Inderdaad. Gebruik de spiegel in plaats van de weegschaal als meetinstrument.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:04 schreef IceDustbin2 het volgende:
als ze krachttraining doet zou daar wel eens haar gewicht kunnen zitten..
ze valt wel af, qua vet enzo, maar er komt gewoon spier voor in de plaats, wat ook nog eens zwaarder is...
Ik eet dat nog nieteens standaard per dag. Jezus wat veel. Je moet wel genoeg koolhydraten voor sport binnekrijgen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:01 schreef Sol84 het volgende:
Ik plaats dit topic voor m'n vriendin, die heeft hier geen account.
25 jaar oud (en dus een vrouw..)
1.70 m lang
BMI onbekend
Huidig gewicht 70.7 kg
Streefgewicht 65.0 kg
Korte schets van "gedrag" en situatie van haar lichaam:
Stofwisseling is behoorlijk traag, hebben wij het vermoeden. Ook is ze onlangs gestopt met de pil en heeft een Mirena spiraaltje laten zetten, dus wellicht is de hormoonhuishouding ook nog niet helemaal gestabiliseerd.
Met die gegevens in het achterhoofd, hier onder een voorbeeld van 2 dagen uit haar gemiddelde eetpatroon:
Dag 1:
Ontbijt: Cornflakes met magere yoghurt
Tussendoor: Boterham Philadelphia Light en stuk watermeloen
Lunch: Boterham kipfilet, boterham 30+ kaas (beide met margarine)
Tussendoor: Wortels, Snack a Jack rijstwafel, appel
Diner: Kipschnitzel, tomaten/paprika rijst, sla met cherrytomaatjes en honingmosterd dressing
Gedronken over hele dag: Thee, koffie (2x), cappuccino (2x), 1.5L bubbeltjeswater, 1L water, water met citroensap
Dag 2:
Ontbijt: boterham kipkerriesalade, boterham paté
Tussendoor: Sultana
Lunch: 2 crackers met filet american + margarine, yoghurt + nectarine
Tussendoor: gele paprika, stuk watermeloen
Diner: 1.5 pistolet gebraden fricandeau+champignons+sla+satesaus (ofwel: broodje warm vlees)
Gedronken over hele dag: 4 grote glazen citroenwater, 1 glas ranja, 1 glas cola light, paar glazen witte wijn
Kortom, naar mijn idee een heel normaal voedingspatroon. Behoorlijk wat groente, en verder veel variatie. Ze wil zorgen dat ze dagelijks varieert per 'gang', dus de ene dag brood bij lunch, de andere dag crackers, dan weer yoghurt, etc. Ook slurpt ze liters water weg op een dag.
Ze is nu een kleine maand bezig met een soort eetpatroon als bovenstaand en daarbij sport ze 2x per week. Combinatie van cardio en krachttraining.
Maarrr... er wil geen kilootje vanaf! Hooguit wat fluctuatie van enkele honderden grammen, maar de grens van <70 kg krijgt ze niet doorbroken. En het is ook niet dat ze van 80 of 90 af komt ofzo, ze weegt al maandenlang ongeveer 70 kg.
Long story short: gelet op bovenstaand voedingsschema (i.i.g. ter illustratie), wat is hier aan te wijzigen om wél resultaat te zien in de vorm van gewichtsafname? Is het te rijk aan koolhydraten? Zitten er te weinig goede vetten in? Is het te veel/weinig?
Zelf denk ik nog steeds dat de sleutel ligt in haar stofwisseling. Ik heb het idee dat als die een tandje hoger gaat werken, ze makkelijker haar kcal verbrand en dus zal afvallen. Maar... hoe versnel je die? Vezelrijker voedingsschema? Op een andere manier sporten?
Vragen, vragen, vragen.
Hoop dat iemand een zinvolle bijdrage kan leveren! Bedankt!
Als je aan krachttraining doet is BMI niet echt betrouwbaar.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:10 schreef sciter het volgende:
[..]
Ik eet dat nog nieteens standaard per dag. Jezus wat veel. Je moet wel genoeg koolhydraten voor sport binnekrijgen.
Je BMI is 25 wat nog net goed is. Als je een kilo of wat aankomt dan is het iets te veel en heb je een beetje overgewicht. Als je op dit gewicht blijft dan zit je goed denk ik..
Maar die BMI toont aan dat met gemiddeld gewicht aan spieren haar BMI al goed is. Bij krachttraining krijg je (denk ik) meer spieren en dus meer gewicht en als haar gewicht voor een groter deel dan de gemiddelde vrouw van die leeftijd uit spierweefsel bestaat dan is haar BMI nog beter en heeft ze dus geen overgewichtquote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:14 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Als je aan krachttraining doet is BMI niet echt betrouwbaar.
Jezus wat veel zegt ie.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:10 schreef sciter het volgende:
[..]
Ik eet dat nog nieteens standaard per dag. Jezus wat veel. Je moet wel genoeg koolhydraten voor sport binnekrijgen.
Je BMI is 25 wat nog net goed is. Als je een kilo of wat aankomt dan is het iets te veel en heb je een beetje overgewicht. Als je op dit gewicht blijft dan zit je goed denk ik..
Dit is geen dieet. Dit is vrij normaal, vind ik. En ze vreet als fruit/groente gelijk een konijn.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:13 schreef Daniel1976 het volgende:
als ze nu eens niet gaat dieten en gewoon blijft eten wat ze normaal eet. Hoogstens wat meer gezonde dingen groente fruit etc en als ze dan eens gaat sporten.
Dan eet je dus veel te weinig. Sowieso wordt er bij het sonja bakker dieet veel vraagtekens gezet dus dat zou ik je vriendin zeker niet aanraden.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:19 schreef GieJay het volgende:
Ik doe nu Sonja Bakker en als ik vergelijk wat je vriendin eet en wat ik eet dan eet ik bijna niks.. Ik ben nu in 6 weken zo'n 12 kilo afgevallen dus mij bevalt het zeer goed. Maar vrouwen vallen minder snel af volgens mij
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:10 schreef sciter het volgende:
[..]
veel...?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:10 schreef sciter het volgende:
[..]
Dit dus. Ze eet gewoon veel te veel, zowel in hoeveelheden als in koolhydraten/calorieën. Dit is in de verste verte geen dieet te noemen en daarom valt ze dus niet af.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:10 schreef sciter het volgende:
[..]
Ik eet dat nog nieteens standaard per dag. Jezus wat veel.
doe niet zo belachelijk, dit is echt niet veel.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:01 schreef Marble het volgende:
[..]
Dit dus. Ze eet gewoon veel te veel, zowel in hoeveelheden als in koolhydraten/calorieën. Dit is in de verste verte geen dieet te noemen en daarom valt ze dus niet af.
Oxymoron.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:38 schreef dalaiblama het volgende:
Je sport zo'n beetje voor jan lul.
Dat voor jan lul sporten denk ik ook altijd eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:38 schreef dalaiblama het volgende:
Wacht ff, een boterham, 2 crackers en wat groenten en fruit en als diner een broodje warm vlees teveel???
Ze eet veel te weinig.
Even een paar dingen; waarom zit er margarine op een cracker?
Verder zie ik iemand sportdrank aanraden bij het sporten. NIET DOEN. De stomste fout die vooral vrouwen lijken te maken in de sportschool is met een flesje sportdrank rondhupsen.
Als je snelle suikers drinkt tijdens of voor je training, dan ben je dus alleen maar koolhydraten aan het verbranden en geen vetten,
Je sport zo'n beetje voor jan lul.
Wat is er mis met water?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |