En je mag ook geen leidingen met "dood"water creëren, dat wil zeggen dat er geen leidingen met stil staand water aangesloten mogen zijnquote:Op woensdag 28 juli 2010 16:18 schreef error_404 het volgende:
Ja mag officieel geem knelkoppelingen gebruiken op plaatsen waar je niet makkelijk bijkomt (zoals in de muur).
Je moet / kunt beter solderen.
Ook een goede inderdaad, anders heb je kan op legionella. Klopt helemaal.quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:26 schreef exlurker het volgende:
[..]
En je mag ook geen leidingen met "dood"water creëren, dat wil zeggen dat er geen leidingen met stil staand water aangesloten mogen zijn
vanaf welke afstand is het "dood" water, ik heb hier ook een wasbak weggehaald en afgedopt, maar het T stuk zit een cm of 20 van de soldeerkoppeling in de spouw van het rookkanaal en ik kan daar niet bij.quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:26 schreef exlurker het volgende:
[..]
En je mag ook geen leidingen met "dood"water creëren, dat wil zeggen dat er geen leidingen met stil staand water aangesloten mogen zijn
Afgedopte en niet gebruikte leidingdelen dienen op een maximale lengte van 5 maal de diameter van de hoofdleiding te zijn worden afgedopt, het beste zou zelf zijn om het Tstuk te verwijderen volgens isso 55.1quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:03 schreef Dulk het volgende:
[..]
vanaf welke afstand is het "dood" water, ik heb hier ook een wasbak weggehaald en afgedopt, maar het T stuk zit een cm of 20 van de soldeerkoppeling in de spouw van het rookkanaal en ik kan daar niet bij.
de hoofdleiding is 22mm (volgens mij) dus dan mag het 11cm zijn....quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:19 schreef exlurker het volgende:
[..]
Afgedopte en niet gebruikte leidingdelen dienen op een maximale lengte van 5 maal de diameter van de hoofdleiding te zijn worden afgedopt, het beste zou zelf zijn om het Tstuk te verwijderen volgens isso 55.1
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |