Nou ja, ik heb wel eens 's avonds door wat verlaten straten en steegjes op Otrabanda gelopen en ik kwam toch tot de conclusie dat je er uitstekend kunt wandelen, als je maar geen dure spullen meeneemt.

Niet dat ik er beroofd ben of zo hoor, heb wat dat betreft eigenlijk geen gekke dingen meegemaakt op Curaçao, maar erg veilig heb ik me in dat soort straatjes eerlijk gezegd niet gevoeld.
Maar dat geldt natuurlijk alleen voor de avonduren en de verlaten, meer afgelegen straatjes. Doorgaans zijn dat eigenlijk precies de straten waar je in de avonduren toch niets te zoeken hebt. Op de wat drukkere plekken waar je zelf waarschijnlijk ook heen zult gaan, is er niets aan de hand en heb ik me geen moment onveilig gevoeld. En tussendoor zit je zoals Breuls al zegt hoogstwaarschijnlijk in de auto.
Voor de rest vind ik dat stukje in de quote hierboven allemaal een beetje standaard toeristenadvies voor dummies eerlijk gezegd. Dat je je kamer af moet sluiten, geen spullen moet laten slingeren, op moet passen voor zakkenrollers in menigten, etc. geldt voor vrijwel elke stad in elk land en is
altijd verstandig, niet alleen op Curaçao.