abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90158002
http://www.polar-bier.nl/

Ik heb naar het emailadres van de persoon van deze site een mailtje gestuurd, en had zeer snel reactie terug.
Dus waarschijnlijk bestel ik 2 dozen via deze site.

30 euro per "krat" vind ik wel erg duur ja, maar goed.. 2 kratten moet dan weleens kunnen.

Iemand al ervaring met deze leverancier?
SJAAKIE!
  Admin maandag 20 december 2010 @ 07:09:01 #102
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_90163207
(30x2)+12,95 = 72,95. Is wel iets duurder dan de 53 euro die het kost als je het in Rotterdam haalt. ;)

Geen ervaring met die leverancier overigens.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_90174896
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 07:09 schreef Breuls het volgende:
(30x2)+12,95 = 72,95. Is wel iets duurder dan de 53 euro die het kost als je het in Rotterdam haalt. ;)

Geen ervaring met die leverancier overigens.
Dat is zeker wel wat duurder... maar de kosten die ik heb om naar Rosserdam en terug te rijden, zijn ook een euro of 30.
SJAAKIE!
  Admin maandag 20 december 2010 @ 14:13:45 #104
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_90175565
Dat vermoedde ik al. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_90177365
Ik rijd straks even langs de snek om een lekkere ijskoude te halen denk ik O-)
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  Admin maandag 20 december 2010 @ 14:46:49 #106
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_90177484
Ik heb nog wat liggen in de koelkast hier. :9

Maar da's zonder de typische snek sfeer. :{
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 29 december 2010 @ 12:54:35 #107
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_90577782
Heeft iemand het Antilliaans Dagblad van maandag? Ik heb een PDF van pagina 10 en daarop staat een artikel dat is begonnen op pagina 5. Alleen die pagina kan ik online niet vinden, maar ik zou 't wel willen lezen...
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:10:29 #108
32402 s0k
..............................
pi_90875630
Polar :9
..................................................................................................................................................
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:10:06 #109
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_91216025
zo goed..?
  Admin woensdag 12 januari 2011 @ 16:27:41 #110
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_91216883

:9
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_91753876
Weet iemand hoe het nu zit met Moon? De website is redelijk blanco. Hoorde laatst dat het was overgenomen.
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  Admin zondag 23 januari 2011 @ 17:43:43 #112
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_91757926
Het is nu Saint Tropez. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 23 januari 2011 @ 17:56:32 #113
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_91758480
Overigens gisteren weer een heerlijk avondje Zanzibar gehad. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_91825662
Psst, ff zomaar iets, maar wat is dat met al die autoproblemen op Curacao?Heb net dit topic en alle vorige delen gelezen en kom dat zo nu en dan wel tegen.
  Admin dinsdag 25 januari 2011 @ 01:17:31 #115
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_91833039
Zoals? De benzinecrisis enzo? Die is alweer voorbij hoor. Grootste probleem nu is het sterk verslechterde wegennet door alle regen van de laatste maanden (en niet te vergeten de tropische storm Tomas).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_91851860
Ja ik weet het niet, ik las het in dat oude topic en net ook weer over een betrouwbare monteur o.i.d. Dus ik dacht dat er iets met auto's op dat eiland was.

Zijn de wegen inderdaad in zulke slechte staat? Is het ook wel aardig aan te reizen per fiets of scooter op Curacao?
  Admin dinsdag 25 januari 2011 @ 16:23:53 #117
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_91852716
Het is een auto-eiland, dus je moet voor fiets of scooter niet rekenen op een eigen rijbaan. Je loopt dus iets meer risico als fietser bijvoorbeeld, maar op zich zal het wel meevallen. Maar qua afstanden is een fiets niet aan te bevelen. Alles ligt een flink end uit elkaar wat pas 'te doen' is met een auto. Scooter zou misschien kunnen, maar die rijden hier niet zoveel, dus ik weet ook niet hoe makkelijk het is er eentje te krijgen.

Verder is de automarkt hier heel afwisselend; er rijden oude wrakken naast de nieuwste modellen, maar de meeste auto's zijn toch wel oud en dus is het handig als je een beetje een backup hebt. Wij hadden een huurauto waarvan de verhuurder gewoon eens in de twee weken langs kwam voor een checkup, zodat we ons nergens zorgen om hoefden te maken. Vrienden van me hebben met hun zelf gekochte auto regelmatig problemen gehad, dus dat moet je incalculeren.

Kenmerkend is bijvoorbeeld dat het hier stikt van de tire centers; er is blijkbaar een markt voor heel veel van die dingen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 1 februari 2011 @ 00:27:02 #118
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_92156404
Nou, ik zit weer op Hato hoor. Het was weer geweldig. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 03:28:57 #119
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_92159657
Is dat echt het geld waard dat polar bier? :o Vrij prijzig, zeker in NL. Weet niet wat 't op Curacao kost.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Admin dinsdag 1 februari 2011 @ 17:20:49 #120
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_92181189
35 a 40 gulden per doos :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_92182633
wil je een spreekbeurt houden of zo
pi_93159534
Hoe ervaren jullie de 'criminaliteit' op Curacao?
Op het internet kom je hier zeer tegenstrijdige berichten over tegen.

Op deze pagina (http://www.curacao.com/nl(...)-Diensten/Veiligheid) staat het volgende:
quote:
Curaçao is over het algemeen veilig: een eiland waarop u onbekommerd kunt verblijven. Uiteraard dient u, net als thuis, de normale voorzorgsmaatregelen te treffen. Sluit uw auto en hotelkamer dus af wanneer u vertrekt en laat geen waardevolle spullen in het zicht liggen. De meeste hotels hebben kluisjes waarin u spullen kunt opbergen. Kijk ook uit voor zakkenrollers in drukke menigten, laat geen tassen of koffers onbeheerd achter en neem geen pakjes aan van vreemden. Het is af te raden in uw eentje door verlaten steegjes te lopen. U doet er bovendien verstandig aan ’s avonds niet alleen op stille of afgelegen plaatsen te wandelen. Ten slotte kunt u waardevolle spullen beter niet meenemen naar het strand. Kortom: gebruik uw gezond verstand en u zult een heerlijke tijd hebben op het eiland!
Met name de vetgedrukte stukken vind ik nog best wel onveilig klinken. Wat houdt dat precies in de praktijk in? Hoe ervaren jullie het als bewoners?
  Admin dinsdag 22 februari 2011 @ 17:41:19 #123
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_93159834
Een jaar lang nergens last van gehad, maar ik merkte in januari dat er op het park waar ik heb gewoond wel meer ingebroken werd, en er eigenlijk een constante "leg je spullen niet open en bloot neer" sfeer hing. Dus daar was wel wat veranderd sinds ik weer naar NL ben gegaan.

Over 'onveiligheid' op publieke gebieden weet ik niet zoveel; als je voornamelijk met de auto naar specifieke plaatsen gaat (van huis naar werk vv, naar de supermarkt, naar het happy hour, naar een restaurant) leg je grote delen dus met de auto af en vermijd je automatisch een eventueel onveilig gebied. Dat zal ook vaak zo zijn voor vakantiegangers en stagiairs.

Ik heb geen ervaring met de centrumwijken, verlaten steegjes e.d. in de avond, dus daar kan ik niks over zeggen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_93161189
Nou ja, ik heb wel eens 's avonds door wat verlaten straten en steegjes op Otrabanda gelopen en ik kwam toch tot de conclusie dat je er uitstekend kunt wandelen, als je maar geen dure spullen meeneemt. :')

Niet dat ik er beroofd ben of zo hoor, heb wat dat betreft eigenlijk geen gekke dingen meegemaakt op Curaçao, maar erg veilig heb ik me in dat soort straatjes eerlijk gezegd niet gevoeld.

Maar dat geldt natuurlijk alleen voor de avonduren en de verlaten, meer afgelegen straatjes. Doorgaans zijn dat eigenlijk precies de straten waar je in de avonduren toch niets te zoeken hebt. Op de wat drukkere plekken waar je zelf waarschijnlijk ook heen zult gaan, is er niets aan de hand en heb ik me geen moment onveilig gevoeld. En tussendoor zit je zoals Breuls al zegt hoogstwaarschijnlijk in de auto.

Voor de rest vind ik dat stukje in de quote hierboven allemaal een beetje standaard toeristenadvies voor dummies eerlijk gezegd. Dat je je kamer af moet sluiten, geen spullen moet laten slingeren, op moet passen voor zakkenrollers in menigten, etc. geldt voor vrijwel elke stad in elk land en is altijd verstandig, niet alleen op Curaçao.
pi_93165137
Breuls en Omniej, bedankt voor de antwoorden.

Breuls, woon jij in een soort omheind of extern beveiligde woongroep of iets dergelijks? Natuurlijk probeer je altijd je spullen wel uit het zicht op te bergen, maar het is natuurlijk ook wel fijn dat er niet meteen wordt ingebroken mocht je het een keer vergeten.

Klopt dat je inderdaad voornamelijk met de auto reist, maar ik vroeg me inderdaad of hoe dat dan bijvoorbeeld in "steegjes" in Otrabanda o.i.d. zou zijn. Er zijn ook genoeg steegjes en plaatsen 'hier' in Rotterdam waar je niet altijd even fijn loopt met dure spullen of bepaalde tijdstippen, dus dat is niet meer dan logisch.

Is ook wel zo dat de rest standaard toeristenadvies is. Maar je kan dus wel gewoon lkkr op het strand zitten met evt. een mobiel ofzo zonder dat je meteen geript wordt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')