abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84560675
Heb het idee om van (Euro)pallets een tuinbank te maken. Aangezien ik die langer dan 1 zomer wil gebruiken, ben ik benieuwd hoe ik het hout van de pallets zo kan behandelen dat de pallets ook de winter overleven?

Mijn is nu als volgt: Eerst de pallets schuren (wil geen splinters krijgen), dan grondverf er op en dan zwart schilderen/ beitsen.

Is dit de beste manier? Of zuigt het hout alle (grond)verf gelijk op en zit ik straks met een bank die me meer gekost heeft aan verf dan ik eigenlijk zou willen?

Heeft iemand hier ervaring mee? Lees het graag!
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:19:02 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84560987
Pallets lijken me niet de beste kwaliteit hout, over het algemeen is dat hout wat nergens anders bruikbaar is.
censuur :O
pi_84561032
Ik heb wel wat ervaring met het bouwen van meubels met pallethout, alleen zijn hier de weersomstandigheden wat anders. Maar het lijkt me dat jouw idee meer de voldoende moet zijn voor meer dan 1 zomer. Kijk gewoon hoe het hout reageert op de grondverf, als je het idee hebt dat alles in 1 keer opgezogen wordt, knal je er nog een laagje overheen voordat je de kleur erop doet.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_84561098
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Pallets lijken me niet de beste kwaliteit hout, over het algemeen is dat hout wat nergens anders bruikbaar is.
Je moet wel een beetje de betere pallets uitzoeken, maar dan heb je ook wel redelijke kwaliteit hout. Het is niet vergelijkbaar met hout van de bouwmarkt, maar het is daarentegen wel gratis ;)
pi_84561331
Europallets zijn meestal wel van een degelijke kwaliteit.
ik zou zoals hierboven al gezegt wordt eerst kijken wat de grondlaag doet, en evt. een 2de grondlaag aanbrengen.
pi_84562746
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:21 schreef thomaster het volgende:

[..]

Je moet wel een beetje de betere pallets uitzoeken, maar dan heb je ook wel redelijke kwaliteit hout. Het is niet vergelijkbaar met hout van de bouwmarkt, maar het is daarentegen wel gratis ;)
Europallets gratis? Zeer zeker niet altijd. Die dingen zijn echt wel wat waard.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_84563736
Inderdaad, die dingen worden gewoon verhandeld. De achter gelaten euro's zijn meestal volledig gammel
pi_84564063
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:24 schreef Nightanimal het volgende:
Inderdaad, die dingen worden gewoon verhandeld. De achter gelaten euro's zijn meestal volledig gammel
Yap. Reken een euro of 15 tot 20 voor een pallet.
It's funny
But not ha-ha funny.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:48:35 #9
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_84564674
Neem eens contact op met de firma CHEP. Die maken hun euro- en blokpallets voor verhuur altijd blauw.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_84565238
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:00 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Europallets gratis? Zeer zeker niet altijd. Die dingen zijn echt wel wat waard.
Oh ja, ik was even vergeten dat er gewoon statiegeld op zit in Nederland :P
pi_84568657
ik maak meubels van (wegwerp)pallets. heb een fauteuil gemaakt en die staat al 2 jaar buiten, in weer en wind
onlangs in de inpregnant gezet (rambo). dit trekt in het hout en behoudt dus de originele kleur.
tijdje geleden ook een hele buitenkeuken ervan gemaakt. prima hout. als het frame maar stevig is.
pi_84600798
Geweldige reacties! Bedankt!
Ben nu hard op zoek naar Europallets, dat ze iets moeten kosten is geen punt. Heb in ieder geval op Marktplaats een aantal voorbij zien komen voor weinig. Uiteraard houd ik in gedachten dat goedkope europallets gammel kunnen zijn.... maar voor dit project moeten ze maximaal zes personen kunnen dragen, dus dat moet wel los lopen....

Ga de pallets eerst schuren en dan in de grondverf zetten.... en dan? De pallets zwart verven of een zwarte beits of lak gebruiken?
Gaat om 6 pallets die ik moet schilderen, dus mochten jullie goedkope (en goede) oplossingen weten, GRAAG!

PS Het resultaat van deze klus zal ik ook posten, want als het lukt zoals ik het voor ogen heb, dan wordt het een enorm dikke bank!!!
pi_84636573
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:33 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Yap. Reken een euro of 15 tot 20 voor een pallet.
4,50 heb je ze ook voor
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_84638820
Na de grondverf zou ik gewoon zwarte verf gebruiken, wel eerst ff checken of het verf is die geschikt is voor buiten natuurlijk :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')