abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juli 2010 @ 07:48:49 #1
264437 Hitori
Pushing every button.
pi_84536125
Sinds twee dagen is mijn kat onvindbaar.
Nu vermoed ik dat het beest van het balkon is gevallen, wat in zoverre een probleem is dat ze nauwelijks kan springen of klimmen.
Ze heeft altijd al moeite gehad om ook maar van een tafel af te springen, dus ben ik bang dat ze een val als deze nooit goed overleefd kan hebben.
Ook is het echt een binnenkat, alles wat verder dan het balkon is valt onder 'eng', en durft ze niet te komen.
Jachtinstincten heeft ze ook niet, kortom, het is nauwelijks een echte kat. ;)

Ik heb al zeker twintig keer de hele buurt afgelopen, onder elk bosje en auto gekeken, maar geen poes.
Haar lokken zal niet werken, ze is niet gek op eten, en mocht ze nog in leven zijn, te angstig om ook maar te reageren.
De autoweg voor de deur zal ze zich in de eerste instantie al niet wagen, omdat ze bang is voor alles dat beweegt.

Wat denken jullie, dit is een verloren zaak he? ;(
pi_84536163
Nee tuurlijk geen verloren zaak kopop
Heb je gebeld met de lokale dierenambulance en dierenopvang in de buurt ?
Anders kaartje + foto in de supermarkt en desnoods op lantarenpaal plakken . En goed onder auto's kijken
Meeste bange katten verstoppen zich daar onder

Succes meisje
pi_84536264
Katten kunnen zich héél goed verstoppen onder bosjes, vergis je niet. Ze zal ook neit op slag dood geweest zijn, dan had je haar immers gevonden. Als ze zwaargewond was, dan had ze vrij dichtbij onder een bosje gelegen en was ze daar gegaan en had je haar ook gevonden.
Dat je haar niet gelijk dood gevonden hebt geeft juist goede hoop. Als ze zo'n val overleeft - wat je zal verbazen hoe vaak dat goed gaat - dan is ze wel he-le-maal de kluts kwijt en in paniek en zal ze zich van alles en iedereen schuilhouden.

Ik zou ook postertjes maken met een goede foto en contactgegevens en die zo veel mogelijk in de buurt ophangen. Verder melding maken van haar vermissing bij dierenambulance, ami vedi en de dierenartsen.
Op den duur zal ze zich immers hoe dan ook ergens laten zien.

Ook kun je proberen wat grit van haar gebruikte kattenbak binnen zicht vanaf je ramen te leggen, katten herkennen hun eigen geur sterk. Misschien komt ze zo terug in de buurt, dat ze weet waar ze moet zijn? Wie niet waagt....
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 08:07:36 #4
264437 Hitori
Pushing every button.
pi_84536275
Allemaal allang gedaan joh! Elke mogelijke site gechecked, kaartjes opgehangen, elke opvang nagevraagd en blijf dat ook de komende tijd doen.

Het probleem is echter dat het beest zo simpel van geest is dat ze in compleet voorspelbare patronen leeft, van minuut tot minuut kan je weten waar ze is en wat ze doet.
Het beestje kennende zal ze onder de eerste beste struik duiken en niet het lef hebben verder te vluchten, wat het ook zo gek maakt dat ze nergens in de buurt zit.
pi_84536317
Toch denk ik dat ze helemaal niet verg weg verstopt zal zitten en dat je haar misschien al een paar keer bíjna gezien hebt. Mijn kat was laatst ook ontsnapt en uiteindelijk bleek ze onder de struik te zitten waar we ook al 3 keer onder hadden gekeken, maar ze zat echt helemaal verstopt in dat ding.
Nu was zij gewoon zelf naar buiten gevlucht, zonder voorafgaand trauma van een val dus was het iets makkelijker nog, maar toch....

De eerste keer dat katten wegzijn, blijven ze vaak wel 3 dagen weg voor ze zich ergens laten zien.... Ik zou zeker de hoop niet verliezen, zeker niet als niemand haar gevonden heeft. Als ze het niet had overleefd, was ze vast gevonden en er zijn heel veel mensen die bij en dood huisdier toch even een asiel/ambulance oid bellen om te zorgen dat het diertje opgehaald wordt.

Is ze wel gechipt, en draagt ze een bandje zodat mensen zien dat het een huiskat is?
  dinsdag 27 juli 2010 @ 08:19:33 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_84536415
ik vind dat je de moed wel snel opgeeft na 2 dagen. Het beste is om 's nachts te gaan zoeken want dan is het stil en komen katten (die hun huis kwijt zijn) sneller tevoorschijn. Sowieso moet je katten niet onderschatten als ze op zichzelf zijn aangewezen ook al komen ze thuis ietwat simpel over.
Ik ben eens mijn kat dik 14 dagen kwijt geweest en hij is toch terug gekomen. Er zijn verhalen van katten die nog langer weg zijn geweest en toch boven water zijn gekomen. Ik zou zeker volhouden!
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 08:26:12 #7
264437 Hitori
Pushing every button.
pi_84536486
Bedankt iedereen! Ik geef de moed ook absoluut niet op hoor. :)

Ik weet dat katten op de vreemdste tijden weer kunnen komen opdagen, dat heeft m'n andere kat ook regelmatig gedaan. Het enige waar ik mee zit is dat dit zo'n ontzettende muts is, dat elk katteninstinct haar ten ene male ontbreekt. De vuilniswagen die voorbij rijdt is na tien jaar nog steeds doodeng, ze heeft nooit iets gevangen wat enger is dan een sok, en in de kattenbak graven heeft ze nooit geleerd, om maar wat te noemen.

Maargoed, de zoektocht gaat door natuurlijk! :)
pi_84536589
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 08:26 schreef Hitori het volgende:
ze heeft nooit iets gevangen wat enger is dan een sok,
:D O+

Ik duim echt voor je dat het goed komt. Ik kan me voorstellen dat je toch erg ongerust bent, ik zou ook gek worden als ik mn katjes niet terug zou kunnen vinden, ik wilde niet voor niets binnenkatten. Die onzekerheid als ze 's avonds niet terugkomen....

Maar ook mutserige katten vinden hun baasjes uiteindelijk vaak wel terug hoor ;) In welke omgeving is ze trouwens zoek? Wie weet zijn er hier nog fokkers uit die regio....
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:04:06 #9
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_84537095
zijn er niet toevallig schuurtjes of afdakjes in de buurt van waar ze terecht is gekomen.
misschien heeft ze zich daar verstopt en kan ze er niet meer weg?
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 juli 2010 @ 09:51:14 #10
163650 Greys
pi_84538068
Wat hierboven al werd gevraagd... heeft ze een bandje en/of een chip?
Stel dat iemand haar gevonden heeft en naar de DA heeft gebracht ofzo na de val, ik noem maar iets. Weet de DA dan dat ze van jou is?

En heb je haar al met foto op amivedi gezet?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84541608
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 07:48 schreef Hitori het volgende:
Sinds twee dagen is mijn kat onvindbaar.
<knip>

Wat denken jullie, dit is een verloren zaak he? ;(
al langs de lokale chinees geweest? }) je weet maar nooit })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_84541727
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 09:51 schreef Greys het volgende:
En heb je haar al met foto op amivedi gezet?
Ja, of gekeken of ze er al opstaat als zijnde gevonden..

www.amivedi.nl
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 14:32:23 #13
233296 Eisoep
staar me na, kwijlen mag!
pi_84549443
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:33 schreef rubje het volgende:

[..]

al langs de lokale chinees geweest? }) je weet maar nooit })
leuk hoor :{w

En sterkte TS hopelijk vind je je poezel snel! O+
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:46:50 #14
264437 Hitori
Pushing every button.
pi_84559911
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 08:32 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

:D O+
Sterker nog, ze heeft één keer een muisje gevangen en was daar drie dagen door van slag, zo'n enge bewegende prooi.

Poes is inderdaad overal opgegeven, amivedi, dierenartsen in de buurt, dierenambulance, asiels, diermeldpunt etc.
Helaas geen chip of bandje, aangezien het beest zich nooit verder dan de balkondeur waagt.

Bedankt voor de tips en comments iedereen, we houden gewoon hoop! :)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 juli 2010 @ 18:52:00 #15
163650 Greys
pi_84560084
Jammer van het ontbreken van de chip. Zelf goed die sites in de gaten houden waar je haar op hebt gezet en regelmatig de asiels bellen. Want als de kat geen chip heeft kunnen ze daar in de drukte wel eens vergeten dat er een aantekening lag over een vermiste kat, waardoor ze je dan misschien niet bellen als ze toch is binnen gekomen ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:56:21 #16
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84560228
Tegen schemer rondjes door de buurt lopen en toch water/eten buiten zetten, je weet het niet..
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:02:24 #17
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_84560419
Er stond laatst in de Metro een artikel over Jimmy uit Amsterdam die voor 6 tientjes iedere kat terugvindt. Google hem, eens en bel hem op.
Dit, dus.
pi_84587031
en, toevallig al iets van poes vernomen?
pi_84587105
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:02 schreef Buitendam het volgende:
Er stond laatst in de Metro een artikel over Jimmy uit Amsterdam die voor 6 tientjes iedere kat terugvindt. Google hem, eens en bel hem op.
http://www.topkatten.nl/2010/07/24/mag-je-katten-vinden/
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:42:12 #20
264437 Hitori
Pushing every button.
pi_84593897
Update: Poes is terug! :D

Ongelofelijk maar waar, uitgemergeld, doodsbang, nauwelijks herkenbaar, maar wel in leven, zat poes vandaag een compleet huizenblok verder in de bosjes.
Had het nooit verwacht, maar blijkbaar valt er ook zonder enige vorm van katteninstinct drie dagen te overleven.

Bedankt iedereen! ^O^
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 juli 2010 @ 16:44:54 #21
163650 Greys
pi_84594007
Oh wat fijn voor je!
En voor poes natuurlijk! :)

En zonder betweterig te willen klinken, maar laat haar toch maar ff chippen wellicht binnenkort.
Voor hetzelfde geld kukelt ze nog eens van het balkon ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:48:56 #22
264437 Hitori
Pushing every button.
pi_84594167
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:44 schreef Greys het volgende:

En zonder betweterig te willen klinken, maar laat haar toch maar ff chippen wellicht binnenkort.
Voor hetzelfde geld kukelt ze nog eens van het balkon ;)
Staat voor morgen in de planning inderdaad! Nu we weten dat ze zich toch wel eens buiten waagt is dat het eerste wat we regelen. Dankjewel! :)
pi_84594348
Wat een heerlijk nieuws!!!! Wat een opluchting en fijn dat ze nu gechipt wordt.

Hoewel mijn katten ook binnenkatten zijn en ik niet van plan ben ze ooit naar buiten te doen, heb ik ze al gelijk toen ze als kittens hierkwamen gechipt en dragen ze halsbandjes met een penninkje eraan met hun naam en al onze contactgegevens. Mochten ze dan naar buiten glippen, kan iedereen zien dat het huiskatjes zijn. Mochten ze hun halsbandje zijn verloren (zit veiligheidssluiting op), zijn ze in ieder geval gechipt en zijn we ook weer terug te vinden. Wel zo'n veilige gedachte! :)
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:54:24 #24
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_84594359
Ooh wat zal het een opluchting voor je zijn!! ^O^
Hoe heb je haar uiteindelijk gevonden?
Was je bij de andere blokken gaan kijken of kon je dr horen miauwen?
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:17:19 #25
264437 Hitori
Pushing every button.
pi_84595243
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:54 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ooh wat zal het een opluchting voor je zijn!! ^O^
Hoe heb je haar uiteindelijk gevonden?
Was je bij de andere blokken gaan kijken of kon je dr horen miauwen?
Een zacht, zielig miauwtje vanuit de bosjes vertelde ons waar ze was. Dezelfde bosjes als waar ik al dagenlang onder keek, dus, hoe ze daar opeens terecht is gekomen? :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')