Gisteren zijn er op het werkterrein van de Nuon naast het huis van mijn vriend 2 kittens (poesjes) gevonden die daar aan het rondlopen waren.
Ik heb gelijk de dierenambulance gebeld (Amivedi kun je alleen per email een aanmeldformulier versturen maar ik wilde een pratend mens aan de telefoonlijn hebben) en die hebben een melding van 'gevonden' op hun site gezet. Net een emailtje gestuurd met wat extra informatie zodat het voor eventuele baasjes wat makkelijker is om te weten dat het dan om hún katjes gaat.
Ze zijn nu nog bij m'n vriend maar zijn vader houdt niet van katten.
Wij hier thuis wél. Ik geloof dat alle katten die we nu hebben komen van mensen die ze niet konden verzorgen of die zelf aan zijn komen lopen. We hebben er nu nog 4, de afgelopen 2 jaar zijn er 3 overleden dus het voelt wel een beetje leeg

Als het baasje zich dus niet meldt kunnen ze bij ons thuis terecht. Waar de dierenambulance ook blij mee was omdat het asiel nogal vol zit. Ze hebben er een melding van gemaakt dus de baasjes kunnen ze op komen halen en anders zijn ze gewoon van ons.
Wij zijn hier thuis ook in staat om ze te laten steriliseren, chippen, inenten, ontwormen, etc. Dus dat komt ook helemaal goed.
Het zijn ontzettende lieve schattige Europese korthaar kittentjes. Ik kan me dan ook haast niet voorstellen dat ze wild zouden zijn.
Ze zijn een soort mengelmoesje van schildpad, lapjes en een cyperse tekening. Zwart, wit, rood en bruin.
Nu hebben ze allebei nog niet echt een naam.
Ik kwam ooit de naam Burnsy tegen en besloot toen dat dat de naam was voor de volgende kat die aan zou komen lopen.
Die naam vond ik in dit geval ook wel passen bij één van de twee.
Burnsy kwam van een hele schattige kat die ik op youtube zag (die heette zo). Mr. Burns van the Simpsons vind ik een geniaal karakter (hoewel het twee poesjes zijn, maar toch). En ik heb de naam toegewijd aan de kitten die ook echt een soort vachtkleur heeft alsof hij gebrandt is

Mocht er nog een leukere naam bij haar passen dan maakt hij plaats voor 'Burnsy', maar ik vind 'm leuk!
De andere ziet er ook echt uit alsof er een naam is die precies bij haar past, ik ben er alleen nog niet achter wélke naam.
Omdat de ander (misschien tijdelijk) Burnsy heet leek 't me leuk om die naam ook op -sy te laten eindigen.
Dipsy bijvoorbeeld. Maar het is nou niet echt een teletubbie. En anders misschien Gypsy, maar dat vind ik haast een te 'lullige' naam voor zo'n schattig poesje.
Hier bevinden zich vast veel dierenliefhebbers die misschien zelf wel een hele leuke naam voor hun eigen huisdier hebben. Zouden jullie mij misschien willen helpen met het uitzoeken van een leuke naam?
Of gewoon lijstjes met namen die jou leuk lijken voor een schattig schildpad/lapjes poesje?
Ik heb momenteel geen foto's van ze (althans, niet op de computer).
Morgenavond ga ik terug naar m'n vriend dus ik zal dan wel wat foto's maken en die hier evt. posten als 'hulpje'

Bij voorbaat dank
Edit: Ik hou persoonlijk niet zo van die standaard namen. Namen als Poekie, Snoesje, Fluffy, Doerak, Simba, Tijger, Gizmo, Micky, etc.