abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84574712
Sinds een maandje zie ik vaak katten op m'n auto zitten. Zoals je kunt begrijpen ben ik hier niet blij mee ivm krassen (ik zag er eens eentje uit schrik voor iets wegsprinten). Wegjagen werkt volgens mij averechts omdat ze dan juist nu nagels uittrekken. Is hier iets tegen te doen? Auto uitvoerig gewassen heb ik al geprobeerd en veel vrijheid mbt parkeren heb ik niet, sta dus altijd wel redelijk dicht bij dezelfde plek

Voor zover ik weet zijn het drie verschillende katten (of meer) waarvan ik geen die heb wie de eigenaars zijn.
pi_84574756
Al wist je de eigenaars wat ging je dan zeggen... "Zeg even tegen poes dat ze niet op mijn Volkswagen golf met vette spoilert mag zitten" ?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_84574767
alu folie
pi_84574773
Volgens mij krassen katten niet zo hoor. Maar ik hou er toch ook niet zo van. Mn moeder heeft een stoffen dak en daar liggen ze graag op, maar dat lijkt me wel echt slecht.
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:03:15 #5
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_84574780
Leer er mee leven. Doe je niks aan, en beetje zeikerig ook; oei paar krasjes nou nou.
En toen was er niets!
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:05:36 #6
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84574830
Zolang als katten niet schrikken of wegglijden gebruiken ze niet hun nagels. Gewoon lekker hun gang laten gaan dus, die beesten zoeken nu eenmaal een lekker warm plekkie op om te liggen.

Misschien werkt héél goed poetsen, daar word de auto gladder van en dan lopen ze er minder makkelijk overheen.
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:08:17 #7
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_84574890
In de schaduw parkeren, ze liggen er namelijk omdat het dak lekker warm is
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:09:36 #8
299208 Rifoki
Met de noorderzon vertrokken.
pi_84574914
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:03 schreef IemandNiemand het volgende:
Leer er mee leven. Doe je niks aan, en beetje zeikerig ook; oei paar krasjes nou nou.
Laten we de huisdieren van anderen maar doen en laten wat ze wil, ongeacht de 'schade'. Een hond die tegen je broek op zeikt is ook niet vervelend, gaat er toch uit met de was.

TS: koop een luchtbuks.
While writing the story of your life, don't let anyone else hold the pen.
pi_84574928
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:05 schreef JJH het volgende:
Zolang als katten niet schrikken of wegglijden gebruiken ze niet hun nagels. Gewoon lekker hun gang laten gaan dus, die beesten zoeken nu eenmaal een lekker warm plekkie op om te liggen.
Geen optie, aangezien ik er dus al eens eentje heb zien schrikken van iets of iemand. Die ging er als een speer vandoor. Poetsen is misschien wel een idee, moet dat toch binnenkort doen om al die krasjes weg te polijsten/poetsen.

Iedere keer als ik het zie maak ik tegenwoordig wel foto's
pi_84574945
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:01 schreef DutchErrorist het volgende:
Al wist je de eigenaars wat ging je dan zeggen... "Zeg even tegen poes dat ze niet op mijn Volkswagen golf met vette spoilert mag zitten" ?
Ten eerste is dat een probleem van hen. En ten tweede weet ik waar ik dan m'n bonnetje in kan leveren voor de polijst/poetsspullen.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:08 schreef SiGNe het volgende:
In de schaduw parkeren, ze liggen er namelijk omdat het dak lekker warm is
Hmm.. dat zou het wel eens kunnen zijn. Ik heb de enige donkere auto. Rest wat er geregeld staat zijn zilveren/grijze personenwagens of witte busjes.
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:11:46 #11
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84574954
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:10 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Geen optie, aangezien ik er dus al eens eentje heb zien schrikken van iets of iemand. Die ging er als een speer vandoor. Poetsen is misschien wel een idee, moet dat toch binnenkort doen om al die krasjes weg te polijsten/poetsen.

Iedere keer als ik het zie maak ik tegenwoordig wel foto's
Ja, want dat zal ze leren?

Leer er mee leven, die beesten zitten net zo goed op andere auto's. Als je er wat tegen wilt doen moet je hem binnen neer zetten. Wat wou je anders doen? 220v erop zetten?
pi_84574988
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:11 schreef JJH het volgende:

[..]

Ja, want dat zal ze leren?

Leer er mee leven, die beesten zitten net zo goed op andere auto's. Als je er wat tegen wilt doen moet je hem binnen neer zetten. Wat wou je anders doen? 220v erop zetten?
Wellicht, maar ik had eigenlijk gehoopt dat er iets ven een geurtje ofzo op de markt was wat ik er op kan spuiten (zonder de lak te beschadigen). En dat leer ermee leven is natuurlijk wel vrij asociaal om te zeggen, alsof alles maar moet kunnen omdat het huisdieren zijn.
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:15:13 #13
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84575017
Ik leef er ook mee, net als alle ander autobezitters die de auto buiten hebben staan. Jij bent eigenlijk de eerste die ik erover hoor klagen.

En wie weet zijn het wel straatkatten, en dit is trouwens het laatste wat ik er over zeg, ik vind het een beetje triest overkomen. Misschien moeten we dan ook maar de vogels afschaffen omdat die op je auto schijten.....
pi_84575183
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:15 schreef JJH het volgende:
Ik leef er ook mee, net als alle ander autobezitters die de auto buiten hebben staan. Jij bent eigenlijk de eerste die ik erover hoor klagen.

En wie weet zijn het wel straatkatten, en dit is trouwens het laatste wat ik er over zeg, ik vind het een beetje triest overkomen. Misschien moeten we dan ook maar de vogels afschaffen omdat die op je auto schijten.....
naja zeg, dit slaat nergens op.

Ik open gewoon een topic met een vraag of en wat er aan te doen is omdat ik er schade van ondervind (krasjes). Vogels kunnen dat idd ook veroorzaken, maar die hebben geen baasje die daarop aan te spreken is. Katten wel. En waar zeg ik dat ze katten af moeten schaffen?

Laat me raden, jij hebt zeker katten en die moeten ook zeker maar lekker alles kunnen?
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:30:47 #15
247705 IemandNiemand
pi_84575336
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:23 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

naja zeg, dit slaat nergens op.

Ik open gewoon een topic met een vraag of en wat er aan te doen is omdat ik er schade van ondervind (krasjes). Vogels kunnen dat idd ook veroorzaken, maar die hebben geen baasje die daarop aan te spreken is. Katten wel. En waar zeg ik dat ze katten af moeten schaffen?

Laat me raden, jij hebt zeker katten en die moeten ook zeker maar lekker alles kunnen?
Katten en vooral katten die buitenlopen doen ook alles wat ze willen en dat kan je als baasje echt niet veranderen. Het zijn namelijk eigenlijk gewoon wilde dieren..
En toen was er niets!
pi_84575420
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:30 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Katten en vooral katten die buitenlopen doen ook alles wat ze willen en dat kan je als baasje echt niet veranderen. Het zijn namelijk eigenlijk gewoon wilde dieren..
Maar zoals ik al zei, dan weet ik wel waar ik m'n bonnetjes kan declareren ;)

Kijk, het liefst zou ik hebben dat ze er niet op gaan zitten. Ik weet dat je in tuinen bepaalde planten neer kan zetten waar katten niet tegen kunnen. Maar om nu met een bloemperkje op m'n imperial te gaan rijden ;)
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:35:22 #17
247705 IemandNiemand
pi_84575432
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:34 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Maar zoals ik al zei, dan weet ik wel waar ik m'n bonnetjes kan declareren ;)

Kijk, het liefst zou ik hebben dat ze er niet op gaan zitten. Ik weet dat je in tuinen bepaalde planten neer kan zetten waar katten niet tegen kunnen. Maar om nu met een bloemperkje op m'n imperial te gaan rijden ;)
Triest.. heel triest.

[ Ik zet er notabene nog bij dat het eigenlijk gewoon om wilde dieren gaat die je dit dus niet kan afleren, elke maand dus maar voor X euro bonnetjes inleveren bij de eigenaar.. triest. ]
En toen was er niets!
pi_84575528
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:35 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Triest.. heel triest.

[ Ik zet er notabene nog bij dat het eigenlijk gewoon om wilde dieren gaat die je dit dus niet kan afleren, elke maand dus maar voor X euro bonnetjes inleveren bij de eigenaar.. triest. ]

Hoezo wild, ze dragen gewoon een halsbandje hoor. Maar hoezo is het triest als ik graag mijn eigendommen koester? Kijk, dat er bepaalde oorzaken zijn waar idd niks aan te doen is, zoals vogels, soit, dat is idd een risico. Maar schade aangericht door dieren die een baasje hebben, moet gewoon vergoed/opgelost worden door de verantwoordelijke. Het is natuurlijk tamelijk asociaal om mij met hun probleem op te zadelen.
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:41:18 #19
247705 IemandNiemand
pi_84575555
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:39 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hoezo wild, ze dragen gewoon een halsbandje hoor. Maar hoezo is het triest als ik graag mijn eigendommen koester? Kijk, dat er bepaalde oorzaken zijn waar idd niks aan te doen is, zoals vogels, soit, dat is idd een risico. Maar schade aangericht door dieren die een baasje hebben, moet gewoon vergoed/opgelost worden door de verantwoordelijke.
Je kan een kat niet leren dat hij niet op de auto mag gaan zitten van die buurman met een stok in zn reet. Dat snapt dat beest niet. Dus kan het baasje er niks aandoen. Als ik jouw voorbeeld dus neem; als die vogels een baasje hadden dan had jij die ook verantwoordelijk gesteld?
En toen was er niets!
pi_84575582
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:41 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Je kan een kat niet leren dat hij niet op de auto mag gaan zitten van die buurman met een stok in zn reet. Dat snapt dat beest niet. Dus kan het baasje er niks aandoen. Als ik jouw voorbeeld dus neem; als die vogels een baasje hadden dan had jij die ook verantwoordelijk gesteld?
Dat het niet te leren is, prima, maar dan draagt het baasje daar wel de verantwoordelijkheden voor.
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:46:18 #21
247705 IemandNiemand
pi_84575631
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:43 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat het niet te leren is, prima, maar dan draagt het baasje daar wel de verantwoordelijkheden voor.
Ja, want elke katten eigenaar moet maar rekening houden met zo een zeikwijf als jij in de straat. maargoed; om niet helemaal off-topic te gaan, misschien een hoes over je auto heen? een kat gebruikt over het algemeen zn nagels niet uitgetrokken dus als die kat niet schrikt of iets dergelijks gaan zn nagels niet door de hoes heen.
En toen was er niets!
pi_84575733
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:46 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Ja, want elke katten eigenaar moet maar rekening houden met zo een zeikwijf als jij in de straat. maargoed; om niet helemaal off-topic te gaan, misschien een hoes over je auto heen? een kat gebruikt over het algemeen zn nagels niet uitgetrokken dus als die kat niet schrikt of iets dergelijks gaan zn nagels niet door de hoes heen.
Onvoorstelbaar, nou ben ik een zeikwijf... :') alles om de baasjes maar vrij te pleiten he O+

In mijn zoektocht op een ander forum gevonden

*ril*

Hoes moet het misschien idd maar worden, qua middeltjes is er ook niks ;(
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:57:46 #23
247705 IemandNiemand
pi_84575792
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar, nou ben ik een zeikwijf... :') alles om de baasjes maar vrij te pleiten he O+

In mijn zoektocht op een ander forum gevonden
[ afbeelding ]

*ril*

Hoes moet het misschien idd maar worden, qua middeltjes is er ook niks ;(
Tjah; vind je zelf ook niet dat je zeurt om iets heel kleins, en om dan het baasje verantwoordelijk te stellen terwijl die ook niet zal weten wat die eraan moet doen. Beetje leer leven met elkaar en dieren horen daar ook bij. Ik snap je punt wel; het is je auto en krassen zijn lelijk maarjah.. maakt het echt uit?

En als je auto zoveel waard is dat 2 krasjes etc niet mogen kan je ook wel een garage betalen.

Ook heb je bepaalde geuren die ze niet lekker vinden die je kan proberen, die spuiten sommigen mensen ook op hun planten enzo.

[ dit valt voor mij iig beetje in hetzelfde geval als die buurman die bij mij kwam zeuren dat mijn auto voor zijn raam stond en hij niet van het uitzicht kon genieten (was gewoon een parkeerplaats) ga dan gewoon op een eiland wonen ofzo :{ ]
En toen was er niets!
pi_84575875
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:57 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Tjah; vind je zelf ook niet dat je zeurt om iets heel kleins, en om dan het baasje verantwoordelijk te stellen terwijl die ook niet zal weten wat die eraan moet doen. Beetje leer leven met elkaar en dieren horen daar ook bij. Ik snap je punt wel; het is je auto en krassen zijn lelijk maarjah.. maakt het echt uit?

En als je auto zoveel waard is dat 2 krasjes etc niet mogen kan je ook wel een garage betalen.

Ook heb je bepaalde geuren die ze niet lekker vinden die je kan proberen, die spuiten sommigen mensen ook op hun planten enzo.

[ dit valt voor mij iig beetje in hetzelfde geval als die buurman die bij mij kwam zeuren dat mijn auto voor zijn raam stond en hij niet van het uitzicht kon genieten (was gewoon een parkeerplaats) ga dan gewoon op een eiland wonen ofzo :{ ]
Ik vraag gewoon in dit topic of iemand iets weet om het te voorkomen, is dat al zeuren? En nee, ik zit niet te wachten op buksen, stroom of ander spul om iets te bezeren. Ik had gehoopt op iets wat een geur af kon scheiden wat katten niet prettig vinden (en de lak niet beschadigd) zodat er helemaal geen punt is.

Dat is er dus blijkbaar niet, helaas. Dat wordt dus gewoon een keertje extra poetsen. Ik ga overigens geen moeite doen om de eigenaren te zoeken natuurlijk, heb wel wat beters te doen 8)7

Maar ik begrijp dus dat het zeuren is als je schade aan je eigendommen zoveel mogelijk probeert te voorkomen?

:o ninjaedit
  woensdag 28 juli 2010 @ 02:07:03 #25
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_84575891
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:02 schreef Salvad0R het volgende:
alu folie

En dan? Dan gaan ze niet meer op auto's zitten?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')