abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 oktober 2010 @ 01:36:36 #176
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87406921
Ik zal ook nooit mee doen aan zo'n soort programma.
Voornaamste reden waarom niet? :
Wij leveren kritiek op koks en restaurants en dus word je absoluut extra afgerekend als je zelf durft te koken.
Snap ook niks ervan dat die culinair journalist zich voor dit flut-programma had opgegeven.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 11 oktober 2010 @ 02:41:55 #177
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_87407396
Die hoopte gewoon op de britse versie van Masterchef.
  maandag 11 oktober 2010 @ 08:09:33 #178
111260 Charmian
a little joy
pi_87408343
Iemand een idee hoe de kandidaten voor de britse Masterchef worden uitgekozen?
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_87408495
isde nederlandse masterchef eigenlijk al begonnen??
pi_87408589
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 08:29 schreef casper019 het volgende:
isde nederlandse masterchef eigenlijk al begonnen??
Eh, lees het bovenstaande eens voor je post?
pi_87409544
Ik vind het programma steeds meer een aanfluiting worden.

50 mensen die tegelijk een gerecht moeten klaarmaken en daarna 3 koks die op hun gemak gaan proeven (zonder aantekeningen te maken). Bij nr 50 komt waarschijnlijk het verwijt dat het eten koud is.
Verder hoor je als kijker helemaal niets over het oordeel van de koks, krijgen we aan het einde alleen het resultaat (20 man die direct door zijn) en de rest wordt beoordeeld op het pellen en snipperen van ui.
Had de laatste 10 dan allemaal het zelfde gerecht laten koken en daarop beoordeeld. Bijzonder natuurlijk dat iemand een masterchef kan worden als hij snel en goed uien kan pellen.

Volgende week weer met z'n allen koken, dat komt toch totaal niet overeen met het "echte" masterchef programma.
Wat dat betreft vind ik topchef een leuker concept.
pi_87410404
Vind het jammer dat er veel wordt geluld en weinig focus is op het koken.
pi_87411909
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:54 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb jaren geleden eens meegedaan met de voorronden van Topkok. Ik hoopte toen dat het de nederlandse versie van Masterchef zou zijn. Wat het natuurlijk niet was.
Toen wist ik 3 minuten na binnenkomst al dat het niks voor mij was. Wilde al niet eens het standaardcontract tekenen. Dat schiet natuurlijk ook niet op. Heb toen het contract volgekliederd met mitsen en maren, haha.

Ah, ik vroeg me altijd al af wat er nou precies in zo'n contract staat. Waar was je het niet mee eens. En staan er sancties op het niet nakomen op?

Ben het overigens wel volledig met je eens wb dat wedstrijdelement. Ik snap dat je het niet volledig vrij gaat geven, maar rennen om ingredienten te zoeken, en als je niet met je ellebogen werkt wat restjes overhouden vinnik niks. En uien snipperen al helemaal niet. Er werd er al eentje meteen uitgehaald: had die zo'n superieure uisnij-techniek of sloeg het gewoon nergens op?
anonieme razernist
pi_87415342
ik zag toevallig gisteren een stukje van dit programma,echt het gaat,zoals in zovele realityshows,helemaal nergens over dit.
vraagje: waar is dit opgenomen want het lijkt een veredelde hangar op een industrieterrein..

iemand?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:41:04 #185
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_87418503
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 11:15 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Ah, ik vroeg me altijd al af wat er nou precies in zo'n contract staat. Waar was je het niet mee eens. En staan er sancties op het niet nakomen op?
Ik weet het niet meer precies, maar het kwam erop neer dat als je door ging je gewoon alles moest laten welgevallen. Terwijl het dus een nieuw programma betrof en je geen idee had wat voor idioterie ze allemaal verzonnen hadden. En er zijn nogal wat dingen die ik zou weigeren te doen. Zoals rennen voor je ingredienten bijvoorbeeld. ;-) Of weet jij veel, moet je misschien met eigen vervoer om 5 uur 's ochtends op de visafslag an de andere kant van het land zijn. En alles zonder vergoeding. Halverwege opgeven kon niet, je verbond je aan een onbekend uitzendschema. Nou ja, ik snap best dat het moeilijk is om alle kanidaten op 1 lijn te krijgen, maar zulke contracten onderteken ik niet. Simpel. Niet dat dat hun wat uitmaakt, voor mij 300 anderen die wel graag tekenen en zich onderwerpen aan gekkigheden voor hun 5 minutes of fame.

Maar euh, ik was ook gewoon niet goed genoeg hoor! Al had ik wel ondertekend was ik ook niet doorgegaan. 't Was met Braakhekke en Kraantje, ze hebben niet eens van mijn eten geproefd! Haha. "Geen wedstrijdbord", zei Joop toen ie langs mijn bordje liep. Haha, ik moet weer lachen als ik eraan terug denk. Het was ook geen wedstrijdbord. Dacht toen nog dat het in die voorronde alleen om de smaak zou gaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 oktober 2010 @ 21:18:24 #186
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87434557
Ik heb de dvd-recorder verkeerd ingesteld gisteren :@ maar niks gemist zo te lezen :P Doe mij de Engelse versie maar, zometeen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87463597
Een van m'n beste maten zit in de top 25!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:52:53 #188
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_87464144
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:35 schreef seatsniffer het volgende:
Een van m'n beste maten zit in de top 25!
En wie is dat dan? :o
pi_87464716
Die rugbyende student 8-)
  zondag 17 oktober 2010 @ 22:08:29 #190
16715 Mylene
*schatje*
pi_87650624
Ik heb medelijden met die Aart. Hij kan zijn zenuwen maar moeilijk bedwingen.

Wat trilde hij met zijn hand toen ie nog even een sausje wilde toevoegen over zijn gerecht.

-edit: De jury heeft hem naar huis gestuurd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 oktober 2010 @ 22:19:12 #191
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87651367
Ik vind het meer een spelshow dan een wedstrijd -O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87652902
Toch vind ik het nog steeds leuk om naar te kijken. Heeft op zich niets met het Masterchef-concept te maken zoals ik het kende (van de bbc), maar toch vind ik deze versie wel onderhoudend om te zien hoor.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  maandag 18 oktober 2010 @ 00:29:32 #193
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87657656
De tweede opdracht had dit keer in ieder geval wat meer met koken te maken dan uien schillen en snipperen. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 18 oktober 2010 @ 00:48:57 #194
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87658238
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:10 schreef rubje het volgende:

vraagje: waar is dit opgenomen want het lijkt een veredelde hangar op een industrieterrein..

iemand?
http://rac.nu/
Poef.....gone! ©golfer
pi_87663095
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 01:36 schreef golfer het volgende:
Snap ook niks ervan dat die culinair journalist zich voor dit flut-programma had opgegeven.
Toch vond ik het wel tof om te zien, iemand die ik online al lang lees en bewonder, zomaar op tv. Via zijn blog ook een mooi kijkje aan de achterkant van dit programma gekregen! ^O^ Maar als ik in zijn schoenen had gestaan had ik ook beslist nooit meegedaan.
Hoe dan ook, ik ben er wel klaar mee en ik denk niet dat ik nog kijk. Wat een slecht format, op deze manier. Zoals Robin al schreef, wat zou het verrukkelijk zijn om eens een kookwedstrijd op tv te zien waarin de deelnemers rustig de tijd kunnen nemen om écht te laten zien wat ze kunnen. Het is vast heel knap hoor, als je binnen een kwartier iets min of meer eetbaars kunt maken met een verplichte ingredientenlijst van kwarteleieren, speltkorrels, sojasaus en een banaan, maar voor wie graag koken als kunst op teevee wil zien is zoiets weinig bevredigend.
Let me see you stripped down to the bone
pi_87664516
Ik erger me in ieder geval kapot aan die Fransman. Hoe hij bij één van die deelnemers over de schouders liep te vervelen en die ene vrouw beet pakte :X Ik vind 'm veel te opdringerig. Die van de Amerikaanse versie (die redelijk vergelijkbaar is met deze) kijken de chefs ook mee, maar lang niet zo irritant als deze kerel..
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:54:06 #197
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_87670734
Het is een beetje een leuke gezichten wedstrijd aan het worden. Dat die Than alleen al door de eerste ronde kwam was al erg vreemd. Dat die 19 jarige blondine nu weer bij de laatste 12 zit vond ik ook al redelijk apart na de eerdere kritieken
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_87681076
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:17 schreef minilot het volgende:

[..]

Toch vond ik het wel tof om te zien, iemand die ik online al lang lees en bewonder, zomaar op tv. Via zijn blog ook een mooi kijkje aan de achterkant van dit programma gekregen! ^O^ Maar als ik in zijn schoenen had gestaan had ik ook beslist nooit meegedaan.
Hoe dan ook, ik ben er wel klaar mee en ik denk niet dat ik nog kijk. Wat een slecht format, op deze manier. Zoals Robin al schreef, wat zou het verrukkelijk zijn om eens een kookwedstrijd op tv te zien waarin de deelnemers rustig de tijd kunnen nemen om écht te laten zien wat ze kunnen. Het is vast heel knap hoor, als je binnen een kwartier iets min of meer eetbaars kunt maken met een verplichte ingredientenlijst van kwarteleieren, speltkorrels, sojasaus en een banaan, maar voor wie graag koken als kunst op teevee wil zien is zoiets weinig bevredigend.
dat was dus de oude masterchef, met loyd O+ mensen die een menu waarop ze geoefend hebben koken in de studio. met veel info over de herkomst van de producten en wat ze doen.

een vriend van mij deed mee. vloog eruit bij het uien snijden. zijn eten is niet één keer in beeld geweest, want in de voorronde werd het geproefd door de "schaduwjury". dan kom je dus alleen even juichend in beeld als je door bent, en bij de tweede ronde is zijn eten wel geproefd, ontving hij twee schouderklopjes, en daarna in de herkansing eruit. behalve interviewtjes rond de herkansing dus niet met eten in beeld geweest.

echt jammer.... dat t zo weinig laat zien van wat en hoe er gekookt wordt...
Kwak
pi_87687569
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:12 schreef Spanky78 het volgende:
De amerikaanse versie met Gordon Ramsey was best goed. Met goede deelnemers ook, echt kunstwerkjes... Op youtube te vinden.

Zelf ben ik meer fan van programma als de wilde keuken, the f-word en dat soort meer. Waarbij Gordon Ramsey gaat ijsduiken om king crab enzo.
Komt dat nog de wilde keuken?
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:42:13 #200
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_87687947
Ja. "Nieuwe afleveringen komen eind dit jaar, of anders begin 2011"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')