Dreigende opstand in gevangenis Zwollequote:Gedetineerden in de gevangenis in Zwolle dreigen dit weekend in opstand te komen. Ze eisen meer tijd om te luchten, omdat ze het te warm vinden in hun cellen. In de cellen is de temperatuur opgelopen tot 24 graden.
Gedetineerden hebben de redactie van RTV Oost gebeld om daar hun beklag te doen. Ze vinden de 24 graden die het nu in de cellen is veel te warm. Ook zouden bewakers maatregelen voor verkoeling, zoals lakens voor de ramen, steeds weghalen. Twee weken geleden hebben de gevangenen nog een ventilator gekregen tegen de warmte.
Sommige gedetineerden zitten de hele dag in hun cel. Ze mogen alleen 's morgens een uurtje naar buiten om te luchten. De gevangenen eisen nu een extra luchtuurtje in de middag. De gevangenen geven aan dit weekeinde na het luchten massaal buiten te blijven.
Volgens justitie is het niet mogelijk om voor alle afdelingen een extra luchtuurtje te regelen.
Scherpquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:30 schreef Hukkie het volgende:
Vraag me af wat ze dan met dat luchten willen bereiken. Buiten is het 30 graden, binnen 'maar' 24 graden. Kan je toch beter binnen zitten.
tuurlijk.. na een half uur komte het lbt die ze weer in hun warme celletjes schoptquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:23 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dreigende opstand in gevangenis Zwolle
Bij 24 graden zitten ze al te miepen. Ik mag toch hopen dat er ingegrepen gaat worden tegen die gevangenen, mochten ze inderdaad buiten blijven.
Wat voor kutbedrijf heeft er nou geen aircoquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:40 schreef Misstique het volgende:
Op ons kantoor is het rond de 30 graden dit soort warme dagen, stelletje mietjes.
Jij kan dan ook zo ontslag nemen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:40 schreef Misstique het volgende:
Op ons kantoor is het rond de 30 graden dit soort warme dagen, stelletje mietjes.
Ik mag jou welquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:30 schreef Hukkie het volgende:
Vraag me af wat ze dan met dat luchten willen bereiken. Buiten is het 30 graden, binnen 'maar' 24 graden. Kan je toch beter binnen zitten.
Hun straf is dat ze zich in een ruimte moeten begeven wat ze is toegewezen blijkbaar. Dat daar geen airco in zit.. tja so be it.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:32 schreef Ryan3 het volgende:
Hun straf is de straf die ze gekregen hebben, niet dat ze gebraden worden, toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |