Je moest eens weten wat een ellende we hier in Zaltbommel het afgelopen jaar hebben meegemaakt.quote:
Zaltbommel is Zeeuws-Vlaanderen niet hè.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat een ellende we hier in Zaltbommel het afgelopen jaar hebben meegemaakt.
Criminaliteit is niet alleen gegeven aan de grote steden.
Nee het gemoedelijke land van maas en waal.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zaltbommel is Zeeuws-Vlaanderen niet hè.
En men stond er bij en keek er naar (en opende er een topic over). Toch?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat een ellende we hier in Zaltbommel het afgelopen jaar hebben meegemaakt.
Criminaliteit is niet alleen gegeven aan de grote steden.
Hebben ze natuurlijk wel, alleen het functioneert niet.quote:
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
En men stond er bij en keek er naar (en opende er een topic over). Toch?
Je kunt prima dergelijke misdaden plegen en tegelijkertijd een normaal geweten hebben.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hebben ze natuurlijk wel, alleen het functioneert niet.
En dat is ruig vergeleken met Zeeuws-Vlaanderen.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee het gemoedelijke land van maas en waal.
Mm, dat weet ik niet hoor.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:12 schreef Pikanto het volgende:
[..]
Je kunt prima dergelijke misdaden plegen en tegelijkertijd een normaal geweten hebben.
Ja. Hoezo?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, dat weet ik niet hoor.
Heb je überhaupt wel eens wat gestolen?
Er is een verschil tussen (bijvoorbeeld) een rol drop stelen uit een supermarkt of een oude dame van 98 jaar beroven...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, dat weet ik niet hoor.
Heb je überhaupt wel eens wat gestolen?
Stepping stone hè, daar begint het mee, met dat rolletje drop. Het principe is hetzelfde.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:19 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen (bijvoorbeeld) een rol drop stelen uit een supermarkt of een oude dame van 98 jaar beroven...
Jij probeert te zeggen dat mensen met een normaal geweten niet van dergelijke misdaden plegen, maar dat hoeft niet zo te zijn.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ah, en dat voelde prettig, zo prettig dat je daar je carrière van gemaakt hebt?
Dit soort misdaden, een vrouw van 98 op dergelijke manier pakken, doen normale mensen idd niet. Hoe kom je er bij van wel?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:21 schreef Pikanto het volgende:
[..]
Jij probeert te zeggen dat mensen met een normaal geweten niet van dergelijke misdaden plegen, maar dat hoeft niet zo te zijn.
Dat vermoed ik van niet, ergens, gaat een boel planning aan vooraf, inschatten van risico etc. Die mensen weten waar ze mee bezig zijn. Het is niet het stelen van een rolletje autodrop.quote:Het is prima mogelijk dat de daders van dergelijke diefstallen er naderhand onplezierig op terug kijken en er spijt van hebben.
Dat is een theorie. En nu wil ik er in dit topic even niet op ingaan of ik hierin geloof, maar het feit blijft dat een rol drop jatten minder laf is dan een weerloze dame beroven.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Stepping stone hè, daar begint het mee, met dat rolletje drop. Het principe is hetzelfde.
Dan doen normale mensen ook zeer zelden en je kunt wel allerlei zaken vermoeden, maar het is simpelweg onjuist om te stellen dat mensen die diefstallen etc. plegen per definitie geen geweten hebben.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit soort misdaden, een vrouw van 98 op dergelijke manier pakken, doen normale mensen idd niet. Hoe kom je er bij van wel?
[..]
Dat vermoed ik van niet, ergens, gaat een boel planning aan veraf, inschatten van risico etc.
Veel normale mensen op het gebied van geweten hebben wel eens een rolletje drop gestolen, maar zijn daar niet mee verder gegaan, dat is het punt. Hoe komt dat? Omdat stelen onprettig voelt, dusdanig onprettig dat normale mensen daar niet mee verder gaan, na dat rolletje drop.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat is een theorie. En nu wil ik er in dit topic even niet op ingaan of ik hierin geloof, maar het feit blijft dat een rol drop jatten minder laf is dan een weerloze dame beroven.
Beiden zijn strafbaar en ongewenst, maar qua gradatie is de beroving ongewenster.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |