Gewoon standaard witte rijst van AH of basmatirijst.quote:
Basmati hoort te plakken .quote:Op donderdag 22 juli 2010 02:18 schreef QuistNix20 het volgende:
[..]
Gewoon standaard witte rijst van AH of basmatirijst.
Het is niet zo dat ik de rijst laat aanbakken in de pan, want die grote aan elkaar plakkende boel krijg ik relatief makkelijk uit elkaar getrokken. Maar toch doe ik iets niet goed.
Moet ik de boel na het afgieten niet met koud water afspoelen misschien? Dat lees ik weleens.
Die olie, moet die niet al in het water waarin je de noedels kookt, erbij?quote:Op donderdag 22 juli 2010 02:15 schreef Rickjee het volgende: giet er wat olie op bij de noedels dan plakken ze niet aan elkaar, je kunt ze ook koudspoelen en dan in een pan doen en dan weer warm maken, maar ook niet te lang!
succes
dat kan je doen maar inprincipe heeft het geen zin, die olie drijft aan het oppervlak dus als je het afgiet is het eerste wat eruit gaat de olie, dus gooi het erover als je het afgegoten hebt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 02:21 schreef QuistNix20 het volgende:
[..]
Die olie, moet die niet al in het water waarin je de noedels kookt, erbij?
Ik mag toch hopen dat jij de boel (al) in kokend water pleurt?quote:Op donderdag 22 juli 2010 02:09 schreef QuistNix20 het volgende:
Ik laat de boel dus een x-aantal minuten koken volgens verpakking
quote:Op donderdag 22 juli 2010 02:21 schreef Naamah het volgende:
Basmati is meer plakrijst dan witte, maar je hebt t blijkbaar bij allebei.. Misschien proberen om in wat meer water te koken? Dat giet beter af en daardoor wordt t niet zo'n plakkerige brij.
Meer water lijkt de oplossing ja. Thanks.quote:Op donderdag 22 juli 2010 02:22 schreef DuTank het volgende:
http://eetschrijven.blogs(...)abels-en-feiten.html
Dit zou toch ook bij rijst/mie moeten werken?
quote:Op donderdag 22 juli 2010 02:23 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Eerst water koken, dan pas de rijst erin
Dat doe ik ja.quote:Op donderdag 22 juli 2010 02:26 schreef zarGon het volgende:
Ik mag toch hopen dat jij de boel (al) in kokend water pleurt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |