abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_85454988
Is het meneer Piccard?
pi_85455033
Jaques Piccard bedoel ik dus als de middelste van de drie, zijn vader was een interessant man, de hele familie want niet alleen deze drie zijn bekend maar het gaat nog wel
verder tsja!
pi_85455092
Juist.
Zie daar weer!
pi_85455492
Okej, even een makkelijke aangezien ik in Londen zit en niet te veel tijd heb,
maar goed deze dus het is denk ik een makkelijke.

pi_85462845
Avatars en pi's, mannen.

[ Bericht 33% gewijzigd door Z op 19-08-2010 09:12:46 ]
Aldus.
pi_85463150
Maar goed, Z, ze zijn (volgens Tokay: hij is) eruit, da's het belangrijkste.

Wat het plaatje betreft:mijn gedachten schommelen tussen Anaïs Nin en Marga Minco, en al wat daar tussen zit, hetgeen niet weinig is. Ook denk ik onwillekeurig aan een van de muzen van Picasso (maar dat doe ik wel vaker ...). Afijn, ik weet het niet.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_85463349
DeParo zit in Londen, Z. dan heb je geen tijd voor dat soort zaken.
pi_85463387
Hmpf. Prioriteiten.
Aldus.
pi_85470393
Londen is natuurlijk een schitterende, uitgestrekte stad, waar enorm veel te doen en te zien is. Zoveel, dat het bijna wonderlijk is dat DeParo er toch maar in slaagt ook nog een plaatje te plaatsen.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  donderdag 19 augustus 2010 @ 13:47:38 #235
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_85471616
Ik denk dat mevrouw iets met Londen te maken heeft.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_85493917
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:17 schreef pyl het volgende:
Maar goed, Z, ze zijn (volgens Tokay: hij is) eruit, da's het belangrijkste.

Wat het plaatje betreft:mijn gedachten schommelen tussen Anaïs Nin en Marga Minco, en al wat daar tussen zit, hetgeen niet weinig is. Ook denk ik onwillekeurig aan een van de muzen van Picasso (maar dat doe ik wel vaker ...). Afijn, ik weet het niet.
Een andere richting moet je het proberen op te zoeken.


quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:15 schreef pyl het volgende:
Londen is natuurlijk een schitterende, uitgestrekte stad, waar enorm veel te doen en te zien is. Zoveel, dat het bijna wonderlijk is dat DeParo er toch maar in slaagt ook nog een plaatje te plaatsen.
Zo zo, ik dacht altijd dat jij meer een persoonvan de boeken was Pyl, niet iemand van, hoe zal ik het zeggen, de buitenwereld
tsja.
Londen is inderdaad een prachtige stad maar even uitrusten mag best meen ik.
Inmiddels zit ik in een van de twee beroemde universiteitssteden, de linkse stad, bij wijze van spreken.
pi_85493938
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:47 schreef TitusPullo het volgende:
Ik denk dat mevrouw iets met Londen te maken heeft.
Nee, Londen heeft er tenminste niet iets mee te maken zo ver ik kan dat zien,
maar goed.
pi_85501567
De buitenwereld en de boeken sluiten elkaar uit? Dat wist ik niet. De juffrouw bewoog zich in dadakringen?
pi_85505803
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:13 schreef DeParo het volgende:
Zo zo, ik dacht altijd dat jij meer een persoonvan de boeken was Pyl, niet iemand van, hoe zal ik het zeggen, de buitenwereld.
Welk een verwrongen wereldbeeld moet aan zo'n opmerking wel niet ten grondslag liggen ...? Ik sluit mij - uiteraard en als zo vaak - van harte aan bij Gellius' repliek.

Goed, inmiddels associeer ik mevrouw met de Tweede Wereldoorlog. Da's nogal ruim, inderdaad, maar je moet nu eenmaal ergens aanvangen, nietwaar? :)
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_85541307
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 08:20 schreef Gellius het volgende:
De buitenwereld en de boeken sluiten elkaar uit? Dat wist ik niet. De juffrouw bewoog zich in dadakringen?
Soms sluiten die elkaar inderdaad wel eens uit ja, het schijnt voor te komen,
maar Pyl kennelijk niet, het was geen belediging hoor, het is maar net hoe je het opvat.

Dada=jaja

quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 11:30 schreef pyl het volgende:

[..]

Welk een verwrongen wereldbeeld moet aan zo'n opmerking wel niet ten grondslag liggen ...? Ik sluit mij - uiteraard en als zo vaak - van harte aan bij Gellius' repliek.

Goed, inmiddels associeer ik mevrouw met de Tweede Wereldoorlog. Da's nogal ruim, inderdaad, maar je moet nu eenmaal ergens aanvangen, nietwaar? :)
Een verwrongen wereldbeeld? Hoe denk je dat vroeger en zelfs nu wel eens de monniken te werk gingen?
Die hadden geen tijd voor pleziertochtjes, maar voor boeken, uiteraard wel! Dat is nog maar een apart voorbeeld!
Andere oorlog. Weliswaar heeft ze de Tweede zeer bewust meegemaakt, maar haar opkomst etc had ze voornamelijk te danken aan die andere grote oorlog, ik denk dat Gelius het ieder moment kan raden.
pi_85541644
Omdat Gellius blijkbaar met zijn hoofd in de boeken zit, zal ík dan maar Hannah Höch zeggen.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_85541811
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 13:25 schreef Scrutinizer het volgende:

Hiernaast bij de buren zijn ze nog steeds druk doende om Hannah Höch te raden. :')
pi_85542062
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 13:35 schreef pyl het volgende:
Omdat Gellius blijkbaar met zijn hoofd in de boeken zit, zal ík dan maar Hannah Höch zeggen.
Dat is correct ;).

quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]


Dat is correct ;).
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 14:49:33 #244
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_85543265
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_85586009
Hij heeft iets weg van Noam Chomsky misschien!
Zijn er misschien nog meer overeenkomsten die beide mannen hebben?
  zondag 22 augustus 2010 @ 22:18:44 #246
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_85586389
Ik denk dat meneer er veel conservatiever denkbeelden op nahoudt dan Chomsky. Hij is ook, in tegenstelling tot Chomsky, voornamelijk nog bekend omdat-ie in z'n vak niet tot de uitblinkers behoorde.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_85587277
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:18 schreef TitusPullo het volgende:
Ik denk dat meneer er veel conservatiever denkbeelden op nahoudt dan Chomsky. Hij is ook, in tegenstelling tot Chomsky, voornamelijk nog bekend omdat-ie in z'n vak niet tot de uitblinkers behoorde.
Meneer is een Amerikaan?
Meneer wordt wel eens gevraagd om commentaar te leveren bij een bepaalde gebeurtenis?
  zondag 22 augustus 2010 @ 22:42:33 #248
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_85587737
Nee, geen Amerikaan. Het leveren van commentaar behoort eigenlijk niet tot zijn taak, vooral ook omdat meneer vertrouwelijke informatie beheert.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_85597507
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:18 schreef TitusPullo het volgende:
Ik denk dat meneer er veel conservatiever denkbeelden op nahoudt dan Chomsky. Hij is (...) voornamelijk nog bekend omdat-ie in z'n vak niet tot de uitblinkers behoorde.
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:42 schreef TitusPullo het volgende:
Nee, geen Amerikaan. (...) meneer vertrouwelijke informatie beheert.
Een morsig, behoudzuchtig Brits archivaris van bedenkelijk niveau?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:13:46 #250
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_85597955
De eerste twee kwalificaties zijn correct. Nationaliteit en beroep zijn niet juist gedetermineerd.
Over dat beheer van vertrouwelijke informatie kan ik wel wat meer in detail treden: meneer was wel gedwongen om hierover af en toe uitspraken te doen, omdat hij een dienaar van de publieke zaak was.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')