abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84169200
Ik plaats dit topic voor m'n vriendin, die heeft hier geen account.

25 jaar oud (en dus een vrouw..)
1.70 m lang
BMI onbekend
Huidig gewicht 70.7 kg
Streefgewicht 65.0 kg

Korte schets van "gedrag" en situatie van haar lichaam:
Stofwisseling is behoorlijk traag, hebben wij het vermoeden. Ook is ze onlangs gestopt met de pil en heeft een Mirena spiraaltje laten zetten, dus wellicht is de hormoonhuishouding ook nog niet helemaal gestabiliseerd.

Met die gegevens in het achterhoofd, hier onder een voorbeeld van 2 dagen uit haar gemiddelde eetpatroon:

Dag 1:
Ontbijt: Cornflakes met magere yoghurt
Tussendoor: Boterham Philadelphia Light en stuk watermeloen
Lunch: Boterham kipfilet, boterham 30+ kaas (beide met margarine)
Tussendoor: Wortels, Snack a Jack rijstwafel, appel
Diner: Kipschnitzel, tomaten/paprika rijst, sla met cherrytomaatjes en honingmosterd dressing
Gedronken over hele dag: Thee, koffie (2x), cappuccino (2x), 1.5L bubbeltjeswater, 1L water, water met citroensap

Dag 2:
Ontbijt: boterham kipkerriesalade, boterham paté
Tussendoor: Sultana
Lunch: 2 crackers met filet american + margarine, yoghurt + nectarine
Tussendoor: gele paprika, stuk watermeloen
Diner: 1.5 pistolet gebraden fricandeau+champignons+sla+satesaus (ofwel: broodje warm vlees)
Gedronken over hele dag: 4 grote glazen citroenwater, 1 glas ranja, 1 glas cola light, paar glazen witte wijn

Kortom, naar mijn idee een heel normaal voedingspatroon. Behoorlijk wat groente, en verder veel variatie. Ze wil zorgen dat ze dagelijks varieert per 'gang', dus de ene dag brood bij lunch, de andere dag crackers, dan weer yoghurt, etc. Ook slurpt ze liters water weg op een dag.

Ze is nu een kleine maand bezig met een soort eetpatroon als bovenstaand en daarbij sport ze 2x per week. Combinatie van cardio en krachttraining.

Maarrr... er wil geen kilootje vanaf! Hooguit wat fluctuatie van enkele honderden grammen, maar de grens van <70 kg krijgt ze niet doorbroken. En het is ook niet dat ze van 80 of 90 af komt ofzo, ze weegt al maandenlang ongeveer 70 kg.

Long story short: gelet op bovenstaand voedingsschema (i.i.g. ter illustratie), wat is hier aan te wijzigen om wél resultaat te zien in de vorm van gewichtsafname? Is het te rijk aan koolhydraten? Zitten er te weinig goede vetten in? Is het te veel/weinig?

Zelf denk ik nog steeds dat de sleutel ligt in haar stofwisseling. Ik heb het idee dat als die een tandje hoger gaat werken, ze makkelijker haar kcal verbrand en dus zal afvallen. Maar... hoe versnel je die? Vezelrijker voedingsschema? Op een andere manier sporten?

Vragen, vragen, vragen.

Hoop dat iemand een zinvolle bijdrage kan leveren! Bedankt!
pi_84169277
als ze krachttraining doet zou daar wel eens haar gewicht kunnen zitten..
ze valt wel af, qua vet enzo, maar er komt gewoon spier voor in de plaats, wat ook nog eens zwaarder is...
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_84169318
Cardio is goed, maar ik zou eerst wat extra krachttraining er op zetten. Vergeet niet dat spiermassa dichter is en dus meer weegt dan vetmassa, zelf ben ik 1.99 en doe ik ook fitness. Mijn gewicht is gestegen hierdoor maar dit komt door de spiermassa die ik heb gekweekt. Spieren zijn één van de belangrijkste zo niet dé belangrijkste verbruikers van je lichaam. Hoe meer spieren ze heeft, hoe meer en hoe makkelijker ze zal verbranden tijdens cardio.

Ook kan ze wat vaker (als ze dat doet) de fiets nemen ipv de auto. Je zou denken dat dit niet helpt, maar ik fiets elke dag 8 kilometer op en neer naar mijn werk en geloof me, dat is lekker.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 15:08:56 #4
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_84169378
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 15:04 schreef IceDustbin2 het volgende:
als ze krachttraining doet zou daar wel eens haar gewicht kunnen zitten..
ze valt wel af, qua vet enzo, maar er komt gewoon spier voor in de plaats, wat ook nog eens zwaarder is...
Inderdaad. Gebruik de spiegel in plaats van de weegschaal als meetinstrument.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  zaterdag 17 juli 2010 @ 15:10:58 #5
261627 sciter
The world is my playground.
pi_84169439
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 15:01 schreef Sol84 het volgende:
Ik plaats dit topic voor m'n vriendin, die heeft hier geen account.

25 jaar oud (en dus een vrouw..)
1.70 m lang
BMI onbekend
Huidig gewicht 70.7 kg
Streefgewicht 65.0 kg

Korte schets van "gedrag" en situatie van haar lichaam:
Stofwisseling is behoorlijk traag, hebben wij het vermoeden. Ook is ze onlangs gestopt met de pil en heeft een Mirena spiraaltje laten zetten, dus wellicht is de hormoonhuishouding ook nog niet helemaal gestabiliseerd.

Met die gegevens in het achterhoofd, hier onder een voorbeeld van 2 dagen uit haar gemiddelde eetpatroon:

Dag 1:
Ontbijt: Cornflakes met magere yoghurt
Tussendoor: Boterham Philadelphia Light en stuk watermeloen
Lunch: Boterham kipfilet, boterham 30+ kaas (beide met margarine)
Tussendoor: Wortels, Snack a Jack rijstwafel, appel
Diner: Kipschnitzel, tomaten/paprika rijst, sla met cherrytomaatjes en honingmosterd dressing
Gedronken over hele dag: Thee, koffie (2x), cappuccino (2x), 1.5L bubbeltjeswater, 1L water, water met citroensap

Dag 2:
Ontbijt: boterham kipkerriesalade, boterham paté
Tussendoor: Sultana
Lunch: 2 crackers met filet american + margarine, yoghurt + nectarine
Tussendoor: gele paprika, stuk watermeloen
Diner: 1.5 pistolet gebraden fricandeau+champignons+sla+satesaus (ofwel: broodje warm vlees)
Gedronken over hele dag: 4 grote glazen citroenwater, 1 glas ranja, 1 glas cola light, paar glazen witte wijn

Kortom, naar mijn idee een heel normaal voedingspatroon. Behoorlijk wat groente, en verder veel variatie. Ze wil zorgen dat ze dagelijks varieert per 'gang', dus de ene dag brood bij lunch, de andere dag crackers, dan weer yoghurt, etc. Ook slurpt ze liters water weg op een dag.

Ze is nu een kleine maand bezig met een soort eetpatroon als bovenstaand en daarbij sport ze 2x per week. Combinatie van cardio en krachttraining.

Maarrr... er wil geen kilootje vanaf! Hooguit wat fluctuatie van enkele honderden grammen, maar de grens van <70 kg krijgt ze niet doorbroken. En het is ook niet dat ze van 80 of 90 af komt ofzo, ze weegt al maandenlang ongeveer 70 kg.

Long story short: gelet op bovenstaand voedingsschema (i.i.g. ter illustratie), wat is hier aan te wijzigen om wél resultaat te zien in de vorm van gewichtsafname? Is het te rijk aan koolhydraten? Zitten er te weinig goede vetten in? Is het te veel/weinig?

Zelf denk ik nog steeds dat de sleutel ligt in haar stofwisseling. Ik heb het idee dat als die een tandje hoger gaat werken, ze makkelijker haar kcal verbrand en dus zal afvallen. Maar... hoe versnel je die? Vezelrijker voedingsschema? Op een andere manier sporten?

Vragen, vragen, vragen.

Hoop dat iemand een zinvolle bijdrage kan leveren! Bedankt!
Ik eet dat nog nieteens standaard per dag. Jezus wat veel. Je moet wel genoeg koolhydraten voor sport binnekrijgen.

Je BMI is 25 wat nog net goed is. Als je een kilo of wat aankomt dan is het iets te veel en heb je een beetje overgewicht. Als je op dit gewicht blijft dan zit je goed denk ik..
  zaterdag 17 juli 2010 @ 15:13:34 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_84169498
als ze nu eens niet gaat dieten en gewoon blijft eten wat ze normaal eet. Hoogstens wat meer gezonde dingen groente fruit etc en als ze dan eens gaat sporten.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 15:14:33 #7
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_84169518
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 15:10 schreef sciter het volgende:

[..]

Ik eet dat nog nieteens standaard per dag. Jezus wat veel. Je moet wel genoeg koolhydraten voor sport binnekrijgen.

Je BMI is 25 wat nog net goed is. Als je een kilo of wat aankomt dan is het iets te veel en heb je een beetje overgewicht. Als je op dit gewicht blijft dan zit je goed denk ik..
Als je aan krachttraining doet is BMI niet echt betrouwbaar.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  zaterdag 17 juli 2010 @ 15:24:34 #8
261627 sciter
The world is my playground.
pi_84169748
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 15:14 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

Als je aan krachttraining doet is BMI niet echt betrouwbaar.
Maar die BMI toont aan dat met gemiddeld gewicht aan spieren haar BMI al goed is. Bij krachttraining krijg je (denk ik) meer spieren en dus meer gewicht en als haar gewicht voor een groter deel dan de gemiddelde vrouw van die leeftijd uit spierweefsel bestaat dan is haar BMI nog beter en heeft ze dus geen overgewicht
pi_84170326
Bedankt voor de reacties tot dusverre.
quote:

[..]

Jezus wat veel zegt ie.

Jij als man eet minder dan dit? Ongelooflijk.

Het gaat niet om haar BMI en of dat wel of niet goed is. Ze weegt 70, ze wil daaronder, klaar. Liefst richting 65. En het punt is dus dat dat niet wil lukken.
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 15:13 schreef Daniel1976 het volgende:
als ze nu eens niet gaat dieten en gewoon blijft eten wat ze normaal eet. Hoogstens wat meer gezonde dingen groente fruit etc en als ze dan eens gaat sporten.
Dit is geen dieet. Dit is vrij normaal, vind ik. En ze vreet als fruit/groente gelijk een konijn.

En sporten doet ze al, schreef ik. Of wat bedoel je?
pi_84170360
Een FOK! account is gratis. Je kan wel betalen, maar hoeft niet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_84171489
Gewicht zegt niet zoveel. Ze kan beter haar maten opmeten (omvang van armen, benen, heupen, taille) en dat eens in de 2 weken hermeten.
Eventueel kan ze ook bij de sportschool haar vet% en spier % laten opmeten en in de gaten houden.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_84182665
Teveel koolhydraten. Een low-carb dieet werk beter.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 23:12:44 #13
52636 M2theC
You designed yourself
pi_84183910
Beetje snel samengevat vanuit mijn achtergrond (MTB/ Klimsport/ Fitness en in voorbereiding voor een 24 uurs MBT tocht)

Om te beginnen ga je het resultaat pas na een paar maanden zien. Daarnaast valt de een sneller af dan de ander en vallen mannen in de regel eerder af omdat ze meer spiermassa hebben. En gewicht zegt in de regel niet zoveel. Dus daar moet je je niet op blindstaren. Ook gaat je stofwisseling steeds langzamer werken als je ouder bent.

Krachttraining, dus meer spieren opbouwen, moet goed werken om vet te verbranden. Maar je lichaam zal bepalen waar dat vet het eerst zal verdwijnen. Daarnaast kom je nooit meer van je vetcellen af en blijf je dus altijd gevoelig voor toename. Veel mensen (vaak mannen) vergeten vaak dat de benen heel belangrijk zijn, hier heb je grote spiergroepen en ze zijn makkelijk te trainen. Dus train ze goed Qua gewicht heb je kans dat dit gaat toenemen. Echter, je gaat zeker verschil zien en je fitter voelen. Spieren verbranden trouwens continu vet. Maar ok spieren moet je in conditie houden want je lichaam heeft de neiging ze eerder af te breken dan vetcellen. Dit kost minder energie.

Bij problemen met de stofwisseling is het aan te raden om de stofwisseling te stimuleren en veel water en groene thee te drinken. Ze kan ook proberen om te luisteren naar haar lichaam en pas te eten op het moment dat ze echt trek krijgt. Dus niet uit gewoonte eten of omdat het moet. Vervolgens eten totdat je voor ongeveer 80 procent verzadigd bent ipv met een vol gevoel rondlopen. Verder niet teveel zuivel, wel eiwitten en zeker niet te weinig eten, daarmee gaat je lichaam juist vetten e.d. vasthouden. Vergeet niet dat je koolhydraten zeker nodig hebt als je sport (voor en tijdens). Het best is om snelle koolhydraten te nuttigen (sportdrank) en dus geen slechte eetgewoontes. Verder af en toe rood vlees voor creatine aanmaak.

Naast al het sporten zijn vitamines goed voor je dus uiteraard gezond eten. Misschien is het raadzaam om een b complex erbij te slikken, hier heeft bijna iedereen te weinig van. Vergeet verder niet dat nachtrust ook heel belangrijk kan zijn. Mensen die onregelmatig werken of slecht slapen hebben een vergrote kans op overgewicht.

Zelf zal ik overigens geen gewone thee of koffie drinken en het bij bruinbrood (vezels) houden. Daarnaast zijn kunstmatige zoetstoffen niet zo heel erg best. De meningen zijn er over verdeeld, maar ik probeer ze altijd te vermijden.
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
pi_84184122
Ik doe nu Sonja Bakker en als ik vergelijk wat je vriendin eet en wat ik eet dan eet ik bijna niks.. Ik ben nu in 6 weken zo'n 12 kilo afgevallen dus mij bevalt het zeer goed. Maar vrouwen vallen minder snel af volgens mij
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_84192933
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 23:19 schreef GieJay het volgende:
Ik doe nu Sonja Bakker en als ik vergelijk wat je vriendin eet en wat ik eet dan eet ik bijna niks.. Ik ben nu in 6 weken zo'n 12 kilo afgevallen dus mij bevalt het zeer goed. Maar vrouwen vallen minder snel af volgens mij
Dan eet je dus veel te weinig. Sowieso wordt er bij het sonja bakker dieet veel vraagtekens gezet dus dat zou ik je vriendin zeker niet aanraden.
Waar ze wel goed op kan letten zijn de voedingswaarden in levensmiddelen. Veel mensen denken vaak iets gezonds te eten of te drinken terwijl ze eigenlijk heel slecht bezig zijn (bijvoorbeeld sommige mensen die op dieet gaan stappen van de cola over naar de vruchtensappen, dit is qua suikers bijna gelijk)
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_84194708
Minder carbs, dat vette broodbeleg en de cola schrappen. Meer cardio. (zeker 3 uur per week)
  zondag 18 juli 2010 @ 12:49:15 #17
187510 IrCute
Americunt
pi_84194782
''1.5L bubbeltjeswater'' Niet doen, zit enorm veel zout in.
  zondag 18 juli 2010 @ 12:51:24 #18
187510 IrCute
Americunt
pi_84194864
quote:

[..]

Dat is wel heel erg, als je dit als man veel vind.
  zondag 18 juli 2010 @ 18:39:58 #19
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_84205543
quote:

[..]

veel...?

Als ik dat zou eten zou ik om 12 uur al omgevallen zijn.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 18 juli 2010 @ 18:41:54 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84205580
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:01:11 #21
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_84401871
quote:

[..]

Ik eet dat nog nieteens standaard per dag. Jezus wat veel.
Dit dus. Ze eet gewoon veel te veel, zowel in hoeveelheden als in koolhydraten/calorieën. Dit is in de verste verte geen dieet te noemen en daarom valt ze dus niet af.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:25:46 #22
187510 IrCute
Americunt
pi_84402888
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:01 schreef Marble het volgende:

[..]

Dit dus. Ze eet gewoon veel te veel, zowel in hoeveelheden als in koolhydraten/calorieën. Dit is in de verste verte geen dieet te noemen en daarom valt ze dus niet af.
doe niet zo belachelijk, dit is echt niet veel.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:38:59 #23
285351 dalaiblama
too much bla
pi_84403456
Wacht ff, een boterham, 2 crackers en wat groenten en fruit en als diner een broodje warm vlees teveel???
Ze eet veel te weinig.

Even een paar dingen; waarom zit er margarine op een cracker?
Verder zie ik iemand sportdrank aanraden bij het sporten. NIET DOEN. De stomste fout die vooral vrouwen lijken te maken in de sportschool is met een flesje sportdrank rondhupsen.
Als je snelle suikers drinkt tijdens of voor je training, dan ben je dus alleen maar koolhydraten aan het verbranden en geen vetten,
Je sport zo'n beetje voor jan lul.
Wat is er mis met water?

Mijn advies:

- geen margarine
- s'ochtends zoveel mogelijk koolhydraten in de vorm van brood/crackers en fruit als ze weg kan krijgen
- vanaf lunch alleen nog maar maaltijden die bestaan uit groenten + vis/vlees ( dus geen rijst/pasta/aardap )
Ze hoeft niets af te wegen; gewoon zoveel eten als ze kan.

Als ze dan niet afvalt vreet ik mijn schoen op.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:44:03 #24
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_84403648
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:38 schreef dalaiblama het volgende:
Oxymoron.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_84403747
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:38 schreef dalaiblama het volgende:
Wacht ff, een boterham, 2 crackers en wat groenten en fruit en als diner een broodje warm vlees teveel???
Ze eet veel te weinig.

Even een paar dingen; waarom zit er margarine op een cracker?
Verder zie ik iemand sportdrank aanraden bij het sporten. NIET DOEN. De stomste fout die vooral vrouwen lijken te maken in de sportschool is met een flesje sportdrank rondhupsen.
Als je snelle suikers drinkt tijdens of voor je training, dan ben je dus alleen maar koolhydraten aan het verbranden en geen vetten,
Wat is er mis met water?
Dat voor jan lul sporten denk ik ook altijd eigenlijk.

Een keer zat ik een lezing te kijken, over fructose (o.i.d.) En die man zei, dat als je een big mac eet (:r) dat je dan 10 uur moet fietsen om die calorieën eraf te krijgen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')