182366
In Leiden ging het altijd op basis van de voortgangstoets, de beste 30 werden toegelaten en moesten dan een soort attitudetraining doen. Voor zover ik weet telde het CV niet echt mee.
pi_85182452
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:34 schreef Merel- het volgende:
Dus eigenlijk zou ik gewoon beter mee kunnen loten en de 6 jaar normaal volgen..
Weet iemand misschien wat meer over selectiecriteria van de decentrale selectie? Van mensen om me heen hoor ik zoveel verschillende dingen: dat ze bijvoorbeeld vooral kijken naar of je al wat ervaring hebt in de zorg (zoals thuiszorg) of dat toch je vakkenpakket (en dan dus de vakken die je erbij hebt gekozen) van belang zijn.. op internet wordt het me ook niet veel duidelijker.. :N
De universiteiten mogen dat soort criteria helemaal zelf verzinnen. Je zult dus per uni moeten kijken wat de criteria daar zijn.
pi_85182787
Rotterdam was iig altijd een van de zwaarste :)
pi_85187376
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:09 schreef intoxicated het volgende:
Rotterdam was iig altijd een van de zwaarste :)
Echt? Balen, daar zou ik het liefste heen gaan namelijk :Y
Beauty is in the eye of the beholder..
pi_85196132
Bij sommige patiënten krijg je echt het idee dat je in een Candid Camera programma zit. Al vielen de puzzelstukjes wel op hun plaats toen hij zei dat hij al 6 weken zijn antipsychotica niet had genomen. :')
pi_85207212
"Doktuuuur! Ik heb geniale wratten gehad!"
In een prachtig Leids accent :X
pi_85230656
Weet er iemand nog een leuk cadeau/gadget voor een dermatoloog en een neuroloog in spé?
Voor hun buluitreiking zeg maar..
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:20:46 #277
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_85245206
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  † In Memoriam † vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:50:06 #278
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85249023
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:33 schreef Honeymooner het volgende:
Weet er iemand nog een leuk cadeau/gadget voor een dermatoloog en een neuroloog in spé?
Voor hun buluitreiking zeg maar..
:D
pi_85253114
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 17:20 schreef Pluizel het volgende:
een anatomiemodel natuurlijk!

http://www.anatomieshop.nl/

en dan vooral deze
http://www.anatomieshop.nl/nl/shop/mens/?nProductID=208107
Die is eigenlijk wel tof! :D

Ik wil het, of zijn het een enorm pauperding zijn?
pi_85254881
Volgens mij kun je die dingen ook bij de V&D halen.
Is eerder speelgoed dan educatief... en is te klein om te gebruiken als kamerjuweel.

Als je een mooie wilt moet je zoiets kopen: http://antiek-kunst.markt(...)school-biologie.html

Kost nieuw zo'n 550 euro... dus is een goede deal.
Had ik maar alvast studiefinanciering gehad...
pi_85254937
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:18 schreef Repeat het volgende:

[..]

Die is eigenlijk wel tof! :D

Ik wil het, of zijn het een enorm pauperding zijn?
Doorgaans kan je hele goede anatomie-modellen krijgen voor 15 euro ja :')
pi_85255494
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:59 schreef EricT het volgende:

[..]

Doorgaans kan je hele goede anatomie-modellen krijgen voor 15 euro ja :')
Joh :')

Het gaat erom of het er leuk uitziet in m'n kamer, niet of ik er mee kan studeren :')
pi_85255525
Ik heb zo'n kleine torso van de HEMA in mijn boekenkast staan waarvan het maag-darmkanaal eruit dondert als je er aan zit :')
pi_85255845
Gewoon gratis regelen via de farmaceutische industrie. Door zo een heerlijke artsenbezoekster met rokje O+
pi_85257025
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:18 schreef DDM het volgende:
Gewoon gratis regelen via de farmaceutische industrie. Door zo een heerlijke artsenbezoekster met rokje O+
Leg eens uit hoe dat te werk gaat?

Lijkt me een lucratief marktplaats handeltje! 8)7
pi_85258193

[ Bericht 100% gewijzigd door madmaniac op 13-08-2010 22:03:42 ]
pi_85258781
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:41 schreef madmaniac het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe dat te werk gaat?

Lijkt me een lucratief marktplaats handeltje! 8)7
Voor jou nog niet echt toegankelijk als (eerstejaars) student. Je komt er pas echt mee in aanraking als co-assisent en arts zelf. Dan ben je natuurlijk ook veel interessanter :P De opmerking was ook meer algemeen bedoeld dan tegen jou. Jij moet het gewoon kopen :Y)
pi_85260894
Fijn. :{
Gelukkig is mijn vader onderwijsadviseur... (heel) misschien kan hij iets via een basischool regelen, die een nieuwe hebben gekocht. :Y

Even terugkomend op een eerdere vraag van me; ik kan via marktplaats studieboeken voor de helft van het geld op de kop tikken, maar dan zijn ze wel een editietje verouderd. Als het nodig is tel ik met alle liefde het geld neer voor nieuwe boeken, maar als het niet vereist is...
Wat raden jullie aan? Hoeveel gebruiken jullie de boeken, en hoeveel verschil zit er tussen edities (kan je dat ergens nagaan?)? De pagina verschillen lijken me het meest irritant.
Welke boeken worden het meest gebruikt?

Ik denk dat ik voor de zekerheid maar gewoon nieuwe ga kopen (in ieder geval wel de boeken die dit jaar een nieuwe editie hebben gekregen). :{
pi_85261584
Qua informatie maakt het geen zak uit. Het is wellicht alleen onhandig met studeren omdat de paginanummers niet kloppen met wat opgegeven wordt. Dit kan, hoeft niet natuurlijk.
pi_85263300
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:09 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Moeten jullie je eigen handschoenen kopen? :')
Lol ja. Maar dat is alleen maar voor de snijzaal, voor de rest van het onderwijs kregen we wel gewoon van de afdelingen handschoenen. Vandaar ook dat die ene doos dat ik in het eerste jaar nu na 3 jaar nog steeds zo goed als vol zit :')
pi_85264312
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 07:06 schreef Pluizel het volgende:
We kregen een patiënt doorgestuurd van een reumatoloog uit assen. "ja ze is bekend bij jullie dus ze komt NU naar jullie toe in een ambulance"
Huisarts had haar verdacht van arteriitis temporalis, en doorgestuurd naar de reumatoloog, en vond het prima om dat pas over 6 weken te laten plaatsvinden. reumatoloog heeft een beetje bloed geprikt en op haar voorhoofd geklopt, en de volgende verwijsbrief meegestuurd
"Op grond van het klinisch beeld is een arteriitis temporalis niet erg waarschijnlijk. gezien verhoogde ontstekingswaardes in het lab graag verdere analyse.
Beleid: als het toch arteriiitis temporalis is, dan prednisolon + insuline."

:')
Lol wtf :') :') :') :') :')

quote:
Beleid: als het toch arteriiitis temporalis is, dan prednisolon + insuline.
:D :D _O- |:( |:( |:(
pi_85267819
De stemvork vind ik sowieso wel wat, Vorige wannabe-neuroloog die afstudeerde hebben we een reflexhamer met inscriptie gegeven, dus dat wilden we nu niet meer..
Dat filmpje ga ik morgen bekijken in nuchtere toestand, wordt em nu niet helemaal..
pi_85274318
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:18 schreef DDM het volgende:
Zo'n schatje wou me het boek "De Cardiologie Vereenvoudigd" geven. En bedankt.
De huisarts waar ik toen meeliep was er blij mee, though :+
pi_85283580
heeft iemand een goede psychiatrie co-schap samenvatting toevallig? Of sites die daarvoor handig zijn?
pi_85284046
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:49 schreef Dzjonka het volgende:
heeft iemand een goede psychiatrie co-schap samenvatting toevallig? Of sites die daarvoor handig zijn?
CGT of SSRI's.

Dat is alles wat je moet weten.
pi_85284259
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:14 schreef iofn het volgende:

[..]

CGT of SSRI's.

Dat is ook wat ik weet.... ben alleen bang dat ze toch nog net iets anders in dat halve uur examen gaan vragen :P
pi_85284961
Bij ons was het zo dat je vooraf even ergens navraagt wat het aandachtsgebied is van de psychiater die het mondeling examen deed en er verder voor zorgde dat je de richtlijnen voor de pathologie uit je verslagje goed had doorgelezen. Succes gegarandeerd :Y)
pi_85285797
Ik heb wel gehoord van co's die ook helemaal over farmacologie doorgezaagd werden :')
pi_85285978
* meldt :W
Maar ik wist vantevoren dat farmacologie zijn hobby was, dus ik wist alles :') Ging hij de arts-ass opbellen om van mijn G een U te maken. Nou prima :+
  zondag 15 augustus 2010 @ 02:58:55 #300
208890 June.
Seriously?
pi_85298450
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:14 schreef iofn het volgende:

[..]

CGT of SSRI's.

Vergeet de ECT niet hè :+
Shine bright like a diamond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo