abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84613513
Ik heb van mijn vriend 2 goudvissen gehad, als geintje.
Toch vind ik ze wel leuk maar ik heb dus geen flauw idee wat ik er mee moet doen, hoe vaak schoonmaken? eten geven?
En ze zitten elke keer samen bovenin de kom te happen? Naar adem ofzo? Kan iemand mij zoveel mogelijk tips geven?
pi_84613571
Wedje doen iemand? Ik zeg dat ze de morgen niet halen.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_84613574
Je moet er af en toe wat voer ingooien.

Of halfdoodgeslagen vliegen, dat lusten ze ook.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  donderdag 29 juli 2010 @ 01:21:45 #4
309848 Yurasjiho
Nevertheless sharp as always
pi_84613587
een luchtpompje zodat ze niet stikken
pi_84613594
Ja hehe, ik weet alleen niet hoevaak ze eten moeten en alles..
pi_84613603
A.u.b. geen vissen in een kom, daar worden ze stapelgek van.
Koop een klein aquarium voor ze of geef ze weg, maar een kom kan echt niet meer.
pi_84613635
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 01:22 schreef piepie het volgende:
Koop een klein aquarium voor ze of geef ze weg, maar een kom kan echt niet meer.
Pas als ze bij de dokter komen en hij "ziet het al". :P
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  donderdag 29 juli 2010 @ 01:34:14 #8
289263 Brerius
wie strooit, die oogst
pi_84613804
Koop een rechthoekige of vierkante bak, een klein pompje, wat groen, bodembedekking
en dan heb je alles in orde.

Vissen die aan de oppervlakte zitten duid op een te kort aan zuurstof.

wekelijk 25 Procent van het water verversen en het klein pompje 2 keer per week verschonen ^O^
  donderdag 29 juli 2010 @ 01:39:07 #9
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_84613860
Mijn vissen krijgen 1 of 2 keer per dag eten, even kijken hoe snel ze het opeten voor de hoeveelheid. En ze worden elke 3 of 4 weken (zodra het water vies wordt, bij de meeste goudvissen is dat wel eerder dan dat) schoongemaakt. Vers water (lauw), vers zuurstofplantje, steentjes op de bodem goed uitspoelen en de wand schoonsponzen. Een pompje of filter hebben ze niet, gewoon genoeg plantjes.

En als er te veel water verdampt, even bijgieten.

De mijne doen het daar al jaren goed op ^O^
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_84613985
Oke dus ze hebben nu een gebrek aan zuurstof, kan ik daar nog wat aan doen? of moet ik morgen gewoon echt zo'n pompje halen, want wil niet dat ze dood gaan natuurlijk.. En het is ook zo zielig als ik ze nude hele tijd hoor smakken boven in de kom!
  donderdag 29 juli 2010 @ 01:50:11 #11
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_84614040
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 01:47 schreef Graceje het volgende:
Oke dus ze hebben nu een gebrek aan zuurstof, kan ik daar nog wat aan doen? of moet ik morgen gewoon echt zo'n pompje halen, want wil niet dat ze dood gaan natuurlijk.. En het is ook zo zielig als ik ze nude hele tijd hoor smakken boven in de kom!
Zuurstofplanten!
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_84614089
Oké
pi_84614223
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 01:22 schreef piepie het volgende:
Mijn moeder heeft een eeeeh.. Verblijf ( :') ? ) voor de vissen dat een groot imitatie-cognacglas is. Mag dat ook al niet meer? :(
pi_84614365
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 01:20 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Wedje doen iemand? Ik zeg dat ze de morgen niet halen.
Als ik er zo naar kijk denk ik het ook niet :')
  donderdag 29 juli 2010 @ 02:17:09 #15
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_84614410
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 02:13 schreef Graceje het volgende:

[..]

Als ik er zo naar kijk denk ik het ook niet :')
Als het een troost is... mijn sluierstaart heeft meer dan 2 jaar bovenin gedreven tot hij vorige week zonk en doodging ;( ik had dat dus ook jaren geleden al verwacht, maar hij bleef eten en was altijd 'vrolijk'.
pi_84614531
je moet een blender als kom gebruiken en dan kijken wie van je bezoek de ballen heeft om dat ding aan te zetten
pi_84614543
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 02:26 schreef JoPiDo het volgende:
je moet een blender als kom gebruiken en dan kijken wie van je bezoek de ballen heeft om dat ding aan te zetten
wat een slechte grap :')
pi_84614638
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 02:02 schreef GekruldeMondhoek het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft een eeeeh.. Verblijf ( :') ? ) voor de vissen dat een groot imitatie-cognacglas is. Mag dat ook al niet meer? :(
Alles mag, maar het is dierenmishandeling.

Mensen nemen vissen en verdiepen zich er niet in ... :r

Hier een nuttig artikel:

http://www.animalfreedom.org/paginas/column/goudvis.html
pi_84614645
ik vraag me af of die goudvissen het in een meer oid zouden redden? zo ja, dan kan je ze desnoods dumpen toch ^O^
pi_84614688
In een vijver is het beste ... ;)
Als je dan zorgt dat er geen reiger bij kan, dan leven ze minstens 20 jaar.

[ Bericht 24% gewijzigd door piepie op 29-07-2010 02:48:52 ]
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 juli 2010 @ 12:08:31 #21
163650 Greys
pi_84621469
In de dierenwinkel kunnen ze je wel op weg helpen hoor. Beetje voer halen, plantje er bij. En wat hier al gezegd is, in een wat grotere bak gaat het beter, met een pompje en filter enzo. Maar heb je daar allemaal wel zin in om dat aan te schaffen, voor een 'geintje' van je vriend? :)

Dan kan je ze namelijk beter bij iemand die een vijver heeft vragen of ze er bij mogen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84649188
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:08 schreef Greys het volgende:
Maar heb je daar allemaal wel zin in om dat aan te schaffen, voor een 'geintje' van je vriend? :)

Dan kan je ze namelijk beter bij iemand die een vijver heeft vragen of ze er bij mogen.
Ja ik heb nu al een grotere bak, geen vissenkom die heb ik weggedaan zoals gezegt is, en heb plantjes en steentjes, de bak is eigenlijk veel te groot voor 2 van die visjes maar goed .. kan altijd meer bij, Moet alleen morgen nog even een pompje halen en dan ben ik klaar, ik vind ze wel leuk opzich :)
pi_84649333
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 02:37 schreef piepie het volgende:

[..]

Alles mag, maar het is dierenmishandeling.

Mensen nemen vissen en verdiepen zich er niet in ... :r

Hier een nuttig artikel:

http://www.animalfreedom.org/paginas/column/goudvis.html
Maar het is zo'n cool ding. Het is een weerspiegeling van mijn moeder, de alcoholiste. :'(
pi_84649371
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:52 schreef Graceje het volgende:

[..]

Ja ik heb nu al een grotere bak, geen vissenkom die heb ik weggedaan zoals gezegt is, en heb plantjes en steentjes, de bak is eigenlijk veel te groot voor 2 van die visjes maar goed .. kan altijd meer bij, Moet alleen morgen nog even een pompje halen en dan ben ik klaar, ik vind ze wel leuk opzich :)
Ik zou het even aankijken qua ruimte... goudvissen kunnen namelijk groeien ;) De goudvissen op mijn werk, die zijn in twee jaar tijd ook (letterlijk) uit de kom gegroeid, haha! (Na de kom een vierkante bak aangeschaft, al ben ik ervan overtuigd dat ze ook prima happy waren in de kom :P)

Mijn ervaring is dat een pompje niet echt nodig is, zolang je af en toe vers water bijschenkt en zorgt voor een plantje. Succes ermee ;)
jack/dansen/sushi/netflix
"fuck that shit" is a perfectly acceptable replacement for "no"
  vrijdag 30 juli 2010 @ 00:03:45 #25
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84649610
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:58 schreef Chickert het volgende:

[..]

Ik zou het even aankijken qua ruimte... goudvissen kunnen namelijk groeien ;) De goudvissen op mijn werk, die zijn in twee jaar tijd ook (letterlijk) uit de kom gegroeid, haha! (Na de kom een vierkante bak aangeschaft, al ben ik ervan overtuigd dat ze ook prima happy waren in de kom :P)

Mijn ervaring is dat een pompje niet echt nodig is, zolang je af en toe vers water bijschenkt en zorgt voor een plantje. Succes ermee ;)
Frisse lucht is voor een mens ook niet noodzakelijk, neemt toch niet weg dat je het liever wel hebt? :D

Voor vissen is dat precies hetzelfde, zij willen ook vers, schoon water met een goede bacterie cultuur. Zonder filter ga je dat niet redden :)
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')