abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:30:52 #101
310522 lieveliesje90
http://tinyurl.com/weblogROA
pi_85048756
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:25 schreef Mestras het volgende:

[..]

Waarom zou het schade aan je toekomst veroorzaken?
mijn ouders zijn bang dat mensen mij gaan uitlachen of lullig gaan doen en dat bijvoorbeeld mijn toekomstige bazen gaan kijken naar mijn verleden... ik heb dan juist zoiets dit is tog niet erg.. mensen op straat zien mij ook...
Lees ook mijn weblog : http://lisetterozenberg.web-log.nl
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 02:20:14 #102
313749 Vercelli
She Michael Jackson bad
pi_85081430
Hey, ik lees al een hele tijd met deze reeks mee en door de vele succesverhalen krijg ik zelf toch ook wel steeds meer het idee dat ik dit graag zou willen proberen..

Tot nu toe gebruik ik al iets van 2 jaar benzo 10%, waarvan ik het idee heb dat steeds minder effect heeft. Ik heb ook 2 keer minocycline pilletjes gehad, waarbij het de eerste keer wel goed hielp, maar de 2e keer (2 maanden geleden) totaal niet..
Daarnaast een tijd een clindamycine depper gebruikt, wat best redelijk werkte, maar naar mijn mening nu nog echt niet goed genoeg. Normaal wordt het ook wel minder in de zomer, door meer zonlicht, maar dit jaar is ook dat niet zo.
Het is ook nog eens zo dat mijn moeder echt 30 jaar last heeft gehad van acne en dat ik toch bang ben dat dat bij mij ook het geval zal zijn..

Nu weet ik dat jullie geen dokters zijn :)
Maar ik vroeg me dus af, kan dit ook worden voorgeschreven als de acné niet zo heel heftig is?
Als ik namelijk rondkijk in de topics (no offense, je kan er immers niets aan doen dat je het krijgt) valt het bij mij wel mee, maar voor mij persoonlijk heeft het best wel effect op mijn doen en laten :{
Ik wil er dan ook echt wel veel voor laten om hier voor een tijd vanaf te zijn (natuurlijk kan het ook geen effect hebben, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd).

Woensdag naar de huisarts, nog maar één laatste keer afwachten waar hij mee komt. Als hij me doorverwijst naar de dermatoloog (eerder ook al gebeurd), dan waarschijnlijk daar maar naar roa vragen :{
My mind shines even when my thoughts seem dark
pi_85084415
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 02:20 schreef Vercelli het volgende:
Nu weet ik dat jullie geen dokters zijn :)
Maar ik vroeg me dus af, kan dit ook worden voorgeschreven als de acné niet zo heel heftig is?
Als ik namelijk rondkijk in de topics (no offense, je kan er immers niets aan doen dat je het krijgt) valt het bij mij wel mee, maar voor mij persoonlijk heeft het best wel effect op mijn doen en laten :{
Ik wil er dan ook echt wel veel voor laten om hier voor een tijd vanaf te zijn (natuurlijk kan het ook geen effect hebben, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd).

Woensdag naar de huisarts, nog maar één laatste keer afwachten waar hij mee komt. Als hij me doorverwijst naar de dermatoloog (eerder ook al gebeurd), dan waarschijnlijk daar maar naar roa vragen :{
Ik had ook niet superveel last van acné, maar ik heb wel ROA gekregen van m'n huisarts. Bij mij had het geen effect op m'n doen en laten, maar ik vond het gewoon lelijk. Ik hoefde aan mijn huisarts ook niet uit te leggen waarom ik van m'n puistjes af wilde. Ik zei gewoon dat ik er vanaf wilde..Misschien dat dat per huisarts/dermatoloog verschilt, maar ik zou zeker een afspraak maken (ook voor de mensen die meelezen :) )
pi_85086399
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 02:20 schreef Vercelli het volgende:
Hey, ik lees al een hele tijd met deze reeks mee en door de vele succesverhalen krijg ik zelf toch ook wel steeds meer het idee dat ik dit graag zou willen proberen..

Tot nu toe gebruik ik al iets van 2 jaar benzo 10%, waarvan ik het idee heb dat steeds minder effect heeft. Ik heb ook 2 keer minocycline pilletjes gehad, waarbij het de eerste keer wel goed hielp, maar de 2e keer (2 maanden geleden) totaal niet..
Daarnaast een tijd een clindamycine depper gebruikt, wat best redelijk werkte, maar naar mijn mening nu nog echt niet goed genoeg. Normaal wordt het ook wel minder in de zomer, door meer zonlicht, maar dit jaar is ook dat niet zo.
Het is ook nog eens zo dat mijn moeder echt 30 jaar last heeft gehad van acne en dat ik toch bang ben dat dat bij mij ook het geval zal zijn..

Nu weet ik dat jullie geen dokters zijn :)
Maar ik vroeg me dus af, kan dit ook worden voorgeschreven als de acné niet zo heel heftig is?
Als ik namelijk rondkijk in de topics (no offense, je kan er immers niets aan doen dat je het krijgt) valt het bij mij wel mee, maar voor mij persoonlijk heeft het best wel effect op mijn doen en laten :{
Ik wil er dan ook echt wel veel voor laten om hier voor een tijd vanaf te zijn (natuurlijk kan het ook geen effect hebben, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd).

Woensdag naar de huisarts, nog maar één laatste keer afwachten waar hij mee komt. Als hij me doorverwijst naar de dermatoloog (eerder ook al gebeurd), dan waarschijnlijk daar maar naar roa vragen :{
Volgens mijn omgeving was mijn acné amper op te merken, en hoewel ik mezelf er sociaal onder vond lijden, kan ik gerust 'achteraf' zeggen dat de acné inderdaad zeer gering was. Maar de hinder die je er zelf aan ondervindt is vooral ook wat er bestreden moet worden. En dat gebeurt door weer een gladde huid te krijgen met behulp van bijvoorbeeld Roa. Heb zelf ook de middelen die jij opnoemt geprobeerd en ze sloegen bij mij ook steeds minder aan. Nu bezig met een Roa kuur en ben vrij van alles. ^O^ Het is heerlijk.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:53:25 #105
310522 lieveliesje90
http://tinyurl.com/weblogROA
pi_85097885
Het is voor mij natuurlijk anders omdat het voor mij heel extreem is.. Maar het is ook gelijk want het is gewoon heel erg vervelend. Als het niet gewoon weg gaat kan ik erg goed begrijpen dat je er van af wilt. Ik zou dan alleen niet zo snel kiezen voor roaccutane. Ik zou dan kiezen om te kijken naar andere mogelijkheden zoals callendulan creme, teatree oil, groene leem, antibiotica of andere dingen. Maar inderdaad afspraak maken met dermatoloog en dan kijken wat die ervan zegt.

Maar wat je ook doet, nooit clearasil gebruiken!!! Dat is super slecht en heeft het bij mij al 100x verergerd!!! Clearasil verergerd je huid namelijk omdat het de poriën afsluit maar de talgproductie niet tegen gaat. Daardoor hoopt het zich op en worden het ontstekingen! Nooit clearasil gebruiken dus!!
Lees ook mijn weblog : http://lisetterozenberg.web-log.nl
pi_85098106
Clearasil is sowieso ook niet bedoeld voor mensen met acne, meer voor mensen die sporadisch 'n puistje hebben.
pi_85098620
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:53 schreef lieveliesje90 het volgende:
Het is voor mij natuurlijk anders omdat het voor mij heel extreem is.. Maar het is ook gelijk want het is gewoon heel erg vervelend. Als het niet gewoon weg gaat kan ik erg goed begrijpen dat je er van af wilt. Ik zou dan alleen niet zo snel kiezen voor roaccutane. Ik zou dan kiezen om te kijken naar andere mogelijkheden zoals callendulan creme, teatree oil, groene leem, antibiotica of andere dingen. Maar inderdaad afspraak maken met dermatoloog en dan kijken wat die ervan zegt.

Maar wat je ook doet, nooit clearasil gebruiken!!! Dat is super slecht en heeft het bij mij al 100x verergerd!!! Clearasil verergerd je huid namelijk omdat het de poriën afsluit maar de talgproductie niet tegen gaat. Daardoor hoopt het zich op en worden het ontstekingen! Nooit clearasil gebruiken dus!!
Aangezien hij mino/doxy en clinda al heeft gebruikt (de gebruikelijke antibiotica voordat er aan roa wordt begonnen) lijkt Roa me een logische stap verder.
pi_85109241
Heb zelf deze troep ook gebruikt, maar kan het iedereen aanraden om het te gaan gebruiken. Heb het zelf 2 winters gebruikt, en het is nu helemaal weg.

Heb wel enkele littekens eraan overgehouden. Natuurlijk niet door het spul, maar door de Acne. Arts heeft verteld dat het in de loop van de tijd een stuk minder moet worden.

Ik kan het iedereen aanraden om te gebruiken, mijn bijwerkingen vielen mee. Had alleen last van mijn rug, wanneer ik lang stond of op mijn bed ging liggen. Last van droge lippen en vooral erg vermoeid.

1 tip: Geen alcohol. Hele slechte ervaringen mee o|O
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:44:17 #109
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_85155724
Klein vraagje:

Ik heb langs mijn haargrens op mijn voorhood een paar kleine kale plekken waar ik vroeger nogal last van jeugdpuistjes heb gehad. Ik vroeg me af jeugdpuistjes de oorzaak van kan zijn? Of is de kans ontzettend klein....?
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:30:28 #110
310522 lieveliesje90
http://tinyurl.com/weblogROA
pi_85160820
Pff vind wel eng.. wachten op de uitslag over de röntgenfotos... dermatoloog zei dat als mijn rug door de roa botafwijkingen heeft gekregen dat ik meteen moet stoppen...

btw ik ga de yes doen, voor de mensen die het leuk lijkt, ik kom in het nummer van oktober in de yes waarschijnlijk. over 2 weken ga ik de shoot doen! ik zal hier ook wel posten hoe het gegaan is en hoe de yes eruit ziet...
Lees ook mijn weblog : http://lisetterozenberg.web-log.nl
pi_85164518
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:30 schreef lieveliesje90 het volgende:
Pff vind wel eng.. wachten op de uitslag over de röntgenfotos... dermatoloog zei dat als mijn rug door de roa botafwijkingen heeft gekregen dat ik meteen moet stoppen...
Binnen een maand tijd zichtbare botafwijkingen? Ik gok op de spier- en gewrichtspijn met name in de rug die wel meer roaccutane gebruikers ervaren maar die bij jou erger uitpakt door je gewicht.
pi_85174111
Vandaag nog precies een maand voor mij *O*
pi_85182296
Ik zit nu vanaf begin januari dit jaar aan de roaccutane mijn kuur is halverwege september afgelopen. Deze hele kuur heb ik 40mg geslikt mijn leverwaardes zijn nog iedere keer goed geweest. Maar wat ik me afvroeg is of alcohol de werking van de roaccutane hindert, want ik had vorige week toch 4 a 5 dagen lang iedere avond toch wel flink aan de alcohol gezeten (heb best moeite om drank te laten staan) maar ik merkte toen dat mijn huid weer onrustig werd. Hebben meerdere mensen dit ook ondervonden? En in hoeverre hindert dit de werking van het middel? Aangezien ik volgende week een weekje op vakantie ga en toch wel weer wat wil drinken. Ik vind het namelijk best zonde als dat de werking van deze medicijnen erg beinvloed.
pi_85187342
Vanaf vandaag 80mg per dag. :7

@LynardSkynard
Ik heb nog niet echt heel veel gedronken, maar 8 biertjes heb bij mij in ieder geval niks uitgehaald.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:12:06 #115
310522 lieveliesje90
http://tinyurl.com/weblogROA
pi_85203829
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:56 schreef SjoerdZwoerd het volgende:

[..]

Binnen een maand tijd zichtbare botafwijkingen? Ik gok op de spier- en gewrichtspijn met name in de rug die wel meer roaccutane gebruikers ervaren maar die bij jou erger uitpakt door je gewicht.
Najah er zijn nog geen botafwijkingen gezien... ik moest röntgenfoto's maken om dat uit te sluiten... ik hoop dat het niets is want anders moet ik stoppen. ik hoor volgende week of er afwijking is of niet...ik hoop dat het spier/gewrichtspijn is want ik wil niet stoppen met roa. bijwerkingen zijn niet fijn maar ik heb het er voor over..
Lees ook mijn weblog : http://lisetterozenberg.web-log.nl
pi_85204331
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:23 schreef lieveliesje90 het volgende:
weer nieuw blogbericht: http://lisetterozenberg.web-log.nl/
vandaag namelijk naar dermatoloog geweest en die heeft mij een röntgenfoto laten maken van mijn rug omdat ik zo pijn aan mijn rug heb. dit is een zeldzame bijwerking en kan betekenen dat ik problemen met mijn botten krijg. als dit het geval is dan moet ik stoppen met roaccutane.. dit hoop ik natuurlijk niet!

ik ben er nog niet 100% over uit over de yes, wat vinden jullie daarvan? ik kan dan namelijk mensen helpen en net als wij hier ons verhaal delen om anderen te helpen maar het is wel een risico omdat ik herkenbaar in het blad kom en het best persoonlijk is...
Over die reportage:

Doen. Ik begrijp je ouders niet helemaal. Je hebt geen soa hoor en ik vind het waanzinnig dat je je als een melaatse moet verbergen.
Het is retelullig als je dit op je bord krijgt, notabene in de periode van je leven dat je van je jonge lijf moet kunnen genieten.
Petje af voor je positieve houding en je bereidheid anderen te helpen.

Mijn broertje verstopt zich liever helaas en begint depressief te worden. Hij heeft een prachtig afgetraind lijf en een prachtig gaaf gezicht. Maar zijn kleren uittrekken doet hij niet, Wat je dan ziet is ook best eng als je het niet kent.
Ik heb zo met hem te doen. Zeker omdat ik nooit ergens last van heb gehad. Het voelt een beetje oneerlijk.

Hij zit nu in zijn 2e maand en eigenlijk zie ik nog geen verbetering. Wel heeft hij geen last van de bijwerkingen, dat is dan weer fijn.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:21:05 #117
310522 lieveliesje90
http://tinyurl.com/weblogROA
pi_85267415
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:21 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Over die reportage:

Doen. Ik begrijp je ouders niet helemaal. Je hebt geen soa hoor en ik vind het waanzinnig dat je je als een melaatse moet verbergen.
Het is retelullig als je dit op je bord krijgt, notabene in de periode van je leven dat je van je jonge lijf moet kunnen genieten.
Petje af voor je positieve houding en je bereidheid anderen te helpen.

Mijn broertje verstopt zich liever helaas en begint depressief te worden. Hij heeft een prachtig afgetraind lijf en een prachtig gaaf gezicht. Maar zijn kleren uittrekken doet hij niet, Wat je dan ziet is ook best eng als je het niet kent.
Ik heb zo met hem te doen. Zeker omdat ik nooit ergens last van heb gehad. Het voelt een beetje oneerlijk.

Hij zit nu in zijn 2e maand en eigenlijk zie ik nog geen verbetering. Wel heeft hij geen last van de bijwerkingen, dat is dan weer fijn.
heeft hij dit forum al eens gelezen of mijn weblog gelezen? het helpt echt om lotgenoten te hebben. ik heb het ook jaren verstopt met dikke lagen plamuur (make up)... en ik heb geen mooi lichaam om trots op te zijn. ik heb er ook nog overgewicht bij... het 1 is al erg maar het andere erbij is nog moeilijker! ik vind jammer dat veel mensen niet voorbij de acne kunnen kijken. ik heb liever iemand met veel acne dan iemand die flaporen heeft bij wijze van spreke. acne gaat wel weg. ook al moet het met medicatie. ik vind het echt niet leuk om mezelf in de spiegel te zien, maar ik ben wie ik ben en dan kan ik me wel opsluiten in een kamertje maar dat heeft weinig zin. ik hoop dat ik daarmee in de yes mensen bewust van kan maken.
Lees ook mijn weblog : http://lisetterozenberg.web-log.nl
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:28:00 #118
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_85267693
Ben nu in de 4de maand bezig.

Gezicht helemaal gaaf en mijn rug ook , het enige echte nadeel is de spierpijn die soms echt erg is. :r
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:32:56 #119
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_85287576
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:23 schreef lieveliesje90 het volgende:
weer nieuw blogbericht: http://lisetterozenberg.web-log.nl/
vandaag namelijk naar dermatoloog geweest en die heeft mij een röntgenfoto laten maken van mijn rug omdat ik zo pijn aan mijn rug heb. dit is een zeldzame bijwerking en kan betekenen dat ik problemen met mijn botten krijg. als dit het geval is dan moet ik stoppen met roaccutane.. dit hoop ik natuurlijk niet!
Zo heel zeldzaam zijn die bijwerkingen niet hoor :) Ik heb ook flink last van mijn rug gehad in de tweede maand. Gek genoeg juist in de periode dat ik van 30 naar 20 mg terug was gegaan. Zo erg dat ik van de huisarts naproxen ernaast gekregen heb om nog enigszins te kunnen functioneren. Nu zit ik al tijdens vrij probleemloos op 40 mg per dag, nog 61,5 dagen te gaan, zag ik in mijn excelsheet vandaag *O*
quote:
ik ben er nog niet 100% over uit over de yes, wat vinden jullie daarvan? ik kan dan namelijk mensen helpen en net als wij hier ons verhaal delen om anderen te helpen maar het is wel een risico omdat ik herkenbaar in het blad kom en het best persoonlijk is...
Je hoeft toch niet herkenbaar erin?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:52:48 #120
310522 lieveliesje90
http://tinyurl.com/weblogROA
pi_85291285
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:32 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zo heel zeldzaam zijn die bijwerkingen niet hoor :) Ik heb ook flink last van mijn rug gehad in de tweede maand. Gek genoeg juist in de periode dat ik van 30 naar 20 mg terug was gegaan. Zo erg dat ik van de huisarts naproxen ernaast gekregen heb om nog enigszins te kunnen functioneren. Nu zit ik al tijdens vrij probleemloos op 40 mg per dag, nog 61,5 dagen te gaan, zag ik in mijn excelsheet vandaag *O*
[..]

Je hoeft toch niet herkenbaar erin?
De dermatoloog vond het een röntgenfoto waard... Ze zei dat rugpijn niet vaak voor komt, en dat het kan komen door botafwijkingen... Ik hoop dat het dat niet is.

En ja ik kom wel herkenbaar in de yes. Ik kom er met mijn voornaam in, foto's van mij en mijn verhaal...
Lees ook mijn weblog : http://lisetterozenberg.web-log.nl
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:53:36 #121
310522 lieveliesje90
http://tinyurl.com/weblogROA
pi_85291303
En ook weer nieuw blog bericht en weer foto's... Was gister jarig dus was laatste dagen wat druk :)
http://lisetterozenberg.web-log.nl
Lees ook mijn weblog : http://lisetterozenberg.web-log.nl
pi_85358514
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:52 schreef lieveliesje90 het volgende:

[..]

De dermatoloog vond het een röntgenfoto waard... Ze zei dat rugpijn niet vaak voor komt, en dat het kan komen door botafwijkingen... Ik hoop dat het dat niet is.
Kijk eens in je bijsluiter:

'Zeer vaak (>1/10)
Gewrichtspijn, spierpijn, rugpijn(vooral bij adolescenten)
- Patiënten die Roaccutane gebruikten, maakten zeer vaak melding van rugpijn. Na het staken van de behandeling gaat dit over. Omdat spier- en gewrichtspijn heel vaak werden waargenomen bij de behandeling met Roaccutane, doet u er goed aan intensieve fysieke activiteiten te beperken tijdens de behandeling met Roaccutane.'

Nog gefeliciteerd met je verjaardag trouwens.
pi_85358923
Hoe lang duurt het voordat de lever is ontlast na de laatste inname?
pi_85359613
Zo, 2 jaar terug alweer voor mij. Nog altijd geen last meer, heel soms nog wat ergens. Heb wel de indruk dat ik nog sneller bruin wordt als vroeger, en ik kan niet meer supergoed tegen alcohol, maar dat is geen probleem.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_85376135
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:44 schreef Diabox het volgende:
Hoe lang duurt het voordat de lever is ontlast na de laatste inname?
Het blijft na het stoppen nog gedurende een maand of 6 in je systeem.
Na een maand zijn de waardes in je bloed echter al zo ver gezakt dat je lever het al een stuk rustiger heeft.

Afname gaat zo:
t0 100%
t1 50%
t2 25%
t312,5%
t4 6,25%
t5 3,125%

[ Bericht 2% gewijzigd door SjoerdZwoerd op 17-08-2010 00:43:49 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')