abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:20:46 #277
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_85245206
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  † In Memoriam † vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:50:06 #278
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85249023
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:33 schreef Honeymooner het volgende:
Weet er iemand nog een leuk cadeau/gadget voor een dermatoloog en een neuroloog in spé?
Voor hun buluitreiking zeg maar..
:D
pi_85253114
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 17:20 schreef Pluizel het volgende:
een anatomiemodel natuurlijk!

http://www.anatomieshop.nl/

en dan vooral deze
http://www.anatomieshop.nl/nl/shop/mens/?nProductID=208107
Die is eigenlijk wel tof! :D

Ik wil het, of zijn het een enorm pauperding zijn?
pi_85254881
Volgens mij kun je die dingen ook bij de V&D halen.
Is eerder speelgoed dan educatief... en is te klein om te gebruiken als kamerjuweel.

Als je een mooie wilt moet je zoiets kopen: http://antiek-kunst.markt(...)school-biologie.html

Kost nieuw zo'n 550 euro... dus is een goede deal.
Had ik maar alvast studiefinanciering gehad...
pi_85254937
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:18 schreef Repeat het volgende:

[..]

Die is eigenlijk wel tof! :D

Ik wil het, of zijn het een enorm pauperding zijn?
Doorgaans kan je hele goede anatomie-modellen krijgen voor 15 euro ja :')
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_85255494
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:59 schreef EricT het volgende:

[..]

Doorgaans kan je hele goede anatomie-modellen krijgen voor 15 euro ja :')
Joh :')

Het gaat erom of het er leuk uitziet in m'n kamer, niet of ik er mee kan studeren :')
pi_85255525
Ik heb zo'n kleine torso van de HEMA in mijn boekenkast staan waarvan het maag-darmkanaal eruit dondert als je er aan zit :')
pi_85255845
Gewoon gratis regelen via de farmaceutische industrie. Door zo een heerlijke artsenbezoekster met rokje O+
pi_85257025
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:18 schreef DDM het volgende:
Gewoon gratis regelen via de farmaceutische industrie. Door zo een heerlijke artsenbezoekster met rokje O+
Leg eens uit hoe dat te werk gaat?

Lijkt me een lucratief marktplaats handeltje! 8)7
pi_85258193

[ Bericht 100% gewijzigd door madmaniac op 13-08-2010 22:03:42 ]
pi_85258781
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:41 schreef madmaniac het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe dat te werk gaat?

Lijkt me een lucratief marktplaats handeltje! 8)7
Voor jou nog niet echt toegankelijk als (eerstejaars) student. Je komt er pas echt mee in aanraking als co-assisent en arts zelf. Dan ben je natuurlijk ook veel interessanter :P De opmerking was ook meer algemeen bedoeld dan tegen jou. Jij moet het gewoon kopen :Y)
pi_85260894
Fijn. :{
Gelukkig is mijn vader onderwijsadviseur... (heel) misschien kan hij iets via een basischool regelen, die een nieuwe hebben gekocht. :Y

Even terugkomend op een eerdere vraag van me; ik kan via marktplaats studieboeken voor de helft van het geld op de kop tikken, maar dan zijn ze wel een editietje verouderd. Als het nodig is tel ik met alle liefde het geld neer voor nieuwe boeken, maar als het niet vereist is...
Wat raden jullie aan? Hoeveel gebruiken jullie de boeken, en hoeveel verschil zit er tussen edities (kan je dat ergens nagaan?)? De pagina verschillen lijken me het meest irritant.
Welke boeken worden het meest gebruikt?

Ik denk dat ik voor de zekerheid maar gewoon nieuwe ga kopen (in ieder geval wel de boeken die dit jaar een nieuwe editie hebben gekregen). :{
pi_85261584
Qua informatie maakt het geen zak uit. Het is wellicht alleen onhandig met studeren omdat de paginanummers niet kloppen met wat opgegeven wordt. Dit kan, hoeft niet natuurlijk.
pi_85263300
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:09 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Moeten jullie je eigen handschoenen kopen? :')
Lol ja. Maar dat is alleen maar voor de snijzaal, voor de rest van het onderwijs kregen we wel gewoon van de afdelingen handschoenen. Vandaar ook dat die ene doos dat ik in het eerste jaar nu na 3 jaar nog steeds zo goed als vol zit :')
pi_85264312
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 07:06 schreef Pluizel het volgende:
We kregen een patiënt doorgestuurd van een reumatoloog uit assen. "ja ze is bekend bij jullie dus ze komt NU naar jullie toe in een ambulance"
Huisarts had haar verdacht van arteriitis temporalis, en doorgestuurd naar de reumatoloog, en vond het prima om dat pas over 6 weken te laten plaatsvinden. reumatoloog heeft een beetje bloed geprikt en op haar voorhoofd geklopt, en de volgende verwijsbrief meegestuurd
"Op grond van het klinisch beeld is een arteriitis temporalis niet erg waarschijnlijk. gezien verhoogde ontstekingswaardes in het lab graag verdere analyse.
Beleid: als het toch arteriiitis temporalis is, dan prednisolon + insuline."

:')
Lol wtf :') :') :') :') :')

quote:
Beleid: als het toch arteriiitis temporalis is, dan prednisolon + insuline.
:D :D _O- |:( |:( |:(
pi_85267819
De stemvork vind ik sowieso wel wat, Vorige wannabe-neuroloog die afstudeerde hebben we een reflexhamer met inscriptie gegeven, dus dat wilden we nu niet meer..
Dat filmpje ga ik morgen bekijken in nuchtere toestand, wordt em nu niet helemaal..
pi_85274318
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:18 schreef DDM het volgende:
Zo'n schatje wou me het boek "De Cardiologie Vereenvoudigd" geven. En bedankt.
De huisarts waar ik toen meeliep was er blij mee, though :+
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_85283580
heeft iemand een goede psychiatrie co-schap samenvatting toevallig? Of sites die daarvoor handig zijn?
pi_85284046
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:49 schreef Dzjonka het volgende:
heeft iemand een goede psychiatrie co-schap samenvatting toevallig? Of sites die daarvoor handig zijn?
CGT of SSRI's.

Dat is alles wat je moet weten.
pi_85284259
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:14 schreef iofn het volgende:

[..]

CGT of SSRI's.

Dat is ook wat ik weet.... ben alleen bang dat ze toch nog net iets anders in dat halve uur examen gaan vragen :P
pi_85284961
Bij ons was het zo dat je vooraf even ergens navraagt wat het aandachtsgebied is van de psychiater die het mondeling examen deed en er verder voor zorgde dat je de richtlijnen voor de pathologie uit je verslagje goed had doorgelezen. Succes gegarandeerd :Y)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_85285797
Ik heb wel gehoord van co's die ook helemaal over farmacologie doorgezaagd werden :')
pi_85285978
* meldt :W
Maar ik wist vantevoren dat farmacologie zijn hobby was, dus ik wist alles :') Ging hij de arts-ass opbellen om van mijn G een U te maken. Nou prima :+
  zondag 15 augustus 2010 @ 02:58:55 #300
208890 June.
Seriously?
pi_85298450
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:14 schreef iofn het volgende:

[..]

CGT of SSRI's.

Vergeet de ECT niet hè :+
Shine bright like a diamond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo