ik zit het met verbazing te lezen.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
http://www.vetvrij.com/een-kroket-is-gezonder-dan-kaas.html
Waarom speciaal kokosolie?quote:Op zondag 25 juli 2010 13:53 schreef djkoelkast het volgende:
"ongezonde verzadigde vet" staat er, dat is bullshit, want niet al het verzadigde vet is ongezond en dat insinueert dit stukje. Zolang je middellange vetzuurketens hebt is het zelfs gezonder dan onverzadigd vet. Daarom dus frituren in de pure ongeharde palmolie en je vlees bakken in ontgeurde kokosolie.
Omdat dat voor het grootste deel bestaat uit middellange vetzuurketens en het is onverzadigd.quote:
Sommige supermarkten wel, niet allemaal en dan meestal bij in de schappen met exotische etenswaren.. Ze hebben het o.a. bij de Tuinen. Let wel op dat als je niet van kokosgeur/smaak bij je eten houdt je de ontgeurde neemt (ik heb altijd de ontgeurde omdat ik zelf mijn vlees etc. kruid, maar bij indische gerechten kan de "virgine" (niet ontgeurde) erg lekker zijn, maar die is ook duurder..quote:Op zondag 25 juli 2010 14:41 schreef Omkron het volgende:
Klinks goed, waar is dat te koop, gewoon in de supermarkt?
Dichtslibben van je aderen. Transvetten zijn vetten waar je lichaam niets mee kan, die blijven in de aderen kleven ect.quote:Op zondag 25 juli 2010 16:31 schreef Crutch het volgende:
Wat een doelloos gezwam over wel of niet verzadigde (trans)vetten zeg, stelletje wijven.
Wat boeit het nou? Het is gewoon fucking lekker.
Hou op, schei uit. In Nederland mogen de frituren niet eens meer bakken in Ossewit maar moeten ze verplicht van die Balance-troep gebruiken. Friet zal nooit meer zo smaken zoals we het tien jaar geleden nog konden krijgen.quote:Op zondag 25 juli 2010 16:36 schreef Omkron het volgende:
[..]
Dichtslibben van je aderen. Transvetten zijn vetten waar je lichaam niets mee kan, die blijven in de aderen kleven ect.
Absolute underrated killer. In Amerika zijn producten al verboden of is verplicht om de hoeveelheid transvetten erop te zetten.
Ik bak altijd in onbewerkte kokosolie. Ik vind de kokossmaak reuze meevallen, vond het nooit storend en tegenwoordig proef ik het zelfs niet meer.quote:Op zondag 25 juli 2010 14:44 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Sommige supermarkten wel, niet allemaal en dan meestal bij in de schappen met exotische etenswaren.. Ze hebben het o.a. bij de Tuinen. Let wel op dat als je niet van kokosgeur/smaak bij je eten houdt je de ontgeurde neemt (ik heb altijd de ontgeurde omdat ik zelf mijn vlees etc. kruid, maar bij indische gerechten kan de "virgine" (niet ontgeurde) erg lekker zijn, maar die is ook duurder..
Als het je echt bevalt dan kun je online potten van 4 liter vinden, maar ik zou gewoon met een klein potje beginnen.
Het is trouwens wit en vast onder de 25 graden en boven de 25 graden vloeibaar en transparant.
Wow! Dan hadden we al lang dood moeten zijn!quote:Op zondag 25 juli 2010 16:36 schreef Omkron het volgende:
[..]
Dichtslibben van je aderen. Transvetten zijn vetten waar je lichaam niets mee kan, die blijven in de aderen kleven ect.
Absolute underrated killer. In Amerika zijn producten al verboden of is verplicht om de hoeveelheid transvetten erop te zetten.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:40 schreef Sigmund666 het volgende:
Kroket. Frikadellen zijn van FAAL en AIDS gemaakt.
Zonder twijfel.quote:Poll: Frikandel of kroket?
Je hebt gestemd op: Kroket
+1 op het kokosolie deel, maar mag ik vragen wat je als voornaamste bron hebt gebruikt?quote:Op zondag 25 juli 2010 14:39 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Omdat dat voor het grootste deel bestaat uit middellange vetzuurketens en het is onverzadigd.
Kokosolie bevat 0% transvet.
Middellange vetzuurketens sla je niet op als vet maar gebruik je als energie, het verzadigde vet zorgt dat je langer vol zit (een verzadigd gevoel hebt, het woord zegt het al) en het draagt bij aan een goede cholesterolwaarde (minder van het slechte, meer van het goede cholesterol).
Ontgeurde kokosolie ruik je niet en proef je niet (geen kokossmaak dus) en blijft zeer stabiel. Ik bak er alles in, van vlees tot pannenkoek. Het kan ook op brood, maar dan heb ik liever roomboter.
Kokosolie is multifunctioneel, het is de beste dag/nachtcreme die je ooit hebt gehad of handcreme of wat dan ook. Werkt ook als glijmiddel (niet met condooms want die kunnen niet tegen vet). Ik zeg: meteen een pot halen en proberen
quote:Op maandag 26 juli 2010 22:02 schreef Hyperdude het volgende:
Wel eens een kroket speciaal besteld/gegeten?
Ik wel; geen succes.
hoaxquote:Op maandag 26 juli 2010 22:02 schreef Hyperdude het volgende:
Frikadel natuurlijk.
Wel eens een kroket speciaal besteld/gegeten?
Ik wel; geen succes.
En het ook echt zo , overal smaken die frikandelspec hetzelfde alleen die van Bosma Wijkt af , De verhoudingen van Mayo en curry en ui is gewoon perfect, Bij die andere zaken heb ik altijd zoiets van teveel mayo te grote stukke ui de verkeerde curry....quote:Op zondag 25 juli 2010 10:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Cafétaria - Lunchroom de Pruttelpot in Kollum heeft ook zo'n fantastische frikandel speciaal
Ik weet niet wat ze er mee doen maar het smaakt nergens hetzelfde.
Zal wel in de curry zitten.
Hun pindasaus is ook al zo lekker en ze zijn er niet te zuinig mee
Als ik weer 's in Drachten ben ga ik die Snackbar Bosma eens bezoeken!
Is een frikadel gelukkig een duitse gehaktbal die je in Nederland eigenlijk nooit tegen zult komen. Frikandellen zijn dan weer best lekkerquote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:40 schreef Sigmund666 het volgende:
Kroket. Frikadellen zijn van FAAL en AIDS gemaakt.
In principe zit er in een kroket geen nattige vleesemulsie, maar ragout. Dus bouillon gegoten op een mengsel van bloem en boter, heel kort door de bocht.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:06 schreef Daffodil31LE het volgende:
Kroketten.
En dan niet van die overrated zooi van Kwekkeboom of andere dure kutmerken. Dat zijn (zonder uitzondering) droge meelballen.
Meestal zijn de eigen merk-kroketten van de supermarkten beter, vooral de 20%-vleeskroketten.
Bij een restaurant bij mijn werk verkopen ze als snack de garnalenkroketjes van Holtkampquote:Op zondag 25 juli 2010 14:54 schreef golfer het volgende:
Alleen wel de handgemaakte mini-kreeftcroquetten van http://www.patisserieholtkamp.nl/![]()
helemaal mee eensquote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:02 schreef Resistor het volgende:
Beide
Maar dan wel een Van Dobbe kroket, en een frikandel speciaal.
Frituur aan, 2 kroketten en 3 frikandellen, 4 röstirondjes, kleinste uitje wat ik kan vinden.
Als de frituur heet is kroketten, frikandellen en röstirondjes er in, uitje snipperen.
Als ik uitgehuild ben van het ui snipperen (ik vergeet altijd de kraan aan te doen) is de frituur ook klaar, frikandellen bijna halveren, fritesaus uisnippers en curry er in, extra scherpe mosterd bij de kroketten, en een klodder fritesaus op de röstirondjes.
Voldoet bijna als een goede maaltijd
-edit-
En wie zei er dat Balkenende geen humor had![]()
![]()
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:59 schreef Mikkie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh nee, maar dat is belangrijk, wat buitenlanders van onze eten vinden. En dan ook nog een waardeloze supermarktkroket noemen ook. De kroket is niet eens Nederlands, enorme faalhaas.quote:Op zondag 1 augustus 2010 01:13 schreef Xenorium het volgende:
Ranzig Nederlands snackvoedsel, buitenlanders die onze culinaire specialiteit proberen spugen het meestal gelijk uit.
Maar goed als het moet, Mora rundvleeskroket.
Dat is de omgekeerde wereld hè. Maar goed, sommige mensen snappen het gewoon niet...quote:Op zondag 1 augustus 2010 00:11 schreef 3rdRock het volgende:
zonder kadetje: frikandel
met kadetje: kroket
heb dus op de 1e gestemd
Mwa. Broodje Kroket, en een frikandel speciaal zijn allebeiquote:Op zondag 1 augustus 2010 01:52 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Dat is de omgekeerde wereld hè. Maar goed, sommige mensen snappen het gewoon niet...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |