abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88683050
Omdat ik toch wat groen in mijn woning wil hebben zijn mijn moeder (zij heeft tenminste groene vingers :D) en ik wat tuincentra afgegaan om wat leuke kat-vriendelijke planten te halen, waarvan we zeker weten dat het geen ramp is als ze er hun tanden of nagels inzetten. :)

Meteen al een groot 'succes' bij de twee - net nadat de planten waren neergezet vlogen de blaadjes al in het rond, de katten daar weer achteraan. Ze zijn er echt hyper van! Ze vliegen met 80 km/u door de kamer heen met de blaadjes.. Ik zit hier met gevaar voor eigen leven, echt waar! :P

De poepjes zijn nog steeds goed - ik heb gisteren de DA weer even een update gegeven. Ze zei dat we dit nog twee maanden aanhouden en dan echt HEEL langzaamaan overschakelen naar hun gewone brokjes. Dus eerst twee normale brokjes erdoorheen, dan drie, dan vier, en zo maar door, totdat ze weer op hun oude voedsel zitten (als ze daar tenminste goed op reageren! ;))
pi_88683352
Whahaha. Ik heb planten ook uit dit huis verbannen :')

Een drinkfontein kan trouwens wel helpen, maar sommige katten stimuleert het juist extra om met hun bak te spelen. De mijne doen het gelukkig niet en ik ben heel blij met mijn prachtige fontein, het zorgt wel dat ze goed blijven drinken!
I had a signature once. It was awful.
pi_88855937
|:(

Mijn katten hebben ook altijd wel wat.. Eergisteren zat DeeDee met een half-dicht oogje wat in de randen een beetje rood leek. Heb het toen direct schoongemaakt met afgekoeld gekookt water, gisteren zat het dicht.

Heb het de hele tijd schoon gehouden en 's avonds kwam mijn vriendenclubje waarvan er een een opleiding doet voor, ik geloof dierenarts assistent. Dus zij heeft voor mij even gekeken, zag dat het inderdaad ontstoken was en dat er een zalfje moest komen. Dus, vanmorgen om 08:00 hing ik aan de telefoon met mijn dierenarts. Mocht direct langskomen, dus om 08:30 stond ik met DeeDee buiten.

Ik moet echt een kruik halen! Het wordt steeds kouder en ik heb geen auto, dus voor katten die het niet gewend zijn buiten te komen, die dus geen dikke vacht aanmaken voor de winter, is het echt even vervelend. Dus, fleecedekens in de mand gepropt en tegen de randen met gaten opgezet.

Eerst met kleurstof gekeken of er een beschadiging was, dat was gelukkig niet zo. Daarna is er voorgedaan hoe het zalfje erin moest. Drie maal daags, minimaal een week lang. Dat wordt een taakje voor mijn vriend want ik kan echt niet tegen ogen als er iets mee moet gebeuren :@

Verder gaat het nog steeds top met de katjes :)
pi_88856068
Tibby had bij ons ook oogonsteking, voor we haar mee kregen dan... maar de dame van het asiel zij dat het besmettelijk is, dus ik neem aan dat je de andere goed in de gaten moet houden toch?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_88856854
Dat is er bij mij niet bijgezegd. Misschien dat er verschillende soorten ontstekingen en oorzaken zijn?
  donderdag 18 november 2010 @ 12:09:52 #131
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_88857315
Het zit je echt niet mee he ;(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_88857741
Nee, inderdaad!

De katten van mijn ouders mogen naar buiten, met een drukke weg voor het huis, en die beesten overkomt echt vrijwel nooit wat (nu is dan een uitzondering, een van hun katten heeft een gat in zijn oksel. Arm beest, ziet er ook echt heel eng uit, maar hij heeft er verder geen last van).

Mijn katten hebben een twee-kamer appartement en hebben constant wat.. :{
pi_88871324
Neem een Snugglesafe, die dingen zijn ideaal met het vervoeren van katten. Veel veiliger dan een reguliere kruik en blijft superlang warm. [reclame]ik verkoop ze op www.knoevelshop.nl[/reclame] ;)
(maar ik verkoop ze alleen omdat ik er zelf ook gek op ben, ik heb er zelfs een voor mezelf als ik ongesteld ben :P en heb er al vele caafs en nu ook katjes blij mee gemaakt hier in huis!)
pi_89005846
Ik zal zorgen dat als mijn katjes voor castratie/sterilisatie weer die kant op moeten en ik heb geen taxi (lees: schoonmama met auto) tot mijn geschikking, dat ik deze in huis heb :)

DeeDee's oogje wil maar niet echt beter worden. Ze heeft 'm wel steeds iets meer open, maar het blijft rood. Nog maar even doorsmeren in ieder geval, het ziet er wel ietsjes beter uit namelijk. Maar had gehoopt dat het zalfje beter zou werken.

Verder net een nieuwe zak RC Hypoallergenic opgehaald. Ze hadden nog voor maar ongeveer één dag aan eten, dus dat was wel nodig :P
pi_89014294
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:03 schreef Hitomi het volgende:
Ik zal zorgen dat als mijn katjes voor castratie/sterilisatie weer die kant op moeten en ik heb geen taxi (lees: schoonmama met auto) tot mijn geschikking, dat ik deze in huis heb :)

DeeDee's oogje wil maar niet echt beter worden. Ze heeft 'm wel steeds iets meer open, maar het blijft rood. Nog maar even doorsmeren in ieder geval, het ziet er wel ietsjes beter uit namelijk. Maar had gehoopt dat het zalfje beter zou werken.

Verder net een nieuwe zak RC Hypoallergenic opgehaald. Ze hadden nog voor maar ongeveer één dag aan eten, dus dat was wel nodig :P
Je moet er rekening mee houden dat het toch wel een week kan duren voordat het oog over is/beter word. Zoals je zelf al zegt gewoon lekker blijven door smeren!

Maar goed onze katten (zoals je zelf gelezen hebt) hebben ook elke keer wat we hebben daarom ook maar een verzekering voor ze afgesloten want als dit zo door blijft gaan gaat het ons een hoop geld kosten!

En RC Hypoallergenic is goed spul hé. Onze katten krijgen het ook (een klein beetje 'savonds voor de leuk) maar ze vinden het echt heeeeeerlijk :))
pi_89014809
Het is in principe wel goed spul, maar ze mogen er maar zo weinig van per dag.

Vroeger hadden ze de hele dag door een toren met brokjes klaar staan en s morgens en s avonds wat natvoer.

Nu mogen ze (officieel) maar 35 gram per dag van dat spul. Gooi maar eens wat op de keukenweegschaal tot je op 35 gram zit.. dat is echt verrekte weinig! We geven ze nu dan 10 gram per dag meer, mocht ook van de dierenarts, maar dat is alsnog erg weinig!!

Het zijn nu ook echt aasgieren geworden...
pi_89015370
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:40 schreef Hitomi het volgende:
Het is in principe wel goed spul, maar ze mogen er maar zo weinig van per dag.

Vroeger hadden ze de hele dag door een toren met brokjes klaar staan en s morgens en s avonds wat natvoer.

Nu mogen ze (officieel) maar 35 gram per dag van dat spul. Gooi maar eens wat op de keukenweegschaal tot je op 35 gram zit.. dat is echt verrekte weinig! We geven ze nu dan 10 gram per dag meer, mocht ook van de dierenarts, maar dat is alsnog erg weinig!!

Het zijn nu ook echt aasgieren geworden...
Ja dat is ook echt weinig Lennart heeft ook een tijdje heel weinig voer gehad (vanwege de diarree) maar hij bleef maar 'schreeuwen' om eten zodra één van ons naar de keuken liep echt heel zielig! Maar goed het is voor een goed doel dus hou dat voor ogen ;)
pi_89016825
Ik weet het!

En volgens mij wordt DeeDee krols :o Of ze ziet ze vliegen...

Ze loopt heel de dag door te miauwen naar het plafond, geeft alles wat los en vast zit kopjes enzo.. Binnenkort toch maar misschien een bezoekje dierenarts om het stel te beroven van hun mannelijk en vrouwelijkheid.
pi_89412937
Het oogje is over, was al een tijdje zo maar vandaag bevestigd door mijn vriendin de dierenassistent in opleiding. :)

We kregen na een tijdje smeren meer het idee dat we het erger maakten dan dat het hielp. Daarmee bedoel ik te zeggen dat het voor het smeren open was en na het smeren weer dicht zat. Dus toen uiteindelijk maar gekapt. :Y
pi_89440931
Arme Dexter!!!

Hij heeft de hele dag opgesloten gezeten in de badkamer ;( Hij is vanmorgen vroeg blijkbaar stiekem naar binnen geglipt terwijl ik mijn haar aan het kammen was.. we gingen rond 8:30 weg en kwamen pas 17:30 terug.. er kwam me toch een klaaglijk gemiauw uit de badkamer! ;(

Hoe lang kan een kat alles ophouden? We hebben namelijk geen poepjes en plasjes gevonden. De plasjes kan hij natuurlijk in de doucheput of in het gootsteenputje gedaan kunnen hebben. We roken wel een vlaagje poepgeur, maar kunnen niets vinden en het kan ook zijn dat de geur van DeeDee vandaan kwam die net in de kattenbak naast de badkamer zat.

Ook de wasmanden doorgespit, daar zit ook niets.
pi_89470270
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:49 schreef Hitomi het volgende:
Arme Dexter!!!

Hij heeft de hele dag opgesloten gezeten in de badkamer ;( Hij is vanmorgen vroeg blijkbaar stiekem naar binnen geglipt terwijl ik mijn haar aan het kammen was.. we gingen rond 8:30 weg en kwamen pas 17:30 terug.. er kwam me toch een klaaglijk gemiauw uit de badkamer! ;(

Hoe lang kan een kat alles ophouden? We hebben namelijk geen poepjes en plasjes gevonden. De plasjes kan hij natuurlijk in de doucheput of in het gootsteenputje gedaan kunnen hebben. We roken wel een vlaagje poepgeur, maar kunnen niets vinden en het kan ook zijn dat de geur van DeeDee vandaan kwam die net in de kattenbak naast de badkamer zat.

Ook de wasmanden doorgespit, daar zit ook niets.
Aah arme Dexter!
Die beestjes glippen echt overal langs zonder dat je het door hebt. Ik kijk ook altijd eerst 3 keer goed voordat ik de deur dicht doe.

Maar misschien dat hij niet hoefde omdat hij nu toch zo weinig voer krijgt. Of hij heeft het wel ergens gedaan waar je nog niet gekeken hebt (lijkt me sterk).
pi_89473197
Het ruikt er nu niet meer naar poep, dus het zal wel zijn dat het of DeeDee was in de bak op de gang, of toch misschien wat geurtjes van Dexter dat hij ontzettend z'n best heeft gedaan om het op te houden maar het bijna niet meer kon, of zo.

Hij is eerst heel wat water naar binnen gaan slobberen en daarna direct naar de bak voor zijn dingen. Ach ja, hij is de rest van de avond even lekker vertroeteld :Y 't arme schaap.
pi_89801585
Langzaamaan zijn we nu ze weer aan hun oude voer laten wennen. 15 gram dieetvoer, 5 gram van hun normale brokjes. Tot nu toe twee dagen gedaan en dat gaat goed. Nog geen diarree gevonden!
pi_90133990
Na het overlijden van mijn moeder een week geleden ben ik weer bij de katjes. Ze vlogen me om m'n nek dat ik binnenkwam, DeeDee ging meteen op mijn schouder liggen. Voor hun is het ook een erg rare week geweest.

Mijn schoonmoeder is hier dan wel drie keer per dag geweest en is af en toe best lang gebleven. Soms nam ze haar maaltijdje gewoon mee naar mijn huis en heeft ze het hier klaar staan maken en opgegeten om het maar even wat gezelliger te maken voor de beestjes.

Mijn vriend is nu op weg naar de dierenarts. Het bleek dat een van de twee het blik voer van het aanrecht heeft gestoten, waardoor ik er vandaag dus achterkwam dat er waarschijnlijk niet eens genoeg was voor hun 3e maaltijd. Gelukkig woont de dierenarts naast de praktijk, en nadat ik verteld had dat ik de hele week bij mijn vader ben geweest in verband met mijn moeder en ik er nu net pas achter kwam zei ze is goed, klop maar even op het raam van de woning.
pi_90134085
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:24 schreef Hitomi het volgende:
Na het overlijden van mijn moeder een week geleden ben ik weer bij de katjes. Ze vlogen me om m'n nek dat ik binnenkwam, DeeDee ging meteen op mijn schouder liggen. Voor hun is het ook een erg rare week geweest.
:o Sterkte :*
En lief dat de katjes je gelijk komen troosten O+
pi_90135473
Haha, nou gelijk was het niet.

Ik kreeg het nieuws maandag om 4:00 te horen, dus mijn sirene ging aan. DeeDee kwam toen heel lief kijken wat er aan de hand was, maar Dexter zat met een gigantisch dikke staart onder het bed van mijn gekrijs, haha. Het leek wel een maine coon wat de staart betrof.
pi_90137897
:o jeetje wat een nieuws. Heel veel sterkte :*
♥ scars make us who we are ♥
  maandag 20 december 2010 @ 11:21:11 #148
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_90167719
quote:

Mijn schoonmoeder is hier dan wel drie keer per dag geweest en is af en toe best lang gebleven. Soms nam ze haar maaltijdje gewoon mee naar mijn huis en heeft ze het hier klaar staan maken en opgegeten om het maar even wat gezelliger te maken voor de beestjes.

Mijn vriend is nu op weg naar de dierenarts. Het bleek dat een van de twee het blik voer van het aanrecht heeft gestoten, waardoor ik er vandaag dus achterkwam dat er waarschijnlijk niet eens genoeg was voor hun 3e maaltijd. Gelukkig woont de dierenarts naast de praktijk, en nadat ik verteld had dat ik de hele week bij mijn vader ben geweest in verband met mijn moeder en ik er nu net pas achter kwam zei ze is goed, klop maar even op het raam van de woning.
Pffff ik weet niet wat ik zeggen moet. Ik wil je alleen even heel veel sterkte wensen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_90181300
quote:

Wat vreselijk om te horen veel sterkte meid!
pi_90678578
Nu zo vlak voor het nieuwe jaar maar een kleine update! :)

De afgelopen paar dagen zijn ze al flink bezig geweest met het knallen in Zwolle, maar alleen de oortjes bewogen even en verder hadden ze er niet zoveel mee te maken. Vanmorgen was er een flink harde knal en DeeDee spurtte juist in de richting van het raam.

We weten verder niet hoe ze het gaan vinden, want ik had vorig jaar beloofd aan mijn ouders dit jaar met oud en nieuw bij hen door te brengen. En nu met de recente gebeurtenissen zou mijn pa dus alleen thuis zitten en dat gaan we dus al helemaal niet doen.

Voor de zekerheid wat verstopplekjes gecreëerd. Onder het bed hebben we het verduisterd door dekens van de rand af te hangen zeg maar. Ze kunnen in een ombouw met rieten mandjes. Het reismandje staat in de gang met een fleecedeken over de gaatjes heen om het te verduisteren. In de woonkamer hebben ze de bank om achter te kruipen, een doos van een kerstpakket met een gat erin en hebben ze het holletje van hun krabpaal.

En nu gaan we het jaar afsluiten met foto's! :)

De favo plekjes van de wintermaanden zijn allemaal bij de verwarming! In de slaapkamer heb ik expres op de dozen wat kussens en dekens gelegd zodat ze lekker kunnen liggen.

DeeDee is goed in lekkere maffe koprollen als ze gekroeld wil worden. Soms komt ze aangelopen en baf, daar ligt ze op je voeten te rollen.

Met regelmaat tref je ze zo aan. Een op het zachte stukje van het mandje, de ander ernaast. Tja, als zij het lekker vinden liggen, dan vind ik het best. :)

Laatst scheen het zonnetje lekker. Dexter maakte het zich gemakkelijk in de vensterbank.. uiteindelijk heeft hij de kerstbeertjes de vensterbank uitgeschoven, mafkees!

Zo ligt DeeDee vaak. Het lijfje op het mandje, de pootjes in de verwarming. Soms ligt ze zelfs met haar snuitje erbij. Gek beest! :)

Ze lijkt zo wel een beetje op een diva! :Y

Nieuwsgierig naar wat er allemaal gebeurt. Want tja, de woonkamer werd verbouwd voor de kerstdiners!

Zo liggen ze soms ook nog wel eens.. ter vergelijking:

Dit was een van de eerste keren dat ze in dat mandje lagen. :P

Verder nog een leuke foto van Dexter:

En Dexter gaat heel vervelend het nieuwe jaar in.. hier heeft hij al een vervelend voorgevoel:

3 januari gaat zijn mannelijkheid eraan en wordt het een je-weet-wel kater *O*

Iedereen alvast een heel goed 2011 gewenst!
Deze had ik eerder willen uploaden en posten, maar ja, beter laat dan nooit! (jammer dat het beertje er niet helemaal opstaat, heb er nog wel een aparte foto van voor de liefhebber, maar dan zonder DeeDee :P)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')