quote:
Nee, maar het is een schuld aan de staat, en die vergeet dat sowieso niet..... de gegevens van de IB groep zijn tegenwoordig gekoppeld aan de burgerlijke stand en je
SoFi BurgerService nummer, en dat BurgerService nummer staat tegenwoordig in je paspoort.
Ik weet niet hoe het allemaal zal gaan in de toekomst, maar de kans is aanwezig dat op een gegegen moment je op Schiphol aankomt, en er bij het lezen van de chip in je paspoort een belletje gaat rinkelen: Uitstaande schuld aan de overheid.
Dat brengt mij trouwens weer op een andere vraag:
Ik had in Mei een huurauto in NL, en kreeg van Hertz een paar weken na mijn thuiskomst een briefje thuisgezonden dat ik een snelheidsovertreding had begaan..... ik kreeg de lokatie te zien, en wist precies waar het was, want ik zag het flitsteam aan de overkant van de straat.... ik reed iets boven de 50 waar ik 50 mocht. Geen probleem, ik betaal die boete wel, kan het zelfs nog gewoon betalen van mijn Nederlandse rekening, en dat zal om en nabij de 60 euro zijn, dus.... big deal.
In de brief van Hertz stond dat ik van het "Centraal Incasso Bureau" - de patjakkers die de boetes innen dus - een brief zou krijgen met de boete. Hetzelfde adres als waar de Hertz brief naar toe was gestuurd - mijn huis adres dus gewoon in de VS - zou worden gebruikt.
Alleen.... ben ik nu 3 maanden verder.... en nog steeds geen brief van het Centraal Incasso Bureau.

Heb al een mailtje gestuurd naar Centraal Bureau Incasso, maar kreeg te horen dat ze niets konden doen als ik geen rekening had ontvangen.
Iemand ervaring mee? gewoon wachten maar denk ik? Of loop ik de kans dat er door een adres-tikvaut
(zou niet de eerste keer zijn dat iemand de nummers door elkaar haalt, en post letterlijk 3 km verderop op dezelfde straat wordt bezorgt, al eens eerder gehad.... en Nederlanders halen de nummers wel eens door elkaar en zetten het postcodenummer en huisnummer op de verkeerde plek etc) ik straks een keer op Schiphol aankom met de mededeling dat ik nog een heel lullige boete heb open staan + 300% rente en heffingen of zoiets.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin