Dan koop je sowieso crap en veels te duur!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:50 schreef stefan1218 het volgende:
Ik zou gewoon even mediamarkt oid instappen en vragen dan kan je de machines ook gelijk even zien en de specs bekijken
OS is je besturingsysteem, windows in jou geval.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:55 schreef PiefNL het volgende:
@Adames:
Ja, ik speel het lieftst de nieuwste games.
Ik heb een scherm van Acer. Wat de max. resolutie is weet ik niet, ik zal dat thuis even bekijken. Het lieftst haal ik geen nieuwe, dat is allemaal maar zonde van het geld.
Wat is OS?
Ik kan hem niet zelf in elkaar zetten. Dus kant en klare aflevering is wel fijn
kleeft een risico aan, maar kan inderdaad. Kijk dan naar betrouwbare advertenties op fok en tweakers. Marktplaats is meestal een plek waar je niet moet zoeken.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:09 schreef fs180 het volgende:
500 kun je wel een tweedehands nemen, met goede specs.
Oke duidelijk verhaal. Mijn oude PC draait nog op Windows XP en ik denk dat ik over wil stappen naar Windows 7. Die 140 euro maakt me niet veel uit. Kun je mij in jouw specs aangeven wat alles is, op de behuizing en dvd brander na natuurlijkquote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:07 schreef Adames het volgende:
[..]
OS is je besturingsysteem, windows in jou geval.
Kant en klaar ben je of nog eens een euro of 60 kwijt aan een webshop vanwege het in elkaar zetten, of je moet een voor geconfigureerd ding halen.
500 euro is trouwens toch wel te weinig voor de nieuwste games.
Even grove schatting:
Gigabyte GA-770TA-UD3 = 80 euro
Spinpoint F3 1 TB = 60 euro
Corsair VX450 = 65 euro
4 GB DDR3 geheugen = 85 euro
AMD Phenom II X2 555 BE = 100 euro
Behuizing = 40 euro
DVD brander = 20 euro
HD 5770 = 150 euro
Nou kan je vast wel wat bezuinigen op de videokaart, evt dvd brander overnemen van de oude pc (als die nog niet is versleten), even genoegen nemen met 3 GB geheugen, je oude windows licentie gebruiken en een vriend opbellen die het in elkaar zet en dan kom je richting de 500.
Toch zou ik aanraden om een paar tientjes erbij te doen met die eisen. Of genoegen nemen met overal de laagste instellingen bij de nieuwere games.
Een winkel die ik je nog kan aanraden als je niet via webshop bestelt, is de paradigit. Goedkoop en goede service. Weten ze wel waar ze het over hebben.
Aanvulling. Ligt er aan waar je woont, maar veel mensen kunnen een PC in elkaar zetten. Vraag eens een vriend (van een vriend) of voor mijn part een willekeurige fokker die het tegen een kleinere vergoeding in elkaar zet.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:07 schreef Adames het volgende:
[..]
Even grove schatting:
Gigabyte GA-770TA-UD3 = 80 euro = Een standaard moederbordje zonder al te veel poespas.
Spinpoint F3 1 TB = 60 euro = Is je harde schijf. Meest populaire op dit moment, snel en groot.
Corsair VX450 = 65 euro = Je voeding. Ook hier kan je nog wel iets bezuinigen. Ben persoonlijk fan van Corsair vanwege de goede kwaliteit, de stilte en de lange garantie.
4 GB DDR3 geheugen = 85 euro = Je interne geheugen, zal waarschijnlijk Kingston Valueram worden. Gewoon de goedkoopste pakken die je vind.
AMD Phenom II X2 555 BE = 100 euro = Een Dual Core processor van AMD. Black Edition betekent dat je zeer gemakkelijk kan overclocken als leek zijnde. De quadcore variant kost 150 euro. Voor de nieuwere games eigenlijk wel fijn om quad te hebben, maar vanwege het budget voldoet deze prima.
Behuizing = 40 euro = Zelf uitzoeken
DVD brander = 20 euro
HD 5770 = 150 euro = Je videokaart. Populaire mid-high range kaart. Is redelijk zuinig, ondersteunt DX11 voor de nieuwste games en is krachtig genoeg om een tijdje mee vooruit te kunnen. De minder krachtige variant is de 5750. Deze kost 110-130 euro. Qua prijs/prestatie verhouding zijn beide gelijk en is het de overweging waard.
Tuurlijkquote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:10 schreef Adames het volgende:
[..]
kleeft een risico aan, maar kan inderdaad. Kijk dan naar betrouwbare advertenties op fok en tweakers. Marktplaats is meestal een plek waar je niet moet zoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |