abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 september 2010 @ 22:02:04 #101
111260 Charmian
a little joy
pi_86878583
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:57 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Bij de Engelse versie zie je die voorrondes niet.

De jury is al net zo arrogant als die Kranenborg bij Topchef. En erg gemaakte opmerkingen die nergens op slaan.
Sommige kandidaten zijn net zo arrogant.
De britse Masterchef ftw!!!!
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_86879231
Net5 weet met MasterchefNL een prachtig BBC-programma vakkundig te verkloten. Draait om eten, niet om dat kandidatengezeik. 't Is geen Idols.
pi_86879524
Wat nou "ik hoef niet te proeven. De kreeft is kut"?

:')

En dat gezeik met moeders en kinderen... :{
pi_86879578
Ja, ik ben weg. Kinderen erbij die het eten moeten gaan proeven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 26 september 2010 @ 22:18:36 #105
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86879791
Die hele voorrondes kunnen ze wel weglaten, alleen maar geklep.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86880631
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:14 schreef Roel_Jewel het volgende:

:')

En dat gezeik met moeders en kinderen... :{
Inderdaad, na deze BS ben ik ook afgehaakt _O-
pi_86880669
Dat jurycommentaar. "Menu is niet in balans, maar jij wel. Dus je bent door." :')
pi_86880736
"Tonijn ram naar de kloten."

Alsjeblieft zelf :').

Kunnen ze eens ophouden met zo'n belachelijke rol te spelen?
  zondag 26 september 2010 @ 23:27:32 #109
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_86883615
Haalt het natuurlijk niet bij de BBC-versie, maar valt mij eigenlijk wel mee.
In ieder geval 3 jury-leden die verstand van koken en smaken hebben.
En ik heb toch al in de eerste aflevering 2 mensen voorbij zien komen waarvan ik dacht: die kunnen koken en hebben gevoel voor smaak.
Die 36-jarige jongen met dat Moedercomplex en die gekleurde, gespierde gozer met de zeebaars en cassavechips en een goede saus (met dat biertje dat Caron niet lekker vond).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 september 2010 @ 07:51:37 #110
13151 crew  Rewimo
pi_86889219
Ik vond dat hamburgergeval toch ook wel grappig. Caron stemde alleen maar tegen omdat het een hamburger was (hoe dúrft ze!), de andere twee waren wel verrast maar gaven allebei toe dat de smaak prima was.

Terecht door wat mij betreft. Als je een simpel gerecht lekker weet te maken, weet je het nodige van smaken af en kun je vast meer.

Al die figuren die indruk probeerden te maken met dure ingrediënten - die ze vervolgens blijkbaar verknallen - hebben het niet goed begrepen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86889490
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:14 schreef Roel_Jewel het volgende:

Heeft iemand begrepen waarom, misschien heb ik even niet opgelet, maar wat was er mis mee?
anonieme razernist
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 september 2010 @ 08:26:06 #112
13151 crew  Rewimo
pi_86889498
Nee, werd verder niet toegelicht.
pi_86890570
Ik dacht dat ie zei dat ie taai was.

Edit: Op 31:18 zegt ie idd taai
pi_86890952
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Tonijn ram naar de kloten."

Alsjeblieft zelf :').

Kunnen ze eens ophouden met zo'n belachelijke rol te spelen?
Tis alleen jammer dat die gast het in z'n tweede kans volledig verknald (althans gezien de preview).
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 september 2010 @ 10:04:51 #115
13151 crew  Rewimo
pi_86891489
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:41 schreef Charmian het volgende:
Tis alleen jammer dat die gast het in z'n tweede kans volledig verknald (althans gezien de preview).
Ja, dat is wel erg stom inderdaad. Dan zorg je toch dat je iets maakt dat je goed beheerst?
  maandag 27 september 2010 @ 10:08:23 #116
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_86891583
Het lijkt niks op masterchef... Masterchef is juist leuk omdat er niet 500 kandidaten tegelijk auditie komen doen maar omdat ze in kleine groepjes aan de slag gaan. Dit is kookprogramma nummer zoveel wat we al tig keer gezien hebben. Echt jammer dat ze het format niet overnemen maar alleen de naam.

Vind het wel weer heel erg leuk om te zien dat de jury het veelal niet met elkaar eens is, het zijn geen napraters van elkaar zoals in de Britse versie.
Maar goed, een hamburger door laten gaan bij zo'n programma... Het zal vast een geweldige burger zijn maar het is niet iets wat past bij masterchef. Daar gaat het om culinaire hoogstandjes, nieuwe en creatieve gerechten met bijzondere bereidingstechnieken en een mooie opmaak. Hamburgers kun je ook bij topchef, over de kook en al die andere dingen laten zien.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_86892964
Ik heb het dus gemist....en ik kan niet vinden of het herhaald word? Weet iemand dat? Alvast bedankt!
pi_86893217
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:00 schreef kletsbets het volgende:
Ik heb het dus gemist....en ik kan niet vinden of het herhaald word? Weet iemand dat? Alvast bedankt!
Je kunt 'm op internet zien (net5).
http://www.net5.nl/web/show/id=1107787
pi_86896438
Ik vind het altijd zo erg bij dit soort programma's dat het een beetje gescript is, ze willen verhaaltjes maken, zo'n jury. En dan gaan ze op zoek naar de X-factor, of nog erger de Traan-factor. Het lekkere wijf, de bloedjes van kinderen, het dramatische verhaal erachter. Dat kan niet, een jury moet streng en eerlijk zijn in de beoordeling van wat zij moeten beoordelen en zeggen te beoordelen, daar is het een jury voor.

Overigens maakt het Britse masterchef zich daar ook schuldig aan, alleen veel gehaaider. Uiteindelijk komt het allemaal door het echte probleem van dit soort programma's: Televisie geeft geen geuren en smaken door.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86896605
Ik vond masterchef verrassend leuk, had er niks van verwacht maar het viel me mee. Wel vermakelijk. Die Kranenburg vind ik daarentegen heeeeel irritant, topchef: níet mijn ding..
  maandag 27 september 2010 @ 13:46:12 #121
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_86898184
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:09 schreef Charmian het volgende:

[..]

Ik ga meteen terug kijken, had hem ook gemist en leuk me op zich wel leuk.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_86898217
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:08 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Het lijkt niks op masterchef... Masterchef is juist leuk omdat er niet 500 kandidaten tegelijk auditie komen doen maar omdat ze in kleine groepjes aan de slag gaan. Dit is kookprogramma nummer zoveel wat we al tig keer gezien hebben. Echt jammer dat ze het format niet overnemen maar alleen de naam.
alleen die ene fransman Alain die heb ik weleens eerder gezien maar verder heb ik het gevoel dat dit weer zo een flut programma wat niks toevoegd dan alleen het zoveelste kijk mij een amateurkok de beste zien worden showprogramma dat werkelijk niks van doen heeft met het presenteren van een echt toptalent.

bedoel krijgen mensen een andere baan hierdoor,mogen ze een jaar lang gaan werken bij een topchef met 3 sterren oid? bedoel welke langdurige beloning dan alleen die Mc Donalds titel "beste amateurkok van NL"die volgens mij al eerder door den blijker werd gepresenteerd maar daar hoor je ook niks meer over en dan nu denken met andere topkoks en iets andere opzet gelijk een kwaliteitsprogramma neer te zetten is naturlijk ook van het niveau lik-me-vestje. }:|
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_86900460
hm, het was inderdaad heel erg idolsachtig met de jurypresentatie....en ook commentaren in de trend van "jij bent leuk" voegen voor mij niets toe aan dit soort programma's
ik wil de fijne trucjes weten, waardoor je gerecht net dat beetje extra krijgt

hebben ze trouwens allemaal van dezelfde hamburger gegeten, somswaren de porties erg klein voor drie mensen
pi_86902689
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:56 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik vond masterchef verrassend leuk, had er niks van verwacht maar het viel me mee. Wel vermakelijk.
Precies mijn idee :)
pi_86902997
Vanaf vanavond Masterchef: The Professionals. 21:30 uur BBC2
Afleveringen: http://tinyurl.com/34wwozd
pi_86903250
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vanaf vanavond Masterchef: The Professionals. 21:30 uur BBC2
Afleveringen: http://tinyurl.com/34wwozd
Geen BBC hier en heb geprobeerd online te kijken, maar tot nu toe helaas niet gelukt. Even kijken hoe ik dat ga aanpakken. The professionals vind ik eigenlijk altijd de leukste editie om naar te kijken.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_86903389
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:48 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Geen BBC hier en heb geprobeerd online te kijken, maar tot nu toe helaas niet gelukt. Even kijken hoe ik dat ga aanpakken. The professionals vind ik eigenlijk altijd de leukste editie om naar te kijken.
Misschien ook wel ergens uit een newsgroup of van The Pirate Bay te plukken? Zie bijv. http://www.myepisodes.com/frontpage.php Daar zie ik 'm tussen staan.
pi_86910087
Heb net de Nederlandse versie online gezien, en ze hebben een hoop "ideeën" opgedaan van de afgelopen Amerikaanse versie... zoals zo'n jong grietje toch maar door laten gaan, iemand een 2e kans geven (die laatste) en iemands familie erbij halen.. allemaal eerder gezien, was echt net een Nederlandse kopie zo.

De jury doet me ook niet zoveel, vindt alleen de juryvoorzitter wel een leuke vent. Renate voegt verder ook niet echt veel toe... het sociale aspect haha :+

ga het nog wel een kans geven, maar dat het een slap aftreksel is staat vast.
they say a dirty mind is a joy forever...
pi_86911273
Ik heb het ook net online teruggekeken en ik vond het erg leuk! Ik heb me prima vermaakt. En aan het commerciele sausje en sbs-achtige interviews ben ik inmiddels wel gewend. Daar kijk ik wel doorheen hoor!
Jammer dat het maar eenmaal per week komt eigenlijk........
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  maandag 27 september 2010 @ 19:35:13 #131
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_86913024
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:56 schreef Tezz het volgende:
Ik heb het ook net online teruggekeken en ik vond het erg leuk! Ik heb me prima vermaakt. En aan het commerciele sausje en sbs-achtige interviews ben ik inmiddels wel gewend. Daar kijk ik wel doorheen hoor!
Jammer dat het maar eenmaal per week komt eigenlijk........
Ik vond het ook wel vermakelijk, ben benieuwd hoe het verder ontwikkelt.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Moderator maandag 27 september 2010 @ 19:36:15 #132
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_86913063
Of de beste hobbykok van Vlaanderen ^O^
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 27 september 2010 @ 20:48:54 #133
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_86916848
Wat een glansrijke verkloting van een goed programma dit. Dit is geen F%&^ing Idols, dit is Masterchef. Een programma dat over koken zou moeten gaan. Groepjes van 6, zelfde doos ingredienten, en koken maar. Niet dit geemmer. Ik ben zo teleurgesteld, dit is gewoon weer een stuk commerciele bagger, met over het paard getilde jury leden en kandidaten die zo onbenulig zijn dat ik helemaal geen zin heb om naar ze te kijken.
Greg en John zijn ook streng, maar je voelt dat ze van de goede kandidaat, die kandidaat die een bord eten maakt waar ze blij van worden, een beetje houden. Dat ze graag zouden willen zien dat mensen het goed doen in het programma. Die warmte...ontbreekt hier helemaal.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_86919465
Masterchef @ BBC2 begint nu.
pi_86923770
Vond de Britse editie wel goed, maar of dit iets wordt weet ik niet. Hopen op een beetje fatsoenlijke jury.
pi_86949366
Misschien oud nieuws, maar ik zag vandaag dat Een (de belg) Masterchef Australie uitzend.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:33:44 #137
308975 Strychnos
Ignorance is bliss
pi_86955498
Zoals ik al voorspeld had weet NET5 een pracht format om zeep te helpen :( . Erg jammer had gehoopt dat het nu eens zou gaan om kooktalent.

Zo Masterchef de Professionals staat weer voorgeprogrammeerd. :P
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:52:40 #138
16715 Mylene
*schatje*
pi_87148885
De jongen van vorige week in de herkansing is door ondanks dat de tong niet gaar was.
pi_87149039
Toch vind ik het leuk! *O*
Jammer van die irritante reclames weer...
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:56:15 #140
16715 Mylene
*schatje*
pi_87149155
Ik vind het ook leuk :).
pi_87151083
'er hoort een glaasje wodka bij' met genoeg wodka smaakt alles lekker natuurlijk :P
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:57:26 #142
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_87152822
:r
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:29:33 #143
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87153987
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:54 schreef Tezz het volgende:
Toch vind ik het leuk! *O*
Jammer van die irritante reclames weer...
Ik vind het ook best wel leuk en schoot een beetje vol bij die man van 63 die kanker had gehad. Wat een mooi figuur is dat en hij kan nog koken ook. ^O^

Jammer dat ze die arrogante culinaire journalist op het einde lieten doorgaan en hem niet helemaal affikten met z'n minimalistische gerecht zonder zout of saus. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_87154352
Dit is toch gewoon het originele format van Masterchef? De versie die je al een aantal jaar op BBC ziet is Masterchef goes Large, een variant op het Idols-achtige origineel. Ik moet wel zeggen dat ik liever Masterchef goes Large zie, hoor
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 oktober 2010 @ 07:23:57 #145
13151 crew  Rewimo
pi_87158508
Het is nu nog een uur lang: blablabla over kandidaat, bord opmaken, eten, ja/nee. Ik hoop toch echt dat er nog wat meer variatie in het programma komt. Want volgende keer krijg je 50 man die iets :? gaan koken en er vallen er 25 af. Aan het echte Masterchef-idee komen ze helemaal niet toe.
pi_87158826
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 07:23 schreef Rewimo het volgende:
Het is nu nog een uur lang: blablabla over kandidaat, bord opmaken, eten, ja/nee. Ik hoop toch echt dat er nog wat meer variatie in het programma komt. Want volgende keer krijg je 50 man die iets :? gaan koken en er vallen er 25 af. Aan het echte Masterchef-idee komen ze helemaal niet toe.
En dan moet je nog rennen voor je ingrediënten ook. Daar moet je geeneens aan mee willen doen.
pi_87158874
Passie, passie en nog eens passie
Ik heb dat woord wel 100x voorbij horen komen geloof ik....
pi_87158923
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 08:14 schreef monic27 het volgende:
Passie, passie en nog eens passie
Ik heb dat woord wel 100x voorbij horen komen geloof ik....
Daar wordt je inderdaad strontziek van. Ze moeten gewoon lekker op het eten beoordelen.
pi_87159879
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:40 schreef CaptainCab het volgende:
Dit is toch gewoon het originele format van Masterchef? De versie die je al een aantal jaar op BBC ziet is Masterchef goes Large, een variant op het Idols-achtige origineel. Ik moet wel zeggen dat ik liever Masterchef goes Large zie, hoor
Volgens mij was de originele in een studio met maar 3 of 4 mensen die een aantal gangen maakten en Loyd Grossman die samen met iemand anders proefde en de Masterchef uitriep.
pi_87159908
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 08:09 schreef Steven184 het volgende:

[..]

En dan moet je nog rennen voor je ingrediënten ook. Daar moet je geeneens aan mee willen doen.
Ja doei.
pi_87161406
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:09 schreef Charmian het volgende:

[..]

dank je wel, ik heb het gevonden!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 oktober 2010 @ 10:46:32 #152
13151 crew  Rewimo
pi_87161703
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 09:28 schreef n0a het volgende:

Volgens mij was de originele in een studio met maar 3 of 4 mensen die een aantal gangen maakten en Loyd Grossman die samen met iemand anders proefde en de Masterchef uitriep.
Klopt, zo is het begonnen. Het is nooit zo'n massaprogramma geweest als deze vertoning.

http://en.wikipedia.org/wiki/MasterChef_%28UK_TV_series%29
pi_87163333
ik kreeg een beetje het vermoeden dat ze de kandidaten extra aanmoedigen om bijzonde enthousiast te reageren, en steeds weer de vraag "Waarom wil je masterchef worden."

volgens mij geven zich de meeste mensen gewoon op, omdat ze het leuk vinden te koken of een keertje graag voor de camera willen, er wordt teveel op het gevoel gespeeld....kinderen, ziektes, een leuke kop...
bij sommigen zijn kleine fouten redenen om niet door te gaan en bij anderen niet (was er niet iets met rauwe tong??)

het lijkt mij ook erg moeilijk om verschillende gerechten met elkaar te vergelijken, waarom is de eerste ronde niet met dezelfde ingrediënten voor iedereen?
pi_87163495
Eh, die zelfde ingredienten krijgen ze later neem ik aan. Dus nu moeten ze juist zien creatief te zijn en talent voor smaakcombinaties hebben. Ik snap het wel. Als jij jouw lekkerste gerecht kookt voor die gasten en het is niets, dan kun je verwachten dat er niet veel talent in zit.

Het is natuurlijk een beetje gedramatiseerd, want je moet mee kunnen leven met de deelnemers. Je zult wel zien dat degenen die overdreven in beld komen ofwel lang erin blijven, ofwel met een klapper eruit gaan.

Ik vind die fransman trouwens wel ok.
Whatever...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 oktober 2010 @ 12:03:19 #155
13151 crew  Rewimo
pi_87163830
Ik vind het trouwens wel vreemd, dat ze na iedere kandidaat meteen moeten beslissen of deze eruit gaat of blijft. Als je op een gegeven moment al 50 kandidaten hebt gekozen, maar er komen er nog een aantal, waarbij misschien wel meerdere mensen zitten die het echt heel goed doen, hoe los je dat dan op?
pi_87164468
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind het trouwens wel vreemd, dat ze na iedere kandidaat meteen moeten beslissen of deze eruit gaat of blijft. Als je op een gegeven moment al 50 kandidaten hebt gekozen, maar er komen er nog een aantal, waarbij misschien wel meerdere mensen zitten die het echt heel goed doen, hoe los je dat dan op?
Daar zat ik dus ook al aan te denken, dan heb je een probleem denk ik :P
pi_87164693
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:29 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik vind het ook best wel leuk en schoot een beetje vol bij die man van 63 die kanker had gehad. Wat een mooi figuur is dat en hij kan nog koken ook. ^O^
Kon hij koken dan? Hij ging door omdat het emo-tv is. Het eten kunnen we toch niet proeven en het verhaal levert kijkcijfers op, en daar is die "jury" heel goed van doordrongen.
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:38:24 #158
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87165066
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:

Het eten kunnen we toch niet proeven....
Dan kunnen we dus nu alle kookprogramma's op TV afschaffen, want er is nog steeds geen geur en smaak-TV uitgevonden. :)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:43:11 #159
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_87165215
Na de verschrikkelijke eerste uitzending laat ik de programma volledig links liggen. Vanavond weer kwaliteit in Masterchef: The Professionals @ BBC2
pi_87166843
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:38 schreef golfer het volgende:

[..]

Dan kunnen we dus nu alle kookprogramma's op TV afschaffen, want er is nog steeds geen geur en smaak-TV uitgevonden. :)
Nee hoor, ik vind dat Nigella altijd prima illustreert wat lekker is. Een programma als wie is de chef is in principe ook gewoon een registratie van wat mensen van elkaars eten vinden.

Wat je ook kunt doen, is een jury neerzetten, een jury die het eten beoordeelt op smaak, iets wat de kijker niet kan bij gebrek aan geur en smaaktv. Dan wordt het een eerlijk spelletje van wie het beste kan koken.

Maar die jury is dus maar deels het eten aan het beoordelen op smaak, maar is daarin niet eerlijk want ze zijn tegelijkertijd bezig om het spelveroop te scripten, emo-tv te maken en de meest tv-genieke kandidaten door te laten gaan, en ze zijn elf ook de ster van het programma aan het uithangen. Dan krijg je dus geen tv-registratie van een eerlijk spelletje wie kan het beste koken, maar een gescripte show met een oneerlijk competitie-element.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:01:05 #161
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_87256395
Ik had nog niet kunnen kijken, maar had al wel veel reacties hier en op twitter voorbij zien komen. Was voorbereid op een vreselijk programma met een vreselijk afzeikerige jury. Misschien juist daarom dat ik dat nu enorm vond meevallen. Zoveel werd er niet afgezeken. Een paar kleine momentjes maar die ik echt "eng" vond, Hans van Wolde zich breed makend over dat aanrecht buigend en tegen zo'n opschepper blaffen dat die niks van eten weet. Yuk. Maar verder was het toch redelijk fair allemaal? Ik denk dat ze de ergste gerechten (en dus beste afzeik-tv) nog niet eens hebben laten zien. Ik vond het toch wel voornamelijk om het eten gaan hoor.

Verder was ik er denk ik op voorbereid dat het de Australische versie zou worden, niet de Britse en dat ik die Alain Caron een pedant betwetertje vind. Dan kan de rest alleen maar meevallen, blijkbaar, want ik vond het een leuk programma. ^O^
pi_87256792
De amerikaanse versie met Gordon Ramsey was best goed. Met goede deelnemers ook, echt kunstwerkjes... Op youtube te vinden.

Zelf ben ik meer fan van programma als de wilde keuken, the f-word en dat soort meer. Waarbij Gordon Ramsey gaat ijsduiken om king crab enzo.
Whatever...
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:48:48 #163
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_87396051
Zometeen deel 3. Ik heb er zin in. ^O^
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:00:10 #164
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87396597
DVDrecorder weer geprogrammeerd. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:56:15 #165
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_87399694
En toch vind ik het jammer, dat koken met hindernissen. Altijd maar tegen de klok en zonder voorbereiding/overpeinzing. En nu dus met een run op producten. Als je pech hebt is er niks meer over.
Ze zoeken niet de beste kok, maar degene die het beste kan improviseren en presteren onder tijdsdruk. Wat is er nou toch op tegen om mensen de tijd te geven die ze nodig hebben? Zolang het maar op tijd klaar is. Toch?
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:59:28 #166
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_87399912
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:56 schreef RobinOok het volgende:
En toch vind ik het jammer, dat koken met hindernissen. Altijd maar tegen de klok en zonder voorbereiding/overpeinzing. En nu dus met een run op producten. Als je pech hebt is er niks meer over.
Ze zoeken niet de beste kok, maar degene die het beste kan improviseren en presteren onder tijdsdruk. Wat is er nou toch op tegen om mensen de tijd te geven die ze nodig hebben? Zolang het maar op tijd klaar is. Toch?
Omdat ze denken dat een kookprogramma zonder snel wedstrijdelement niet leuk is.
pi_87400690
Eerst 50 bordjes leeg vreten daarna traag als stroop 2025 namen roepen en nu reclame...

[ Bericht 2% gewijzigd door Dr.Hilfiger op 10-10-2010 22:22:54 ]
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:33:55 #168
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_87401704
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:59 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Omdat ze denken dat een kookprogramma zonder snel wedstrijdelement niet leuk is.
Ja, maar, ja, maar, ja, maar als je mensen bedenk- en voorbereidingstijd geeft hou je toch nog steeds een wedstrijd over? Het moet dan toch nog steeds lekker en mooi en in balans en blabla zijn? Het niveau zal er alleen maar meer omhoog gaan. Dat blijft dan toch evengoed spannend?

Nou ja, het is ook gewoon zo dat ik naar zulke programma's kijk met het idee "het lijkt me zooo leuk om mee te doen". Behalve dan dat geimproviseer en die tijdsdruk en het gebitch van de chefs. Haha, dus ja, uiteindelijk lijkt het me dus NIET leuk om mee te doen. Maar het zou zo leuk kunnen zijn.....
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:36:10 #169
299601 ZwarteSteen
Kop die steen
pi_87401804
wat is dit voor onzin, mensen selecteren om hun " ui snij techniek" dan is topchef nog beter
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:19:32 #170
111260 Charmian
a little joy
pi_87403556
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 22:36 schreef ZwarteSteen het volgende:
wat is dit voor onzin, mensen selecteren om hun " ui snij techniek" dan is topchef nog beter
Gek genoeg vind ik Topchef meer lijken op de britse Masterchef dan de nederlandse Masterchef dat doet :D
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:27:39 #171
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_87403836
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 22:33 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, maar, ja, maar, ja, maar als je mensen bedenk- en voorbereidingstijd geeft hou je toch nog steeds een wedstrijd over? Het moet dan toch nog steeds lekker en mooi en in balans en blabla zijn? Het niveau zal er alleen maar meer omhoog gaan. Dat blijft dan toch evengoed spannend?
Wij zijn het eens hoor ;)
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:28:08 #172
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_87403858
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:19 schreef Charmian het volgende:

[..]

Gek genoeg vind ik Topchef meer lijken op de britse Masterchef dan de nederlandse Masterchef dat doet :D
In Nederland zijn ze erg goed in het slecht uitvoeren van topformules.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:09:53 #173
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87405303
Bekeken.
Wat een onzin, die uien-snijwedstrijd.
Gejat van Hell's Kitchen van Ramsay ook nog. :{
Poef.....gone! ©golfer
pi_87405944
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 22:33 schreef RobinOok het volgende:

Nou ja, het is ook gewoon zo dat ik naar zulke programma's kijk met het idee "het lijkt me zooo leuk om mee te doen". Behalve dan dat geimproviseer en die tijdsdruk en het gebitch van de chefs. Haha, dus ja, uiteindelijk lijkt het me dus NIET leuk om mee te doen. Maar het zou zo leuk kunnen zijn.....
Niet meedoen hoor :D
Ik vind het zo slecht gepresenteerd, echt echt bedroevend slecht.
Krijgen ze geen coaching hierin :?
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:54:16 #175
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_87406379
Ik heb jaren geleden eens meegedaan met de voorronden van Topkok. Ik hoopte toen dat het de nederlandse versie van Masterchef zou zijn. Wat het natuurlijk niet was.
Toen wist ik 3 minuten na binnenkomst al dat het niks voor mij was. Wilde al niet eens het standaardcontract tekenen. Dat schiet natuurlijk ook niet op. Heb toen het contract volgekliederd met mitsen en maren, haha.

Ben dus niet eens door de selectieronde gekomen. Maar dat wist ik al voordat we begonnen met koken. We kregen ingredienten waar ik weinig mee kon. (kip, paprika, italiaanse kruiden, couscous) Moesten met 4 mensen aan een keukenblok met 1 gasstel werken. De anderen zetten accuut lege pannen op de pitten om die te claimen. Ik geloof dat we met een man of 30 waren waarvan er maar eentje door zou mogen. Van die dingen. Ik ben dan echt a heeeeeeel snel klaar. :-)
En oja, je kreeg 25 minuten. Dat beperkt je mogelijkheden ook nogal. Behalve dan dat er uiteindelijk mensen 45 minuten de tijd namen. Ja, dan kan ik het ook. (of nou ja, in dit geval had het niet uitgemaakt, want ik had het echt bij voorbaat al opgegeven, maar toch)

Heb er wel heeeeeeel veel van geleerd. Namelijk dat zulke programma's bijna een soort ontgroeningsrituelen zijn. Je moet je alles maar laten welgevallen, hebt helemaal niks in te brengen. Staat altijd te trillen van de zenuwen, met je mond vol tanden door die camera's. En het is dus koken met hindernissen. Altijd maar met te weinig tijd. Bluh. Ik zou me zelfs voor de britse versie van Masterchef niet meer zo 123 opgeven. Ik kijk sindsdien echt met heel andere ogen naar dat soort programma's. En weet de nieuwsgierigheid van "misschien is het wel heel leuk om mee te doen" goed de kop in te drukken. Komt ook omdat ik eigenlijk helemaal niet op tv wil. Spelletje lijkt me nog wel euk, gebitch van de chefs niet en op tv nog minder. Dus nee, ik ben gewoon niet geschikt. :-)
  maandag 11 oktober 2010 @ 01:36:36 #176
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87406921
Ik zal ook nooit mee doen aan zo'n soort programma.
Voornaamste reden waarom niet? :
Wij leveren kritiek op koks en restaurants en dus word je absoluut extra afgerekend als je zelf durft te koken.
Snap ook niks ervan dat die culinair journalist zich voor dit flut-programma had opgegeven.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 11 oktober 2010 @ 02:41:55 #177
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_87407396
Die hoopte gewoon op de britse versie van Masterchef.
  maandag 11 oktober 2010 @ 08:09:33 #178
111260 Charmian
a little joy
pi_87408343
Iemand een idee hoe de kandidaten voor de britse Masterchef worden uitgekozen?
pi_87408495
isde nederlandse masterchef eigenlijk al begonnen??
pi_87408589
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 08:29 schreef casper019 het volgende:
isde nederlandse masterchef eigenlijk al begonnen??
Eh, lees het bovenstaande eens voor je post?
pi_87409544
Ik vind het programma steeds meer een aanfluiting worden.

50 mensen die tegelijk een gerecht moeten klaarmaken en daarna 3 koks die op hun gemak gaan proeven (zonder aantekeningen te maken). Bij nr 50 komt waarschijnlijk het verwijt dat het eten koud is.
Verder hoor je als kijker helemaal niets over het oordeel van de koks, krijgen we aan het einde alleen het resultaat (20 man die direct door zijn) en de rest wordt beoordeeld op het pellen en snipperen van ui.
Had de laatste 10 dan allemaal het zelfde gerecht laten koken en daarop beoordeeld. Bijzonder natuurlijk dat iemand een masterchef kan worden als hij snel en goed uien kan pellen.

Volgende week weer met z'n allen koken, dat komt toch totaal niet overeen met het "echte" masterchef programma.
Wat dat betreft vind ik topchef een leuker concept.
pi_87410404
Vind het jammer dat er veel wordt geluld en weinig focus is op het koken.
pi_87411909
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:54 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb jaren geleden eens meegedaan met de voorronden van Topkok. Ik hoopte toen dat het de nederlandse versie van Masterchef zou zijn. Wat het natuurlijk niet was.
Toen wist ik 3 minuten na binnenkomst al dat het niks voor mij was. Wilde al niet eens het standaardcontract tekenen. Dat schiet natuurlijk ook niet op. Heb toen het contract volgekliederd met mitsen en maren, haha.

Ah, ik vroeg me altijd al af wat er nou precies in zo'n contract staat. Waar was je het niet mee eens. En staan er sancties op het niet nakomen op?

Ben het overigens wel volledig met je eens wb dat wedstrijdelement. Ik snap dat je het niet volledig vrij gaat geven, maar rennen om ingredienten te zoeken, en als je niet met je ellebogen werkt wat restjes overhouden vinnik niks. En uien snipperen al helemaal niet. Er werd er al eentje meteen uitgehaald: had die zo'n superieure uisnij-techniek of sloeg het gewoon nergens op?
anonieme razernist
pi_87415342
ik zag toevallig gisteren een stukje van dit programma,echt het gaat,zoals in zovele realityshows,helemaal nergens over dit.
vraagje: waar is dit opgenomen want het lijkt een veredelde hangar op een industrieterrein..

iemand?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:41:04 #185
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_87418503
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 11:15 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Ah, ik vroeg me altijd al af wat er nou precies in zo'n contract staat. Waar was je het niet mee eens. En staan er sancties op het niet nakomen op?
Ik weet het niet meer precies, maar het kwam erop neer dat als je door ging je gewoon alles moest laten welgevallen. Terwijl het dus een nieuw programma betrof en je geen idee had wat voor idioterie ze allemaal verzonnen hadden. En er zijn nogal wat dingen die ik zou weigeren te doen. Zoals rennen voor je ingredienten bijvoorbeeld. ;-) Of weet jij veel, moet je misschien met eigen vervoer om 5 uur 's ochtends op de visafslag an de andere kant van het land zijn. En alles zonder vergoeding. Halverwege opgeven kon niet, je verbond je aan een onbekend uitzendschema. Nou ja, ik snap best dat het moeilijk is om alle kanidaten op 1 lijn te krijgen, maar zulke contracten onderteken ik niet. Simpel. Niet dat dat hun wat uitmaakt, voor mij 300 anderen die wel graag tekenen en zich onderwerpen aan gekkigheden voor hun 5 minutes of fame.

Maar euh, ik was ook gewoon niet goed genoeg hoor! Al had ik wel ondertekend was ik ook niet doorgegaan. 't Was met Braakhekke en Kraantje, ze hebben niet eens van mijn eten geproefd! Haha. "Geen wedstrijdbord", zei Joop toen ie langs mijn bordje liep. Haha, ik moet weer lachen als ik eraan terug denk. Het was ook geen wedstrijdbord. Dacht toen nog dat het in die voorronde alleen om de smaak zou gaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 oktober 2010 @ 21:18:24 #186
13151 crew  Rewimo
pi_87434557
Ik heb de dvd-recorder verkeerd ingesteld gisteren :@ maar niks gemist zo te lezen :P Doe mij de Engelse versie maar, zometeen.
pi_87463597
Een van m'n beste maten zit in de top 25!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:52:53 #188
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_87464144
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:35 schreef seatsniffer het volgende:
Een van m'n beste maten zit in de top 25!
En wie is dat dan? :o
pi_87464716
Die rugbyende student 8-)
  zondag 17 oktober 2010 @ 22:08:29 #190
16715 Mylene
*schatje*
pi_87650624
Ik heb medelijden met die Aart. Hij kan zijn zenuwen maar moeilijk bedwingen.

Wat trilde hij met zijn hand toen ie nog even een sausje wilde toevoegen over zijn gerecht.

-edit: De jury heeft hem naar huis gestuurd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 oktober 2010 @ 22:19:12 #191
13151 crew  Rewimo
pi_87651367
Ik vind het meer een spelshow dan een wedstrijd -O-
pi_87652902
Toch vind ik het nog steeds leuk om naar te kijken. Heeft op zich niets met het Masterchef-concept te maken zoals ik het kende (van de bbc), maar toch vind ik deze versie wel onderhoudend om te zien hoor.
  maandag 18 oktober 2010 @ 00:29:32 #193
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87657656
De tweede opdracht had dit keer in ieder geval wat meer met koken te maken dan uien schillen en snipperen. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 18 oktober 2010 @ 00:48:57 #194
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87658238
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:10 schreef rubje het volgende:

vraagje: waar is dit opgenomen want het lijkt een veredelde hangar op een industrieterrein..

iemand?
http://rac.nu/
Poef.....gone! ©golfer
pi_87663095
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 01:36 schreef golfer het volgende:
Snap ook niks ervan dat die culinair journalist zich voor dit flut-programma had opgegeven.
Toch vond ik het wel tof om te zien, iemand die ik online al lang lees en bewonder, zomaar op tv. Via zijn blog ook een mooi kijkje aan de achterkant van dit programma gekregen! ^O^ Maar als ik in zijn schoenen had gestaan had ik ook beslist nooit meegedaan.
Hoe dan ook, ik ben er wel klaar mee en ik denk niet dat ik nog kijk. Wat een slecht format, op deze manier. Zoals Robin al schreef, wat zou het verrukkelijk zijn om eens een kookwedstrijd op tv te zien waarin de deelnemers rustig de tijd kunnen nemen om écht te laten zien wat ze kunnen. Het is vast heel knap hoor, als je binnen een kwartier iets min of meer eetbaars kunt maken met een verplichte ingredientenlijst van kwarteleieren, speltkorrels, sojasaus en een banaan, maar voor wie graag koken als kunst op teevee wil zien is zoiets weinig bevredigend.
Let me see you stripped down to the bone
pi_87664516
Ik erger me in ieder geval kapot aan die Fransman. Hoe hij bij één van die deelnemers over de schouders liep te vervelen en die ene vrouw beet pakte :X Ik vind 'm veel te opdringerig. Die van de Amerikaanse versie (die redelijk vergelijkbaar is met deze) kijken de chefs ook mee, maar lang niet zo irritant als deze kerel..
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:54:06 #197
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_87670734
Het is een beetje een leuke gezichten wedstrijd aan het worden. Dat die Than alleen al door de eerste ronde kwam was al erg vreemd. Dat die 19 jarige blondine nu weer bij de laatste 12 zit vond ik ook al redelijk apart na de eerdere kritieken
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_87681076
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:17 schreef minilot het volgende:

[..]

Toch vond ik het wel tof om te zien, iemand die ik online al lang lees en bewonder, zomaar op tv. Via zijn blog ook een mooi kijkje aan de achterkant van dit programma gekregen! ^O^ Maar als ik in zijn schoenen had gestaan had ik ook beslist nooit meegedaan.
Hoe dan ook, ik ben er wel klaar mee en ik denk niet dat ik nog kijk. Wat een slecht format, op deze manier. Zoals Robin al schreef, wat zou het verrukkelijk zijn om eens een kookwedstrijd op tv te zien waarin de deelnemers rustig de tijd kunnen nemen om écht te laten zien wat ze kunnen. Het is vast heel knap hoor, als je binnen een kwartier iets min of meer eetbaars kunt maken met een verplichte ingredientenlijst van kwarteleieren, speltkorrels, sojasaus en een banaan, maar voor wie graag koken als kunst op teevee wil zien is zoiets weinig bevredigend.
dat was dus de oude masterchef, met loyd O+ mensen die een menu waarop ze geoefend hebben koken in de studio. met veel info over de herkomst van de producten en wat ze doen.

een vriend van mij deed mee. vloog eruit bij het uien snijden. zijn eten is niet één keer in beeld geweest, want in de voorronde werd het geproefd door de "schaduwjury". dan kom je dus alleen even juichend in beeld als je door bent, en bij de tweede ronde is zijn eten wel geproefd, ontving hij twee schouderklopjes, en daarna in de herkansing eruit. behalve interviewtjes rond de herkansing dus niet met eten in beeld geweest.

echt jammer.... dat t zo weinig laat zien van wat en hoe er gekookt wordt...
Kwak
pi_87687569
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:12 schreef Spanky78 het volgende:
De amerikaanse versie met Gordon Ramsey was best goed. Met goede deelnemers ook, echt kunstwerkjes... Op youtube te vinden.

Zelf ben ik meer fan van programma als de wilde keuken, the f-word en dat soort meer. Waarbij Gordon Ramsey gaat ijsduiken om king crab enzo.
Komt dat nog de wilde keuken?
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:42:13 #200
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_87687947
Ja. "Nieuwe afleveringen komen eind dit jaar, of anders begin 2011"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')