Komt bij mij een keer of 2 per week voor, ben ik de enige
De laatste tijd heb ik dat amper nog, maar ik heb nooit een verklaring kunnen vinden iig waar het aan zou kunnen hebben gelegen, wat het is en wat ik ermee aanmoest.
Best wel scary en toen werd ik wakker.
Daarnaast is het mij ook een raadsel waarom ik zoveel val in m'n dromen
quote:dat is ook wel aardig freaky ja
Op zaterdag 18 mei 2002 15:57 schreef Myster_E het volgende:
Nee vallen niet, maar wat ik weleens heb gehad is dat ik op wou gaan staan, maar ik kon mn benen niet bewegen. Toen wou ik met mn armen mezelf omhoog takelen, maar mn armen waren ook gevoelloos. Toen ik heel hard wou schreeuwen kwam er geen geluid uit.Best wel scary en toen werd ik wakker.
quote:Bij mij ook in ondiepe slaap, altijd eigenlijk, droom je dan ook over specifieke dingen?
Op zaterdag 18 mei 2002 15:59 schreef domolanglekker het volgende:
nee dit hebben wel meer mensen.. ik zelf ook.. maar meestal als ik in een ondiepe slaap verkeer.. lijkt net of je een val maakt van een flinke hoogte en dan schrik je opeens wakker... best wel eng eigenlijk
Bij mij is het nooit zo bijzonder, ik ben ergens buiten op de stoep aan het lopen.. waarheen dat zou ik niet weten
ik wil weten waarom mensen in dromen vallen
quote:ja, het is bij mij altijd als ik net in m'n bed ligt. maar zo heel eng vind ik het niet
Op zaterdag 18 mei 2002 16:02 schreef ilsepielse het volgende:
Ik ken het. Ik ken het. En ik vind het doodeng! Je schrikt dan ineens weer wakker (omdat je 'valt' zeg maar), en echt, de adrenaline pompt dan door mijn lijf... *SCHRIK!*
Tis niet echt relaxt wakker worden zeg maar... Gelukkig heb ik -als zoiets gebeurt- altijd nog een hele nacht slaap voor me!
hej, cool *gniffel
Ook een keer had ik dat ik een beetje lag te dromen en dat iemand in mijn droom toen een basketbal naar me gooide toen ik niet op zat te letten. Dat was ook best schrikken dus hup weer die handen in de lucht om die bal te vangen
quote:Meestal droom ik dan niet maar heb ik ineens t gevoel dat ik gewoon val... meestal direct als ik in slaap val.. dus proberen te slapen.. weg.. en dan meteen weer wakker schrikken door dat gevoel van een duik
Op zaterdag 18 mei 2002 16:01 schreef DeF2K het volgende:[..]
Bij mij ook in ondiepe slaap, altijd eigenlijk, droom je dan ook over specifieke dingen?
Bij mij is het nooit zo bijzonder, ik ben ergens buiten op de stoep aan het lopen.. waarheen dat zou ik niet weten
ik wil weten waarom mensen in dromen vallen
-k00pa
Hier is een linkje over dit fenomeen.
Maar uitleg: Omdat je droomt wordt dat de werkelijkheid voor je hersenen. Dus alles wat je droomt gebeurd als het ware ook werkelijk voor je. Daarom schrik je ook als je tijdens je droom wakker wordt.(tenzij het niet zo'n heftig verschil is) Ik heb ook een keer gedroomt van iets wat wel in een actiefilm/serie kan. (een beetje uit 'the preteneder' serie). Toen wou ik iemand redden die zelfmoord in een lift ging plegen en werd opeens die man en schoot. Was best wel raar toen ik weer wakker werd. Dat gevoel waar die kogel mijn hersenpan binnenging was toen ook een beetje koud. Dus dat is wel raar. Maar dromen is het onderbewuste om te verwerken wat er die dag gebeurd is. En jij bent de baas over je dromen. Daarom heb ik niet echt nachtmerries gehad, omdat ik dan tijdens mijn enge dromen de baas wordt en er controle over heb. Ik kan bv. daar wel dood gaan, maar mezelf dan laten spelen als geest of ik kan weer dat stukje opnieuw dromen met een andere afloop.
quote:Yep, ken ik!
Op zaterdag 18 mei 2002 15:54 schreef DeF2K het volgende:
Zijn er mensen die dit herkennen?
Je ligt een beetje half te slapen, zeg maar net voordat je echt in slaap valt. Je droomt dat je aan het lopen bent en in je droom val je plotseling. Het lijkt dan net even of je echt aan het vallen bent, daarna schrik ik meestal op en ben ik weer klaar wakerKomt bij mij een keer of 2 per week voor, ben ik de enige
quote:Yep, ken ik ook!
Op zaterdag 18 mei 2002 15:57 schreef Myster_E het volgende:
Nee vallen niet, maar wat ik weleens heb gehad is dat ik op wou gaan staan, maar ik kon mn benen niet bewegen. Toen wou ik met mn armen mezelf omhoog takelen, maar mn armen waren ook gevoelloos. Toen ik heel hard wou schreeuwen kwam er geen geluid uit.Best wel scary en toen werd ik wakker.
1x meegemaakt, een maandje of 2 maandjes geleden.
Alleen ik werd niet wakker op het engste punt, ik sliep gewoon verder.
In m'n droom/nachtmerrie (wat is het?) was ik al wakker. Ik dacht *echt* dat ik al wakker was en dat ik verlamd was geworden ofzo. En dan kijk ik om me heen (ogen kon ik wel bewegen in die droom) en dan zie ik m'n kamer zoals het er in het echt uitziet...
Meest vage droom ever was dat.
Ook heb ik regelmatig dat ik om 1 uur al bij de bushalte sta ipv 8 uur.
quote:Er is hier al een topic over, heb er ook wel het 1 en ander over gelezen maar,
Op zaterdag 18 mei 2002 16:20 schreef m0rph3us het volgende:
Volgens mij heeft dat te maken met lucide dromen; dromen die je 'bewust' meemaakt. Bij lucide dromen droom je wat je maar wilt, je hoeft er alleen maar aan te denken!Het heeft wel heel veel training nodig om het goed onder de knie te krijgen, maar vaak hebben mensen ook per ongeluk zulke dromen waarbij het lijkt alsof de zintuigen ook écht functioneren, ipv dat je het alleen van een afstandje ziet.
Hier is een linkje over dit fenomeen.
wat heeft dat hier mee te maken volgens jou
quote:emmmmmm, apart
Op zaterdag 18 mei 2002 16:37 schreef aOk het volgende:
Ik heb een keer gehad dat ik van bed afsprong (dmv handen) en m'n benen echt niet werkten.
Ik zat toen in een split en kon wel schreeuwen.
quote:hahahah
Op zaterdag 18 mei 2002 16:37 schreef aOk het volgende:
Ook heb ik regelmatig dat ik om 1 uur al bij de bushalte sta ipv 8 uur.
(hier kan ik me echt niets bij voorstellen)
Wel heb ik af en toe dat ik wakker word met het idee van "ahhhh, het is lekker weekend", maar dan denk je even na en kom je tot de conclusie dat het maandag is, maar goed, dat heeft hier weinig mee te maken..
quote:hehehe
Op zaterdag 18 mei 2002 16:41 schreef _Fulton_ het volgende:
ja, ik heb dat ook een stuk of 2 keer gehad!
je kijkt er steeds wel een beetje van op als het gebeurd
in je gedachten loop je en een milliseconde later lig je op de grond.
1x was het zelfs zo echt dat ik toen ik op de grond viel echt met m'n arm op de grond sloeg
ik lag toevallig in een tent met m'n broer ('k was toen 14 ofzo) en die zei 'waarom sla je nou opeens op de grond' ofzoiets
sja, leg dat maar eens uit
quote:Dit 'schrikken' als je tijdens een droom wakker wordt is niet hetzelfde als het gevoel van 'vallen'.
Op zaterdag 18 mei 2002 16:27 schreef SPee het volgende:
Maar uitleg: Omdat je droomt wordt dat de werkelijkheid voor je hersenen. Dus alles wat je droomt gebeurd als het ware ook werkelijk voor je. Daarom schrik je ook als je tijdens je droom wakker wordt.(tenzij het niet zo'n heftig verschil is)
Dit vallende gevoel wordt veroorzaakt door een proces in je lichaam, waarbij er een stof wordt losgelaten dat ervoor zorgt dat je lichaam wordt verlamd. Hierdoor wordt voorkomen dat je in je slaap de activiteiten die je droomt ook daadwerkelijk gaat uitvoeren.
Op het moment dat deze stof vrij komt, ontstaat dit gevoel van vallen, alsof je circa één centimeter omlaag valt. De term 'in slaap vallen' komt hier ook vandaan.
quote:hoewel ik 'in slaap vallen' heel anders ervaar (als ik dat al ervaar)
Op zaterdag 18 mei 2002 16:47 schreef aa-o het volgende:[..]
Dit 'schrikken' als je tijdens een droom wakker wordt is niet hetzelfde als het gevoel van 'vallen'.
Dit vallende gevoel wordt veroorzaakt door een proces in je lichaam, waarbij er een stof wordt losgelaten dat ervoor zorgt dat je lichaam wordt verlamd. Hierdoor wordt voorkomen dat je in je slaap de activiteiten die je droomt ook daadwerkelijk gaat uitvoeren.
Op het moment dat deze stof vrij komt, ontstaat dit gevoel van vallen, alsof je circa één centimeter omlaag valt. De term 'in slaap vallen' komt hier ook vandaan.
quote:inderdaad, het gaat echt supersnel
Op zaterdag 18 mei 2002 16:44 schreef DeF2K het volgende:[..]
hehehe
vooral het feit dat je van verticaal in je gedachten naar horizontaal in werkelijkheid gaat heeft hier mee te maken denk ik.. want opeens besef je dat je gewoon ligt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |