Omdat ik zo'n 2 jaar geleden het laatste topic heb gesloten en misschien er meerdere zijn die over deze stad willen babbelen heb ik een nieuw deel aangemaakt!
Met de kermis en Lappendag weer in aantocht.
Met behulp van de andere 2 topics heb ik de OP een beetje aangepast.
Hoorn:
foto's zijn klikbaar![]()
Hoorn gezien vanaf het Hoornse Hop
![]()
De Haven:
![]()
En natuurlijk de Scheepsjongens van de Bonte Koe:
![]()
Hoorn ligt zo'n 40 km ten noorden van Amsterdam aan de A7. De binnenstad ligt rond een inham ('Hoornse Hop') van het IJsselmeer, de voormalig zuiderzee.
Hoorn kent na Tilburg de grootste kermis van Nederland. Het hoogte-danwel-dieptepunt van de kermis is de laatste maandag, de 'Lappendag'. Aan de ene kant een soort superuitverkoop, aan de andere kant een dusdanig uit de hand gelopen zuipfestijn dat er deels een alcoholverbod is op deze dag....
Over het algemeen is het er echter prima uit te houden, en zeker met dit mooie weer is de binnenstad een aantrekkelijke bestemming voor een dagje uit.
Het 'nachtleven' (zie ook verderop) speelt zich voornamelijk in de café's rond de 'Rode Steen' af. Écht denderend is het allemaal niet, maar je ben met de trein zó in Amsterdam en met de nachtbus bijkans nog sneller weer thuis!
HoornWat te doen in Hoorn:AgendaDeel 1:
Hoorn NH!Deel 2: Hoorn NH Deel #2Om de OP niet al te lang te maken een stukje geschiedenis in een spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2010 17:41:32 ]