Dank voor alle steunbetuigingen allen!

.
De dierenambulance heeft gebeld: Morgenochtend wordt de as bezorgd. We hebben besloten dat we hem (nog?) niet gaan uitstrooien, maar hem in plaats daarvan in een fatsoenlijk potje zullen doen om te bewaren.
De tweede foto uit de OP zal bovendien op groter formaat afgedrukt worden en ingelijst worden. En het is een plan om ook de andere kat en volgende katten zo op de foto te zetten, zodat we over tientallen jaren een hele reeks hebben

.
Ik heb een paar afschuwelijke emotioneel uitputtende dagen achter de rug, maar vannacht heb ik een goeie nachtrust gehad en vandaag voel ik me dus een stuk beter

.
Janneke zoekt wel heel veel contact met ons. Ze wil veel op schoot liggen, heeft vannacht bij Mark op bed geslapen (terwijl ze dat al een hele tijd niet meer heeft gedaan) en ik had gisteravond de indruk dat ze opzag tegen de nacht. Toen ze doorhad dat ik ging slapen, werd ze onrustig en ging ze naar Mark toe, omdat die nog wakker was. Het is enerzijds aandoenlijk en anderzijds schrijnend om te zien. We knuffelen en spelen wel veel met haar

.
Over een nieuwe kat: ja we nemen in eerste instantie contact op met het asiel.
Wat zijn overigens jullie ervaringen met het nemen van een nieuwe kat na het overlijden van een oude kat? Enerzijds willen we Janneke's rouwproces niet verstoren, anderzijds vinden we dat ze snel een nieuw vriendje moet hebben. Op internet lees ik dat je 2 tot 6 maanden moet wachten voor er een nieuwe kat komt, om de achtergebleven kat de tijd te geven het verlies te verwerken, maar dat vind ik persoonlijk best wel lang. Wat is jullie mening hierover?
[ Bericht 16% gewijzigd door Viking84 op 19-07-2010 11:09:57 ]