abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84279180
Hallo,

Ik wil een nieuwe PC gaan kopen omdat de pc die ik nu heb langzaam is, maakt herrie en bij de checks op www.systemrequirementslab.com geeft ie bij de nieuwste games aan dat ik zo ongeveer alles moet vervangen. Daarbij is dat ding ook alweer 5 jaar oud, dus het is wel weer tijd voor een nieuwe. Maar nu ben ik echt de grootste noob op hardware gebied, dus hierbij zou ik jullie willen vragen, wat heb ik nodig, wat moet ik doen, bla bla bla. Ik wil met mijn nieuwe pc uiteraard goed kunnen gamen, dus een goede video-kaart lijkt me wel handig? Verder download ook veel, dus er moet genoeg ruimte zijn. Ik zit zelf te denken aan 1 TB. Ik heb nog wel een externe harde schijf van 350 gb. Dus dat lijkt me wel genoeg. Verder wil ik ook wat gaan doen aan foto- en videobewerking. Ik wil ongeveer 500 euro uitgeven, minder mag altijd, ietsje meer mag ook, maar niet teveel.

Alvast bedankt.
pi_84279360
500 euro is niet heel erg veel, je kan beter je budget wat uitbreiden. Ik neem immers aan dat je wel weer een tijdje met je PC wil doen en niet telkens onderdelen moet vervangen.
pi_84279670
Dat is wel de bedoeling. Het bedrag wil ik dan even in het midden laten. Het gaat mij meer om de hardware. Of ik de pc laat bouwen of kant en klaar koop maakt mij ook niet echt uit.
pi_84279885
Dus je speelt games, doet en foto en videobewerking en wilt goede opslag.
Speel je graag de nieuwste games?
Welke resolutie heeft je monitor? (en ben je van plan een nieuwe te halen).
Is 500 euro met of zonder OS?
Kan je zelf in elkaar zetten of moet die klaar worden afgeleverd?
pi_84279959
Ik zou gewoon even mediamarkt oid instappen en vragen dan kan je de machines ook gelijk even zien en de specs bekijken
tjah :P
pi_84280171
De media markt instappen werkt dus niet, ik heb er totaal geen verstand van. Dus zo'n verkoper kan een eind in de lucht lullen en ik moet dat dan maar geloven. Vandaar dat ik hier ook langs kom.

@Adames:
Ja, ik speel het lieftst de nieuwste games.
Ik heb een scherm van Acer. Wat de max. resolutie is weet ik niet, ik zal dat thuis even bekijken. Het lieftst haal ik geen nieuwe, dat is allemaal maar zonde van het geld.
Wat is OS?
Ik kan hem niet zelf in elkaar zetten. Dus kant en klare aflevering is wel fijn
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:55:56 #7
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_84280176
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:50 schreef stefan1218 het volgende:
Ik zou gewoon even mediamarkt oid instappen en vragen dan kan je de machines ook gelijk even zien en de specs bekijken
Dan koop je sowieso crap en veels te duur!
pi_84280646
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:55 schreef PiefNL het volgende:
@Adames:
Ja, ik speel het lieftst de nieuwste games.
Ik heb een scherm van Acer. Wat de max. resolutie is weet ik niet, ik zal dat thuis even bekijken. Het lieftst haal ik geen nieuwe, dat is allemaal maar zonde van het geld.
Wat is OS?
Ik kan hem niet zelf in elkaar zetten. Dus kant en klare aflevering is wel fijn
OS is je besturingsysteem, windows in jou geval.
Kant en klaar ben je of nog eens een euro of 60 kwijt aan een webshop vanwege het in elkaar zetten, of je moet een voor geconfigureerd ding halen.
500 euro is trouwens toch wel te weinig voor de nieuwste games.
Even grove schatting:
Gigabyte GA-770TA-UD3 = 80 euro
Spinpoint F3 1 TB = 60 euro
Corsair VX450 = 65 euro
4 GB DDR3 geheugen = 85 euro
AMD Phenom II X2 555 BE = 100 euro
Behuizing = 40 euro
DVD brander = 20 euro
HD 5770 = 150 euro

Windows = 80 euro
In elkaar schroeven = 60 euro

samen 740 euro.
Nou kan je vast wel wat bezuinigen op de videokaart, evt dvd brander overnemen van de oude pc (als die nog niet is versleten), even genoegen nemen met 3 GB geheugen, je oude windows licentie gebruiken en een vriend opbellen die het in elkaar zet en dan kom je richting de 500.
Toch zou ik aanraden om een paar tientjes erbij te doen met die eisen. Of genoegen nemen met overal de laagste instellingen bij de nieuwere games.

Een winkel die ik je nog kan aanraden als je niet via webshop bestelt, is de paradigit. Goedkoop en goede service. Weten ze wel waar ze het over hebben.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 17:09:18 #9
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84280750
500 kun je wel een tweedehands nemen, met goede specs.
pi_84280787
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:09 schreef fs180 het volgende:
500 kun je wel een tweedehands nemen, met goede specs.
kleeft een risico aan, maar kan inderdaad. Kijk dan naar betrouwbare advertenties op fok en tweakers. Marktplaats is meestal een plek waar je niet moet zoeken.
pi_84280941
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:07 schreef Adames het volgende:

[..]

OS is je besturingsysteem, windows in jou geval.
Kant en klaar ben je of nog eens een euro of 60 kwijt aan een webshop vanwege het in elkaar zetten, of je moet een voor geconfigureerd ding halen.
500 euro is trouwens toch wel te weinig voor de nieuwste games.
Even grove schatting:
Gigabyte GA-770TA-UD3 = 80 euro
Spinpoint F3 1 TB = 60 euro
Corsair VX450 = 65 euro
4 GB DDR3 geheugen = 85 euro
AMD Phenom II X2 555 BE = 100 euro
Behuizing = 40 euro
DVD brander = 20 euro
HD 5770 = 150 euro

Windows = 80 euro
In elkaar schroeven = 60 euro

samen 740 euro.
Nou kan je vast wel wat bezuinigen op de videokaart, evt dvd brander overnemen van de oude pc (als die nog niet is versleten), even genoegen nemen met 3 GB geheugen, je oude windows licentie gebruiken en een vriend opbellen die het in elkaar zet en dan kom je richting de 500.
Toch zou ik aanraden om een paar tientjes erbij te doen met die eisen. Of genoegen nemen met overal de laagste instellingen bij de nieuwere games.

Een winkel die ik je nog kan aanraden als je niet via webshop bestelt, is de paradigit. Goedkoop en goede service. Weten ze wel waar ze het over hebben.
Oke duidelijk verhaal. Mijn oude PC draait nog op Windows XP en ik denk dat ik over wil stappen naar Windows 7. Die 140 euro maakt me niet veel uit. Kun je mij in jouw specs aangeven wat alles is, op de behuizing en dvd brander na natuurlijk . Dat snap zelfs ik nog wel.

Tweedehands is niet veel voor mij. Ik hecht nogal wat waarde aan garantie omdat ik nog wel eens wat heb meegemaakt.
pi_84281231
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:07 schreef Adames het volgende:

[..]

Even grove schatting:
Gigabyte GA-770TA-UD3 = 80 euro = Een standaard moederbordje zonder al te veel poespas.
Spinpoint F3 1 TB = 60 euro = Is je harde schijf. Meest populaire op dit moment, snel en groot.
Corsair VX450 = 65 euro = Je voeding. Ook hier kan je nog wel iets bezuinigen. Ben persoonlijk fan van Corsair vanwege de goede kwaliteit, de stilte en de lange garantie.
4 GB DDR3 geheugen = 85 euro = Je interne geheugen, zal waarschijnlijk Kingston Valueram worden. Gewoon de goedkoopste pakken die je vind.
AMD Phenom II X2 555 BE = 100 euro = Een Dual Core processor van AMD. Black Edition betekent dat je zeer gemakkelijk kan overclocken als leek zijnde. De quadcore variant kost 150 euro. Voor de nieuwere games eigenlijk wel fijn om quad te hebben, maar vanwege het budget voldoet deze prima.
Behuizing = 40 euro = Zelf uitzoeken
DVD brander = 20 euro
HD 5770 = 150 euro = Je videokaart. Populaire mid-high range kaart. Is redelijk zuinig, ondersteunt DX11 voor de nieuwste games en is krachtig genoeg om een tijdje mee vooruit te kunnen. De minder krachtige variant is de 5750. Deze kost 110-130 euro. Qua prijs/prestatie verhouding zijn beide gelijk en is het de overweging waard.
Aanvulling. Ligt er aan waar je woont, maar veel mensen kunnen een PC in elkaar zetten. Vraag eens een vriend (van een vriend) of voor mijn part een willekeurige fokker die het tegen een kleinere vergoeding in elkaar zet.

En natuurlijk heb je minder legale versies van 7, maar daar kan je op fok niks over zeggen.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 17:54:45 #13
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84282219
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:10 schreef Adames het volgende:

[..]

kleeft een risico aan, maar kan inderdaad. Kijk dan naar betrouwbare advertenties op fok en tweakers. Marktplaats is meestal een plek waar je niet moet zoeken.
Tuurlijk

Mijn huidige pc ook daar vandaan, als je een beetje geld hebt (aka genoeg voor een nieuwe) kun je daar veel beter uit zijn, kopen immers paar keer per jaar een nieuwe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')