Stuga huren. Genoeg sites die ze aanbiedenquote:Op maandag 27 september 2010 21:40 schreef aardappel het volgende:
Mensen, ik kan wel wat hulp gebruiken van de Nederlandse Zweden (hmm, dat klinkt raar =) hiero. Ik wil met wat vrienden een weekendje naar een meer toe, om daar wat ongerepte zweedse natuur te proeven. We weten al een goedkope manier om een auto te huren, maar de plaats voor overnachting is nog moeilijk. Alle campings sluiten op de 30ste :/ Weten jullie miss een goedkope oplossing om 5 mensen te laten overnachten in de buurt van een meer dat niet verder dan 100km van Uppsala af ligt? ^^
Tent meenemen en bij een willekeurig meer wildkamperen? Is over het algemeen gewoon toegestaan hoor, en nog gratis ook!quote:Op maandag 27 september 2010 21:40 schreef aardappel het volgende:
Mensen, ik kan wel wat hulp gebruiken van de Nederlandse Zweden (hmm, dat klinkt raar =) hiero. Ik wil met wat vrienden een weekendje naar een meer toe, om daar wat ongerepte zweedse natuur te proeven. We weten al een goedkope manier om een auto te huren, maar de plaats voor overnachting is nog moeilijk. Alle campings sluiten op de 30ste :/ Weten jullie miss een goedkope oplossing om 5 mensen te laten overnachten in de buurt van een meer dat niet verder dan 100km van Uppsala af ligt? ^^
probeer een stuga te huren ergens. En, de studentunion heeft ook een stuga die je kunt huren, norreda torp...http://www.uppsalastudentkar.nu/norredatorpquote:Op maandag 27 september 2010 21:40 schreef aardappel het volgende:
Via OKQ8? of huur je via iets anders ook "goedkoop"?quote:Op maandag 27 september 2010 21:40 schreef aardappel het volgende:
rent-a-wreck?quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:39 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Via OKQ8? of huur je via iets anders ook "goedkoop"?
Dat is inderdaad okay. Ik heb een keer bij statoil een vw golf gehuurd, van ik dacht donderdag tot zondag, voor 50 euro in totaal...Onbeperkte km.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:20 schreef Drive-r het volgende:
Ik vind Hertz op Arlanda altijd veel goedkoper dan wat dan ook. Voor 100 euro huur je van vrijdag ochtend tot zondag avond een Volvo V50, daar kan weinig tegenop.
Volgens mij is een kleintje inderdaad 65 euro ofzo.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:26 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Dat is inderdaad okay. Ik heb een keer bij statoil een vw golf gehuurd, van ik dacht donderdag tot zondag, voor 50 euro in totaal...Onbeperkte km.
deze kwam inclusief boksbeugel in het handschoenenvakje..quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:44 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Volgens mij is een kleintje inderdaad 65 euro ofzo.
Nice! En het adres van een recente inbraak in de TomTom?quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:52 schreef AKnynke het volgende:
[..]
deze kwam inclusief boksbeugel in het handschoenenvakje..
Die zat er dan helaas weer niet bij. Wel een beetje freakish..quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:53 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nice! En het adres van een recente inbraak in de TomTom?
Goed dat je het zegt, ik kom dit weekend weer langs en ben al een tijdje niet geweest. Deze keer maar weer een jas aan trekken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:58 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Die zat er dan helaas weer niet bij. Wel een beetje freakish..
Verrekte koud hier trouwens, ik heb vandaag handschoenen gekocht, want als ik 's morgens naar m'n werk fiets is het niet uit te houden. Het kantoor is ook bijzonder slecht geisoleerd, daar zit ik vaak met 2 truien aan...
Goede winterjassen (en dus niet Nederlandse kwaliteit) zijn prima te halen in Zweden en goedkoper dan in Nederland. Ook snowboots altijd daar halen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:59 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, ik kom dit weekend weer langs en ben al een tijdje niet geweest. Deze keer maar weer een jas aan trekken.
zo koud is het nu ook weer niet hoor...Ik heb nog gewoon m'n zomerjas aan..alleen m'n handen worden behoorlijk koud....quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:45 schreef amenhörrudu het volgende:
[..]
Goede winterjassen (en dus niet Nederlandse kwaliteit) zijn prima te halen in Zweden en goedkoper dan in Nederland. Ook snowboots altijd daar halen.
Ik hoef alleen maar de stuga te regelen (bijna geregeld), maar ik denk dat we via OKQ8 een auto huren jaquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:39 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Via OKQ8? of huur je via iets anders ook "goedkoop"?
Ja, de zon is wel lekker de laatste paar dagen. Maar zekers 's morgens vroeg is het flink koud. Ik fietste vanmorgen met natte haren naar het werk, en dat was niet zo handig...quote:Op woensdag 29 september 2010 00:35 schreef aardappel het volgende:
[..]
Ik hoef alleen maar de stuga te regelen (bijna geregeld), maar ik denk dat we via OKQ8 een auto huren ja![]()
En het begint inderdaad wat kouder te worden, tenzij je uit de wind en in de zon staat, dan is het echt lekker!
Ik heb er een tijdje naar gezocht, maar heb het opgegeven omdat ik ze niet heb kunnen vinden. Heeeel misschien bij een grote boekwinkel zoals Selexyz Donner in Rotterdam, maar verder zou ik het ook niet weten. Misschien wel bij een Zweeds Taleninstituut? Anders zou je op de online kranten kunnen kijken, zoals www.svd.se en www.aftonbladet.se, al zijn dat wel een beetje Telegraafachtige kranten naar mijn idee.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:07 schreef amenhörrudu het volgende:
Weet iemand trouwens of er Zweedse kranten verkrijgbaar zijn in Nederland, bij de boekhandel ofzo?
of misschien op schiphol of Amsterdam CS. Maar, hier in Zweden kun je ook heel beperkt (of eigenlijk niet) Nederlandse kranten kopen..En er zijn relatief weinig Zweden in Nederland natuurlijk...quote:Op woensdag 29 september 2010 12:04 schreef Theebeker het volgende:
[..]
Ik heb er een tijdje naar gezocht, maar heb het opgegeven omdat ik ze niet heb kunnen vinden. Heeeel misschien bij een grote boekwinkel zoals Selexyz Donner in Rotterdam, maar verder zou ik het ook niet weten. Misschien wel bij een Zweeds Taleninstituut? Anders zou je op de online kranten kunnen kijken, zoals www.svd.se en www.aftonbladet.se, al zijn dat wel een beetje Telegraafachtige kranten naar mijn idee.
Succes!
Ik heb ze gemaild:quote:Op woensdag 29 september 2010 12:04 schreef Theebeker het volgende:
[..]
Ik heb er een tijdje naar gezocht, maar heb het opgegeven omdat ik ze niet heb kunnen vinden. Heeeel misschien bij een grote boekwinkel zoals Selexyz Donner in Rotterdam, maar verder zou ik het ook niet weten. Misschien wel bij een Zweeds Taleninstituut? Anders zou je op de online kranten kunnen kijken, zoals www.svd.se en www.aftonbladet.se, al zijn dat wel een beetje Telegraafachtige kranten naar mijn idee.
Succes!
Waar en waarom?quote:Op woensdag 29 september 2010 18:22 schreef gogosweden het volgende:
ik woon in zweden full time, al bijna 3 jaar
waarom niet gewoon op internet lezen? www.aftonbladet.sequote:Op woensdag 29 september 2010 10:07 schreef amenhörrudu het volgende:
Weet iemand trouwens of er Zweedse kranten verkrijgbaar zijn in Nederland, bij de boekhandel ofzo?
Lijkt me lastigquote:
Hou niet van dat soort veredelde sensatiekranten. Heb liever iedere ochtend gewoon wat fysieks op de mat. Maar ik ben erachter gekomen dat dat niet haalbaar is.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:24 schreef gogosweden het volgende:
[..]
waarom niet gewoon op internet lezen? www.aftonbladet.se
EDIT: sorry, al eerder genoemd
Ryanair vliegt toch rechtstreeks naar Goteborg? Moet je wel in DLD opstappen, of in Brussel. Kost nooit 500 euro, nog niet eens 50 schat ik.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:22 schreef Stekelbees het volgende:
Ik heb even een vraag ivm vervoer naar zweden vanuit NL.
Het zou gaan om richting Gotenburg te gaan.
Wat is de makkelijkste manier:
Vliegtuig zeker? Dit heb ik gechecked, je moet sowieso overstappen, en dat kost dan rond de 500E?
De goedkoopste manier:
via bus. probleem: rijden niet altijd, en je moet 3x overstappen (euroline).
Dus mijn vraag;
hoe gaan de fok!'rs meestal naar Zweden toe? Enige tips of dingen die ik moet weten?
KLM vliegt rechtstreeks vanaf Schiphol. Kosten zijn afhankelijk van wanneer je reist, 500 euro is duur.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:22 schreef Stekelbees het volgende:
Vliegtuig zeker? Dit heb ik gechecked, je moet sowieso overstappen, en dat kost dan rond de 500E?
met de trein van utrecht ik meen iets van 80 euro naar jönköping, moet dus goedkoper zijn naar göteborgquote:Op donderdag 30 september 2010 19:22 schreef Stekelbees het volgende:
De goedkoopste manier:
via bus. probleem: rijden niet altijd, en je moet 3x overstappen (euroline).
Dus mijn vraag;
hoe gaan de fok!'rs meestal naar Zweden toe? Enige tips of dingen die ik moet weten?
uhm, ik ga gewoon naar de H&M, Indiska ( wel iets duurder maar superleuk), Cubus, KappAhl, dat is volgens mij vergelijkbaar met V&D, en de iets duurdere winkels. Het ligt er natuurlijk net aan wat je leuk vind, H&M heeft veel goedkopere dingen en de Indiska hele leuke, maar duurdere dingen. Je kan trouwens ook naar de Glitters gaan, dat is een soort van Claire's , maar die zal vast ook wel van ie handschoentjes met open vingers hebben zodat je je camera nog kan bedienen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:09 schreef KoHa het volgende:
Ik verbluif ondertussen ook al een ruime maand in Zweden voor me studie!
Maar in welke winkels kopen jullie normaal winterkleding hier in Zweden?
Op me zoektocht om handschoenen/sjaal/muts e.d. te vinden kon ik nu niet echt snel iets betaalbaars vinden...
Voornamelijk omdat ik toch iets betere handschoenen wil zodat ik me camera nog steeds kan bedienen
Ja, zulke scholen bestaan. Al weet ik alleen van gymnasia (dus na jaar 9 van de grundskola) die dans aanbieden. Maar er zijn vast middelbare scholen in Stockholm die een richting dans hebben.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aangezien mijn Zweeds weinig voorstelt vroeg ik me af of iemand hier me aan wat info kan helpen:
Is er in Stockholm een conservatorium/dansopleding (lijkt me aannemelijk), die ook een combinatie van middelbare school en dansopleding geeft?
Mijn zoontje danst, en ook best goed. Dat wil ik blijven stimuleren, maar er moet natuurlijk wel een middelbare schoolopleidng wordne gehaald. Het Conservatorium in Den Haag heeft een combinatie opleiding, vroeg me af of dit in Zweden ook bestond. Er is namelijk een kans dat we daar belanden.
Hoe oud zijn jouw kinderen? Pm me anders maar, ik werk op Zweedse scholen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Iemand toevallig bekend met hoe een NL lagere school aansluit op het Zweedse systeem?
In Zweden doet elk kind (itt Nederlanders) aan cultuur, in welke vorm dan ook (dans, muziek, toneel, theater etc.) Vaak wordt dit gewoon naast school gedaan aangezien bijna iedereen lid is van zo'n 'cultuur'vereniging. Er zijn ook wel specifieke opleidingen. Ik kan dit eventueel even navragen, want ik ken enkele vrienden/vriendinnen die dat volgens mij ook gedaan hebben. Laat maar horen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aangezien mijn Zweeds weinig voorstelt vroeg ik me af of iemand hier me aan wat info kan helpen:
Is er in Stockholm een conservatorium/dansopleding (lijkt me aannemelijk), die ook een combinatie van middelbare school en dansopleding geeft?
Mijn zoontje danst, en ook best goed. Dat wil ik blijven stimuleren, maar er moet natuurlijk wel een middelbare schoolopleidng wordne gehaald. Het Conservatorium in Den Haag heeft een combinatie opleiding, vroeg me af of dit in Zweden ook bestond. Er is namelijk een kans dat we daar belanden.
sorry hoor maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat NIET waar isquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:48 schreef amenhörrudu het volgende:
[..]
In Zweden doet elk kind (itt Nederlanders) aan cultuur, in welke vorm dan ook (dans, muziek, toneel, theater etc.) Vaak wordt dit gewoon naast school gedaan aangezien bijna iedereen lid is van zo'n 'cultuur'vereniging. Er zijn ook wel specifieke opleidingen. Ik kan dit eventueel even navragen, want ik ken enkele vrienden/vriendinnen die dat volgens mij ook gedaan hebben. Laat maar horen.
gr.
Misschien is mijn stelling wat flauw/stellig. Maar als ik bijvoorbeeld cultuur-verenigingen bekijk, die verbonden zijn aan uni's in stkh, dan klappen deze bijna uit hun voegen door het aantal leden (voornamelijk autochtonen). In veel studentensteden in NL zitten dergelijke clubs erg schaars in hun leden en moeten alle zeilen bijzetten om uberhaupt te overleven. Maar het woord 'alle' is misschien inderdaad onterecht.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:20 schreef Drive-r het volgende:
Ik vond het ook een wat vreemde statement. Ik zie het in ieder geval niet terug bij mijn eigen vriendin of al haar jongere nichtjes en neefjes.
Ook een cultureel dagje? Ik ben met mijn vriend vandaag naar de Katarinahissen, het Nobelmuseum en het Medeltidsmuseet geweest. De 1e was wel leuk qua uitzicht, de 2e vond ik ronduit teleurstellend en ook niet erg spannend maar het Medeltidsmuseet had best wel leuke voorwerpen en veel informatie, dat vond ik wel erg leuk!quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:06 schreef AKnynke het volgende:
Ook hier in Uppsala bij de nations zijn de koren en toneel verenigingen goed bezet. Inderdaad anders dan in NL, absoluut...
Maar om te zeggen dat iedereen aan cultuur doet is wat overdreven.
bSpeaking of cultuur, ik was vandaag in het naturhistoriska museet...Ik had me er eerlijk gezegd wat meer bij voorgesteld..
Kirsten, ik denk dat dit wel aardig wat is voor je:quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:41 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ook een cultureel dagje? Ik ben met mijn vriend vandaag naar de Katarinahissen, het Nobelmuseum en het Medeltidsmuseet geweest. De 1e was wel leuk qua uitzicht, de 2e vond ik ronduit teleurstellend en ook niet erg spannend maar het Medeltidsmuseet had best wel leuke voorwerpen en veel informatie, dat vond ik wel erg leuk!
Het naturhistorika museet wil ik nog een keer naartoe, maar het is dus niet zo heel denderend? Dan ga ik er nog eens even over denken want er zijn nog tig andere dingen waar ik een keer naartoe wil.
Trouwens, weet iemand in Stockholm nog een wolwinkeltje, behalve diegene op st. Eriksgatan? Ik zoek een beetje goedkoop haakgaren en/of breiwol, maar bij dat winkeltje is het 5 euro per bol en dat vind ik toch een beetje duur in vergelijk met de Zeemanwol die ik normaal gebruik (a 50 ct. per bol)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |