dank je wel, ik heb het gevonden!quote:Op maandag 27 september 2010 11:09 schreef Charmian het volgende:
[..]
Je kunt 'm op internet zien (net5).
http://www.net5.nl/web/show/id=1107787
Klopt, zo is het begonnen. Het is nooit zo'n massaprogramma geweest als deze vertoning.quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:28 schreef n0a het volgende:
Volgens mij was de originele in een studio met maar 3 of 4 mensen die een aantal gangen maakten en Loyd Grossman die samen met iemand anders proefde en de Masterchef uitriep.
Daar zat ik dus ook al aan te denken, dan heb je een probleem denk ikquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind het trouwens wel vreemd, dat ze na iedere kandidaat meteen moeten beslissen of deze eruit gaat of blijft. Als je op een gegeven moment al 50 kandidaten hebt gekozen, maar er komen er nog een aantal, waarbij misschien wel meerdere mensen zitten die het echt heel goed doen, hoe los je dat dan op?
Kon hij koken dan? Hij ging door omdat het emo-tv is. Het eten kunnen we toch niet proeven en het verhaal levert kijkcijfers op, en daar is die "jury" heel goed van doordrongen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vind het ook best wel leuk en schoot een beetje vol bij die man van 63 die kanker had gehad. Wat een mooi figuur is dat en hij kan nog koken ook.![]()
Dan kunnen we dus nu alle kookprogramma's op TV afschaffen, want er is nog steeds geen geur en smaak-TV uitgevonden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Het eten kunnen we toch niet proeven....
Nee hoor, ik vind dat Nigella altijd prima illustreert wat lekker is. Een programma als wie is de chef is in principe ook gewoon een registratie van wat mensen van elkaars eten vinden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan kunnen we dus nu alle kookprogramma's op TV afschaffen, want er is nog steeds geen geur en smaak-TV uitgevonden.
Omdat ze denken dat een kookprogramma zonder snel wedstrijdelement niet leuk is.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:56 schreef RobinOok het volgende:
En toch vind ik het jammer, dat koken met hindernissen. Altijd maar tegen de klok en zonder voorbereiding/overpeinzing. En nu dus met een run op producten. Als je pech hebt is er niks meer over.
Ze zoeken niet de beste kok, maar degene die het beste kan improviseren en presteren onder tijdsdruk. Wat is er nou toch op tegen om mensen de tijd te geven die ze nodig hebben? Zolang het maar op tijd klaar is. Toch?
Ja, maar, ja, maar, ja, maar als je mensen bedenk- en voorbereidingstijd geeft hou je toch nog steeds een wedstrijd over? Het moet dan toch nog steeds lekker en mooi en in balans en blabla zijn? Het niveau zal er alleen maar meer omhoog gaan. Dat blijft dan toch evengoed spannend?quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Omdat ze denken dat een kookprogramma zonder snel wedstrijdelement niet leuk is.
Gek genoeg vind ik Topchef meer lijken op de britse Masterchef dan de nederlandse Masterchef dat doetquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:36 schreef ZwarteSteen het volgende:
wat is dit voor onzin, mensen selecteren om hun " ui snij techniek" dan is topchef nog beter
Wij zijn het eens hoorquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:33 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, maar, ja, maar, ja, maar als je mensen bedenk- en voorbereidingstijd geeft hou je toch nog steeds een wedstrijd over? Het moet dan toch nog steeds lekker en mooi en in balans en blabla zijn? Het niveau zal er alleen maar meer omhoog gaan. Dat blijft dan toch evengoed spannend?
In Nederland zijn ze erg goed in het slecht uitvoeren van topformules.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:19 schreef Charmian het volgende:
[..]
Gek genoeg vind ik Topchef meer lijken op de britse Masterchef dan de nederlandse Masterchef dat doet
Niet meedoen hoorquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:33 schreef RobinOok het volgende:
Ja, maar, ja, maar, ja, maar als je mensen bedenk- en voorbereidingstijd geeft hou je toch nog steeds een wedstrijd over? Het moet dan toch nog steeds lekker en mooi en in balans en blabla zijn? Het niveau zal er alleen maar meer omhoog gaan. Dat blijft dan toch evengoed spannend?
Nou ja, het is ook gewoon zo dat ik naar zulke programma's kijk met het idee "het lijkt me zooo leuk om mee te doen". Behalve dan dat geimproviseer en die tijdsdruk en het gebitch van de chefs. Haha, dus ja, uiteindelijk lijkt het me dus NIET leuk om mee te doen. Maar het zou zo leuk kunnen zijn.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |