abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121700676
goedenavond!

mijn man is in de race voor een baan op curacao..
leuk.. maar dan moet ik mee :P en ik ben nog nooit op curacao geweest!

wat zijn nou de enorme pluspunten ( behalve zon, zee strand.. ) en wat zijn toch wel de minpunten, ??

alvast bedankt voor de reacties!

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_121701037
pluspunt: relaxte lifestyle, alles lekker rustig an
pi_121761651
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:16 schreef Barretje80 het volgende:
goedenavond!

mijn man is in de race voor een baan op curacao..
leuk.. maar dan moet ik mee :P en ik ben nog nooit op curacao geweest!

wat zijn nou de enorme pluspunten ( behalve zon, zee strand.. ) en wat zijn toch wel de minpunten, ??

alvast bedankt voor de reacties!
Curacao startpagina.
pi_121809137
mja tnx..
maar daar staan niet echt ervaringen op :P

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_121986691
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:40 schreef Barretje80 het volgende:
mja tnx..
maar daar staan niet echt ervaringen op :P
Hi Barretje,

Pluspunten:

• Het is altijd lekker weer, nooit meer naar buiten kijken wat je aan moet vandaag.

• Sociale verplichtingen verdwijnen als sneeuw voor de zon (alleen nog maar sociale dingen doen die je LEUK vindt)

• Het grootste gedeelte van je leven speelt zich buiten af, op je porch (al dan niet met zwembad), bij de snek (dit zijn barretjes waarbij de barman binnen en jij buiten staat) of op het strand.

• Er wonen veel gelijkgestemde personen die het avontuur van wonen en werken in het buitenland aan hebben gedurfd.

• Je kunt gewoon Nederlands spreken overal.

En er zijn nog tal van voordelen waar ik zo snel even niet op kom :)

Minpunten:

• Het is een eiland, een weekendje weg moet je vliegen (of Naar Westpunt rijden, maar nog steeds op "de Rots".)

• Muggen

• Weinig te doen op cultureel gebied

• Shoppen is waardeloos, moet je eigenlijk voor naar Miami (is geen straf natuurlijk en kost slechts 300 dollar voor een retourtje)
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_139344321
Het is behoorlijk stil hier, zijn er nog mensen die op Curacao permanent wonen? Ik ben mij rustig aan het orienteren (heel globaal :') ) om er over een aantal jaartjes naar te verhuizen (over 4 of 5 jaar). Op dit moment woon ik ook al in het buitenland en vraag mij af of iemand nog specifieke tips heeft om naar te kijken, behalve de overduidelijke eerste hits op Google :P

En zijn er mensen die in Curacao werken voor een bedrijf in Nederland? Bijvoorbeeld als website-bouwer in Curacao, voor klanten in Nederland? Op welke manier heb je dat opgesteld?
  Admin maandag 28 april 2014 @ 16:17:49 #277
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_139344363
Dat is hoe ik er werkte; voor de Curaçaose tak van mijn Nederlandse werkgever. Maar ik ben er dus niet specifiek op zoek gegaan naar werk, ik ben gewoon met het werk meeverhuisd, dus ik heb niet echt tips. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:30:28 #278
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_139376869
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:16 schreef ufopiloot het volgende:
Het is behoorlijk stil hier, zijn er nog mensen die op Curacao permanent wonen? Ik ben mij rustig aan het orienteren (heel globaal :') ) om er over een aantal jaartjes naar te verhuizen (over 4 of 5 jaar). Op dit moment woon ik ook al in het buitenland en vraag mij af of iemand nog specifieke tips heeft om naar te kijken, behalve de overduidelijke eerste hits op Google :P

En zijn er mensen die in Curacao werken voor een bedrijf in Nederland? Bijvoorbeeld als website-bouwer in Curacao, voor klanten in Nederland? Op welke manier heb je dat opgesteld?
Enige wat ik weet is dat het heel moeilijk is en dat het heel duur is. Ben een tijdje bezig geweest maar ben er mee gestopt.
  dinsdag 29 april 2014 @ 17:24:32 #279
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_139380772
Ik weet dat juristen die voor de overheid in nederland werken, soms (zoals ufopiloot) de mogelijkheid krijgen te verkassen naar curacao als daar een opening ontstaat. Dan krjg je meestal geld toe om te verhuizen etc en belangrijke zaken zijn dan al vaak uitgezocht.

Daarnaast is een verre kennis van me technisch tekenaar voor nederlandse bedrijven vanuit brazilie (waar die vroeger in loondienst voor was). Maar natuurlijk is de cost of living daar ook iets lager, dus je kostprijs ook.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  donderdag 1 mei 2014 @ 19:00:26 #280
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_139459774
Zal me hier ook maar eens melden :)
pi_139704061
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:17 schreef Breuls het volgende:
Dat is hoe ik er werkte; voor de Curaçaose tak van mijn Nederlandse werkgever. Maar ik ben er dus niet specifiek op zoek gegaan naar werk, ik ben gewoon met het werk meeverhuisd, dus ik heb niet echt tips. :)
Daarbij is het altijd zo geweest (toen ik er was in de jaren 60...) dat je gewoon al werk moest hebben om het op Curaçao vol te houden. Daar naar werk zoeken dat ook nog behoorlijk betaalde was toen al moeilijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:30 schreef DUTCHKO het volgende:

Enige wat ik weet is dat het heel moeilijk is en dat het heel duur is. Ben een tijdje bezig geweest maar ben er mee gestopt.
Klinkt erg vaag en te algemeen. Kun je iets specifieker zijn over e.e.a.?

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2014 17:11:19 ]
  donderdag 8 mei 2014 @ 17:12:01 #282
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_139704132
quote:
15s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:09 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Klinkt erg vaag en te algemeen. Kun je iets specifieker zijn over e.e.a.?
Teveel discriminerende regeltjes.
Wil je werk hebben dan MOET je werkgever ook een geboren Curacao'er inhuren.
Tevens is het bloed duur om daar te (over)leven.
Jammer maar helaas.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:04:07 #283
240464 LuieDonder
Donders lui
pi_139743152
quote:
Wil je werk hebben dan MOET je werkgever ook een geboren Curacao'er inhuren.
Dat is 1 regel en niet eens een echt moeilijke om aan te voldoen voor een bedrijf, lijkt mij?

Gelden die regels ook nog sinds 2011?

En is het er echt zo duur? Heb hier al een paar posts gezien die het tegendeel beweren. Heb je iets meer details?
  vrijdag 9 mei 2014 @ 19:14:58 #284
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_139749216
Officieel is het zelf 80% van de werknemers die Curacauenaar moet zijn, maar volgens mij is deze regel al weer bezig afgeschaft te worden..
Verder is het hier inderdaad niet goedkoop, vooral als je bekijkt dat je regelmatig dingen hier niet kan vinden en uit het buitenland haalt, met een ongunstige koers. Reizen is duur, aangezien je gulden over de grens niet veel waard is. Behalve vlees, vis, en sommige groenten is levensonderhoud ook vrij prijzig.
pi_139759053
Die regel geldt inderdaad (helaas) nog steeds, wat het erg lastig maakt om een baan en/of werkvergunning te krijgen.
Levensonderhoud is idd niet goedkoop, maar ook niet heel veel duurder dan Nl, hoewel de electra en waterprijzen constant veranderen en soms erg hoog uit kunnen vallen zonder duidelijke redenen. Maar je kunt op de markt boodschappen doen of bij de AH, daar scheelt het ook nogal in ;)
Reizen (en mss de luxe die in Nl gewoon is (wasmachine, warm water, airco etc)) zijn wel dingen die het nog duurder kunnen maken inderdaad. Hangt erg van je eigen eisen af!
  zaterdag 10 mei 2014 @ 20:06:06 #286
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_139786533
Airco is inderdaad een ding ja.. Mijn vriendin wil niet zonder, en dat kost je toch 250 gulden meer in de maand.. Verder kun je hier toch makkelijk zonder een aantal luxes (zoals warm water, als je pijpen aan de grond liggen)
  vrijdag 16 mei 2014 @ 14:12:45 #287
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_140018617
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:06 schreef Luuksor het volgende:
Airco is inderdaad een ding ja.. Mijn vriendin wil niet zonder, en dat kost je toch 250 gulden meer in de maand.. Verder kun je hier toch makkelijk zonder een aantal luxes (zoals warm water, als je pijpen aan de grond liggen)
Airco... NAF 250,00 zijn toch behoorlijk wat Amstel Bright pilsjes.
Heeft ze het wel eens geprobeerd met alleen een ventilator? De luchtverplaatsing van een ventilator werkt ook behoorlijk verkoelend en heeft een bijkomend voordeel: muggen hebben er een hekel aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')