abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 juli 2010 @ 18:31:52 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84174443
Vandaag hebben wij onze kat Taco van 5,5 moeten laten inslapen. In het voorjaar hebben we bij hem een bult ontdekt die uiteindelijk kwaadaardig bleek te zijn. Hij is geopereerd, maar al na 1,5 maand voelden we weer een bult en de dierenarts bevestigde ons bange vermoeden dat het hopeloos was. Gisteren zijn we nog met hem naar de dierenarts geweest, omdat het ineens hard achteruit ging met hem en toen hebben we voor het weekend nog antibiotica meegekregen, in de hoop dat 'ie daar nog even mee vooruit kon. Als het niet hielp, zouden we hem maandag laten inslapen. Maar vandaag kon hij vrijwel niet meer op z'n achterpoten staan en dus hebben we hem, om verder onnodig lijden te voorkomen toch vandaag al laten inslapen, al was het een ontzettend moeilijke beslissing en dachten we zelfs bij de dierenarts nog: "Nee! Stop! We willen hem weer mee terug nemen!" Hij heeft nog een mooie rit meegemaakt in het reismandje achter op de fiets en ondanks het feit dat zijn leventje kort was en hij diverse kwaaltjes heeft gehad, heeft 'ie een prachtig mooi leven gehad bij ons en z'n vriendinnetje Janneke en hebben we ontzettend van hem genoten. We zullen hem dan ook ontzettend missen! Dag lieve Taco, we zullen je nooit vergeten!

Volgende week komt zijn as hier vanuit het crematorium en gaan we een mooi plekje opzoeken om het uit te strooien .

Taco als kitten

Samen met Janneke
Niet meer actief op Fok!
pi_84174564
Aww. Veel te jong

Sterkte
pi_84174568
Oh ja had ik gelezen. R.I.P. Taco.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 18:36:38 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84174570
Heel veel sterkte Vik Zo verdrietig om al na zo'n kort kattenleventje afscheid te moeten nemen . Maar denk dat je het goede besluit hebt genomen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 17 juli 2010 @ 18:38:14 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84174621
Rust zacht Taco!

Wat een prachtig intense foto die tweede, Vik! Wijze katmans. Alsof ie een column schrijft voor een intelligente krant ofzo! Daar deed het me aan denken

Veel sterkte Vik
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 17 juli 2010 @ 18:38:36 #6
30252 Soempie
Procreating
pi_84174638
Ah, wat verdrietig. Sterkte.
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 18:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
Rust zacht Taco!

Wat een prachtig intense foto die tweede, Vik!
Inderdaad.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 17 juli 2010 @ 18:41:20 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84174717
En toch voel ik me nu nog kut, want vlak voordat we naar de dierenarts gingen leefde 'ie nog op dus en de dierenarts kon hem ook probleemloos uit het mandje halen en dan denk je: "Zijn we niet toch te snel geweest?". Maar het zou een kwestie van tijd zijn geweest en dit was voor ons ook niet meer te doen. Hij heeft nu 2 dagen pijn gehad en hij leidde niet meer het leven dat 'ie leidde, dus ik denk dat we er goed aan hebben gedaan, maar toch is het KUT! .
Niet meer actief op Fok!
pi_84174742
  zaterdag 17 juli 2010 @ 18:43:25 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84174781
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 18:42 schreef de_nachtwacht het volgende:

Ook sterkte voor jou, baasje nummer 2!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 17 juli 2010 @ 18:44:01 #10
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_84174797
Bah, moet er niet aan denken om mijn kat te missen
Sterkte!
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_84175206
Heel veel sterkte alletwee!
  Moderator zaterdag 17 juli 2010 @ 19:03:25 #12
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_84175365
Sterkte...
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_84175714
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 18:41 schreef Viking84 het volgende:
En toch voel ik me nu nog kut, want vlak voordat we naar de dierenarts gingen leefde 'ie nog op dus en de dierenarts kon hem ook probleemloos uit het mandje halen en dan denk je: "Zijn we niet toch te snel geweest?". Maar het zou een kwestie van tijd zijn geweest en dit was voor ons ook niet meer te doen. Hij heeft nu 2 dagen pijn gehad en hij leidde niet meer het leven dat 'ie leidde, dus ik denk dat we er goed aan hebben gedaan, maar toch is het KUT! .
Niet twijfelen!
Als je als baasje zo'n beslissing neemt dan neem je die niet lichtvaardig. Hij was alleen maar achteruit gegaan en had op een gegeven moment echt geen kwaliteit van leven meer gehad. Dapper dat jullie hem dat hebben bespaard. Maar wat ontzettend verdrietig dat hij maar zo kort bij jullie heeft mogen zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_84176018
Ach wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte met jullie hele mooie en lieve kat Taco. Ik vind het wel logisch dat je twijfelt aan je beslissing maar zoals je zelf zegt, het was inderdaad een kwestie van tijd, hoe dan ook hij zou niet meer beter worden helaas. Jullie hebben de juiste beslissing genomen maar ontzettend moeilijk is het altijd.

Ben je uiteindelijk nog bij het inslapen geweest? Jullie gaan het as niet in een potje doen maar uit laten strooien? Toen ik mijn twee katten heb moeten laten inslapen (oktober, november 2009) heb ik ze ook laten cremeren en hun urn in een mooie urn gedaan met hun naam erop. Deze staat bij mij in de woonkamer en ik moet zeggen dat het mij wel een goed gevoel geeft dat ze er toch nog een beetje bij zijn.

Hoe gaat het nu met Janneke? Waren ze dikke vriendjes?
pi_84176372
Heel veel sterkte meid

Ik herinner mij Taco als een hele lieve poes. Toen hij nog jong was, had hij zijn bekende streekjes waar we samen om konden lachen Nu is, veel te vroeg, zijn einde gekomen.....

Ik vind het heel moedig dat jullie zijn as gaan uitstrooien. Een afsluiting van de 5 mooie jaren dat lieve Taco bij jullie mocht zijn.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 19:29:53 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84176375
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:21 schreef Oognip het volgende:
Ach wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte met jullie hele mooie en lieve kat Taco. Ik vind het wel logisch dat je twijfelt aan je beslissing maar zoals je zelf zegt, het was inderdaad een kwestie van tijd, hoe dan ook hij zou niet meer beter worden helaas. Jullie hebben de juiste beslissing genomen maar ontzettend moeilijk is het altijd.

Ben je uiteindelijk nog bij het inslapen geweest? Jullie gaan het as niet in een potje doen maar uit laten strooien? Toen ik mijn twee katten heb moeten laten inslapen (oktober, november 2009) heb ik ze ook laten cremeren en hun urn in een mooie urn gedaan met hun naam erop. Deze staat bij mij in de woonkamer en ik moet zeggen dat het mij wel een goed gevoel geeft dat ze er toch nog een beetje bij zijn.

Hoe gaat het nu met Janneke? Waren ze dikke vriendjes?
We gaan de as inderdaad uitstrooien (zelf dus, in een mooi natuurgebied, of dat nou mag of niet ). Eigenlijk heb ik daar ook nog over getwijfeld, maar als ik het wel doe, kan ik er iig geen spijt van krijgen dat ik het niet heb gedaan en andersom had ik daar óók nog spijt van kunnen krijgen .

We bewaren de as niet in een urn. Dat zou voor mij hetzelfde zijn als begraven en dan kan ik het niet afsluiten.

We willen ook snel na de crematie een nieuwe kat hebben. Niet om Taco te vervangen natuurlijk, maar om de leegte op te vullen en als speelkameraadje voor Janneke natuurlijk . Ze waren dikke vriendjes, maar konden ook flink knokken. Maar dat hebben ze de laatste tijd niet meer gedaan, ook al een teken dat Taco niet meer helemaal zichzelf was.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 17 juli 2010 @ 19:49:30 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_84177040
RIP Taco
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_84179168
Aww wat een mooie foto die tweede! Het is altijd zo vreselijk om die juiste beslissing te moeten nemen. Als echte liefhebbende baas kan je niets anders dan hem verder leed besparen.

Maar verdrietig is het wel... Heel veel sterkte! Het uitstrooien van de as lijkt me ook een mooie afsluiting van een poezenleven.

Gaan jullie een poes uit t asiel halen als maatje voor Janneke?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_84179169
sterkte Vik en nachtwacht!!!
Ja doei.
pi_84182532
Heel veel sterkte.
pi_84182776
Jeetje ben geschrokken zeg, ik keek in het voorgaande topic..

Jullie hebben alles voor Taco gedaan, zijn tot op het allerlaatste moment bij hem geweest. Meer hadden jullie niet kunnen doen. Mooi dat jullie hem laten cremeren en dat jullie de as gaan verstrooien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wens jullie veel sterkte en hou jezelf voor dat je hem uit liefde hebt laten gaan, iets mooiers had je niet kunnen doen voor Taco.

PS Prachtbeest
#geen
pi_84194050
Och Vik wat naar. Heel veel sterkte .
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 juli 2010 @ 12:36:45 #23
163650 Greys
pi_84194416
Och, lieve Vik. Toch nog snel gegaan, maar wel de goede beslissing als ik dat zo lees.
Veel sterkte jullie
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84224520
Ik lees nu pas dat jullie Taco toch al zaterdag hebben moeten laten gaan . Wat verdrietig nieuws...

Moeilijke beslissingen altijd, maar een dierenarts gaat echt niet over tot inslapen als er nog een kans is dat een beestje opknapt.

Rust zacht lieve Taco. Veel sterkte Vik & Nachtwacht .
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 19 juli 2010 @ 11:02:21 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84226484
Dank voor alle steunbetuigingen allen! .

De dierenambulance heeft gebeld: Morgenochtend wordt de as bezorgd. We hebben besloten dat we hem (nog?) niet gaan uitstrooien, maar hem in plaats daarvan in een fatsoenlijk potje zullen doen om te bewaren.

De tweede foto uit de OP zal bovendien op groter formaat afgedrukt worden en ingelijst worden. En het is een plan om ook de andere kat en volgende katten zo op de foto te zetten, zodat we over tientallen jaren een hele reeks hebben .

Ik heb een paar afschuwelijke emotioneel uitputtende dagen achter de rug, maar vannacht heb ik een goeie nachtrust gehad en vandaag voel ik me dus een stuk beter .

Janneke zoekt wel heel veel contact met ons. Ze wil veel op schoot liggen, heeft vannacht bij Mark op bed geslapen (terwijl ze dat al een hele tijd niet meer heeft gedaan) en ik had gisteravond de indruk dat ze opzag tegen de nacht. Toen ze doorhad dat ik ging slapen, werd ze onrustig en ging ze naar Mark toe, omdat die nog wakker was. Het is enerzijds aandoenlijk en anderzijds schrijnend om te zien. We knuffelen en spelen wel veel met haar .

Over een nieuwe kat: ja we nemen in eerste instantie contact op met het asiel.
Wat zijn overigens jullie ervaringen met het nemen van een nieuwe kat na het overlijden van een oude kat? Enerzijds willen we Janneke's rouwproces niet verstoren, anderzijds vinden we dat ze snel een nieuw vriendje moet hebben. Op internet lees ik dat je 2 tot 6 maanden moet wachten voor er een nieuwe kat komt, om de achtergebleven kat de tijd te geven het verlies te verwerken, maar dat vind ik persoonlijk best wel lang. Wat is jullie mening hierover?

[ Bericht 16% gewijzigd door Viking84 op 19-07-2010 11:09:57 ]
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')