abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juli 2010 @ 13:44:15 #26
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_84232570
Aaawww Sterkte
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_84232670
Ik vraag me eerlijk gezegd af of een kat echt een rouwproces heeft. Uiteraard merken ze het dat een andere kat weg is, maar of ze de connectie leggen met overlijden betwijfel ik.

En ze zullen het heus merken als er een andere voor in de plek komt hoor, daar niet van
  maandag 19 juli 2010 @ 13:46:52 #28
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_84232683
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:02 schreef Viking84 het volgende:

Over een nieuwe kat: ja we nemen in eerste instantie contact op met het asiel.
Wat zijn overigens jullie ervaringen met het nemen van een nieuwe kat na het overlijden van een oude kat? Enerzijds willen we Janneke's rouwproces niet verstoren, anderzijds vinden we dat ze snel een nieuw vriendje moet hebben. Op internet lees ik dat je 2 tot 6 maanden moet wachten voor er een nieuwe kat komt, om de achtergebleven kat de tijd te geven het verlies te verwerken, maar dat vind ik persoonlijk best wel lang. Wat is jullie mening hierover?
Hmz, wij hadden geloof ik 3 weken nadat Ziggy overleed al onze nieuwe poes in huis Spider (de overblijver) en Ziggy waren nooit echt vriendjes, ze leefden 80% vd tijd langs elkaar heen en ik merkte ook vrij weinig aan Spider nadat Ziggy overleden was. 2 tot 6 maanden vind ik wel lang ook, maar misschien verschilt het per kat.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 19 juli 2010 @ 13:51:49 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84232900
Nou ja, ze heeft Taco niet dood gezien natuurlijk (dat hadden we misschien wel moeten doen, achteraf, omdat dan duidelijk is dat 'ie echt niet meer terug komt). Ik vraag me wel af in hoeverre kattenonderzoekers menselijke emoties op katten projecteren.

Edit: @ MissBliss: ik denk idd dat het erg verschilt per kat en dat je ook goed naar de overgebleven kat moet kijken, hoe die zich gedraagt.

En ik durf het bijna niet te vertellen, maar we gaan zondag naar een nieuw poesje kijken . We zagen een poesje waar we meteen verliefd op waren, maar twijfelden toch om een afspraak te maken, aangezien Taco's as nog niet terug is en het zo net lijkt alsof we zo gemakkelijk over hem heen stappen (natuurlijk is dat niet zo en dat weten de mensen die ons kennen ook, maar het lijkt wel zo en ik voelde me ook een beetje schuldig t.o.v. Taco). Gelukkig is de afspraak pas zondag en dat voelt heel erg goed . Kunnen we deze week gebruiken om op adem te komen en het huis goed schoonmaken, zodat er zo min mogelijk sporen van hem achterblijven
Niet meer actief op Fok!
pi_84239066
Toen mijn eerste kat overleed heb ik een week gewacht voor ik een nieuwe kat erbij nam. Dat is erg snel maar ik wilde gewoon zo snel mogelijk weer een nieuwe, niet om Luca te vervangen maar zodat Gentoo weer een nieuw vriendje had.
Toen Gentoo drie weken later ook overleed wilde ik beslist nog geen nieuwe kat maar na een nachtje geslapen te hebben, besloot ik toch dat ik wel erg gauw een nieuwe kat wilde. Het asiel had toevallig nog een hele lieve en die heb ik toen 1.5 dag na het overlijden van Gentoo opgehaald omdat ik voor Muis een nieuw vriendje wilde.
Ik weet het, dit is allemaal erg snel en ik heb me ook regelmatig schuldig gevoeld echter vond ik het voor de overgebleven katten toch een goede beslissing. Ik zelf wilde ook niet te lang wachten omdat ik bang was dat ze dan zouden wennen aan het idee dat ze alleen waren en ze dan na een paar maanden moeilijker een nieuwe kat zouden accepteren en dat risico wilde ik niet lopen.

Maar vervangen zal een kat, de overleden kat nooit!
  maandag 19 juli 2010 @ 22:35:19 #31
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_84253851
Viking, wat erg! sterkte!
wat betreft een nieuwe kat: je kan toch niet echt weten wat janneke voelt en wat voor haar beter is, dus je kan denk ik het beste op je eigen gevoel afgaan. Als er dan een nieuwe kat komt merk je vanzelf wel hoe Janneke daarop zal reageren. Waarschijnlijk kan ze voor zichzelf prima zorgen voor een juist moment om vriendjes met de nieuwe kat te worden.
En denk verder vooral om jullie eigen rouwproces. Doe het zoals het voor jullie goed is, de meningen van anderen zijn in feite niet belangrijk.
Sterkte!!!! Groetjes, murmeli
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_84262479
Heel veel sterkte
pi_84264229
Wat naar...
Veel sterkte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')