abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:41:14 #101
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84279509
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:04 schreef stengeltje het volgende:
De intake is hier met 8 weken, vooral omdat je erg op tijd een afspraak moet maken voor de combinatietest. Als je nog na moet denken of je dat wel/niet wilt wordt het anders erg krap.
Dat is hier ook ja, 8 a 9 weken.
Het idee erachter hier, volgens de vk, is dat mocht je onverhoopt ineens een paar weken verder zijn dan je dacht, dat een combinatietest dan nog steeds een optie is als je dat zou willen.
Als je pas met 10 of 12 weken een intake hebt dan kan het zo zijn dat je net geen combinatietest meer kunt laten doen als je ineens toch verder bent dan je dacht.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84283181
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kolven kun je huren bij de thuiszorg... Ook in het weekend... Die hebben net als apothekers ook een nachtdienst/weekend regeling.
ja, weet ik, maar nu heb ik de dichtstbijzijnde opgezocht
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:50:50 #103
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84284353
Pfff voorwerk. En ik kan niet naar huis. Adem in adem uit. Over een uurtje maar weer bellen of de kust al veilig is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:57:34 #104
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84284578
oef sterkte ermee Tico
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:59:47 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84284663
Ai.... succes Tico
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84285185
Huup, wat een mooie echo! Zoveel duidelijker dan mijn 12 weken echo!

Weet iemand wanneer de kraamzorg ongeveer contact met je opneemt? Ik dacht dat het ergens rond de 30 weken zou zijn, maar zit inmiddels op 31,5 en heb nog niks gehoord. Anders zal ik volgende week (als ik vakantie heb!) zelfs eens erachteraan gaan, maar wellicht heb ik het gewoon verkeerd begrepen?

Ik geloof dat de nesteldrang langzaamaan begint te komen. We hadden nog geen back up jongensnaam en gisteren besloot ik dat ie ook echt op dát moment gekozen moest worden Verder begin ik me eraan te ergeren dat het kapotte deel van het bedje nog niet vervangen is en zijn de enveloppen voor de geboortekaartjes al in huis. Begint het ergens op te lijken?

Nog DRIE dagen werken, en dan.... 24 weken vrij!
pi_84285772
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:14 schreef Fannetje het volgende:
Huup, wat een mooie echo! Zoveel duidelijker dan mijn 12 weken echo!
Same here (dat de mijne minder duidelijk is dus)!
quote:
Nog DRIE dagen werken, en dan.... 24 weken vrij!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:40:52 #108
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84286186
oh heerlijk Fannetje, bijna verlof!
In de brieven die ik heb gekregen staat dat je het kraampakket ontvangt in de 7e maand en dat kraamzorg zelf contact opneemt in de 8e maand. Dat is ook wel wat ik me ongeveer herinner van Amélie. Hoewel ik het kraampakket wel wat eerder kreeg, geloof met 27 weken al, was de kraamintake met 33 of 34 weken ofzo.
Ging vrij rap, ze belde of ze over een paar dagen langs kon komen.

En die echo ja het was echt zo leuk
mijn verloskundige heeft pas sinds een paar maanden een eigen echoapparaat staan en dat ding ziet er echt loeinieuw en mooi uit enzo zeg maar. Die echo's op het scherm waar je zelf naar kijkt zijn echt haarscherp, zo leuk om te zien <3 het is bijna jammer dat ze alleen termijnecho's doen!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84286324
Ohhh, in de 8e maand pas? Die duurt nog wel even, daar ben ik pas net aan begonnen Het kraampakket had ik ook al in week 27, dus dan maak ik me voorlopig nog nergens druk om.

Bij jouw echo zie je echt al een kindje, de mijne was destijds zo vaag... gelukkig heb ik daarna nog tig andere echo's gehad die veel duidelijker waren, da's dan weer het voordeel van bij de gynaecoloog onder controle zijn!

En ja Vanyel, 24 weken klinkt best relaxed hè? Eerst zomervakantie, dan verlof, dan twee weken compensatieverlof omdat er twee weken van mijn verlof in de zomervakantie vallen en dan nog twee weken kerstvakantie en dan begin ik weer op 10 januari!
pi_84286392
Ik moet in het onderwijs gaan werken geloof ik. Misschien tegen de tijd dat Puck 4 jaar is. Dan zit je toch al aan die schoolvakanties vast
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_84286490
Tegen die tijd is het wel handig DML, want dan hoef je nooit wat te regelen voor opvang in de vakanties!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:19:39 #112
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84287813
Leandra fijn dat je goedgekeurd bent!

Ik had mn kraampakket bij 28 weken in huis en toen belde de kraamzorg mevrouw ook al. De week erop is ze toen langs geweest. Ze moeten hier op tijd langskomen vanwege de verzekering, vertelde ze. Ik vond het raar want ik had nog helemaal niets klaar om aan haar te laten zien, maar ze komen niet inspecteren wat je hebt, ze vertellen alleen wat je moet hebben.
pi_84288847
Fijn dat alles goed is Huup!!!

Balen Tico Ik ben bang dat ik over een paar maanden hetzelfde ga hebben, maar dan met de oplevering van ons nieuwe huis en de verhuizing daarnaar toe..
Hopelijk is het snel allemaal klaar en kun je gaan nestelen
pi_84289070
Fijn dat je weer goedgekeurd bent, Leandra!

Hier vond de intake van de kraamzorg volledig telefonisch plaats (in maand 8 idd). Dat scheen volkomen normaal te zijn, heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat ze ook wel langs zouden kunnen komen.
pi_84290503
Huup, wat een mooi plaatje. Ga je nou binnenkort nog een keer voor de combinatietest?
Leandra, fijn dat je weer bent goedgekeurd door de vk!

De echo is achter de rug, en alles was goed voor zover ze kon zien
Het kindje lag er niet al te best voor, in stuit met het ruggetje tegen mijn buikwand, dus het kostte wat kunst en vliegwerk om de boel goed te kunnen zien. Met name het hartje gaf problemen, ze heeft het beeld samen moeten stellen uit verschillende beelden uit verschillende hoeken. Ik heb geen profieltje kunnen zien helaas, 't kind lag verstopt met het hoofd in de placenta. Die zit deze keer tegen de achterwand, vandaar dus ook dat ik al zoveel voel, ook al een tijdje aan de buitenkant.

En we krijgen.... *rommeldebom* een dochter!
We doen dus een tessie
Ik lag met een grijns van oor tot oor op de bank daar. Ik vond het echt heel spannend, dat gluren tussen de beentjes. Het was nog niet eenvoudig maar uiteindelijk wel heel duidelijk te zien. Gek hoor, een meisje! De eerste roze dingetjes zijn al gekocht (stippenomslagdoek van de Hema!) maar het is zo raar om legaal bij de meisjeskleertjes te kijken.
De echoscopiste gaf ons heel veel tijd om het zelf te kunnen bekijken, het was echt een heel lief mens.
En nu ben ik het internet aan het afstruinen en ideeën aan het opdoen voor de wieg en de commode.
pi_84290611
Gefeliciteerd Jore, wat leuk
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_84290639
Wat leuk Jore!!!
Fijn dat alles goed was zover ze kon zien

De intake van de kraamzorg was bij Lotte ook hier thuis, bij de 2e doen ze het telefonisch begreep ik onlangs bij het aanmelden
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:20:25 #118
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84290916
Jore leuk! gefeliciteerd!!! en wat fijn dat alles goed was
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84291045
Wat ik me trouwens al even afvroeg, Maffemuts hoe kijk je tegen de bevalling en kraamtijd aan na de bevalling van Yoeri? Ik probeer onder woorden te brengen hoe moeilijk dat zou moeten zijn maar eigenlijk kan ik dat helemaal niet onder woorden brengen merk ik net

Ik kan me voorstellen dat het wellicht te persoonlijk is om te vertellen, dan moet je bovenstaande maar gewoon negeren hoor
pi_84291583
Ooooooh Huup, daar is ie dan!
pi_84292243
Weer een goede echo voor Huup! Wat fijn!
En Jore ook een goede echo! En een dochter! (whhaa je doet een tessie ) Leuk he, om dan nu bij de meisjeskleertjes en spulletjes te gaan kijken? En die omslagdoek van de Hema is zooo leuk!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_84292640
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:45 schreef tessie het volgende:
Weer een goede echo voor Huup! Wat fijn!
En Jore ook een goede echo! En een dochter! (whhaa je doet een tessie ) Leuk he, om dan nu bij de meisjeskleertjes en spulletjes te gaan kijken? En die omslagdoek van de Hema is zooo leuk!
Ja, leuk en gek is het. En op die omslagdoek zat ik al zo lang te azen, ik heb zelfs overwogen om hem gewoon alvast te kopen voor het geval je weet maar nooit, maar ik heb me kunnen beheersen. Tot vandaag
Ik vind de verdere collectie van de Hema trouwens een beetje tegenvallen, en Noppies heeft ook al niks leuks. Nouja, gelukkig heb ik nog 20 weken om een fatsoenlijke garderobe bij elkaar te sprokkelen
pi_84292792
Jore wat leuk!!

en ik heb een hoop meisjesspul inkleine maatjes
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:56:35 #124
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84292846
Jore gefeliciteerd!!!
pi_84292852
Jore! alles goed en een meisje wat fijn!!

Ik ga mijn bed maar in, de hele avond al voorweeën en er lijkt zelfs regelmaat in te zitten Speklap is ook onrustig...
pi_84292905
Ja ik had precies hetzelfde met die omslagdoek!
En toen ik dus eenmaal wist dat Anna een meisje was, en ik naar de winkels ging om echt vet te shoppen, vond ik ineens niks leuk genoeg. Het was gewoon teveel keus ofzo Uiteindeiljk heb ik het meeste 2e hands gekocht, en ook heel veel (2ehands) gekregen. En nu hebben we echt belachelijk veel kleertjes, en allemaal leuk!
(Oh en vandaag nog een super leuk jurkje van Huup/Amélie binnen gekregen waar ik helemaal blij mee ben )
pi_84293306
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:57 schreef tessie het volgende:
Ja ik had precies hetzelfde met die omslagdoek!
En toen ik dus eenmaal wist dat Anna een meisje was, en ik naar de winkels ging om echt vet te shoppen, vond ik ineens niks leuk genoeg. Het was gewoon teveel keus ofzo Uiteindeiljk heb ik het meeste 2e hands gekocht, en ook heel veel (2ehands) gekregen. En nu hebben we echt belachelijk veel kleertjes, en allemaal leuk!
(Oh en vandaag nog een super leuk jurkje van Huup/Amélie binnen gekregen waar ik helemaal blij mee ben )
Een garderobe-overzichtsfoto is altijd leuk
pi_84293373
Spannend Orea!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:06:07 #129
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84293396
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:56 schreef Orea het volgende:
Jore! alles goed en een meisje wat fijn!!

Ik ga mijn bed maar in, de hele avond al voorweeën en er lijkt zelfs regelmaat in te zitten Speklap is ook onrustig...
Ik duim voor een blijvende regelmaat vannacht
En dan morgen Speklapje in je armen Een datumtweeling met Willem
pi_84293547
oehh spannend Orea!

Ennuhh waar is Flugel eigenlijk??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_84294512
Huup, wat fijn van je goede echo!
Jore, gefeliciteerd met je goede echo! En een meisje wat leuk!
Orea, spannend zeg! Hopelijk zet het door vannacht! Enne inderdaad waar is Flugel

Foto's van onze 3d echo volgen nog! Het was zo leuk! Madam lijkt precies op haar papa
29/10/'10 - 25/03/'13
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:27:53 #132
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84294585
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:08 schreef Vicky het volgende:
oehh spannend Orea!

Ennuhh waar is Flugel eigenlijk??
idd... joehoe Flugel!

Jore ik had dat ook! Ik mocht van mezelf los na de geslachtsecho en toen hebben we heel lang in de H&M gestaan samen, waar ik voorheen echt enorm had staan kwijlen bij alle meisjeskleertjes en spulletjes (ook bij de jongensspullen trouwens zag ik toen heel veel leuks!) kon ik nu ineens niet echt een keus maken en hebben we maar 1 setje gekocht.

Als we nu een meisje krijgen dan ga ik eerst maar eens inventariseren wat ik nog heb (3 van die omslagdoeken! lang leve de kraamkado's ) en dan bijkopen ofzo. Dit kindje wordt in een heel ander seizoen geboren dus ik zal wel andere dingetjes nodig hebben nog extra.
Als we een jongetje krijgen dan koop ik denk ik een paar leuke dingen maar dan wordt het ook eerst even afstrepen en kijken wat we al hebben.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:29:17 #133
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84294658
oh leuk is dat Barbabientje! dat je dat nu al terug kunt zien <3 ben benieuwd naar je foto's

Ik heb toevallig de echo van Amélie met 12 weken net naast de echo van deze baby gehouden, ze hebben hetzelfde profieltje het zegt vast niets maar ik vond het zo leuk, kreeg er helemaal een kriebel van

en thanks allemaal voor de echo-reacties lief!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:37:57 #134
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84295074
Trouwens... Ik ben op zoek naar een babyboek, waar je dingetjes van je baby in bijhoudt zeg maar.
Ik heb er voor Amélie een van Rupsje Nooitgenoeg, die vind ik echt super leuk, maar voor een tweede wil ik wel een andere. Nu zat ik te denken aan iets van Fiep Westendorp, Floddertje kom ik tegen en die vind ik erg leuk voor een meisje, Pluk voor een jongen ook

Wat voor hebben jullie? (als je er al een hebt )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:38:07 #135
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84295081
kwartet
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84295142
Bij Amber had ik er eentje van Anne Geddes maar die heb ik zo slecht bijgehouden.
Bij Tess heb ik niks.. ik ben niet zo goed in dingen bijhouden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:40:55 #137
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84295207
Ah, ik val precies op tijd binnen merk ik

* zwaait

Ik hang gewoon weer in de redactieruimte van KermisFM rond, daarstraks wel even wat wee-achtige activiteit gehad, maar net zoals vorige keren stopte dat na een uurtje of 2 weer... Ik zie mezelf de 42 weken wel volmaken zo

Jore een meisje Fijn dat alles goed was.

Verder nog niet echt teruggelezen, maar nog wel gezien dat er enige activiteit bij Orea is? Spannend! Ga je voorpiepen?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:41:50 #138
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84295257
Ow en Huup, wat een mooi kindje, nu al
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:44:59 #139
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84295399
oh
anticlimax hahaha maar gezellig dat je er bent

Nou vooruit Orea dan maar

@Vicky ik vind het wel leuk, voor later zeg maar, en omdat ik het voor Amélie heb wil ik het ook voor andere kindjes eigenlijk.

Die vind ik leuk

Ik hou het niet heel strak bij hoor, eens in de zoveel tijd ga ik er even voor zitten en dan vul ik weer wat dingetjes in. Het is ook niet heel precies met data enzo maar het lijkt me later voor haar wel leuk om te lezen dat ze met X maanden kon kruipen en dat soort dingen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84295429
Oehh die zijn wel heel erg leuk Huup!!
tis ook wel heel leuk om bij te houden.. maar ja, ik vergeet het enzo
zo heb ik nog niet eens een fotoboek van Amber
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84297300
Ik heb voor Lotte een schriftje bijgehouden en nu voor baby doe ik dat ook weer
Voor Lotte probeer ik ook nog een boekje bij te houden sinds haar geboorte, dat moet ik af en toe bijwerken via Fok
pi_84298152
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:04 schreef Jore het volgende:

[..]

Een garderobe-overzichtsfoto is altijd leuk
Ja, beetje jammer dat de kast nog een paar laagjes verf moet hebben. Het zit nu dus in lelijke plastic kratten. Maar als het kamertje af is (en ik hoop dat dat niet langer dan nog een week duurt) dan maak ik een foto, ook van de kleertjes

Huup, ik heb van die zwangerschapsboeken (voor Graeme en nu voor Anna ook weer) en voor Graeme had ik zo'n baby's eerste jaar boek, en nu nog een van dezelfde serie van 1t/m 4 jaar. Ik weet alleen niet watvoor merk het is haha! Ik ben gewoon naar de boekenwinkel gegaan en heb daar gekeken wat ze hadden en een leuke uitgezocht. (voor Anna had ik trouwens eerst een ander zwangerschapsboek, maar die vond ik ineens stom, dus heb ik nog een nieuwe gekocht haha)
Maar die van Floddertje en Pluk zien er wel heel lief uit

En Orea, ik hoop dat het doorzet vanavond!! Spannend!!!
pi_84298344
Ik had zelf een 9 maanden-dagboek gekocht van Pauline Oud en heb van mijn moeder toevallig uit dezelfde serie het Kraambezoekboek gekregen, en daarna ook nog 'Baby's eerste jaar'.

pi_84298390
Ha ja die had ik voor Graeme dus ook, en daar nu ook het vervolg boek van.

En dit boek heb ik voor deze zwangerschap:

Moet dus ook alleen nog een boek voor Anna's eerste jaar. Ik ga binnenkort even kijken of ik die van Floddertje in de winkel zie liggen, als die van binnen ook leuk is, denk ik dat ik die koop.
pi_84298406
Ja, die moet ik ook nog, dan heb ik een kwartet.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:55:56 #146
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_84298508
Tip over leuke invulboeken;
ik heb na mijn bevalling van Bas een heel leuk boek gekregen om zijn ontwikkeling in bij te houden. Het heet 'Mam & pap vertellen over jou! Vanaf de zwangerschap tot je puberteit'. Ik ben er toevallig vorige week weer eens in bezig geweest... zo leuk om te doen! Je hebt ze ook waarin alleen papa òf mama kan schrijven, voor als één van de twee niet zo'n schrijver is...

... ik kwam even om het hoekje spieken voor nieuws van Flugel... maar geen nieuws dus... Orea begint daarentegen wel te rommelen ... spannend !! Zet 'm op !! Voor je het weet heb je je kleine meisje in je handen ! ...ik piep er weer tussenuit! ...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_84298764
oh das ook een leuke tip Jose ik heb mn oma zo'n boek kado gedaan van 'oma vertel eens' is het uit diezelfde serie toevallig?

Die van Cantare vind ik ook leuk

Orea succes als het echt al begonnen is!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 00:05:53 #148
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84298909
Ik heb dus ook zo'n boekje voor tijdens de zwangerschap, maar ik vergeet er steeds in te schrijven.... Ik hoop dat ik het boekje voor na de bevalling niet ga vergeten....

V-E-E-R-T-I-G-W-E-K-E-N
pi_84300731
De Mijlpaal der Mijlpalen voor Flugel

Grr, ik baal Vanavond was mijn pa jarig en ik was zo moe en verheugde me zo op mijn bedje... lig ik erin, begint het weer. Maagzuur en drukke baby die zich met ellenbogenwerk en een houweeltje een weg naar beneden probeert te graven... zo voelt het tenminste. Nou ja, ik troost me met de gedachte dat het een typisch hoogzwangerenkwaaltje is en ergens heeft het dan ook wel weer wat.
  woensdag 21 juli 2010 @ 01:49:03 #150
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84301152
Is idd typisch zo'n ding wat je in de laatste weken nog even meekrijgt, is ook echt een heel erg naar gevoel dat gedraai in je doosch...

Enfin; ik kan van de weersomstuit de slaap gewoon niet vatten nu

Zal zo vast wel in slaap vallen, maar eerst maar eens een rondje internet doen, wellicht is er op babybytes nog wel een leuke discussie te vinden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')