abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90678774
Wat een geweldige foto-update, het zijn echt heerlijke katten!!! Echt prachtig mooi en lief! Overigens was ik volgend jaar ook helemaal van oei-oei, hoe zou het gaan, vuurwerk en katten? Bleek dat ze zich d'r geen donder van aantrokken en hebben niks anders dan anders gedaan. Best joh :D Vandaag maak ik me dus ook niet druk, komt vast wel goed.
I had a signature once. It was awful.
pi_90769059
Minder dan 12 uurtjes en dan is Dexter een je-weet-wel kater *O*

Ik heb zijn reismandje al wat geisoleerd.... wnat ik moet op de fiets, en 't arme schaap zat al met 15°C te rillen. Dus ik heb de gaten die rondom in de reismand zitten dicht getapet en aan de binnenkant tegen de tape aan en met wat extra tape aan de binnenkant een handdoek vastgezet.

Morgenochtend gaat er nog een kruik (niet al te warm en goed ingewikkeld in een handdoek) bij. Dan is de enige manier om echt koude lucht erbij te laten komen het deurtje, maar ik zal ervoor zorgen dat ik 'm niet met het deurtje naar voren gericht zal vervoeren, dat zal toch al wel wat schelen.
pi_90771085
Veel sterkte morgen voor Dexter en baasje :)
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_90781420
Nog geen Snugglesafe gekocht?

Succes met de ingreep, het is toch spannend al is het nog zo'n kleine handeling, maar komt vast helemaal goed!
pi_90781625
Nee nog niet, had ik wel moeten doen. Maar 't is goed gegaan onderweg.

Meneer was het er niet mee eens en zat dat dus duidelijk te verkondigen aan mijn mede-weggebruikers. "Meow.... Meooowwwww.... MEEEEEEOWWWWWWWWW!!!!"

Bij de dierenarts aangekomen bleek dat meneer het niet eens was geweest met de isolatielaag. Hij had zich erboven weten te wurmen. :|W Hij had er weinig zin in, normaal inspecteren ze eerst de behandeltafel, maar dit keer dus niet.

Even het hartje beluisterd, dat was allemaal in orde. Nog even de extra bevestiging dat het om castratie gaat en ze ging de narcose ophalen. Ik heb hem helpen vasthouden toen ze het prikje in z'n billen gaf. Daarna is hij door de kamer gaan drentelen totdat hij op een Dexter-waardige manier in slaap sukkelde.

Terwijl hij dit deed ging de dierenarts nog even de assistente helpen met een spoedje. Er was een egeltje vast komen te zitten in een van de kooitjes. Met uiterste voorzichtigheid is dit uiteindelijk ook weer goed gekomen ^O^

Dexter, die op de weegschaal met de poten en het kopje er van af hing lag inmiddels in een diepe slaap. Wat vind ik dat altijd eng zeg. Ten eerste ben ik bang dat ze het verkeerde prikje geven :X ten tweede vind ik altijd dat het eruit ziet alsof ze dood zijn als ze in narcose zitten (maar gelukkig wel met ademhaling).

DeeDee is nu helemaal gestresst aan het zoeken waar haar broer is.. arm ding. Die snapt t ook niet natuurlijk. "Vrouwtje gaat met Dextertje weg en komt zonder Dextertje terug. Wat moet ik daar nu van denken? :'( Broertje! BROERTJE!! BROEEEEEEERTJEEEEEEEEEE!!!!"

Ach ja.. gaat allemaal goed komen. :) zo maar even m'n schoonmams bellen of ze een lift wil geven, want ik ben niet helemaal 100% (heel erg last van hoesten en dus moeite met ademen, wat met fietsen lastig is). Had ook moeite met de DA te praten op dat moment. Dus even kijken of ze bereid is strakjes Dextertje op te halen met de auto. :)
pi_90782328
Ik ben zojuist gebeld door de DA. Alles is goed gegaan, hij staat al weer op vier pootjes, maar is nog best woozy. Om 10:30 mag ik 'm op komen halen. :) Heb de lift geregeld, dus dat komt helemaal in orde :)

Zowel de DA als mijn schoonmoeder zeiden: "oh blijf lekker thuis, ik kom 'm wel ophalen" en "ik kan 'm ook wel aan haar meegeven dat jij lekker thuis blijft", maar ik had zoiets van 't is mijn beessie, ik heb 'm daar achtergelaten dus ik ben 't hem verplicht hem er ook weer zelf vandaan te halen. :Y
pi_90799302
Een kort (dom) filmpje van Dexter met z'n gewaggel en geschuif. Hij lijkt op de laatste foto haast dood maar hij ligt dus gewoon z'n roes uit te slapen :P

maandag 3 januari 2011 @ 17:25:46 #158
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_90800987
Wat een mooie foto's weer O+
Fijn dat de castratie zo spoedig is verlopen en zo te zien is DeeDee nog altijd vriendelijk. Bij ons zitten ze altijd te blazen als er eentje van de DA terug komt en blijven ze uit de buurt.

DeeDee laat je niet helpen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_90801316
He, wat goed dat alles goed gegaan is weer! Wat betreft het narcoseprikje: als je een diertje laat inslapen, krijgen ze altijd twee prikjes. De eerste prik is dezelfde (soms wat zwaarder gedoseerd) als een narcoseprik. Daarna krijgen ze, als ze slapen, nog een prik rechtstreeks in het hart. Het is dus niet zo gek dat je die associaties hebt hoor!

Wat lief om hem zo te zien wiebelen, maar dat is hij zo weer vergeten hoor. Ik vond het ook zo schattig toen mijn meisjes gesteriliseerd waren, ze waren zooooo wankel maar wilden wél op de bank springen, wat dus niet ging :') Maar dat was nog enger omdat ze ook een grote buikwond hadden, de wondjes van Dex vallen reuze mee, hij is het zo weer vergeten hoor!

Wel bijzonder dat je er zo bij mocht zijn trouwens, bij ons is het gewoon brengen en halen :)
pi_90802951
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:25 schreef Chanty het volgende:
Wat een mooie foto's weer O+
Fijn dat de castratie zo spoedig is verlopen en zo te zien is DeeDee nog altijd vriendelijk. Bij ons zitten ze altijd te blazen als er eentje van de DA terug komt en blijven ze uit de buurt.

DeeDee laat je niet helpen?
Bij onze dierenarts ruikt het niet hele erg naar dierenarts. Ze krijgt het ook vaker te horen en hoopt ook dat het geurtje uitblijft. Waarschijnlijk zijn onze katten wat dat betreft ook zoveel makkelijker met het naar de DA gaan dan de katten van m'n pa.

DeeDee laten we wel helpen, maar op het moment nog even niet. Ze is nogal klein (vond de DA van Dexter al, hij heeft ook al een minder sterk prikje gekregen daardoor), dus daar wacht ik nog liever een maandje of 2 mee. Dan zijn de kosten ook weer wat meer verdeeld (DeeDee zou het dubbele kosten).

Ik moest het filmpje maken van m'n vriend omdat hij gewoon op stage zit en ik hier zit te zieken. Dus vandaar dat het filmpje er is gekomen. :P

Dexter sprong een half uurtje nadat hij in de mand in slaap gevallen was (laatste foto op het filmpje) al op de bank. Dat mislukte eerst, dus poging twee. Die lukte wel. Toen heeft hij heel eventjes bij mij op schoot gelegen, maar dat was ook niet goed vond ie. Hop, de rugleuning op, vensterbank in, naar de andere vensterbank gesprongen, hop de krabpaal in en 3 etages hoger het mandje in. Bof, bovenop z'n zus die daar al lag te maffen. :|W Sukkel je mag niet springen!!

Ach ja, hij is daar nauwelijks meer weggekomen en als hij het deed was het zo stilletjes dat ik vermoed dat hij gewoon rustig eruit is gestapt enzo. Om 3 uur mocht hij weer eten en drinken en dat heeft hij ook goed gedaan.

Nu valt hij weer mijn voeten aan en zegt hij weer "prrrrrrrt" als ik tegen 'm praat. Terwijl hij half-dronken bij mij lag begon hij zelfs alweer te spelen, dus dat was een mooi teken. :Y
  maandag 3 januari 2011 @ 19:26:29 #161
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_90806040
Ah zo :) Dan kun je inderdaad beter nog maar wachten
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_90807519
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:18 schreef Hitomi het volgende:
Bij onze dierenarts ruikt het niet hele erg naar dierenarts. Ze krijgt het ook vaker te horen en hoopt ook dat het geurtje uitblijft.
Na een narcose ruikt de kat niet naar DA, maar naar narcose, dat is niet echt te voorkomen. Bij spuitnarcose hangt er altijd zo'n typische geur om een dier heen. Bij enkel gasnarcose merk je daar niks van, maar om de een of andere reden doen ze dat niet zo bij katten.
Gelukkig is een castratie heel snel gepiept en is er weinig narcose nodig, maar mijn twee meisjes zijn samen naar de DA gegaan op een dekentje waar ze altijd samen op lagen en direct na elkaar geholpen en tegen elkaar aan weer wakker geworden. Ik was zo bang dat ze elkaar niet meer lief zouden vinden, maar gelukkig is het helemaal goed gegaan.
pi_90807959
Op die manier. Ik vond hem zelf niet zo veel anders ruiken, misschien dat DeeDee daar een andere mening over had maar het was niet zo dat ze het echt vervelend vond of iets.
pi_90808722
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:07 schreef Hitomi het volgende:
Op die manier. Ik vond hem zelf niet zo veel anders ruiken, misschien dat DeeDee daar een andere mening over had maar het was niet zo dat ze het echt vervelend vond of iets.
gelukkig maar. Houdt er wel rekening mee dat DeeDee strakjes langer onder narcose moet en zeker voor een kattenneus echt even heel anders ruiken zal. Laat die twee lekker lang op eenzelfde dekentje liggen (die supersoft fleecekleedjes zijn heel geschikt, van die superzachte badjasstof), en geef DeeDee dat dekentje mee. Wrijf na de operatie ook lekker met het dekentje over haar heen (kan een beetje statisch zijn ;)) zodat ze snel weer hun eigen luchtje terugheeft....
pi_91066857
Net de kerstboom opgeruimd en de ballen weer in hun doosjes gedaan. Daarmee kan ik u de resultaten voor 2010 bekend maken!

Kerstschade geleden door Dexter en DeeDee 2010:
1 grote kerstbal
4 kleine kerstballen
1 pegel-bal

Niet zo heel erg veel dus, we hadden meer verwacht :Y

Dexter is het er niet mee eens. Er missen nog twee ballen volgens hem. ;)
pi_93130004
Halloo, kleine foto-update :Y

DeeDee is lekker krols bezig de laatste tijd.. dat gaan we binnenkort ook voorkomen ;)

Omdat DeeDee écht heel erg hyperactief kan zijn en gekke bewegingen kan maken hebben we besloten zo min mogelijk risico te nemen, en hebben de bench van m'n schoonouders geleend. We hebben 'm een beetje opgevrolijkt met de afgedankte AH-beestjes. Met succes!

(Wel een foute foto hoor, Dex!)

Verder besteden ze hun luie leventje met de bezigheden van elke kat..

Lekker uit het raam naar de vogeltjes turen.....

...of héérlijk relaxen op de verwarming :z ....

...verder is DeeDee goed in het poseren voor de camera O+ ....

....maar als er een vinger over de bank heen en weer gaat moet 't jagersgezichtje weer opgezet worden!

Samen weten ze zich nog steeds in dat hangmatje te wurmen.... de kattenflat staat wel errug scheef nu hoor!

Dexter laat zich nog even van zijn brutale kant zien en steekt zijn tong uit! :6

Maar, hij is wel een grote broer die zijn zusje goed beschermt!

O+
pi_93130376
Oh, de liefheid! O+ Vooral samen in zo'n mandje gepropt.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_93133201
Ahhhh die laatste foto O+
♥ scars make us who we are ♥
pi_93138675
Liefff O+ Die laatste.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 08:13:22 #170
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93138696
Aww die laatste foto O+ .
Niet meer actief op Fok!
pi_93138706
Ooooh op m'n eigen meiden na is dit wel mijn favoriete kattenduo hoor O+
pi_93535492
Hrm.. Dit trof ik aan toen ik vanmorgen wakker werd..

Het is een ietwat onduidelijke mobiel-foto, maar je ziet 't goed genoeg, haha. Wat moet ik met die mormels!! maar ze zijn meestal wel liev hoor!
  woensdag 2 maart 2011 @ 13:44:27 #173
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_93537193
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 13:05 schreef Hitomi het volgende:
Hrm.. Dit trof ik aan toen ik vanmorgen wakker werd..

[ afbeelding ]

Het is een ietwat onduidelijke mobiel-foto, maar je ziet 't goed genoeg, haha. Wat moet ik met die mormels!! maar ze zijn meestal wel liev hoor!
Herkenbaar, maar dat doen ze bij ons alleen als er net paté of iets dergelijks in de prullenbak is gegooid....
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_93636652
Bij ons blijkbaar ten aller tijden. Ik kom nu net thuis van school, vind ik de prullenbak op zijn zij, deksel open, vlarden vuilniszak overal en de inhoud door de hele kamer.. }:| Terwijl er niet echt iets heel lekkers in zat wat voedselresten betreft..

Anyway, ander nieuws. We werden nu -echt- gek van DeeDee, dus volgende week gaat zij even een paar uurtjes bij de DA slapen *O*
pi_93899575
Wij hebben geluk. Wij hebben echt zo-veel geluk.. Dat wil je niet weten.

Combineer deze:

met deze locatie:

en een in paniek geraakte versie van deze, zonder chip of bel:

En je hebt een adrenaline shot gekregen van heb ik jou daar.. Vriendlief had DeeDee voorop het rekje met haar mandje, netjes vastgebonden aan het rek. Halverwege het kruispunt blokkeert zijn voorwiel, waardoor hij en DeeDee op hun bek gaan.. ik fietste ietsjes voorop, dus ik hoor achter me "VERDOMME" <KRAK> "DEEEDEEE" en zie nog net een klein hoopje rood-zwart-wit de weg over racen richting het beboste stuk op de foto hierboven. Groot voordeel: het is nog winterachtig en de bomen waren kaal.

Had de dierenarts (woont er praktisch tegenover, we waren er echt bijna) al gebeld wat er gebeurd was en die was ook meteen komen zoeken. Een half uur tot 3 kwartier later loop ik over een stuk waar vriendlief al drie keer geweest was.. en ik kijk tussen zo'n boom die al vanaf de grond in vijf tak/stam-dingen gespleten is.. en ik zie rood-zwart-wit..

Ben er heel rustig op afgelopen.. Heel zachtjes tegen dr gesproken "DeeDee.. Mooie meid van me, rustig maar, 't is al goed, vrouwtje is d'r".. Toen ik erheen liep zag ik al adt ik moeite zou hebben om dr te pakken te krijgen want er zaten doorn-takken omheen.. Maar toen ik dichterbij kwam kwam ze met een schreeuw naar me toe en liet zich rustig oppakken.. Ik riep "IK HEB DR!!!" en DA en vriendlief kwamen meteen toegesneld.. Vriendlief deed dr onder de jas, en liep vast richting de praktijk terwijl de DA en ik de fietsen meenamen en het gebroken mandje..

Eerste wat erin ging was een chip, de sterilisatie is uitgesteld..

Mochten een stalen mand lenen die eigenlijk bedoeld is voor agressieve katten, en kregen een lift naar huis. Pfft, ik ben gesloopt. En DeeDee? Die ligt ondertussen alweer lekker rustig in d'r mandje, d'r pootjes schoon te maken, alsof er niets is gebeurd..

Dexter heeft het mandje van de dierenarts geclaimed, gek beest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')