Hadden wij ook hoor. We hadden heel goed contact met een paar buren van een eindje verderop, en liepen gewoon zonder de porch op te ruimen of de schuifdeuren op slot te doen daarheen. Dat was nooit een probleem.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:47 schreef Omniej het volgende:
Toch is het veilig zat. Ik zat ook in een gated community ('t Piscadera Bay Resort) en heb daar m'n spullen eigenlijk altijd gewoon op tafel laten liggen. Laptop, camera e.d. allemaal duidelijk zichtbaar als je door het raam zou kijken en zelfs op de porch heb ik nog wel 'ns spullen laten liggen.
jawel.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:55 schreef o.us het volgende:
Hebben Curaçaoënaars geen Nederlandse nationaliteit aangezien zij nog in 't koninkrijk zitten?
Maar waarom is nationaliteit dan het probleem als Curaçaoënaars hetzelfde nationaliteit hebben?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:56 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
jawel.
maar puur het feit dat 99% van Nederland loopt te zeiken over buitenlanders moeten ze niet daar gaan zitten.
Maar dat is mijn mening
nou... Nederlanders zijn in het algemeen behoorlijk slecht in aanpassen aan andere, iedereen moet zich aanpassen aan ons.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:02 schreef Breuls het volgende:
99% van Nederland loopt te zeiken over buitenlanders? Hoe vaak ben jij in Nederland?
Ik vind wel dat als je als Nederlander in Curaçao woont je je moet beseffen dat je zelf de allochtoon bent en dus niet je Nederlanderschap aan anderen moet opdringen, maar dat geldt eigenlijk voor elk land.
Vertel dat eens tegen al die pvv-stemmers.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:03 schreef o.us het volgende:
[..]
Maar waarom is nationaliteit dan het probleem als Curaçaoënaars hetzelfde nationaliteit hebben?
Je bedoelt in Nederland? Voor een deel is dat ook niet gek, maar er wordt inderdaad wel vaak erg xenofoob gedaan, ja. Ik vind je echter wel sterk overdrijven meet 99%.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:11 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
nou... Nederlanders zijn in het algemeen behoorlijk slecht in aanpassen aan andere, iedereen moet zich aanpassen aan ons.
Veel Nederlanders denken dat wij Curaçao bezitten en er dus mogen doen wat we willen, en dat is fout. Die figuren zul jij wellicht bedoelen? Ben het met je eens dat ze moeten inkorten.quote:Verder ben ik genoeg medelanders tegen gekomen die altijd lopen te klagen/zeuren/zeiken + racistisch over buitenlanders. En dus ook mensen op de antillen.
Maar vervolgens wel gaan wonen in Curaçao, iets wat ik behoorlijk hypocriet vind.
Ondertussen doe je er zelf net zo hard aan mee.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:54 schreef alexmeijer het volgende:
Blanke Nederlanders hebben in mijn ogen niks te zoeken op Curaçao.
Simpelweg omdat ze altijd lopen te zeiken over "Buitenlanders".
Laat ze dan ook maar in Nederland blijven.
Ik ben geboren in Nederland, mijn vader is 100% blank (Hollander).quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:35 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ondertussen doe je er zelf net zo hard aan mee.
Ik erger me ook dood aan de steeds xenofober wordende Nederlanders, toch een beetje jammer dat ik als blanke Nederlander om die reden blijkbaar niet meer welkom ben op Curaçao.
In feite kunnen we ons hier nu ook af gaan vragen wat jij eigenlijk regelmatig in Nederland doet, terwijl '99% van de Antillianen crimineel is'. Als je het hier niet mee eens bent, zou je je toch eens serieus af moeten vragen waarom jij wel 99% van de blanke Nederlanders wegzet als xenofoob/racist/whatever.
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:54 schreef alexmeijer het volgende:
Blanke Nederlanders hebben in mijn ogen niks te zoeken op Curaçao.
quote:Air Berlin wekelijks van Düsseldorf naar Curaçao
BERLIJN - Er was al enige tijd sprake van, maar nu is het officieel bevestigd: Air Berlin start een rechtstreekse lijndienst van Düsseldorf naar Curaçao. Met ingang van 15 november vliegt de Duitse luchtvaartmaatschappij wekelijks op deze route met een Airbus A330-200 met 303 stoelen. Air Berlin is daarmee de enige Duitse luchtvaartmaatschappij die naar Curaçao vliegt.
De wekelijkse Air Berlin-vlucht vertrekt iedere dinsdag om 13.30 uur vanaf de luchthaven Düsseldorf International en komt na om 19.05 uur lokale tijd aan op Curaçao. De terugvlucht vertrekt om 22.05 uur en landt de volgende dag om 12.35 uur in Düsseldorf.
De ticketverkoop voor de nieuwe route is inmiddels gestart. Air Berlin biedt enkele reizen aan vanaf 379,99 euro, inclusief belastingen en toeslagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |