Sommige kandidaten zijn net zo arrogant.quote:Op zondag 26 september 2010 21:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Bij de Engelse versie zie je die voorrondes niet.
De jury is al net zo arrogant als die Kranenborg bij Topchef. En erg gemaakte opmerkingen die nergens op slaan.
Inderdaad, na deze BS ben ik ook afgehaaktquote:Op zondag 26 september 2010 22:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat nou "ik hoef niet te proeven. De kreeft is kut"?
En dat gezeik met moeders en kinderen...
Heeft iemand begrepen waarom, misschien heb ik even niet opgelet, maar wat was er mis mee?quote:Op zondag 26 september 2010 22:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat nou "ik hoef niet te proeven. De kreeft is kut"?
Tis alleen jammer dat die gast het in z'n tweede kans volledig verknald (althans gezien de preview).quote:Op zondag 26 september 2010 22:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Tonijn ram naar de kloten."
Alsjeblieft zelf.
Kunnen ze eens ophouden met zo'n belachelijke rol te spelen?
Ja, dat is wel erg stom inderdaad. Dan zorg je toch dat je iets maakt dat je goed beheerst?quote:Op maandag 27 september 2010 09:41 schreef Charmian het volgende:
Tis alleen jammer dat die gast het in z'n tweede kans volledig verknald (althans gezien de preview).
Je kunt 'm op internet zien (net5).quote:Op maandag 27 september 2010 11:00 schreef kletsbets het volgende:
Ik heb het dus gemist....en ik kan niet vinden of het herhaald word? Weet iemand dat? Alvast bedankt!
Ik ga meteen terug kijken, had hem ook gemist en leuk me op zich wel leuk.quote:Op maandag 27 september 2010 11:09 schreef Charmian het volgende:
[..]
Je kunt 'm op internet zien (net5).
http://www.net5.nl/web/show/id=1107787
alleen die ene fransman Alain die heb ik weleens eerder gezien maar verder heb ik het gevoel dat dit weer zo een flut programma wat niks toevoegd dan alleen het zoveelste kijk mij een amateurkok de beste zien worden showprogramma dat werkelijk niks van doen heeft met het presenteren van een echt toptalent.quote:Op maandag 27 september 2010 10:08 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Het lijkt niks op masterchef... Masterchef is juist leuk omdat er niet 500 kandidaten tegelijk auditie komen doen maar omdat ze in kleine groepjes aan de slag gaan. Dit is kookprogramma nummer zoveel wat we al tig keer gezien hebben. Echt jammer dat ze het format niet overnemen maar alleen de naam.
Precies mijn ideequote:Op maandag 27 september 2010 12:56 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik vond masterchef verrassend leuk, had er niks van verwacht maar het viel me mee. Wel vermakelijk.
Geen BBC hier en heb geprobeerd online te kijken, maar tot nu toe helaas niet gelukt. Even kijken hoe ik dat ga aanpakken. The professionals vind ik eigenlijk altijd de leukste editie om naar te kijken.quote:Op maandag 27 september 2010 15:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vanaf vanavond Masterchef: The Professionals. 21:30 uur BBC2
Afleveringen: http://tinyurl.com/34wwozd
Misschien ook wel ergens uit een newsgroup of van The Pirate Bay te plukken? Zie bijv. http://www.myepisodes.com/frontpage.php Daar zie ik 'm tussen staan.quote:Op maandag 27 september 2010 15:48 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Geen BBC hier en heb geprobeerd online te kijken, maar tot nu toe helaas niet gelukt. Even kijken hoe ik dat ga aanpakken. The professionals vind ik eigenlijk altijd de leukste editie om naar te kijken.
Ik vond het ook wel vermakelijk, ben benieuwd hoe het verder ontwikkelt.quote:Op maandag 27 september 2010 18:56 schreef Tezz het volgende:
Ik heb het ook net online teruggekeken en ik vond het erg leuk! Ik heb me prima vermaakt. En aan het commerciele sausje en sbs-achtige interviews ben ik inmiddels wel gewend. Daar kijk ik wel doorheen hoor!
Jammer dat het maar eenmaal per week komt eigenlijk........
Ik vind het ook best wel leuk en schoot een beetje vol bij die man van 63 die kanker had gehad. Wat een mooi figuur is dat en hij kan nog koken ook.quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:54 schreef Tezz het volgende:
Toch vind ik het leuk!![]()
Jammer van die irritante reclames weer...
En dan moet je nog rennen voor je ingrediënten ook. Daar moet je geeneens aan mee willen doen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 07:23 schreef Rewimo het volgende:
Het is nu nog een uur lang: blablabla over kandidaat, bord opmaken, eten, ja/nee. Ik hoop toch echt dat er nog wat meer variatie in het programma komt. Want volgende keer krijg je 50 man die ietsgaan koken en er vallen er 25 af. Aan het echte Masterchef-idee komen ze helemaal niet toe.
Daar wordt je inderdaad strontziek van. Ze moeten gewoon lekker op het eten beoordelen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 08:14 schreef monic27 het volgende:
Passie, passie en nog eens passie
Ik heb dat woord wel 100x voorbij horen komen geloof ik....
Volgens mij was de originele in een studio met maar 3 of 4 mensen die een aantal gangen maakten en Loyd Grossman die samen met iemand anders proefde en de Masterchef uitriep.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:40 schreef CaptainCab het volgende:
Dit is toch gewoon het originele format van Masterchef? De versie die je al een aantal jaar op BBC ziet is Masterchef goes Large, een variant op het Idols-achtige origineel. Ik moet wel zeggen dat ik liever Masterchef goes Large zie, hoor
quote:Op maandag 4 oktober 2010 08:09 schreef Steven184 het volgende:
[..]
En dan moet je nog rennen voor je ingrediënten ook. Daar moet je geeneens aan mee willen doen.
dank je wel, ik heb het gevonden!quote:Op maandag 27 september 2010 11:09 schreef Charmian het volgende:
[..]
Je kunt 'm op internet zien (net5).
http://www.net5.nl/web/show/id=1107787
Klopt, zo is het begonnen. Het is nooit zo'n massaprogramma geweest als deze vertoning.quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:28 schreef n0a het volgende:
Volgens mij was de originele in een studio met maar 3 of 4 mensen die een aantal gangen maakten en Loyd Grossman die samen met iemand anders proefde en de Masterchef uitriep.
Daar zat ik dus ook al aan te denken, dan heb je een probleem denk ikquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind het trouwens wel vreemd, dat ze na iedere kandidaat meteen moeten beslissen of deze eruit gaat of blijft. Als je op een gegeven moment al 50 kandidaten hebt gekozen, maar er komen er nog een aantal, waarbij misschien wel meerdere mensen zitten die het echt heel goed doen, hoe los je dat dan op?
Kon hij koken dan? Hij ging door omdat het emo-tv is. Het eten kunnen we toch niet proeven en het verhaal levert kijkcijfers op, en daar is die "jury" heel goed van doordrongen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vind het ook best wel leuk en schoot een beetje vol bij die man van 63 die kanker had gehad. Wat een mooi figuur is dat en hij kan nog koken ook.![]()
Dan kunnen we dus nu alle kookprogramma's op TV afschaffen, want er is nog steeds geen geur en smaak-TV uitgevonden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Het eten kunnen we toch niet proeven....
Nee hoor, ik vind dat Nigella altijd prima illustreert wat lekker is. Een programma als wie is de chef is in principe ook gewoon een registratie van wat mensen van elkaars eten vinden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan kunnen we dus nu alle kookprogramma's op TV afschaffen, want er is nog steeds geen geur en smaak-TV uitgevonden.
Omdat ze denken dat een kookprogramma zonder snel wedstrijdelement niet leuk is.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:56 schreef RobinOok het volgende:
En toch vind ik het jammer, dat koken met hindernissen. Altijd maar tegen de klok en zonder voorbereiding/overpeinzing. En nu dus met een run op producten. Als je pech hebt is er niks meer over.
Ze zoeken niet de beste kok, maar degene die het beste kan improviseren en presteren onder tijdsdruk. Wat is er nou toch op tegen om mensen de tijd te geven die ze nodig hebben? Zolang het maar op tijd klaar is. Toch?
Ja, maar, ja, maar, ja, maar als je mensen bedenk- en voorbereidingstijd geeft hou je toch nog steeds een wedstrijd over? Het moet dan toch nog steeds lekker en mooi en in balans en blabla zijn? Het niveau zal er alleen maar meer omhoog gaan. Dat blijft dan toch evengoed spannend?quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Omdat ze denken dat een kookprogramma zonder snel wedstrijdelement niet leuk is.
Gek genoeg vind ik Topchef meer lijken op de britse Masterchef dan de nederlandse Masterchef dat doetquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:36 schreef ZwarteSteen het volgende:
wat is dit voor onzin, mensen selecteren om hun " ui snij techniek" dan is topchef nog beter
Wij zijn het eens hoorquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:33 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, maar, ja, maar, ja, maar als je mensen bedenk- en voorbereidingstijd geeft hou je toch nog steeds een wedstrijd over? Het moet dan toch nog steeds lekker en mooi en in balans en blabla zijn? Het niveau zal er alleen maar meer omhoog gaan. Dat blijft dan toch evengoed spannend?
In Nederland zijn ze erg goed in het slecht uitvoeren van topformules.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:19 schreef Charmian het volgende:
[..]
Gek genoeg vind ik Topchef meer lijken op de britse Masterchef dan de nederlandse Masterchef dat doet
Niet meedoen hoorquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:33 schreef RobinOok het volgende:
Ja, maar, ja, maar, ja, maar als je mensen bedenk- en voorbereidingstijd geeft hou je toch nog steeds een wedstrijd over? Het moet dan toch nog steeds lekker en mooi en in balans en blabla zijn? Het niveau zal er alleen maar meer omhoog gaan. Dat blijft dan toch evengoed spannend?
Nou ja, het is ook gewoon zo dat ik naar zulke programma's kijk met het idee "het lijkt me zooo leuk om mee te doen". Behalve dan dat geimproviseer en die tijdsdruk en het gebitch van de chefs. Haha, dus ja, uiteindelijk lijkt het me dus NIET leuk om mee te doen. Maar het zou zo leuk kunnen zijn.....
Eh, lees het bovenstaande eens voor je post?quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:29 schreef casper019 het volgende:
isde nederlandse masterchef eigenlijk al begonnen??
Ah, ik vroeg me altijd al af wat er nou precies in zo'n contract staat. Waar was je het niet mee eens. En staan er sancties op het niet nakomen op?quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:54 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb jaren geleden eens meegedaan met de voorronden van Topkok. Ik hoopte toen dat het de nederlandse versie van Masterchef zou zijn. Wat het natuurlijk niet was.
Toen wist ik 3 minuten na binnenkomst al dat het niks voor mij was. Wilde al niet eens het standaardcontract tekenen. Dat schiet natuurlijk ook niet op. Heb toen het contract volgekliederd met mitsen en maren, haha.
Ik weet het niet meer precies, maar het kwam erop neer dat als je door ging je gewoon alles moest laten welgevallen. Terwijl het dus een nieuw programma betrof en je geen idee had wat voor idioterie ze allemaal verzonnen hadden. En er zijn nogal wat dingen die ik zou weigeren te doen. Zoals rennen voor je ingredienten bijvoorbeeld. ;-) Of weet jij veel, moet je misschien met eigen vervoer om 5 uur 's ochtends op de visafslag an de andere kant van het land zijn. En alles zonder vergoeding. Halverwege opgeven kon niet, je verbond je aan een onbekend uitzendschema. Nou ja, ik snap best dat het moeilijk is om alle kanidaten op 1 lijn te krijgen, maar zulke contracten onderteken ik niet. Simpel. Niet dat dat hun wat uitmaakt, voor mij 300 anderen die wel graag tekenen en zich onderwerpen aan gekkigheden voor hun 5 minutes of fame.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:15 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ah, ik vroeg me altijd al af wat er nou precies in zo'n contract staat. Waar was je het niet mee eens. En staan er sancties op het niet nakomen op?
En wie is dat dan?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:35 schreef seatsniffer het volgende:
Een van m'n beste maten zit in de top 25!
http://rac.nu/quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:10 schreef rubje het volgende:
vraagje: waar is dit opgenomen want het lijkt een veredelde hangar op een industrieterrein..
iemand?
Toch vond ik het wel tof om te zien, iemand die ik online al lang lees en bewonder, zomaar op tv. Via zijn blog ook een mooi kijkje aan de achterkant van dit programma gekregen!quote:Op maandag 11 oktober 2010 01:36 schreef golfer het volgende:
Snap ook niks ervan dat die culinair journalist zich voor dit flut-programma had opgegeven.
dat was dus de oude masterchef, met loydquote:Op maandag 18 oktober 2010 10:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Toch vond ik het wel tof om te zien, iemand die ik online al lang lees en bewonder, zomaar op tv. Via zijn blog ook een mooi kijkje aan de achterkant van dit programma gekregen!Maar als ik in zijn schoenen had gestaan had ik ook beslist nooit meegedaan.
Hoe dan ook, ik ben er wel klaar mee en ik denk niet dat ik nog kijk. Wat een slecht format, op deze manier. Zoals Robin al schreef, wat zou het verrukkelijk zijn om eens een kookwedstrijd op tv te zien waarin de deelnemers rustig de tijd kunnen nemen om écht te laten zien wat ze kunnen. Het is vast heel knap hoor, als je binnen een kwartier iets min of meer eetbaars kunt maken met een verplichte ingredientenlijst van kwarteleieren, speltkorrels, sojasaus en een banaan, maar voor wie graag koken als kunst op teevee wil zien is zoiets weinig bevredigend.
Komt dat nog de wilde keuken?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:12 schreef Spanky78 het volgende:
De amerikaanse versie met Gordon Ramsey was best goed. Met goede deelnemers ook, echt kunstwerkjes... Op youtube te vinden.
Zelf ben ik meer fan van programma als de wilde keuken, the f-word en dat soort meer. Waarbij Gordon Ramsey gaat ijsduiken om king crab enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |