abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 juli 2010 @ 20:52:37 #1
862 Arcee
Look closer
pi_84371213

Meest zinderende sportmoment ooit: de slottijdrit van de Tour van 1989 tussen LeMond en Fignon.

LeMond won de Tour door die tijdrit met 8 seconden verschil.

8 seconden zitten er nu ook tussen Contador en Schleck. Alleen moet de afsluitende tijdrit zaterdag nog verreden worden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_84371276
goed topic
pi_84371278
Dat wordt gewoon meer dan een minuut, maar het is op zich mooi dat iedereen ongeveer denkt en weet dat de Tour al beslist is, terwijl er nog 3 etappes zijn .
sig verwijderd door FA
pi_84371374
Fignon de man is doodziek.
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:57:57 #5
128384 mcwops
gat in je glas
pi_84371454
het was vandaag een mooie etappe, jammer dat Contador zn ketting er niet af vloog
oef, wat zie ik Schleck graag winnen zeg. ik hoop dat het spannend wordt en Contador het net niet haalt.
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 juli 2010 @ 20:58:58 #6
862 Arcee
Look closer
pi_84371490
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:54 schreef Ambrosius het volgende:
Dat wordt gewoon meer dan een minuut

Toch is het mooi dat hun onderlinge verschil minimaal is en ten opzichte van de rest meer dan 3 minuten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 juli 2010 @ 21:00:12 #7
862 Arcee
Look closer
pi_84371542
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:56 schreef TUFKAL het volgende:

Inderdaad.

De gebrilde Parijzenaar.
  donderdag 22 juli 2010 @ 21:00:34 #8
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_84371563
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:54 schreef Ambrosius het volgende:
Dat wordt gewoon meer dan een minuut, maar het is op zich mooi dat iedereen ongeveer denkt en weet dat de Tour al beslist is, terwijl er nog 3 etappes zijn .
Het is eigenlijk alleen nog maar naar Contador kijken of hij geen pech krijgt. Zo niet is het natuurlijk allang beslist.
pi_84372265
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:56 schreef TUFKAL het volgende:
Helaas wel ja..

Het verschil is dat dat op de allerlaatste dag was en ze nu nog 3 etappes moeten afleggen, waaronder de tijdrit die Contador in principe in tijd zou winnen van Schleck.
Neil LOVES Carrots!
pi_84372983
Nog steeds de snelste reguliere tijdrit ooit in een TDF. Het liep overigens wel iets af qua parcours maar Lemond had vooral het voordeel van zijn tijdritstuur. Als Fignon een helm had opgezet was hij waarschijnlijk de winnaar geweest, 1 van de domste keuzes ooit van een gele truidrager. Tijdritstuur had niet gekund, daar had Fignon geen ervaring mee.
pi_84373014
Die tijdrit tussen Fignon en LeMond was mijn eetste tour de france ervaring. We kwamen bij mijn opa, zo stil als hij altijd was zat hij ineens te juichen en ik had geen idee wat er aan de hand was
pi_84373326
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 21:00 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad.

De gebrilde Parijzenaar.
Die stem

pi_84392632
Het was natuurlijk wachten op dit topic
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:09:27 #14
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84392942
beter had schleck een minuut voorsprong gehad, dan kregen we weer zo'n strijd.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 juli 2010 @ 15:17:16 #15
862 Arcee
Look closer
pi_84400278
Ze hebben het hier net over.
  Trouwste user 2022 vrijdag 23 juli 2010 @ 19:26:48 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_84409512
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 21:00 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad.

De gebrilde Parijzenaar.
Le professeur die beter reed dan Lemond.

Alleen maakte Lemond als eerste gebruik van het aerodynamische triatlon stuur.

Heb nog medelijden met de trieste Fignon alleen op de rand van het parcours terwijl Lemond de gevierde revolutionair was.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_84409629
Geniale sportmomenten hebben nu eenmaal winnaars en verliezers he.

I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:34:12 #18
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_84409821
Fignon liet vandaag ook nog z'n licht schijnen op deze Tour en dit 'duel'
quote:
Fignon: "Andy Schleck moet nog veel leren"

Ex-Tourwinnaar Laurent Fignon vecht momenteel tegen alvleesklierkanker, maar hij volgt de Tour de France op de voet als cocommentator op de Franse televisie. Sporza legde zijn oor te luisteren bij de welbespraakte Fignon, die vooral inzoemt op de strijd tussen Contador en Schleck.

"Na de rit op de Tourmalet was ik wat ontgoocheld en gefrustreerd. Schleck had aangekondigd dat hij zou uitpakken, dat hij het geel zou veroveren en wat weet ik nog allemaal. Maar uiteindelijk kregen we een stereotiepe etappe", zegt Fignon.

"Schleck is in de bergen even goed als Contador en dat is goed nieuws voor de toekomst. Maar hij maakt fouten die Contador niet maakt. Schleck heeft nog heel wat te leren."

"Ten eerste moet je een goeie ploeg hebben om de Tour te kunnen winnen", legt Fignon uit. "Saxo Bank heeft veel gegeven in de eerste week, maar in de bergen was de ploeg wat afwezig."

"Schleck had ook niet telkens mogen wachten tot de slotklim om aan te vallen, want op zo'n slotklim is Contador zo goed als onverslaanbaar. Ik denk dat hij wel kon aanvallen, maar het niet durfde."

"In de Tour mag je je niet bezighouden met polemieken"

"Schleck moet ook wat flexibeler zijn", gaat Fignon voort met zijn opbouwende kritiek. "Schleck denkt altijd dat hij de juiste tactiek heeft, dat hij altijd gelijk heeft."

"Contador kan zich wél beter aanpassen aan de koerssituatie. Dit maakt het wel aantrekkelijk voor de toekomst, want Schleck kan dus nog verbeteren."

Een laatste puntje van kritiek dat Fignon op Schleck heeft, gaat over zijn ingesteldheid. "In de Tour mag je je niet bezighouden met polemieken. Enkel de eindzege telt."

"Schleck plaatste de actie van Contador op Port de Balès (de Spanjaard wachtte niet op Schleck) meteen in een negatief daglicht. Schleck laat zich op die belangrijke momenten afleiden door dit soort zaken, Contador doet dit niet."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Trouwste user 2022 vrijdag 23 juli 2010 @ 19:34:41 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_84409846
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:29 schreef ThaTim het volgende:

Tuurlijk dat maakt het mooi.

Het juichen van Erik Dekker na de bronse plak op de spelen van Barcelonaheb ik nooit begrepen.

Net zoals de mythe over Hinault en Lemond die samen juichend de streepover kwamen.

Hinault dacht 'sterf hier onmiddellijk op je fiets kut Amerikaan'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_84409959
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:34 schreef tong80 het volgende:

[..]

Tuurlijk dat maakt het mooi.

Het juichen van Erik Dekker na de bronse plak op de spelen van Barcelonaheb ik nooit begrepen.

Net zoals de mythe over Hinault en Lemond die samen juichend de streepover kwamen.

Hinault dacht 'sterf hier onmiddellijk op je fiets kut Amerikaan'

Hinault en Lemond konden elkaar helemaal niet uitstaan he!
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_84412168
Af en toe baal je dat je jong bent. Dit is zo een moment, waarom ben ik twee jaar te laat geboren?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 juli 2010 @ 22:07:57 #22
862 Arcee
Look closer
pi_84416224
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:29 schreef ThaTim het volgende:

:P

Geldt voor elk sportmoment.

Hoewel Nederland dat na de WK-finale even vergeten was.

Maar dat is off-topic.
pi_84425438
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:57 schreef mcwops het volgende:
het was vandaag een mooie etappe, jammer dat Contador zn ketting er niet af vloog :(

Blijkbaar schakelt Contador niet fout, Schleck wel.
Tup=here
pi_84428416
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 01:58 schreef Tup4Ever het volgende:

[..]

Blijkbaar schakelt Contador niet fout, Schleck wel.
Schleck schakelde niet op het moment dat zijn ketting eraf vloog. Dat kon je duidelijk zien op de beelden die van voren waren genomen.
Goed naar de eerste 10 seconden kijken:
op 0:45 in de herhaling is het helemaal goed te zien. Hij schakelt pas nadat de ketting eraf gaat.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2010 09:26:19 ]
pi_84428489
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 09:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Schleck schakelde niet op het moment dat zijn ketting eraf vloog. Dat kon je duidelijk zien op de beelden die van voren waren genomen.
Goed naar de eerste 10 seconden kijken:
op 0:45 in de herhaling is het helemaal goed te zien. Hij schakelt pas nadat de ketting eraf gaat.

Dat hij na het afvallen van de ketting nog een keer schakel, zegt niet dat hij daarvoor niet geschakeld heeft..

Maar ach.. het verschil boven op de klim was kleiner, dan toen ze na de afdaling beneden kwamen..
Boven aan de berg had hij zelf nog tijd over, had hij sneller gedaald dan had hij nu nog in het geel gereden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')