abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 juli 2010 @ 21:30:37 #1
151199 tinoz
Alter Reality
pi_84522265
Bij ons in de familie willen ze het zo min mogelijk over vegetarisme hebben omdat ze bang zijn dat de kinderen dan op een vroege leeftijd vlees zouden gaan weigeren . Dit zou dan op zijn beurt weer slecht zijn voor de ontwikkeling van de kinderen.

Hier de vraag : moeten wij een kind de keuze geven voor vlees , of zit vlees in het standaard pakket ?

Poll: Opvoeden met of zonder vlees
Vlees te eten geven tot het kind zelf kiest
vegetarisch eten tot het kind zelf kiest
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

En niet minder belangrijk : wanneer we mogen autorijden weten we en we kunnen beslissen wanneer we het geheim over sinterklaas verklappen , maar wat is de juiste leeftijd om een kind zelf de keuze te laten om wel of geen vlees te eten ?

Poll: Wanneer mag een kind kiezen wel of geen vlees te eten ?
2 jaar
5 jaar
10 jaar
14 jaar
18 jaar
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

:{w :Y) ^O^
Save Us From Fashion !
pi_84522396
Vlees - 14.
  maandag 26 juli 2010 @ 21:35:35 #3
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_84522480
Als mijn jonge kind echt weet wat vegetariër zijn precies is en ze wil er ook echt voor, want diertjes moet je niet eten, dan respecteer ik dat. Al is hij of zij dan 8.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_84522503
Dit meen je niet serieus
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 26 juli 2010 @ 21:36:30 #5
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_84522540
Maar is dit een verkapt onderzoek of wat?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_84522543
Leren? Niks leren, dat is gewoon je natuur, gaat automatisch. Je zou kunnen leren om geen vlees te eten, maar ik zou niet weten waarom je dat zou doen. Dat bepalen ze later maar lekker zelf.
pi_84522571
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:36 schreef Casos het volgende:
Leren? Niks leren, dat is gewoon je natuur, gaat automatisch. Je zou kunnen leren om geen vlees te eten, maar ik zou niet weten waarom je dat zou doen. Dat bepalen ze later maar lekker zelf.
pi_84522635
zolang je het aan vult zie ik geen probleem om het kind te laten kiezen
sowieso is het beter om geen vlees te eten in mijn ogen (of iig minder vlees!!) en als het een bevlieging van het kind is nou dan was dat het en gaat het weer vlees eten
als je het allemaal maar op een verantwoorde manier gebeurt

ik ben zelf gestopt met vlees eten toen ik 11 was
mn moeder vond het wel wat lastig met koken en zo maar het was ook weer een goed excuus om mij zelf aan het koken te krijgen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 26 juli 2010 @ 21:43:01 #9
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_84522850
Ik heb mijn kinderen van jongs af aan geleerd bij de kinderboederij kipje pok pok hap hap.
De natuur is dat wij vlees eten.
Geloof me groenten vinden het ook niet fijn als je ze opeet. Dat is ook wel aangetoond.
pi_84523110
Ik mis de optie 'tot hij het huis uit is en zijn eigen eten koopt, tot dan eten wat de pot schaft'
pi_84523174
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:43 schreef Daniel1976 het volgende:
De natuur is dat wij vlees eten.
Nee dan moeten we er zelf op jagen om te overleven :P

Ontopic.
Vlees bied ik dan aan, omdat ik het zelf eet helaas. En als een kind het niet wil, dan niet.
Ik ga niet dwingen of verplichten.
pi_84523213
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:48 schreef TwenteFC het volgende:
Ik mis de optie 'tot hij het huis uit is en zijn eigen eten koopt, tot dan eten wat de pot schaft'
Dit dus gewoon groente aardappels en een stuk vlees damn word steeds erger tegenwoordig.
Ik zwaai naar dieren.
pi_84523318
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:50 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dit dus gewoon groente aardappels en een stuk vlees damn word steeds erger tegenwoordig.
omdat ondertussen wel aangetoont is dat er heel veel nadelen kleven aan de hoeveelheid en manier waarop wij vlees eten
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_84523323
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:49 schreef Franneh het volgende:

[..]

Nee dan moeten we er zelf op jagen om te overleven :P

Ontopic.
Vlees bied ik dan aan, omdat ik het zelf eet helaas. En als een kind het niet wil, dan niet.
Ik ga niet dwingen of verplichten.
Je bent er zeker ook zo een die in de supermarkt aan je kinderen vraagt nou welke koekjes wil je hebben?
Ik zwaai naar dieren.
pi_84523330
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:50 schreef Geerd het volgende:

[..]

Als je kind dat moreel niet voor zichzelf kan verantwoorden vind ik dat je dat moet respecteren
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 26 juli 2010 @ 21:53:35 #16
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_84523347
Je zal toch zulke achterlijke ouders hebben. Echt. Dan ben je mooi in de aap gelogeerd als kind. :')
pi_84523378
Vlees is koningsch en dat behoor je gewoon te eten anders heb je later geen leven joh. Niet lekker uit eten, niet met maten bbq'en. Lijkt me echt een hel.
  Donald Duck held maandag 26 juli 2010 @ 21:54:39 #18
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_84523410
Ze gewoon duidelijk maken dat dieren ook voedsel zijn. Koeien zijn biefstuk en hamburgers en varkens zijn ham en karbonade. Een dagje kinderboerderij kan zo erg leerzaam zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_84523426
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:52 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

omdat ondertussen wel aangetoont is dat er heel veel nadelen kleven aan de hoeveelheid en manier waarop wij vlees eten
Klopt alleen waarom moet Ned juist weer alles doen omdat tegen te gaan terwijl het in de rest van de wereld gewoon lekker door gaat.
Ik zwaai naar dieren.
pi_84523444
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:53 schreef Geerd het volgende:

[..]

Je bent er zeker ook zo een die in de supermarkt aan je kinderen vraagt nou welke koekjes wil je hebben?
het is ook al aangetoont dat een overleg huishouding beter werkt dan een bevelhuishouden
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_84523460
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:53 schreef Geerd het volgende:

[..]

Nou nee hoor :')
Kinderen krijgen bij mij vrij weinig keuze wat dat betreft. En koekjes vind ik heel wat anders dan dat ik keuze aanbied op brood of met avondeten.
En als ze ervoor kiezen om niet te willen eten en er is niks anders dan dat ze willen eten ze maar niks, maar ik bied wel verschillende dingen aan met bijv. beleg op brood.
pi_84523496
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:54 schreef Repeat het volgende:
Vlees is koningsch en dat behoor je gewoon te eten anders heb je later geen leven joh. Niet lekker uit eten, niet met maten bbq'en. Lijkt me echt een hel.
ik ga heel lekker uit eten en bbq heel graag
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_84523513
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:53 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Als je kind dat moreel niet voor zichzelf kan verantwoorden vind ik dat je dat moet respecteren
Jij zou je kind dus volpompen met soja bonen tot dat hij zelf aangeeft of hij vlees wil? :')

Een neef van mij is samen met zijn vriendin ook vegetarisch, en met familiedag zaten ze aan het vlees te snoepen.. je had de reacties eens moeten horen, schandalig "Afblijven, dat is vies, bah. Niet aanzitten dat zijn dode dieren. daar word je ziek van"

Als je het mij vraagt zijn die vegetariërs gewoon niet helemaal 100% in hun kop.
pi_84523531
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:55 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik ga heel lekker uit eten en bbq heel graag
Geloof er niks van. Dan moeten mensen altijd kansloze vegatarische dingen voor je kopen. Die zijn er niet op de bbq's waar ik kom hoor :D
pi_84523554
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:54 schreef Geerd het volgende:

[..]

Klopt alleen waarom moet Ned juist weer alles doen omdat tegen te gaan terwijl het in de rest van de wereld gewoon lekker door gaat.
ik heb het niet eens over de rest van nederland
je bent verantwoordelijk voor je eigen daden en neem die verantwoorlijkheid dan ook
dit is een erg groep drie (ja maar hij deed het eerst!!) argument
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')