abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87161406
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:09 schreef Charmian het volgende:

[..]

Je kunt 'm op internet zien (net5).
http://www.net5.nl/web/show/id=1107787
dank je wel, ik heb het gevonden!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 oktober 2010 @ 10:46:32 #152
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87161703
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 09:28 schreef n0a het volgende:

Volgens mij was de originele in een studio met maar 3 of 4 mensen die een aantal gangen maakten en Loyd Grossman die samen met iemand anders proefde en de Masterchef uitriep.
Klopt, zo is het begonnen. Het is nooit zo'n massaprogramma geweest als deze vertoning.

http://en.wikipedia.org/wiki/MasterChef_%28UK_TV_series%29
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87163333
ik kreeg een beetje het vermoeden dat ze de kandidaten extra aanmoedigen om bijzonde enthousiast te reageren, en steeds weer de vraag "Waarom wil je masterchef worden."

volgens mij geven zich de meeste mensen gewoon op, omdat ze het leuk vinden te koken of een keertje graag voor de camera willen, er wordt teveel op het gevoel gespeeld....kinderen, ziektes, een leuke kop...
bij sommigen zijn kleine fouten redenen om niet door te gaan en bij anderen niet (was er niet iets met rauwe tong??)

het lijkt mij ook erg moeilijk om verschillende gerechten met elkaar te vergelijken, waarom is de eerste ronde niet met dezelfde ingrediënten voor iedereen?
pi_87163495
Eh, die zelfde ingredienten krijgen ze later neem ik aan. Dus nu moeten ze juist zien creatief te zijn en talent voor smaakcombinaties hebben. Ik snap het wel. Als jij jouw lekkerste gerecht kookt voor die gasten en het is niets, dan kun je verwachten dat er niet veel talent in zit.

Het is natuurlijk een beetje gedramatiseerd, want je moet mee kunnen leven met de deelnemers. Je zult wel zien dat degenen die overdreven in beld komen ofwel lang erin blijven, ofwel met een klapper eruit gaan.

Ik vind die fransman trouwens wel ok.
Whatever...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 oktober 2010 @ 12:03:19 #155
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87163830
Ik vind het trouwens wel vreemd, dat ze na iedere kandidaat meteen moeten beslissen of deze eruit gaat of blijft. Als je op een gegeven moment al 50 kandidaten hebt gekozen, maar er komen er nog een aantal, waarbij misschien wel meerdere mensen zitten die het echt heel goed doen, hoe los je dat dan op?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87164468
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind het trouwens wel vreemd, dat ze na iedere kandidaat meteen moeten beslissen of deze eruit gaat of blijft. Als je op een gegeven moment al 50 kandidaten hebt gekozen, maar er komen er nog een aantal, waarbij misschien wel meerdere mensen zitten die het echt heel goed doen, hoe los je dat dan op?
Daar zat ik dus ook al aan te denken, dan heb je een probleem denk ik :P
pi_87164693
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:29 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik vind het ook best wel leuk en schoot een beetje vol bij die man van 63 die kanker had gehad. Wat een mooi figuur is dat en hij kan nog koken ook. ^O^
Kon hij koken dan? Hij ging door omdat het emo-tv is. Het eten kunnen we toch niet proeven en het verhaal levert kijkcijfers op, en daar is die "jury" heel goed van doordrongen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:38:24 #158
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87165066
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:

Het eten kunnen we toch niet proeven....
Dan kunnen we dus nu alle kookprogramma's op TV afschaffen, want er is nog steeds geen geur en smaak-TV uitgevonden. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:43:11 #159
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_87165215
Na de verschrikkelijke eerste uitzending laat ik de programma volledig links liggen. Vanavond weer kwaliteit in Masterchef: The Professionals @ BBC2
pi_87166843
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:38 schreef golfer het volgende:

[..]

Dan kunnen we dus nu alle kookprogramma's op TV afschaffen, want er is nog steeds geen geur en smaak-TV uitgevonden. :)
Nee hoor, ik vind dat Nigella altijd prima illustreert wat lekker is. Een programma als wie is de chef is in principe ook gewoon een registratie van wat mensen van elkaars eten vinden.

Wat je ook kunt doen, is een jury neerzetten, een jury die het eten beoordeelt op smaak, iets wat de kijker niet kan bij gebrek aan geur en smaaktv. Dan wordt het een eerlijk spelletje van wie het beste kan koken.

Maar die jury is dus maar deels het eten aan het beoordelen op smaak, maar is daarin niet eerlijk want ze zijn tegelijkertijd bezig om het spelveroop te scripten, emo-tv te maken en de meest tv-genieke kandidaten door te laten gaan, en ze zijn elf ook de ster van het programma aan het uithangen. Dan krijg je dus geen tv-registratie van een eerlijk spelletje wie kan het beste koken, maar een gescripte show met een oneerlijk competitie-element.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:01:05 #161
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_87256395
Ik had nog niet kunnen kijken, maar had al wel veel reacties hier en op twitter voorbij zien komen. Was voorbereid op een vreselijk programma met een vreselijk afzeikerige jury. Misschien juist daarom dat ik dat nu enorm vond meevallen. Zoveel werd er niet afgezeken. Een paar kleine momentjes maar die ik echt "eng" vond, Hans van Wolde zich breed makend over dat aanrecht buigend en tegen zo'n opschepper blaffen dat die niks van eten weet. Yuk. Maar verder was het toch redelijk fair allemaal? Ik denk dat ze de ergste gerechten (en dus beste afzeik-tv) nog niet eens hebben laten zien. Ik vond het toch wel voornamelijk om het eten gaan hoor.

Verder was ik er denk ik op voorbereid dat het de Australische versie zou worden, niet de Britse en dat ik die Alain Caron een pedant betwetertje vind. Dan kan de rest alleen maar meevallen, blijkbaar, want ik vond het een leuk programma. ^O^
pi_87256792
De amerikaanse versie met Gordon Ramsey was best goed. Met goede deelnemers ook, echt kunstwerkjes... Op youtube te vinden.

Zelf ben ik meer fan van programma als de wilde keuken, the f-word en dat soort meer. Waarbij Gordon Ramsey gaat ijsduiken om king crab enzo.
Whatever...
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:48:48 #163
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_87396051
Zometeen deel 3. Ik heb er zin in. ^O^
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:00:10 #164
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87396597
DVDrecorder weer geprogrammeerd. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:56:15 #165
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_87399694
En toch vind ik het jammer, dat koken met hindernissen. Altijd maar tegen de klok en zonder voorbereiding/overpeinzing. En nu dus met een run op producten. Als je pech hebt is er niks meer over.
Ze zoeken niet de beste kok, maar degene die het beste kan improviseren en presteren onder tijdsdruk. Wat is er nou toch op tegen om mensen de tijd te geven die ze nodig hebben? Zolang het maar op tijd klaar is. Toch?
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:59:28 #166
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_87399912
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:56 schreef RobinOok het volgende:
En toch vind ik het jammer, dat koken met hindernissen. Altijd maar tegen de klok en zonder voorbereiding/overpeinzing. En nu dus met een run op producten. Als je pech hebt is er niks meer over.
Ze zoeken niet de beste kok, maar degene die het beste kan improviseren en presteren onder tijdsdruk. Wat is er nou toch op tegen om mensen de tijd te geven die ze nodig hebben? Zolang het maar op tijd klaar is. Toch?
Omdat ze denken dat een kookprogramma zonder snel wedstrijdelement niet leuk is.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_87400690
Eerst 50 bordjes leeg vreten daarna traag als stroop 2025 namen roepen en nu reclame...

[ Bericht 2% gewijzigd door Dr.Hilfiger op 10-10-2010 22:22:54 ]
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:33:55 #168
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_87401704
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:59 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Omdat ze denken dat een kookprogramma zonder snel wedstrijdelement niet leuk is.
Ja, maar, ja, maar, ja, maar als je mensen bedenk- en voorbereidingstijd geeft hou je toch nog steeds een wedstrijd over? Het moet dan toch nog steeds lekker en mooi en in balans en blabla zijn? Het niveau zal er alleen maar meer omhoog gaan. Dat blijft dan toch evengoed spannend?

Nou ja, het is ook gewoon zo dat ik naar zulke programma's kijk met het idee "het lijkt me zooo leuk om mee te doen". Behalve dan dat geimproviseer en die tijdsdruk en het gebitch van de chefs. Haha, dus ja, uiteindelijk lijkt het me dus NIET leuk om mee te doen. Maar het zou zo leuk kunnen zijn.....
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:36:10 #169
299601 ZwarteSteen
Kop die steen
pi_87401804
wat is dit voor onzin, mensen selecteren om hun " ui snij techniek" dan is topchef nog beter
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:19:32 #170
111260 Charmian
a little joy
pi_87403556
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 22:36 schreef ZwarteSteen het volgende:
wat is dit voor onzin, mensen selecteren om hun " ui snij techniek" dan is topchef nog beter
Gek genoeg vind ik Topchef meer lijken op de britse Masterchef dan de nederlandse Masterchef dat doet :D
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:27:39 #171
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_87403836
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 22:33 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, maar, ja, maar, ja, maar als je mensen bedenk- en voorbereidingstijd geeft hou je toch nog steeds een wedstrijd over? Het moet dan toch nog steeds lekker en mooi en in balans en blabla zijn? Het niveau zal er alleen maar meer omhoog gaan. Dat blijft dan toch evengoed spannend?
Wij zijn het eens hoor ;)
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:28:08 #172
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_87403858
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:19 schreef Charmian het volgende:

[..]

Gek genoeg vind ik Topchef meer lijken op de britse Masterchef dan de nederlandse Masterchef dat doet :D
In Nederland zijn ze erg goed in het slecht uitvoeren van topformules.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:09:53 #173
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87405303
Bekeken.
Wat een onzin, die uien-snijwedstrijd.
Gejat van Hell's Kitchen van Ramsay ook nog. :{
Poef.....gone! ©golfer
pi_87405944
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 22:33 schreef RobinOok het volgende:

Nou ja, het is ook gewoon zo dat ik naar zulke programma's kijk met het idee "het lijkt me zooo leuk om mee te doen". Behalve dan dat geimproviseer en die tijdsdruk en het gebitch van de chefs. Haha, dus ja, uiteindelijk lijkt het me dus NIET leuk om mee te doen. Maar het zou zo leuk kunnen zijn.....
Niet meedoen hoor :D
Ik vind het zo slecht gepresenteerd, echt echt bedroevend slecht.
Krijgen ze geen coaching hierin :?
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:54:16 #175
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_87406379
Ik heb jaren geleden eens meegedaan met de voorronden van Topkok. Ik hoopte toen dat het de nederlandse versie van Masterchef zou zijn. Wat het natuurlijk niet was.
Toen wist ik 3 minuten na binnenkomst al dat het niks voor mij was. Wilde al niet eens het standaardcontract tekenen. Dat schiet natuurlijk ook niet op. Heb toen het contract volgekliederd met mitsen en maren, haha.

Ben dus niet eens door de selectieronde gekomen. Maar dat wist ik al voordat we begonnen met koken. We kregen ingredienten waar ik weinig mee kon. (kip, paprika, italiaanse kruiden, couscous) Moesten met 4 mensen aan een keukenblok met 1 gasstel werken. De anderen zetten accuut lege pannen op de pitten om die te claimen. Ik geloof dat we met een man of 30 waren waarvan er maar eentje door zou mogen. Van die dingen. Ik ben dan echt a heeeeeeel snel klaar. :-)
En oja, je kreeg 25 minuten. Dat beperkt je mogelijkheden ook nogal. Behalve dan dat er uiteindelijk mensen 45 minuten de tijd namen. Ja, dan kan ik het ook. (of nou ja, in dit geval had het niet uitgemaakt, want ik had het echt bij voorbaat al opgegeven, maar toch)

Heb er wel heeeeeeel veel van geleerd. Namelijk dat zulke programma's bijna een soort ontgroeningsrituelen zijn. Je moet je alles maar laten welgevallen, hebt helemaal niks in te brengen. Staat altijd te trillen van de zenuwen, met je mond vol tanden door die camera's. En het is dus koken met hindernissen. Altijd maar met te weinig tijd. Bluh. Ik zou me zelfs voor de britse versie van Masterchef niet meer zo 123 opgeven. Ik kijk sindsdien echt met heel andere ogen naar dat soort programma's. En weet de nieuwsgierigheid van "misschien is het wel heel leuk om mee te doen" goed de kop in te drukken. Komt ook omdat ik eigenlijk helemaal niet op tv wil. Spelletje lijkt me nog wel euk, gebitch van de chefs niet en op tv nog minder. Dus nee, ik ben gewoon niet geschikt. :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')