Geen gewoon antwoord en lul er niet omheen. Kat heeft 4 poten en kan prima op 3 lopen, wat niet wil zeggen dat hij pijn heeft aan zijn vierde poot.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:38 schreef MijnMannelijkeKloon het volgende:
[..]
Als hij er niet op kan lopen komt hij ook niet thuis
ook raskatten kunnen ziek worden. Sterker nog: ik heb gelezen dat ze minder oud worden dan HTK-katten en dat er bovendien meer kans is op ziekten door inteelt (maar dat laatste zal weer komen door slechte fokkers).quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:40 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Nee, ik naar mijn mening is het gewoon een domme aanschaf. Als je een iets duurdere kat koopt van een betrouwbare fokker dan heb je een grote kans om jezelf een hoop ellende te besparen.
Je hoeft niet alle kosten in één keer te declareren, als je het maar 1 keer per jaar doet. Dus als je het geld niet meteen terug hoeft te hebben, betaal je maar 1 keer per jaar 35 euro.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:45 schreef mazaru het volgende:
Ik vind die eigen bijdrage best wel hoog.
Niet alle raskatten zullen hetzelfde zijn. Ziektes door inteelt is juist enorm slecht en dat soort dingen zou je juist proberen te vermijden maar ik heb het over ergens een kat halen bij een fokker die weet dat zijn lijnen geen erfelijke ziektes e.d. bevatten.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ook raskatten kunnen ziek worden. Sterker nog: ik heb gelezen dat ze minder oud worden dan HTK-katten en dat er bovendien meer kans is op ziekten door inteelt (maar dat laatste zal weer komen door slechte fokkers).
Je eigen verzekering aanleggen is ook een goed idee! Moet je natuurlijk wel genoeg geld hebben gespaard op het moment dat de kat ziek is maar dat terzijde.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:52 schreef lily het volgende:
best lastig
Ik heb al 20 jaar katten (in totaal 4, steeds 2 tegelijk) en heb haast nooit dierenartskosten gehad. In die 20 jaar misschien een paar honderd euro (zonder de inentingen).
Ik zou ontzettend duur uit zijn geweest met die 100 per jaar aan verzekering per kat.
Maar goed; je weet het niet heh.
Ik heb ooit een probleem met onze hond gehad. 1300 euro en hij ging alsnog dood die week. Onze 2de hond dus verzekerd en voor hem jarenlang een dure verzekering voor niets betaald....tja
Ik zou gewoon geld wegleggen iedere maand (op een spaarrekening). Gewoon je eigen verzekering aanleggen zeg maar..
ja, dat is natuurlijk zo.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:28 schreef Oognip het volgende:
[..]
Je eigen verzekering aanleggen is ook een goed idee! Moet je natuurlijk wel genoeg geld hebben gespaard op het moment dat de kat ziek is maar dat terzijde.
Hmm,, klopt.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ook raskatten kunnen ziek worden. Sterker nog: ik heb gelezen dat ze minder oud worden dan HTK-katten en dat er bovendien meer kans is op ziekten door inteelt (maar dat laatste zal weer komen door slechte fokkers).
Ik heb geen zin in verwijten dat je geen dieren moet nemen als je ze niet kunt betalen. Want dat kan ik wel, is het tijdelijk bij een erg hoog bedrag niet van mijn eigen geld, dan zijn er genoeg mensen die me helpen om het voor te schieten. Mijn dieren zijn alles voor me, het raakt me dan ook het meest om daarop aangevallen te worden, vandaarquote:Op donderdag 29 juli 2010 22:07 schreef lily het volgende:
moet je hier zo op je woorden letten, zoeperzazke(gezien je hele verantwoording)
Ach...gezeur (van die mensen die je dat zouden verwijten, bedoel ik)quote:Op vrijdag 30 juli 2010 08:38 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik heb geen zin in verwijten dat je geen dieren moet nemen als je ze niet kunt betalen.
Nou, DAT is waar het uiteindelijk om draait in mijn ogen.quote:
Vaak moet je het wel zelf voorschieten. Tenzij je al jaren bij je dierenarts komt natuurlijk.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Nou, ja dusIk vind het gewoon een veilig gevoel dat als er ineens een rekening van 1000 euro op de deurmat ligt, dit over het algemeen betekent dat ik maar 200 euro zelf hoef te betalen.
Dat inderdaad.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:45 schreef eleusis het volgende:
Je moet alleen verzekeren wat je niet kunt dragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |